En silti usko edes poliitikkojen ajattelevan noin omaan napaansa tuijottaen. Itse uskon aina ihmisessa olevaan hyvyyteen ja en usko poliitikkojemme ajattelevan etta kaytetaan esim kivihiilta koska silla tienataan enemman kuin muilla vaihtoehdoilla.
Politiikkojen on periaattessa tehtava kansan tahto,,,ja jos ei menna mitenkaan yksityiskohtiin ja puhutaan vain yleistaen (mina en asioita tarkemmin tieda kunhan spekuloin) niin silloinhan olisi joka maassa vihrea puolue taysvallassa, taystyollisyys, ilmaiset palvelut ja ei veroja.
Mielestani emme voi osoittaa politiikkoja ja vaatia heita tekemaan jotain asioiden parantamiseksi, muutos lahtee yksityisista ihmisista ja heidan mielipiteistaan ja teoistaan, ja jos heidan teot ja mielipiteet ovat riittavan hyvia, muut kanssaihmiset tekevat heista hallitsijoitaan.
Katsoisin politiitikkojen tarkeimmaksi tehtavaksi valistaa ja luoda mahdollisuudet meille muille naiden asioiden parantamiseksi.
Jos nyt otetaan vaikka tuo energia ja paastot...miksi me vaadimme puhtaampaa energiaa ja valitamme etta poliitikkomme eivat ratifioi tai ratifioivat jotain,,,kun samalla voimme itse tehda radikaaleja muutoksia elaman tapaamme. eli jos sita energiaa ei kuluteta niin ei sita kylla tuotetakaan...tama taasen vaatisi viimeisen sadan vuoden aikana vaivalla luomamme yhteiskuntamallin ja elaman tavan muuttamista enemman luontolaheiseksi.
Mutta kuinka monta prosenttia meista on valmis luopumaan nykyajan mukavuuksista? Itsekin vain spekuloin ja unelmoin omavaraisesta farmista jossain vihreilla kukkuloilla auringon luodessa merenrantaan siltaa.
Uusimmassa Choice lehdessa (tanaan tulleessa) oli minua yllattava tieto eli Meidan "greenhouse" paastot lajettain:
talous kaytto (sahko lammitys jne) 20% KULJETUS (mukaanlukien bensa bussit ja lentaminen) 10.6% ruoka 28.2% tavara ja palvelut 29.7% rakentaminen ja remppaaminen 11.8%
yllattava tuo autoilu??
Itse olen aina yrittanyt vahentaa autolla ajamista ja pitanyt sita suurimpana pahana...mutta samalla kulutan ostan ja syon ...
he olivat saanett tietonsa
WWW.acfonline.org.au raportista
heilla on mielen kiintoinen atlas
http://www.acfonline.org.au/consumptionatlas/ jossa voi katsoa oman postinumeron perusteella hiilidioksiide paastot,,,meidan postinumerolla esim 22 tonnia vuodessa,,,itse kaytin joskus manuaalista laskukaavaa ja taisin laskea itselleni 13 tonnia vuodessa,,,
itse ihan omassa mielessa ajattelin etta ei ehka haittaa ole jos seuraavan kerran kun kaupassa asioin niin jatan sen uuusimman hilvitkuttimen ostamatta ja vitkutan vaikka kasin ja ehka huomioin myos etta onko se ruoka tuotettu lahella vai kaukana ja valitsen sen lahella tuotetun, siihen asti kunnes saan sen oman farmin paratiisista.