Reija!!!???

Aloittaja Annie, tammikuu 23, 2004, 04:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Annie

Reiska,

Hienoa, ett? paketti l?ysi perille. Sun kirje tuli eilen, vasta :o Eih?n se ottanutkaan kuin kuukauden tulla perille :D

Ellu

Uutinen Reija sulle täältä Suomesta: mentiin Jussin kanssa kihloihin perjantaina 7.5.04! Nyt on kiiltelevä valkokultasormus sormessa... Hääpäivää ei vielä olla päätetty, kunhan nyt ensin päästäis edes samaan kaupunkiin asumaan, niin ehkä sitten joskus.

Huh, aika nopeesti tässä on asiat edenneet, kun vuosi sitten ei oltu edes tavattu vielä. Mutta mitäs sitä sitten ihmettelemään kun hyvältä tuntuu! Ja kaipa sitä tällä iällä :P ja kaikkien häsläysten jälkeen jo tietää...

Toivottavasti oot parantunu flunssasta!

Reija

Ellu :D

You just made my day!!!

MEGA CONGRATULATIONS!!!!!!!

Ma halkeen ilosta!!! Ihanaa kuulla etta kaikkea kivaa tapahtuu myos kotona pain....

Iso hymy suupielissa ja lampo sydamessa lahtee toihin!!!

Flunssa melkein voitettu!!

Tarinaa vahan myohemmin lupailee!!! (nyt kiirus)

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D: :D :D :D :D :D :D

Reija

No niin paastaan taas asiaan... flunssa voitettu... vaikkakin viimeyona tuli tilalle jotain paljon pahempaa... mun viisauden hammas paatti etta annetaampa Reijalle vahan uusia ulottuvuuksia kipukynnykselle... eli talla hetkella toinen puoli hammaskalustosta vihloo niin maan P****sti etta en ees pysty ajattelemaan kunnolla... kaikki energia menee vain ajatukseen etta jos en hengita liian syvasti tai tee mitaan liikkeita niin kipu katoaa.... :nuttu: :nuttu: korvaakohan mun matkavakuutus tallasen akkinaisen "sairauden"... mun viisauden hammas ei kylla ole viela tullut esille mutta ihan selvasti kovaa vauhtia tulossa kivusta paatellen.... no se siita mun kivuista. Laitetaampa tahan nyt lyhkasestimita mulle on tapahtunut sen jalkeen kun sain tuon major flunssan...

1. huntsman no. 3 on tapettu ( kamppis tappo en mina!! )
2. Hukannut/ jattanyt avaimet johonkin 2 kertaa
3. kieriskellyt pienessa lemmen lieskeessa olosuhteiden vaikutuksesta
4. tehnyt ehdotelman hotellin johdolle
5. hukannut kerran ehdotelman kovalevylle ( do not ask how!! )
6. Pyyhkinyt koko ehdotelman vahingossa disketilta kahdesti
7. kirjoittanut ehdotelman uudelleen 3 kertaa :nuttu:

Siinahan noi suurimmat... ai niin. Ma en ymmarra mita tama maa on tehnyt mulle koska se on saanut mut ensimmaisen kerran ajattelemaan oman firman perustamista :D Miten se sanonta menikaan etta joskus taytyy menna kauas etta nakee lahelle.... jos sita nyt jossain maarin voi soveltaa tahan mun tilanteeseen.. eli mun piti tulla tanneausseihin asti huomatakseni mita ma toisaan haluan tehda elamassani :D Hieno tunne... mutta tama voi tietaa sita etta tama Kurikan tytto ei aiva heti palaa suomeen... lomailemaan kylla mutta takas suomeen, hmm..... talla hetkella tuntuu etta vastaus on ei! Sain siis vihdoin sen ehdotelman annettua meidan hotellin pomolle ja maanantaina sitten istutaan ja keskustellaan asiasta... mulle mun tyokaveri jo sanoi etta jos saat pomon keskustelemaan asiasta yli 10 min. oon kuulemma voiton puolella... hehe, katsotaan, vahan kylla jannittaa :D Kaikista haastavinta aussien kanssa kommunikoidessa on tammonen, miksi sita nyt kutsutaan hienosaato, varovaisuus ja kauniitten sanojen kaytto.... ja taa on tosi haaste etela-pohojalaaselle joka on aina tottunu sanomaan asiat niin ku ne on :D But I like it... nain sita opitaan sita business talk:ia :D

Pidin myos vahan hauskaa tyokavereiden kustannuksella antaessani heidan maistaa salmiakkia :D Joo se on siis todella paljon suolaisempaa kuin lakritsa :D :D :D sanotaan etta 1 kymmenesta oikeestaan edes soi karkin loppuun.... suurin osa vain kiros suomalaiset makeiset alimpaan manalaan.... no mulla oli ainakin hauskaa :D

Nyt viikonloppuna tiedossa pesapallon kultamitalin juhlistaminen ja yhden special pikku tyton syntymapaiva juhlat...

Sain myos yllatys paketin suomesta.... karhukirje luottokunnalta.... God Damn, posti :nuttu: eli seuraavat pari kolme viikkoa taytyy kayttaa vahan enemman mielikuvitustaan kuin kateista :D

Tama on niin hassua.... ma en muista koska ma olisin ollu viimeksi nain iloinen... mutta ehka se vain kuvastaa sita etta suurin osa mun elamani tarkeista asioista on nyt kohdallaan... hieno tunne ja ma oon ihan mielettoman innoissani mita tulee tapahtumaankaan lahi tulevaisuudessa :D :D :D

Joten :XXXX elamalle ihan kokonaisuudessaan :D

Pitakaahan kaikki rakkaat immeiset siella kotomaassa itestanne huolta ja pysykaa terveina... Tama katoaa taas kuvaruudulta hymy suupielissa!

" When you want to achieve something and either you think " I can " or " I can't " you are absolutely right " :D jep maailma on mahdollisuuksia taynna :D :D :D :D

eevis

Reija :D

Ihana ett? on olemassa sun kaltaisia iloisia ihmisi?! Me suomalaiset sorrutaan liian usein (min? varsinkin) synkistelem??n ja aattelemaan ettei siit? kuitenkaan mit??n tuu... Tsemppi? vaan pomon kanssa neuvotteluun, ja toivotaan, ett? ehdotelmasi menee l?pi! :sormetr :sormetr Sussa on selv?sti yritt?j?mentaliteettia, just go for it! :peukkuy

:sorry Nyyh, huntsman parka... :sorry

Aurinkoista jatkoa! :cool:

Pitip? kokeilla tuota hymi?n laittamista, kun satuin n?kem??n nuo Jaaksin ohjeet tuolla xylitoliketjussa. Thanks Jaaks!

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!

Minerwa

Ihana kuulla ett? sulla menee lujaa ja el?m? hymyilee!!!  

Eik?h?n se pomoki vakuutu sun ideasta ja pohojalaasesta sisusta.. :D :D

Niin ja jos et oo hetkeen t?nne p?in tulos niin onpahan meik?l?isell?ki enempi aikaa ker?t? euroja kasaan jos vaikka p??sis visiitille! :XXXX :XXXX

T??ll? on yhden helleviikon j?lkeen taas melkein ku talvi.. :( No ei aiva lunta sada mutta silti, ehti jo tottua noihin t-paita keleihin.. :nuttu: :nuttu:

Nyt t?ytyy poistua ruoanlaittoon, oon pari p?iv?? pois maisemista ja t?ytyy teh? j??kaappi t?yteen sy?t?v?? ettei muksut n?e n?lk??.. ;) Meill? ku t?n toisen puoliskon kokkaustaito on mit? on, makaronia tai ranskalaisia.. :??

Mutta ei muuta ku onnea neuvotteluihin ja yrit? pit?? tavaras ja ittes tallessa!! :peukkuy

no-worries

Hei,

Kaverini, sanoi, että tulehtunut viisaudenhammas sattuu enemmän kuin synnyttäminen. Hänellä on kokemusta molemmista. Ajattele positiivisesti: särky ei ainakaan voi muuttua pahemmaksi! :peukkuy

Meet vaan sinne hampilääkäriin. Voi olla, että tarvit antibiottikuurin ennen kuin ne ottaa sen hampaan pois, jos se pääsee siellä suussa kauan muhimaan. Vaikka se hammas ei vielä näkyis, sen voi ottaa pois hyvin yksinkertaisella pienellä leikkauksella - se leikkaus ei kestä kauaa eikä siksi maksa ihan kauheen älyttömästi. Mars aikaa varaamaan!

Lainaa5. hukannut kerran ehdotelman kovalevylle ( do not ask how!! )
6. Pyyhkinyt koko ehdotelman vahingossa disketilta kahdesti
7. kirjoittanut ehdotelman uudelleen 3 kertaa

Heh, tuli tässä mieleen hyvä jäynä: mitä, jos asentaisit työpaikan koneelle suomenkielisen Windowsin? Samaa jekkua voi tietysti soveltaa kännyköiden kielivalikkoihin. :D

LainaaPidin myos vahan hauskaa tyokavereiden kustannuksella antaessani heidan maistaa salmiakkia :D Joo se on siis todella paljon suolaisempaa kuin lakritsa :D :D :D sanotaan etta 1 kymmenesta oikeestaan edes soi karkin loppuun.... suurin osa vain kiros suomalaiset makeiset alimpaan manalaan.... no mulla oli ainakin hauskaa :D

Tuttu juttu - Irlannissa kävi niin, että salmiakit syljettiin lattialle. Eivät oikein ymmärrä hyvän päälle :)
Maija

Reija

Nain lyhkasesti viela kommenttia matkalla kotiin...

hammaslaakarilta aika varattu ens torstaiksi etta saadaan toi hammas pois... mika on kallista ja mika ei mutta rontgen ja hampaan poisto maksaa pikkasen reilut 500 dollaria!!! uuh.... reppurin kassassa painaa aika huimasti mutta nama nyt on taas naita valttamattomia hommia jotka vaan on hoidettava pois paiva jarjestyksesta :D Ja voin kylla totaalisesti sanoa etta toi hamams kipu varmasti ylitti myos synnytys kivut.... mutta pysyipahan talla kertaa mahahapot sisalla, vaikkakin aika lahella oli valilla ettei tullut ylen... niin kovasti muuten vihlo valilla... mutta antibiootit on onneksi vaikuttanut vaikkakaan en pysty puremaan hampaitani yhteen... viisauden hampaan puskiessa viimeista hammasta alaspain :nuttu: eli syominen on myos vaikeutunut asteella, mutta nou hata... kylla se tasta... kaikki on kuitenki ohi perjantaihin mennes....

Kiitos vaan kaikille kannustuksista... pesis pippaloissa oli myos paallimmaisena aiheena loytaa keino milla tama tytto saatais pidettya maassa... ja hyvia vinkkeja tulikin, eli kylla se keino varmasti jostain viela putkahtaa esiin :D Keepin' positive :D

Mutta nyt viela laitan vahan mainosta tahan.... ja laitan sen viela omana palstana tuonne foorumiin.... eli tuleva Juhannus!!!

Juhannus kaikille!!!

( alun perin nimella "Kokosta Kossuun" :D )

Lauantai 19.6. alkaen 17.00
Scandinavian House
3 grattan Cresc.
French Forest

* DJ " Dance till you drop"
* Kokko
* tanhu esitys
* muusit ja lihapullat
* omat grillimakkarat kokolle
* juomatarjonta

liput: jasenet 12dollaria, muut 15 dollaria
alle 16 vee ilmainen sisaanpaasy!!!

Tigress

[Moi Reija! Makin oon edelleen taalla Sydenyssa, tavattiin varmaan kerran world baarissa mutta jai lyhyeen. ajattelin vaan kysasta noista juhannuspippaloista ja muutenkin ois kiva nahda, makin kun oon taalla nyt ainakin toisen vuoden (ja toivottavasti pidempaan). mun mailiosote on riikkajokihaara@yahoo.poista.com jos antaisit lisainfoo tosta jussipileista ja muusta. Hyvat jatkot Reija!
Live well, Laugh often and Love much!

iskater

Hehei! :D

ajattelin hy?k?t? t?lle puolelle. se nyt jotenkin tuntuu 'luonnollisemmalta' taalta suomesta kasin kun kirjottelen etta uskaltaudun pois tuolta 'oman' otsikon alta. :D toivottavasti kukaan ei pahastu....

taalla suomessa on hassua :) eika mitenkaan haikeeta vaikka olenkin poissa ausseista. ensinnakin oli kummallista kun ihmiset alkoivat ymparillakin puhua suomea. kun oli tottunut siihen etta jos joku puhuu suomea niin yleensa on itse siina keskustelussa mukana. oli hetken hankalaa hallita itsensa ettei lahtenyt kaikkien kanssa rupattelemaan. mutta joo. kylla mulla on hauskaa riittanyt kun olen ollut 'kotona' 'turistina'. ensimmaisen paivan 'sekoilujen' jalkeen olen 'naamioitunut' norjalaiseksi. :D

asian ydin on nyt vaan siina etta kun oon vahan kaffella kaikessa mita tapahtuu niin luotan hamayksen toimivan kun toppatakissa (juu on vahan kylma) on nakyvasti esilla norjan lippu. on sellanen olo etta ei haittaa yhta paljon vaikka puhuu vahan hoono soomi (joka on kylla muuttunut valtavasti paremmaksi jo kahdessa paivassa) ja antaa kaupan kassalla aina ihan vaaran kokosia kolikoita "etta tulee tasaraha" (siis ei millaan tule tasarahaa vaikka kuinka yritan :( ). no ajatelkaa kaikki sita aikaa kun eurot tuli kayttoon, eihan niita kolikoita erota toisistaan millaan :? taman lisaksi autot meinaa hyokkaa paalle jatkuvasti kadun VAARALTA puolelta :D ihmiset on paaosin lumenvalkosia, joka on hauskan nakosta :D ja sitten taalla on todella paljon pyorailijoita :o en ymmarra miten ne tarkenee naissa lampotiloissa, vaikka itsekin tanaan jo pyorailin ;)

mitas viela....ihmiset katsoo taalla silmiin kun ne kavelee kadulla vastaan. tuli ihan yllatyksena :eye: en muistanut etta nain ois koskaan ennen tapahtunut. muistelin etta kaikkealla katsekontaktia valtellaan kadulla :??
niin, niiiin. mulle ei oo ihan selvinnyt etta oliko tama nyt tapauskohtaista vai toimiiko taalla asiat yleensa nain. vein puhelimen takuukorjaukseen. no 'huoltomies' kysyi etta mika mahtaa olla vikana. lyhyen selostuksen annoin, sain kopion siita mika oli lahtenyt puhelimen mukana huoltamolla ja hammastyksekseni kaikki oli kirjoitettu sanan tarkasti mita olin sanonut. ei tassa muuta mutta musta naytti vaan hauskalta kun 'vikailmoituksessa' lukee: nayton rivit tanssii humppaa ja kaiutin puhuu omiaan.

(aurinko ei osaa laskeutua ajoissa ja nappaimistossa on merkit ja kirjaimet vaarissa paikoissa ;) )

haussuja naa suomalaiset :D

Reija

Monkii taas koneen aareen kun sattui olemaan tylsaa yksin kotona aika ollut mitaan sen tahdellisempaa tekemista ennen toihin menoa :D

Eilen kirjottelein kaiken maan liirum laarum tekstit tanne palstalle, mutta eikos vaan toi vanha ystava Computer Error vienyt taas tekstin mennessaan :nuttu: joten en alkanut sitten enaa kirjottamaan uudeleen kuulumisia... uuh, rasittavaa :mad:

Iskater :D

Tervetuloa vaan valtaamaan taa pala foorumista, empa usko etta kukaan vois pahastua vierailuista :D You are most welcome :XXXX Kiva kuulla kuulumisia sun palautumisesta suomen kamaralle...toi on varmaan niin hassua... " laitetaanpas kehon toimintoja vahan sekasin ja vaihdellaan kulttuuri nakymia vuoden valein.... " Hehe, voin vain kuvitella etta taas saatat olla hetken hukassa :D

Niin ja ihan vali kommenttina, olen laittanut u2u:n Tigress... olipa vaikea vaantaa sanaa... Tigrekselle... hmm.. ei tainnu menna ihan oikein :D Just in case jos joku ihmettelee miksen kommentoi asiaa sen enempaa...

Mitas uutta sormet oli paketissa pari paivaa sitten... sattui pieni haaveri toissa, ihan itse aiheutettu... pamautin toisen kateni oven karmiin viedessani tuoleja yhteen kokoushuoneeseen... ja tuli aika pahaa jalkea.. etusormi ja nimeton mustia keskinivelestasormen tyviin asti... ja pikkasen vielakin paisuksissa ja naarmuilla... etta sattui meinaan sitten kovaa!!!

HW:lle mega kiitos TV:n antennin fiksauksesta + muista ees taas kuskauksista... How can I ever thank you enough!!! Nyt mun makuu huone alkaa nayttamaan aika luxus huoneistolta( hmm... no ainakin tuntumaan :D ) kun huoneessa on TV ja oljylammitin ja vaateripustn ja yopoyta ja kaikki kavereiden ja laheisten kuvat.... heh... aika kotoinen sanoisin :D Mutta vaikka TV on n. etrin paassa sangysta silti tuntuu etta pitais hankkia se kaukosaadin... ois niiiiiiiin kiva aamulla vaan napsasta TV paalle ennen kuin nousee sangysta :D ( laiskako...hmmm... laitetaan se noitten mukavuus asteitten piikkiin... )

Tanaan on tiedossa ( jos toissa ei mee lian myohaan ) suuri rugby ilta lahi pubissa... NSW vastaan QLD... saa nahda metelia varmasti ainakin loytyy... pakko lahtee kattoon mita aussi pubeissa tapahtuu, englannista on jo kokemusta ja taytyy kertoa etta It was mad!!! :D

Manuaali on alullaan kirjotettuna 6 ensimmaista sivua ja olen paassyt vasta aamuaskareiden loppuun... eilen tein myos raaka version sisallysluettelosta ja huh... en ehka oikein ymmartanytkaan tuota laajuutta, mutta nou hata... siita tulee success ihan varmasti :D

Hmm... mitas viela, juhannusta valmistellaan ja P:n pitais tulla myos takas Sydneyn juhannukseksi joten taas on vanha gangi koossa :D Oon pommittanut myos tosissani tyoporukoita mukaan ja uskon etta saan pienen riehakkaan joukkion mukaani... Itse kuulemma joudun pitamaan silmalla alkoholin myyntia paikan paalla ainakin ajoittain... :D Mitas viela...ai niin tuli tuossa  yksi paiva mieleen yksi lause ja olisin todella kiitollinen jos joku teista filosofeista antais mulle tarkan maaritelman mita lause tarkoittaa... tiedan mita se tarkoittaa mutta tarkoitin sanoa etta en osaa selittaa sita itse... joten tassa se tulee" The problem in a rat race is thateven when you win, you are still a rat! " Kiitos kaunis sille ihanalle ihmiselle joka avartaa mun tiedon juonteita :god:

Pieni toinen vali kommentti.... miesrintamalla ei mitaan vakaia muutoksia suuntaas jos toiseen.. hiljaa hyva tulee, jos on tullakseen... No worries, tekemista loytyy kuitenkin yllin kyllin :D

No eikohan tassa nyt jo taas tullut tuota tekstia ja palaan astialle taas tuonnempana...

ai niin on sitten nyt paattanyt alkaa hakemaan sita skilled viisumia ja kunhan saan pari tyotodistusta suomesta takasin niin laitan assesmentin menemaan heti heinakuun alusta... ( ai miksi vasta heinakuussa?) No siksi etta on pari isoa laskua maksettavana ennen sita :D Jep joten taalta tullaaan...Jaaks saattaa olla etta voin tarvita hieman apua uuden tyohakemuksen vasaamisessa if you don`t mind :sorry

Mutta nyt taa haviaa tyhkana tuuleen ja tulee takasin taas astetta viisaampana :D

Pitakaahan huoli itestanne ja toisistanne :D

Jaaks

Only Rats take part in a rat race, so what ever the result they are all rats anyway :D

Laita mailia vaan tulemaan kun haluat :D

Ellu

REISKA!
Kiitos, KIITOS, onnittelukortista ja kirjeest?!!:D :D :D

Oli todella ihana yll?tys... Tuli oikein tippa linssiin, ja ik?v? sua, kun kirjett?si ja korttia luin... Tos hienoa kun olet niin aidosti onnellinen mun puolesta. Kyll? vanhat, vanhat yst?v?t vaan pysyy ja paranoo...! Pelastit puolestasi nyt mun p?iv?n!
---Haaveilee reissusta Australiaan...----:sormetr

headwind

Reija ei kest? kiitt?? - aasinsiltana t?h?n v?liin kevennys. Keskustelu kokkareilla:
- suomalainen: "Thanks for the last!"
- englantilainen: "Thanks but it doesn't last"
:hahhaa:hahhaa:hahhaa:hahhaa

Toimiiko se antenniviritys? Olin kuullut ett? "henkariantenni" teoriassa toimii mutta nytp?h?n tuli kokeiltua. Aika kateellinen olen ett? SBS n?kyy sulla niin hyvin tuolla rimpula-antennilla kun meill? n?kyy kahtena koko kanava vaikka on  talon piiska. Foxtel meill? olisi ihan turha kun sit? ei ehtisi ikin? katsomaan... SBS:lt? tulee asiallisia dokumentteja aina silloin t?ll?in.

Kun P tulee Sydneyyn pid?th?n Reija huolta ett? tapaamme, Maria erityisesti, h?net viel?. Niin mukava ihminen!

Reija "Eesp?in" sanoi Mannerheim vaikkei koskaan viisumia hakenutkaan. Lykky? siihen projektiin.:peukkuy:peukkuy

Iskater - ehdin vain lukea matkasi alkuvaiheet. Olet sellaista tutkivaa matkailijatyyppi? ja kertomuksesi ovat mielenkiintoisia, jossain v?liss? alan niit? lueskelemaan vaikka matkasi on jo ohi. Hyv?t jutut n??s ei vanhene koskaan ja parhaat luetaan moneen kertaan...

Kaikille W&H retkeilij?ille Australiassa. Olette erinomaisesti k?ytt?ytyv?? joukkoa. T?t? mielt? ollaan ainakin Sydneyn konsulaatissa, sill? heid?n tietojen mukaan teit? py?rii t??ll? satakunta retkeilij?? mill? tahansa hetkell? eik? konsulaatin tarvitse olla pelastamassa pulaan joutuneita nuoria. Toisin oli kuulemma kymmenen vuotta sitten....

Y?unille hipsii
HW
Riku Aho

Annie

Reiska, morjens!

Mahtava kuulla hyvi? uutisia sielt? suunnalta. Way to go! T?? nyt sit n?ht?v?sti kuitenkin tarkottaa sit?, ettei me saadakaan sua kotiin niin pian kuin ajateltiin :(

Kes? tulee, kai, sill? ilmoista sit? ei uskois. M? oon lukenut viimesen kuukauden ajan valtsikan p??sykokeisiin, sill? sain jostain syyst? p??h?ni ett? Maisterin paperit olis kiva saada. Noh, p??sykokeiden kautta tie aukenee jos aukenee, mutta saan silti Kandin tutkinnon anteeksi. Eli 40 ovarii ja se olis siin?. JOS siis p??sen sis?lle. Kokeet on parin viikon p??st? :o Oon kyll? lukenu joka hiton ilta ja viikonloppu, aivan tuskaista duunin j?lkeen... Mutta 2 viikkoa en?? ja sitten :XXXX sill? juonu en oo sitten sen helmikuun sekoilun :D

Ollaan vuokrattu kavereiden kans kes?m?kki viikoksi ??nekoskelta, jonne suunnataan heti hein?kuun puolessa v?liss? jolloin meid?n lomat alkaa.

Veljen vauvaa k?ytiin taas hipel?im?ss? viikonloppuna, on se vaan niin sy?t?v?n ihana. Sekin on jo nyt 2,5 kk ja iso p?tkyl? ku mik?!

Joko sulle uskaltaa laittaa meili? vai onko se aina vain t?ys?

Take care hanimussukka!

Reija

Jaaks :D

Joo mutta mita se rat race kuvastaa... kuvastaako se eparehellisia ihmisia vai... mita koko ajatuksella tarkoitetaan... hehe, sori naa nyt on taas naita mun ikuisuus kysymyksia tyyliin miksi aurinko on keltainen :D Kommentoi hammentynyt...

HW TV toimii erinomaisesti ja antennin kanssa ei ole ollut mitaan ongelmaa... tosi hienoa, mutta vahan sama ongelma rahikaisella etta ei meinaa olla aikaa katsoa sita  :?? mista lie johtuu :D

Annie :D

Mun kylla taytyy sanoa etta talla hetkella taysin PeeAa ja en pysty kaymaan emailissa tyhjaamassa sita :nuttu: Uuh joten melkein paras on kayttaa u2u:a tai perinteista postia :D Ihana kuulla kuulumisia, Pitakaahan itestanne huolta ja kyllahan me nahdaa ens vuoden puolella viimeistaan kun tulen hakemaan viisumia suomesta ;) ( ajattelee jo positiivisesti...) Hirveesti onnea paasykokeisiin, ihan varmasti paaset sisaan... itella toi maisterin tutkinto kans kutkuttaa ajatuksissa mutta jos sen teen niin teen sen ulkomailla :D Nain on nyt nareet :D Mutta ala aherra liikaa muista myos halailla isoa bro:ta valilla ;)

Elina :D

Eiko vaan olekkin kiva saada perinteista postia nain email aikaan ja varsinkin kun se tulee jostain kaukaa... ja musta on tosi kiva kirjoitella niita kun joskus on luppo aikaa ja voi rauhassa antaa ajatusten virrata paperille... todella terapeuttista :D

Hassua, just tajusin etta ma joudun maksamaan heinakuun alkuun mennessa suomeen 1700 dollaria... tiedatteko mita tuolla rahalla ois jo melkein saanut :nuttu: Mutta tassakin kaikessa on opetus, nyt ma ainakin tiedan etta pystyn saastamaan rahat siihen viisumiin jos vain niin paatan :D Taas hitusen vahvempi olo... kylla ma viela sinne portaiden paahan asti paasen vaikka valilla tuntuukin etta tupsahtelen pers eella alaspain :D No mutta aika nayttaa...

Tuon ehottomasti P:n kylailemaan ja HW muista nyt sitten se 19. kesakuuta... Juhannus, etta ootte vapaalla!! This is not optional!! :D

No mutta eiko tassa nyt taas ollutkin tata tekstia... ja taidan lahtea takas kotiin valmistelemaan itseani toihin...

Plaan kuvaruudun taa taas myohemmin :D

Jaaks

"Rat-Race" is only a metaphorical figurative expression about the struggle for success, especially in career, fiercely competitive and often unscrupulous.  Also used as an expression about the frantic pace of city life.

So really nothing to do with Rats as such except rats in real life are very competitive and constantly fight for survival.

Got it :??

Ei valttamatta siis eparehellisia ihmisia, mutta voipi ollakin silla rat-race on yleensa selviytymista keinoja kaihtamatta.  Vahan kuin John Cleese'n ja Rowan Atkinsonin saman nimisessa elokuvassa muutama vuosi sitten :D
http://movieweb.com/movies/film.php?1571

Suomenkielessa ei taida olla ihan samaa sanontaa, mutta eikos joskus puhuta "oravanpyorassa" juoksemisesta - joka on kait vahan sama juttu.

Reija

Kuvaruudun taakse raahautuu elamaa harmaampi olio ja taustalla soi suru mielinen blues....

No ei toki :D kuhan ehka vahan olen vasyksissa... tama paiva ei tosiaankaan ole mulle tarkoitettu... No mutta eipa hataa paasin jo pois toista joten nou hata.... hmm... mitas on sitten tapahtunut viime kerran!! Joo keskiviikkona oltiin tyoporukalla yhessa hotelli huoneessa ottamassa toiden jalkeen kuppia... ja sitten torstaina oltiin tyoporukalla ottamassa Crows Nest Hotel:ssa kuppia ja samalla tuli huomattua etta miesrintamalla on tapahtunut iso heiluri liike takaviistoon :D Ja siita syntyikin taas yksi runon patka... Jos ma en ole jo ihan tarpeeksi onneton unohtelemaan tavaroita joka paikkaan niin sydamen asioissa en ole kylla piirun vertaa parempi :D Onneton olio :? Ja koska yleensa kun luon jotain niin se on laitettava naytille, muuten kun niista ei ole mitaan hyotya.... I guess! So here we go! ( oli muuten eka englannin kielinen runokin :D )

Why, ou why,
I have become so shy?
I never used to be,
but now it`s so easy to see.
Holding tight of these scars,
like all men would have born under the wrong stars.
Hiding befind the wall,
trying to refuse the call.
Wanting not to know,
how love could make me grow.
Too scared to see,
if there could be also someone for me.
Hoping someday there would be,
a man strong enough for me.
Strong enough to show,
How easy it is to let your feelings grow
and to show how to become a new person as a whole....

Joo joten se siita :D Eli uusilla tuulilla taas kaakkoon pain... Tama siis torstaina. Perjantaina olin illan toissa ja lauantaina tyostin sita mun kuuluisaa manuaalia valmiiksi... sitten sunnuntai!! Etta oli mukava sunnuntai... taas ja kerran oltiin tyoporukalla tuolla North Sydneyn Oval Parkissa kopittelemassa ja potkimassa Rugby palloa... pelattiin myos niin sanottua Touch pelia... laah ja puuh, etta on tytolla huono kunto... Paiva ei olisi voinu olla mahtavempi... aurinko paistoi siniselta taivaalta ja lampotila oli varmasti lahemmas +25 astetta :D No vaikka tuo pelaaminen olikin alunperin tarkoitettu vastapainoksi pubissa istumiselle niin sielta Crows Nest Hotellistahan me taas loydettiin ittemme... :XXXX Jos joku joskus on kiinnostunut kaluamaan lapi hyvia ravintoloita niin suosittelen Crows Nest:ia... siella on ihan mielettomasti ravintoloita... ite olen kokeillut nyt jo kolmea :D Ja mika parasta... taalla ausseissa kun saa vieda oman viini pullon ravintolaan :? :? Mieletonta :D Mitenkahan tuon saman kaytannon sais suomeenki :D

Hmm... tama eilinen meni sitten voivotellessa lihas sarkyja pelaamisen jaljilta ja kun viela illalla maisteltiin meetingissa shampanjaa niin ihme etta tama aamu oli ihan katastrofi toissa :D No joka tapauksessa... talla viikolla ei varmaan hirveesti juhlita, vaikkakin lauantaina on tiedossa tyttojen ilta meilla (kiinnostuneet mukaan) ja sunnuntaina meen vihdoin kunnon barbeque juhliin Rockdaleen tai johonki... siita muistuikin etta unohdin kartan toihin :nuttu: tiedossa siis saunomista ja grillausta ja uintia.... YES :XXXX

No joo taidampa lahtea tallaamaan kotiin pain ja ehka poikkean koti matkalla HW:n luona tsekkaamassa miten siina huushollissa hurisee :D

Palaan taas uusilla kertomuksilla tuonnempana.... ai niin joo jos kiinnostaa niin kaykaa stekkaamassa toi lomailu ja working holiday osasto laitoin sinne infoa Blue Mountain viikonlopusta!!!

Reija

Meneekos se nain :D (itse taidan roikua viela tuon perusmaaritelman parissa...)

Millaisen miehen min? haluan, t?st?h?n se l?hti

1. Komea
  2. Vieh?tt?v?
  3. Varakas
  4. Huomaavainen kuuntelija
  5. Fiksu
  6. Hyv?kuntoinen
  7. Pukeutuu tyylikk??sti
  8. Arvot kohdallaan
  9. Yll?tt?? iloisesti
  10. Mielikuvituksekas, romanttinen rakastaja

Millaisen miehen haluan, tarkistettu lista (32 v.)*  1. Hyv?nn?k?inen
(mieluiten hiuksia p??ss?)
  2. Pit?? minulle ovea auki
  3. On tarpeeksi rahaa hyv??n illalliseen
  4. Kuuntelee enemm?n kuin puhuu
  5. Nauraa vitseilleni
  6. Kantaa ruokakaupan kassit kotiin
  7. Omistaa ainakin yhden solmion
  8. Arvostaa hyv?? kotona tehty? ruokaa
  9. Muistaa syntym?- ja vuosip?iv?t
  10. Romanttinen ainakin kerran viikossa

Millaisen miehen haluan, tarkistettu lista (42 v.)*  1. Ei liian ruma
(kalju OK)
  2. Ei l?hde ajamaan ennen kuin olen auton sis?ll?
  3. Ty?skentelee s??nn?llisesti - t?rs?? silloin t?ll?in ulkona
sy?miseen
  4. Ny?kk?ilee suunnilleen oikeissa kohdissa, kun puhun
h?nelle
  5. Yleens? muistaa kertomiensa vitsien juonen
  6. Riitt?v?n hyv?ss? kunnossa ett? jaksaa siirrell? huonekaluja
  7. K?ytt?? paitaa joka peitt?? h?nen mahansa
  8. Osaa olla ostamatta samppanjaa kierrekorkillisissa pulloissa
  9. Muistaa laskea vessan istuimen
  10. Ajaa partansa useimpina viikonloppuina

Millaisen miehen haluan, tarkistettu lista (52 v.)*  1. Ajelee korva- ja
nen?karvat
  2. Ei r?yht?ile eik? raavi itse??n julkisesti
  3. Ei lainaa rahaa liian usein
  4. Ei nukahda kun kerron h?nelle t?rkeit? asioita
  5. Ei kerro samaa vitsi? liian usein
  6. Riitt?v?n hyv?ss? kunnossa p??st?kseen sohvalta yl?s
viikonloppuisin
   7. Yleens? k?ytt?? saman parin sukkia ja puhtaita
alusvaatteita
   8. Arvostaa hyv?? einesateriaa
  9. Muistaa nimesi tarvittaessa
  10. Ajaa partansa edes joinakin viikonloppuina

Millaisen miehen haluan, tarkistettu lista (62 v.)*  1. Ei s?ik?yt?
pikkulapsia
  2. Muistaa, miss? wc on
  3. Yll?pito ei vaadi liikaa rahaa
  4. Kuorsaa vain kevyesti nukkuessaan
  5. Yleens? muistaa, miksi nauraa
  6. Riitt?v?n hyv?ss? kunnossa seisoakseen omin avuin
  7. Useimmiten k?ytt?? vaatteita
  8. Pit?? pehmeist? ruuista
  9. Muistaa, mihin j?tti hampaansa
  10. Muistaa, ett? on viikonloppu

Millaisen miehen haluan, tarkistettu lista (72 v.)*
  1. Hengitt??
  2. K?y wc:ss?

Oispas kiva saada kommentti joltain vanhemmalta naisjasenelta/ lukijalta.... nainko  ne maaritelmat muuttuu vuosien mukaan.... ihme jos ei ole olemassa jo naisista samanlaista versioita :hahhaa :hahhaa

Minerwa

Reija..

Super iso kiitos kirjeest?, tuli t?n??n! :) :) On aina kiva saada "oikeeta postia" n?in nettiaikana.. :peukkuy

Ja m? lupaan my?s tarttua kyn??n illalla ku saan muksut nukkuun ja pystyn keskittyyn asiaan. Eik? tarvi kirjottaa rivi kerrallaan ja v?lill? hyppi? paikasta toiseen. :nuttu: :nuttu:

Eilen oli jo shortsikeli :god: :god: mutta t?n??n, ainaki t?? lakeuksilla, on ?lyt?n tuuli.. :( Mutta eik? se t?st? iloksi (kes?ksi) muutu!! :sormetr

Pid?h?n ittes ihmisen? ja palaillaan asialle! :eye:
 Niin ja Jessi k?ski l?hett?? terkkuja, se haaveilee kovasti matkasta sinne,niist? h?m?h?keist? huolimatta.. :hahhaa :hahhaa

Reija

Minerwa :D

You are most welcome :D

ma en kylla ymmarra mita ne puhui eilen uutisissa etta paivasta tulee tosi viilea ja asteita olisi vain +17... just istuskelin tuolla puistossa viimeset pari tuntia ja taisin vahan jopa polttaa rintakehani :nuttu:eli lamminta riittaa.... ihan turhaa vissiin murehdin tata talvea... vaikkakin heina ja elokuu ovat kuulemma niita kylmimpia...

Joo siis ihan vahan tulevasta viikonlopusta... taman iltainen illallinen muuttui myos BBQ:ksi ja taas kerran siis paadytaan Crows Nest Hotel:iin... siita on pikku hiljaa muodostumassa meidan tyoporukan kantapaikka... siis grillausta tanaan ja huomenna jos ilma pysyy tallasena niin mennaan taas pallottelemaan tuonne North Sydney Oval puistoon ja sen jalkeen tiedossa tyttojen ilta videoita katselle... sunnuntaina taas sitten BBQ... ens viikko nayttaa olevan myos toissa aika hiljanen joten katsotaan saako yhtaan tunteja kokoon :(

HW :D

Kiitos oikein paljon kirjan lainauksesta... oon lukenut nyt 10 ekaa sivua ja tosi yvaa tekstia... varmasti loytyy hyvia vinkkeja.. kiitos viela kerran :god:

Tanaan isku taas tuollainen sekunnin mittanen paniikki kun huomasin etta ollaan jo kesakuun puolella... aika menee ihan liian nopeesti eteenpain... mun ois ihan pakko saada se Skilled hakemus sisaan nyt heti... mut ku ei :nuttu: Uuh... aika loppuu kesken! No eikohan hata loyda keinot tahanki pulmaan...

Ah, tuolla ulkona on nyt semmonen ilma etta en taida enempaa uhrata aikaa taalla sisalla vaan lahen takas tuonne puistoon :D

Laittelen sitten ens viikolla taas kuulumisia viikonlopun riennoista :D

Ellu

Tervehdys vaan t??lt? Suomen Turuust! Vihdoinkin aurinko paistaa ja l?mp?tilakin alkaa n?ytt?? kes?isemm?lt?. Harmi vaan ett? just n?m? kauniit p?iv?t t?ytyy viett?? t?iss? sis?ll? koneen ??ress?... :(
Eip? t??ll? sen ihmeempi?. Festarit on merkitty kalenteriin, t?ytyy vaan toivoa ett? rahat riitt??, kun lippujen hinnat alkaa olla jo l?hestulkoon t?rkeit?... Mutta niin kauan menn??n kun rahapussi sallii! Viikon p??st? Turussa DBTL, seuraavana Sein?joella Provinssirock ja sitten onkin jo juhannus. :XXXX

Yrit?n saada aikaiseksi l?hett?? sulle sen kuvan pian!
Nyt viel? tunti t?it?, sitten ehk? terassille..! Hauskaa viikonloppua Reijalle ja muillekin!

Reija

No jos nyt taas ilmoittautuisin....

hmm... joo viime perjantai oli aika massive!! Tosiaan BBQ:lla aloteltiin ja sitten jostain syysta mulle jokainen halus tarjota paukkuja ja eihan siina sitten mennyt aikaakaan kun kurikan tytto oli aika tuiterissa.... tiedatte varmaan noi Smirnoff Ice juomat, ne mustalla etiketilla olevat joissa on jotain 7% alcomaholia.... huh, petollista tavaraa... ei siina mitaan hauskaa oli ehottomasti :D Lauantaista ei voi sanoa samaa.... jostain syysta tama likka pysyi sangyn pohjalla ehtooseen saakka ja saatiin just ja just asiat hoidettua ennen kuin tytot tuli istuun iltaa.... illan teema oli: kolme videota, 4 courmet pizzaa, sipseja, pahkinoita, karkkeja, limsaa, ja pari oikein mukavaa lohosohvaa..... eipa ois muuta voinu toivoa krapula paivaksi :D

Sunnuntaina lahdettiin sitten Rockdaleen grillaamaan ja saipahan taas mahansa tayteen... mutta koska maanantaina odotti aikainen heratys en jaksanut sitten alkaa maistelemaan tuota ilolienta ;) muu porukka oli kylla melkosessa kunnossa jo kahdeksan jalkeen kun itse katsoin aiheelliseksi poistua areenalta.... tapasimpa juhlissa myos yhden arabi pojan joka oli asunut nelaj ensimmaista vuottaan luolassa ( siis ihan sellasessa perinteisessa kiviluolassa...) aika hassua :? Tai lieko oli tarina keksitty ihan tyttoja varten... heh...

Itsella tosi hyva olo nytte... Blue Mountains reissuun on ilmoittautunut 22 henkiloa, etta tulee varmaan mahtava reissu :D Ja tosiaan tana viikonloppuna taytyy pyoritella oma osuus noista lihapullista valmiiksi tuonne juhannusjuhlille... ja myos aherran sen manuaalin parissa... hmm... mitas viela! Sunnuntaina tuolla Darling Harbourissa on isot Jazz festarit ja sinne taytyis varmaan monkia jossain vaiheessa... ja varsinkin kun maanantai on vapaa paiva :D

Ensi viikko tulee olemaan tiukkaa tyontekoa.. yksi paiva vapaata (sunnuntai) ja sitten lauantaina illalla onkin sitten tuo juhannus juhla....

Sita seuraava viikonloppukin on jo varattu juhlinnalle kun meilla toissa kaksi tyyppia laittoi synttarinsa yhteen ja jarjestaa ison dinner partyn toisen kotona... tiedossa siis iso buffet poyta ja pukeutuminen parhaisiinsa... ei siis mitaan bile vaatteita vaan puvut ja niin edelleen... ootan tosi innolla :D

Hups... ompas tullut kirjotettua taas paljon tekstia... mutta siinapa se tais kaikki olla talla eraa ja palaan taas kertoilemaan kuulumisia uudemman kerran...

Sydney tanaan +23, pilveton taivas ( kuin suomen kesa ;) )

Sydney kuittaa :D

Reija

Loytyipas taas sopivasti vahan luppo aikaa :D

Tuo pitka viikonloppu meni aika sujuvasti ohi... ja kaikista parasta joka paiva sain nauttia yltiomaisesti auringosta ilman krapulaa :D Lauantaina kavin pyorahtamassa Balmoral Beachilla tassa lahella missa asun koska tyokaveri oli siella lueskelemassa kirjaa... paiva oli ihan uskomattoman lammin ja beachilla oli ihan tosi ihmisia pikineissa :?? :?? Hulluja noi aussit!! Koska mitaan isompia suunnitelmia ei ollut myos kaverillani paatettiin lahtea meille pyorittelemaan ne kuuluisat lihapullat valmiiksi ja siina samalla lupasin palkaksi pari videon katselua... eli kamppis ja mun tyokaveri auttoi niiden lihapullien kanssa, tuli sen veran hyvia etta oli ihan tosissaan vaikeaa laittaa ne suoraanb vaan pakkaseen syomatta niita :P Jam! Katottiin videot ja tyokaveri lahti viela pelaamaan biljardia johonkin pubiin... ite ei oikein ollut fiilista lahtea viihteelle ja jain kiltisti kotiin. Sunnuntaina oli vuorossa Darling Harbour ja Jazz festarit.... olipa lepposta... istuttiin satamassa ja nautittiin piknikkia ja kuunneltiin Jazzia. Tyokaverilla oli ajatuksena vieda mut katsomaan jotain bandia Coogee hotellille, mutta sinne paastya liput oli jo loppuun myyty ja kaveri halus lahtea takasin koti bibbaloihin mihin muut porukat oli lahteneet tuolta Jazz festivaaleilta... mina ja kamppis lahdettiin katsastamaan Rocks ja pari pubia siella, mutta ite kun olin vesi linjalla.. (alkaa kysyko miksi..) niin en oikein jaksanut innostua menosta ja loppujen lopuksi paadyttiin kotiin jo yhden maissa yolla :??  Maanantaina lahdin uudestaan Balmoral beachille koska ilma naytti pysyvan mielettoman lampimana... ja otin noi kuuluisat kirjaston kirjat mukaan ajatuksena hyodyntaa aikaa lukemalla ja ehka saamaalla ajatuksia tuohon mun manuaaliin... ja tulihan niita hyvia lisayksia, mutta taytyy myontaa etta toi lammin aurinko ihan pikkusen haittas lukemista ja valilla annoin siis itselleni luvan uinua omiin ajatuksiin nauttien auringosta ja laineiden liplatuksesta... laatuaikaa!!! Ehka yksi syy tuohon omaa juomattomuuteen viikonlopun aikana oli lihaksia vaivaava ihmeellinen kipu... aivan kuin kaikki lihakset olis ollu tulessa ja ajattelin etta juominen ei varmaan ainakaan edista paranemista... hassua, no nyt kuitenkin suht'koht' kunnossa ja kohta puoliin taas tassuttelemassa toihin pain....

Tuosta lihaskivusta tulikin mieleen... etta osaako kukaan sanoa onko taalla australian maaperalla noita niin kutsuttuja kansanparantajia ja milla nimella niita kutsutaan ja tietysti oikein mainioita olis jos joku jopa tietaisi jonkun joka harrastaa moista toimintaa... ihan vaan tuli mieleen :D

Annica!!! Sydney kutsuu, kuuleeko Vaasa??? Olispa kiva kuulla kuulumisia ja Heini myoskirjauduhan sisaan ja laita kuulumisia!!! Joko Kesamarkkinat on ollut ja mitenkas tori... onko sille tehty jotain??? Iso ikava Vaasan kesaa, se on meinaan tosi natti kesa kaupunki :D

Viela tuli myos toinen asia mieleen... osaako kukaan kertoa onko taalla Australiassa samanlaista menettelya kuin suomessa asuntoa ostaessa etta sen voi ostaa osa-omistuksella... eli siis maksaa osa asunnon myyntihinnasta ja maksaa loput niin sanotusti vuokrana??? ( ihan vaan kans ajatus :D )

Olikos viela muita ajatuksia... hmm... tassahan ne tais olla talla kertaa.. No ei auta, niin muuten ihan vain kommenttina, vaikka en itseani valilla pidakaan niin packbackerina koska en paljoa reissaan muualla kuin Mosmannin ja North Sydneyn valilla niin budjetti kuukaudelle on vielakin sama kuin kenella tahansa reissaajalla... eli melkein nalka palkalla mennaan eteenpain... onneksi olen sen verran monesti toissa viikottain etta voin edes ammentaa ruokavarastojani toissa :D Mutta eikohan tuokin tilanne jossain vaiheessa parane... mutta muitta mutkitta ja seuraavaa kertaa odotellessa taa viuhahtaa kuvaruuden takaa ja palaa astialle taas tuonnempana :D Uuh ja Ellu... ma ihan kateellisena muistan turun  ne ihanat jokilaiva ravintolat.... nauttikaahan suomen kasasta, ma nautin taalla meinaan taysin rinnoin Sydneyn lampimasta talvesta :D

Ciao!!

Jaaks

Loytyyhan noita "Naturopaths".
Siella Sydneyssa pain esim:

http://www.healthwise.au.com/

http://www.mysterys.com.au/  

Ja sitten lisaa :

http://sydney.citysearch.com.au/search?type=bump&sub_att_name=Complementary+Therapies&sub_att_code=CT&flavor_id=38&context=health_leisure  

Talon/ asunnon voit taallakin ostaa kuvaamallasi tavalla.  Se on kyllakin melko harvinaista ja todellakin kallista, silla rahoitus on yleensa talon rakentajan tai omistajan jarjestama eika kukaan tee sita tappioksi.
Sita paitsi pankeista on niin helppo saada lainaa nykyaan :D  Ne suorastaan heittaa rahaa paallesi kun kayt vaan kysymassakaan. (tietysti perus taloudelliset asiat taytyy olla kunnossa) :D

jounij

LainaaAlkuper?inen postittaja Reija
...paiva oli ihan uskomattoman lammin ja beachilla oli ihan tosi ihmisia pikineissa :?? :?? Hulluja noi aussit!!

Turisteiksi olisin min? veikannut...

Lainaa... osaako kukaan kertoa onko taalla Australiassa samanlaista menettelya kuin suomessa asuntoa ostaessa etta sen voi ostaa osa-omistuksella... eli siis maksaa osa asunnon myyntihinnasta ja maksaa loput niin sanotusti vuokrana???

En tied? onko aivan samanlaista systeemi?. K?sitt??kseni Suomessakin tuo systeemi kehitettiin joskus, kun pankit eiv?t my?nt?neet kuin maksimissaan 12 ? 15 vuoden asuntolainoja. Australiassa asuntolainojen pituus on taas perinteisesti ollut 25 vuotta, jolla ajalla kuukausittaiset maksut jo yleens? pienev?t sille tasolle, ett? kaikilla niill?, joilla yleens? on luottokelpoisuutta, on varaa maksaa lainanlyhennykset. Niin v?h?varaisilla, joilla ei ole luottokelpoisuutta tai varaa maksaa pankkien lainoja, on taas yleens? mahdollisuus anoa kaupunkien tai osavaltioiden my?nt?mi? niin sanottuja housing commissionin lainoja, joissa yleens? maksuaika on tavalla tai toisella sidottu lainaajaan maksukykyyn.

Vastaa
Jouni
Canberra

jounij

Kappas, Jaakspa ehti vastaamaan jo sill? aikaa, kun itse naputtelin toisella k?dell? omaa vastaustani. ?lk?? siis ihmetelk? vastaukseni liev?? ristiriitaisuutta Jaaksin viestiin n?hden.

Kehottaa
Jouni
Canberra

Jaaks

Jouni :D

Eipa mitaan ristiriitaisuutta ollenkaan - puhuimme vaan hieman eri asioista tai samoista asioista eri tavoilla :o

Taallapain tekevat muutamat yksityiset builderit nykyaankin noita diileja, mutta usein se menee niin pain, etta kun ensin muutat uuteen taloon vuokralle osa vuokrastasi menee ns kasirahan eli deposition kasaamiseen.  Kun se on kasassa voitkin jo hakea lainaa pankista tai tehda laina paperit "hirmukorolla" rakentajan kanssa ns "vendor financing".

Muuten nuo 25 vuoden lainat ovat nykypaivaa ja useimmat pankit antavat jopa 30 vuotta 100% lainaa eli ei edes kasirahaa tarvita.  Puhetta on ollut jopa 100 vuoden lainoista, jotka sitten vaan siirtyvat perikunnalle :o Interest only (eli ei lyhennyksia ollenkaan) lainoista puhumattakaan.

Vaihtoehtoja kylla loytyy :D

Reija

Jaaks ja Jouni :D

Kiitti vastauksista, mietinkin milla nimella tuota ns."kansanparannusta" kutsutaan taalla... ja aika helpolta kuulosti tuo lainan takaisin maksu jos lainan kerta saa jopa yli 25 vuodeksi :?? :?? No katotaan myohemmin jos tulee edes oskaan aiheelliseksi... kunhan vahan pyorittelin mielikuvia paassani :D

Niin ja sitten tarinaa naista Sydneyn juhannus juhlista... ensinnakin haluan sanoa etta oli tosi kiva tavata teidat dunderilaiset ja tuli tavattua myos kourallinen muitakin uusia tulokkaita ja ehka jopa sukulaisia :D (tuo sukulaisuus on viela tutukinnan alla...) Pieni on maailma, ei voi muuta sanoa... toi skandinavia housen paikka vaan harmittaa kun sinne taytyy melkein tulla omalla autolla ja sen vuoksi joidenkin tuleminen varmaan tyssas siihen ettei ollut kyytia... mutta paikalla oli kuitenkin varmaan jota kuinkin 80 henkea ehka jopa vahan enemman... mutta taytyy kysaista viela lipun myyjalta tarkat lukemat... Itse nautin olostani taysin siemauksin ja oli kiva tutustua toisiin matkailijoihin ja myos pysyvasti asettuneisiin.. Vein mukanani myos kaksi aussi vahvistusta ja perunamuusi ja lihapullat saivat tayden kympin arvosanan ja kuulemma joudun tarjoamaan samakaltaisen aterian viela tulevaisuudessakin :D Hieno ilta kaiken kaikkiaan :XXXX

Tuota tutustumis aihetta sivuten, Muriel taalta dunderista soitti mulle eilen ja ehdotti etta alettaisiin jonkin muotoiset vapaaehtoiset ja vapaamieliset kuukausittaiset tapaamiset.... mutta tasta vahan lisaa tuolla toisessa foorumissa... ensimmainen tapaaminen siis torstaina 1.7. Rocksissa cityssa ja laitan paikan viela kuhan muistan pubin nimen... ihan kiva ajatus katotaan miten se lahtee kayntiin :D ( ai miten niin sahlaamassa joka paikassa :D )

Tanaan oli myos Financial News lehdessa juttu miten australia on ottanut harkintaan sponsoroida kourallisen yliopisto opiskelijoita taatakseen patevia insinooreja itselleen... alat oli enemmankin IT ja Research. Tarkoituksena mahdollistaa niiden alykkojen joilla ei ole varaa tulla asutraliaan opiskelemaan paasta koulutus ohjelmaan jota valtio osittain tukee...

Hmmm... mitas viela eipa tassa talla eraa muuta ollut... tama viikko menee nopeesti, koska aamut toissa ja illat tyostan tuota manuaalia ( pakko tyostaa se valmiiksi ennen kuun loppua...) ja viikonloppuna on luvassa isot dinner birthday partyt :D

Ai niin ja teille suomalaisille sinne suomeen tiedoksi etta taalla vaikka talvi on kovaa tulossa paalle, niin lueskelimpa tuossa penkilla tuota paivan lehtea ja sain kahdessa tunnissa itselleni rajat T-paidan hihoista kasiini :D :D Nice Winter, ha? Etta kylla taalla kelpaa olla....

Nyt lahden tallustelemaan kotiin pain ja ahertamaan viimeiset tekstit tuohon tyohon ja palaan taas astialle tuonnempana...

Onko suomessa jo lamminta????

Minerwa

Johan t?? alkaa vihdoin l?mpenem??n! :XXXX :XXXX Jussiksiki on luvattu melkein hellett? ja/mutta tietty my?s vett?.. :?? No mua se ei pahemmin haittaa satoi tai paistoi, koska meinaan viett?? rauhallisen Jussin aiva vaan muksujen kans kotosalla. :pyhimys

Provinssis piti piipahtaa ja viel? se vanhaki n?k?j??n jaksaa! :hahhaa :XXXX
 Porukkaa riitti ja s?? oli mit? parhain (ainaki lauantaina ku ite olin paikalla..) ei ees aamuy?st? tullu v?sy eik? vilu! :cool: :peukkuy Enk? ihme kyll? tuntenu itte?ni aiva "mummoksi" vaikka v?h? pelk?sinki.. :hahhaa :hahhaa Joka vuosi on ollu puhetta ettei varmaan en?? ens vuonna tuu l?hdetty? mutta... :? :? ...aina sit? kummasti jotenki sinne kulkeutuu. :??

Mutta jospa t?st? siirtyis katteleen kuningas jalkapalloa joten eip? muuta ku palaillaan asialle!

Reija

Minerwa :D

Provinssi ihan ajatuksena jo laittaa hymyilemaan... pari kesan alkua on tosiaan tuollakin festarilla tullut vietettya aikaa :D Miten milloinkin on paassyt sisaan alueelle jaakoon kertomatta ;)

Meikalaisen kohdalla luonto aidilla oli vahan eri suunnitelmat kuin mulla ja huomatessaan etta tytolla on vahan liian luja tahti, paatti pysayttaa meikalaisen hetkeksi... eli kaksi viikkoa sairaslomalla, selka napsahti aika pahasti :( Tanaan paasin laakarille ja yritan saada fysioterapeutille ajan ens viikoksi... uuh... ehka ois aika oppia jotain. Nyt vain vahan mietityttaa mika tulee olemaan rahoitus naille 2 viikolle... osaako kukaan sanoa nain suoralta kadelta voiko menetettyja tyopaivia hakea korvattavaksi matkavakuutukselta?? No ainakin meinaan yrittaa, katotaan mita ne sanoo!

Oon kylla saanut toisaalta aika paljon aikaiseksi naiden kotona olo paivien aikana.. joten ei nyt ihan hukkaan ole mennyt tama sairasloma... luinpas naiden parin paivan aikana yhden todella hyvan kirjan tyonhausta tai uran vaihtamisesta... ja antoi aika paljon uusia miettimisen aiheita...

Aika hassua, sita pitaa itseaan kaikkivoipana ja sitten kun fysiikkaa ottaa ja pettaa niin sita on kylla aika avuton yksilo... varsinkin nain sinkkuna. Tama kun paatti nyt etta tammosia selan pamahduksia ei enaa tule... and that's a promise!!! Mitahan muita alueita sita viela tuleekaan oivallettua mista tosissaan taytyy itse ottaa vastuu... hehe, eli kylla, voin rehellisesti myontaa etta olen pitanyt joitain asioita ihan liian itsestaan selvyytena...

Mutta asiasta kirveen varteen.... Te jotka olette kayneet jonkin yliopiston ja kenties olleet toissa yliopistolle, osaatteko sanoa onko tammosella ei niin kouluja kayneella mitaan mahdollisuutta paasta jotenkin osalliseksi yliopistojen tutkimus "kuntia"... hitto, en osaa oikein selittaa kun en edes tarkasti itse tieda mita tarkoitan.... mutta ma koitan vahan tarkentaa, eli suuri kiinnostus olis paasta esim. yliopistolle tutkimaan eri johtamistapoja ja tyostamaan uusia tapoja, keksimaan, luomaan, toteuttamaan uusia menetelmia... kuulostaako liian isolta haaveelta?? Kaikki apu olisi todella tarpeen ja jo tieto mista voisin aloittaa auttaisi valtavasti. Voinko vain soittaa johonkin yliopistoon ja alkaa kyselemaan?

Hei tuli mieleen, kun luin tuota tyonhaku kirjaa " What colour is your parachute? ", oli meinaan tosi hyva kirja... itse kun tunnetusti olen tallasten isku lauseiden kerailija niin loytyipa sieltakin pari... tassa yksi jopa avasi mun ajatus maailman uusille urille..

" Don't keep yourself busy doing something, keep yourself busy being something..." Miten tuo lause iskeytyikin niin voimakkaasti mun alitajuntaan... uuh, taa 5 kuukautta on todella opettanut mulle enemman kuin mun 27 edellista vuotta... siis halusin vain sanoa etta ma oon kokenut niin alyttoman monta ahaa elamysta taalla, mita ma en ole koskaan edes ajatellut ennemmin... apua, ihan hirvittaa mita sita viela oivaltaakaan :D

Okei, eikohan tassa nyt taas ollut tarpeeksi naita mun elaman pohdintoja ja tosiaan ens torstaina sitten kokoonnutaan tuolla rocksissa ja mietitaan sitten kuinka siita mennaan eteenpain :)

Kahlaampa viela lapi noi muut foorumit, hehe, nyt kun kerrankin on aikaa eika ole mihinkaan kiire :D

ps. mitahan sita keksii tekemista ens viikon lauantaihin asti :?? :??

Reija

Okei seikkailimpa vahan tuolla netissa ja tormasin tammoseen!!

Esim. Sydney Universitilla on tammonen NHMRC Industry fellowship program tai Australian training fellowship joka kestaa n. 4 vuotta noita sivuja lueskellessa tormasin noitten tutkimusten rahoittajaan joka on... Australian Research Council canberrassa... noilla sivuilla vaan puhuttin australialaisista tutkijoista jotka tutkivat esim. omaa osaamis alaansa, mutta onko kenellakaan tietoa olisiko mulla esim mahdollisuutta jotenkin paatya tammoseen mukaan... heh, paatya on kylla vahan vaara sana, siis tarkoitin hakea mukaan tammoseen... Tama ARC on siis valtion alainen yksi yksikko.... hmm... Jouni, osaatko kommentoida tai onko sinulla mitaan hajua tuosta :?

Kiitos jo etukateen :D

Vai onko mun kuitenkin alotettava sielta Dimian toimistosta?? ja selvittaa esim. mika viisumi tuohon auttais... kaak, naen edessa paljon tyota... mutta toivottavasti en liian vahan aikaa...

jounij

Eip? ole mit??n tietoa tuosta Australian Research Councilista. Varmaan saat samat tiedot kuin min?kin saisin laittamalla tuon nimen Googleen tahi muuhun hakukoneeseen. En my?sk??n osaa kommentoida t??ll? opiskelua, kun en itse ole sellaista harrastanut. Toivottavasti joku toinen osaa auttaa sinua paremmin.

Lykky? ja hyv?? "oikeaa" juhannusta toivottaen
Jouni
Canberra

Reija

Kiitos Jouni :D

Joo taitaa saada parhaiten tietoa kun itse pirauttaa ja kysyy sielta...

Pieni kommentti viela selasta... kavin fysioterapeutilla ja teippas selan :? ja huomenna sitten uudestaan.. sano etta tytto on vahan rapakunnossa :? hehe... ( tai siis ei naurata...)

Niin ja HYVAT JUSSIT KAIKILLE!!!!

Elina

Moikka Reiskis!

Kuule nuo fellowship programmit saattaa olla tohtorin hattua kaipaileville... Helpoin tapa p??st? yliopistoon on tietenkin menn? sinne opiskelemaan! En tied? oisko t??ll? samalla tavalla avointa yliopistoa kun Suomessa, jonne voi hyp?t? kyytiin ket? vaan.

Ainakin Suomessa yliopistojen tutkijoiden paikat on tavallisesti tutkinnon suorittaneille tai tutkintoa parhaillaan tekeville eli opiskelijoille. Tosin tarvitaan siell? muutakin v?ke?, esim labroja py?ritt?m??n, kursseja suunnittelemaan / koordinoimaan tms. Piian serkku on muuten t??ll? vierailevana proffana, silt? voisi kysell?...

t. Elina

Reija

Kiitti Elina,

noinhan se varmaan onkin etta siella yliopistolla taytyis olla opiskelemassa ennen kuin paasee tekeen heille toita... poikkeuksiakin tietysti loytyy :D Ois kiva tietaa onko kukaan tehnyt sita koskaan ilman tohtorin tutkintoa...

No asiaista toiseen tai oikeestaan samaa taas sivuten... Kavin tanaan tuolla immigration officessa vahan kyselemassa.... kaikki on nyt vain kiinni tuosta perheleen rahasta :nuttu: WH viisumilla kuulemma voi myos saada tuon ns. valiaikaisen viisumin jos olen laittanut hakemuksen taalta ja WH viisumi menee umpeen uutta hakiessa, mutta tama paatos on ihan yksinomaan ja ainoastaan Adelaiden toimiston paatosvallassa...

Ma olen myos monta viikkoa jo kuullut sivukorvalla radiotaa kuunnellessa mainoksen jossa mainostetaan lainaa jota ei tarvi heti alkaa maksamaan takasin, vaan sen voi maksaa myohemmin... mutta nyt kun tosissaan aloin kiinnostumaan mika se yrityksen nimi on joka tarjoaa tollasta palvelua, niin empa ole kuullut mainosta enaa...

Tietysti voi olla etta laina annetaan hirmukorkeilla koroilla, mutta kun tuota rikasta sukua ei ole joka pystyis tukemaan rahallisesti ilman selityksia, niin pakkohan tassa on jotain omiakin riskeja alkaa ottamaan, uuhh.... empa tieda, jotain tassa on nyt keksittava.. Pakko saada jostain selville se firman nimi joka antaa noita lainoja ja takasin maksun voi hoitaa myohemmin.... kuulostaa vahan unelma lainalta, mutta katotaan jos kuulen sen nimen viela niin voin ottaa enemman selvaa asiasta.... ja kun totaalisesti tuntuu etta jokaisen avatun oven takana on uusi lukossa oleva ovi niin aika tyon takana on tamakin homma... mutta tahankin loytyy sopiva sanonta " Way to success goes from failure to failure without loosing the enthusiasm! " tolla success sanalla viitaten enemmankin omiin tavoitteisiin... no se siita.... (huokaus)

Taman paivan tehtavat on ottaa selville AIM = Australian Institute of Management:ista.. hakea toista laptop viikoksi ja viimeistella se mun manuaali ja aloittaa ensimmaisen osan mun kuntoilusta :D eikohan siina ole jo tarpeeksi...

huomenna sitten manuaalia ja fysikaalinen, keskiviikkona mennaan katsastamaan yksi laiva joka on tarkoitettu yhteen tulevaan tapahtumaan taalla sydneyssa... siita vahan myohemmin ja torstaina sitten tama kuuluisa meetinki rocksissa :D eli liiketta loytyy, talla kertaa tuo tyo vaan ei esta niin pahasti ilonpitoa :D

Niin ja selka on palautumassa ihan hyvaa vauhtia... thank god! :god:

Kotoa pain tuli myos kivoja uutisia, mutta niista kans ehka vaha myohemmin :D

Nyt tama hyppaa tuonne muille netti sivuille ja alkaa miettimaan rahoitusta tuolle mun hakemukselle :D Palaan taas astialle uusilla tuulilla....

Annie

Reija-T?ti :D

Tulin kurkkimaan sun kuulumisia pitk?st? aikaa t?t? kautta, ku ei niihin tekstareihin taho mahtua kaikkea...

Vett? sataa ja on kylm?, edelleen. Voinen kai siis pit?? tuossa "mieliala" kohdassa tuon -tulis jo kes?-kommentin...

Voi hyvin!

eevis

Noista tutkijoista yliopistoilla: kyll? ainakin t??ll? Suomessa on paljonkin muuta kuin "tohtorisv?ke?" tekem?ss? t?it?, esim. Iso ja t?rke? ryhm? ovat vaikka insin??rit. Meill? biotekniikan osastolla on biokemistien seassa biotekniikan insin??rej? (ei siis dippej?) vaikka kuinka. En tiettyk??n Ausseista tied?, mutta koska siell? enemm?nkin harrastetaan noita Bachelor-tutkintoja, niin vois vaikka luulla, ettei kaikki tutkijat tai tutkimusavustajat suinkaan ole mit??n tohtoreita! Jos vaan saat jalan ovenv?liin, voi tie aueta ties mihin. Ainakin t??ll? Suomessa tuntuu melkein kaikki onnistuvan, kunhan puhuu oikealla hetkell? oikealle proffalle... Ansiot j?? v?lill? sivuseikaksi, sill? proffat ovat tottuneet yliopistomaailman byrokraattisuuteen ja sen kiemuroihin. He osaavat v??nt?? teksti? sellaiseen muotoon, ett? lukija menee py?rryksiin, ja proffa saa tahtonsa l?pi. Sitten tietty pienehk?ksi ongelmaksi j??, miten t?llaisen juuri sinut t?ihin haluavan proffan l?yd?t... :?? Mutta kuten joku jo mainitsikin, niin kyll?h?n varmasti t?ihin p??sy? helpottaisi se, jos olet opiskellut/opiskelet edes jotain haluamaasi tutkimusalaan liittyv??. Tsemppi? hakuun! :peukkuy :sormetr

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!

Reija

Nyt taytyy tyontaa kaikki suunnitelmat kahdella kuukaudella eteenpain... (finanssi puoli notkahti pahasti...)

ja koska suomesta pain tuli aika huolestuneita viesteja niin haluan vahan tarkentaa naita kaikkia juhlimisia ja menoja taalla... kylla, oon monessa menossa mukana mutta se ei tarkoita etta olen perinteisen suomalaisen muodin mukaan rakakannissa, vaan yleensa otan oluen tai kaksi ja se siita... eli kotovaelle tiedoksi, rahani eivat ole hussaantuneet alyttomaan viinan juontiin ja ilakoimiseen... :D ja haluan viela sanoa etta olen todella kiitollinen kaikesta rahallisesta tuesta joita olen saanut kotoa pain, mutta rahan vahyys ei johdu alyttomasta juhlimisesta vaan yksin kertaisesti alyttoman huonosta tuurista naiden terveys asioiden kanssa.... Mutta kiitos huolehtimisesta kuitenkin, tiedan etta mielessa varmasti saattaa pyoria kaikenlaisia kauhukuvia....

tama tuleva kuukausi todella laittaa mielikuvituksen koetukselle, mutta empa ala turhia murehtimaan... asioilla on aina tapana selviintya jotenkin pain :D Ja loppujen lopuksi naen vain kaksi vaihtoehtoa... menna eteenpain tai luovuttaa, ja pohjalaiseen luonteeseen ei muistaakseni kuulu luovuttaminen :D ( ja jos pohjalaiseen luonteeseen kuuluu, niin mun omaan luonteeseen ei kuulu :D )

Sydneyssa tanaan +22 astetta lamminta ja aurinko paistaa pilvettomalta taivaalta... tulee mieleen suomen kesa :D ( ja muistutan etta taallahan on nyt talvi...heh...)

Ellu

Suomessa sataa vett? oikein kunnolla, on harmaata, l?mp?? +13 ja mulla alkaa kes?loma... :D
Mutta uskon ett? ensi viikolla aurinko paistaa, kun l?hdet??n Jussin kanssa Ahvenenmaalle py?r?ilem??n.

Provinssi ja Raumanmeri on takana, Ruisrock ja Ilosaari edess?. Kes? n?ytt?? harhaanjohtavasti olevan puolessa v?liss?! Mutta toivottavasti se kohta alkaa.

Tsemi? Reija, ja toivottavasti vointisi alkaa jo olla hyv?! Nauti siit? talvesta ;)