Spouse migration

Aloittaja fogs, heinäkuu 03, 2002, 12:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

HeidiL

LainaaAlkuperäinen postittaja Leokatti
Niin minäkin de facton kyllä ymmärrän, että yhdessä asutaan ja eletään kuin naimisissa oleva pariskunta konsanaan. Aika vaikea kai suhteen pysyvyyttä on lähteä todistamaan, jos yhteistä taloutta ei ole. Ja sitäpaitsi ainakaan itse en lähtisi heppoisin perustein edes hakemaan de facto -viisumia. Hinta on aika korkea ja sitähän ei takaisin saa, jos päätös on kielteinen...  

Niin tottahan tuo on, että rahojaan ei takaisin saa vaikka viisumia ei myönnettäisikään... Ja siinähän sitten ollaan 850? köyhempänä ja yhä ilman viisumia!

Virallisempaa "todistusaineistoa" yhteenmuuttamisesta löytyisi vasta alkuvuodesta 06 alkaen, jolloin poikaystäväni jätti ilmoittautumatta yliopistoon seuraavaksi lukuvuodeksi. Lisäksi on tietysti jos jonkinnäköistä paperia Suomen vuoden työviisumin hakuprossista ja lentolipuista. Luulisi, että nämä nyt todistaisi edes jotain jos alkuvuodesta vasta hakisin viisumia(???).

Onko kellään muuten tietoa kuinka pitkä käsittelyaika hakemuksilla tällä hetkellä on Melbournessa? Jos sitten jättäisin sen hakuprosessin vasta Australiaan... Olispa ainakin jotain tekemistä sielläkin sitä hakemusta laatiessa jos ei muita töitä saa tehdä. :eureka

HeidiL

Ja vielä lisää kysymyksiä kun nämä viisumien ehdot vaan jaksaa ihmetyttää. :o Olisko kellään kokemusta miten tuon 8503 No Further Stay ehdon voisi välttää 6kk tai 12kk turistiviisumissa (Tourist visa, subclass 676)? Jos lähtisin sillä ensin Ausseihin viettämään aikaa ja kunhan de facto spouse visan ehdot on varmasti tulleet täyteen aloittaisin sitten paperisodan.

Kaikki apu ja ehdotukset on tarpeen. :god:

jirvinen

Me saimme sydney toimistosta semmosta inffoa, että toi vuoden yhdessä asuminen olisi hyvä olla takana, kun tätä de-facto viisumia hakee (siis tämä oli alku vuodesta, kun haimme minulle de-facto viisumia).

Noista opiskelija viisumeista vielä sen verran, että TAFE:ssa on ihan hyviä lyhyitä kursseja (mm. Brazilian waxing :pyhimys), joita voin suositella. Tosin ne ovat hieman arvokkaita ulkomaalaisille. Tässä linkki victorian tafen sivuille: http://www.education.vic.gov.au/tafecourses/default.htm

wendolene

Tamakin on varmaan kasitelty ja kysytty jo moneen kertaan, mutta kun tuo vastausviidakko alkaa
olla melko laaja niin ajattelinpa kuitenkin kysya uudelleen kysymyksen liittyen siihen 12 kk:n
yhdessa-asumisvaatimukseen. Immin sivuilla kohdassa "evidence that your relationship is
genuine and continuing" sanotaan, yhdeksi vaatimukseksi "setting up a household separately from other people".
Toisaalta 12 kk:n yhdessaolovaatimuksissa sanotaan, vain etta taytyy olla asunut yhdessa eika puhuta mitaan
muista ihmisista.
Voiko taman tulkita niin, etta myos yhdessa, mutta muiden ihmisten kanssa (spousen vanhempien luona)
asuttu aika lasketaan mukaan 12 kuukauteen? Tulikohan tama taas kysyttya mahdollisimman mutkikkaasti...

Kiittaen,
Wendolene

Leokatti

Tulkinnanvarainen juttu. Minä en kyllä kelpuuttaisi, koska sitä omaa huusholliahan tuossa tilanteessa ei ole pystyyn laitettu, vaan asuttu toisten siivellä  :confuse. Vaaditaanhan siihen "setting up a household" muutakin kuin sängyn jakaminen.

Mutta joku toinenhan saattaisi päästää läpikin 8)
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

wendolene

Immigration Officesta kertoivat, etta kylla sekin aika voidaan laskea mukaan,
kunhan yhdessaasumista on tarvittavat 12 kk. Mutta tata kun ei saa kirjallisena
niin kuka tietaa hyvaksytaanko sita vaiko ei.

chilifinn

Lienee oleellista että puolisosi kykenee sponsoroimaan sinut vaadittavan ajan, olette selvästi sitoutuneita toisiinne ja pystytte elämään yhdessä muista riippumatta.
Jos siis nyt asutte yhdessä omillanne mutta laskette hakemukseen joitakin kuukausia vanhempien luona asumista niin voisi kuvitella että joku viranomainen sen hyväksyisikin. Toisaalta voisi kuvitella että joustoa ei viisumiasiassa heru kun on kyse pysyvästä oleskeluluvasta.Vastaus tuskin selviää Dunderista. Ennen kuin laitat kallista viisumihakemusta menemään olisi hyvä saada luotettava arvio mahdollisuuksistasi Dimiasta. Vastaisivatkohan kirjalliseen kysymykseen kirjallisesti?
Mitähän Jaaks tuumaa?

Leokatti

Itse tuolla spouse-viisumilla aikoinaan tulleena nyt kuitenkin jonkinlaista kokemusta asiasta on... Kannattaa tosiaankin miettiä tarkkaan, ottaako riskin jos sitä itsenäistä yhdessä asumista ei ole tarvittavaa määrää. Kallista lystiä, jos siihen tyssää...  :confuse

Ja mitään eivät varmasti DIMAsta kirjallisena ala etukäteen lupailemaan ennen kuin näkevät koko hakemuksen kokonaisuutena. Kannattaa siis panostaa niihin muihin suhteen todisteisiin todella hyvin, jos puutteellisella asumishistorialla lähtee yrittämään.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

chilifinn

Niin, enpä kyllä laittaisi hakemusta elleivät kaikki ehdot varmuudella täyttyisi. Kyllähän de facto tarkoittaa avoliittoa eli omaa taloutta pariskuntana.

Jaaks

Wendolene,

Näin se on ikävä kyllä, että jomman kumman vanhempien kanssa asuminen ei ole oikein sääntöjen mukaista.
LainaaIn assessing a claimed interdependent relationship, the department usually looks at evidence of things such as:
·   living together full-time
·   sharing important financial and social commitments
·   setting up a household separately from other people
·   All relationships are different, so you should provide as much evidence as you can that you believe will support your claims.

Evidence of relationship

Tarkistin vielä asiasta hyvältä ystävältä, joka on laillistettu ja hyvin tunnettu Migration Agent ja ainoa syy miksi vanhempien luona asuminen voisi olla hyväksyttyä on tuo viimeinen pointti "All relationships are different"eli, jos pystytte esimerkiksi vahvasti todistamaan, että uskonnollisista tai etnisistä syistä  teidän kaksin yhdessä asuminen ei ole sallittua ennen naimisiin menoa ja sen vuoksi joudutte asumaan vanhempien asunnossa "ei avioliiton omaisessa" de facto suhteessa.

Kaikki on mahdollista, mutta onko se sen riskin arvoista, että hakemus rahat meni valtiolle ja viisumia ei tullut  ???

Agentti varustettuna kunnon lakimiehellä voisi auttaa, mutta halpaa se ei ole  :(

wendolene

Onneksi on sitten vara odotella muutama ylimaarainenkin kuukausi ennen kuin on tarve hakea uutta viisumia!
Arsyttaa tuo samainen Immin toimisto kun aina saa ristiriitaista tietoa, tai sitten eivat tieda mitaan jos edes
puhuvat kunnon englantia!  >:(

wamberal

Lainaa
Tuolta Berliinistä viisumin hakeminen on muuten aika lailla halvempaa ja nopeampaa kuin mitä se Australiassa vaikuttaa olevan. Jos menee paikanpäälle Saksaan jättämään hakemuksen, viisumin saa vielä samana päivänä ja hintaa tulee 850?! Edellyttäen siis, että hakemus menee läpi... Muuten käsittelyaika 1-7kk.
Tosin Wannaben kirjoitus on viime vuoden lokakuulta, jonka jalkeen tuhat juttua on jo varmaan muuttunut..

Joten, ystavat hyvat onko tama totta? Nopeuttaisi lahtoa olellisesti jos viisumin saisi samana paivana (Oletan etta hakemus menisi ihan suht helpolla lapi, koska hakuhetkella olemme jo naimisissa, meilla on lapsi ja yhdessa asumista n.2 vuotta), mutta onko kellaan asiasta omakohtaista kokemusta??

Jos nain on niin ehkapa kannattaa lentaa halpislennoilla Berliiniin paperinivaskan kanssa.. Eipa tarvitsisi stressata onko posti hukannut paperit tai ovatko joutuneet vaaran toimisto-pirjon poydalle..  :)

HeidiL

Heipä hei

Wamberal nosti esille yhden mun omista vanhoista kirjoituksista ja täytyyhän sitä kommentoida ku vielä muistaa, että mistä tuo tieto tuli.  :)

Tämä on suora lainaus Berliinissä sijaitsevan suurlähetystön sivuilta (http://www.germany.embassy.gov.au/beln/acc_partner.html):

Outcome and processing time for an application depend on the applicant's abilty to meet the criteria set out in Australia's Migration Act and Regulations. Our average processing times for partner migration are three to seven months. However, a one-day processing service is possible for clients who come to our Embassy with a complete application, and meet all legal criteria at time of application. While in many instances it is possible to grant a visa on the same day, this is not guaranteed. You should not assume that processing qill be finalised on the same day.

Please note that only citizens of the following countries, currently resident in Europe, are eligible to use our accelerated procesing service:

Andorra, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Iceland, Liechtenstein, Luxembourg, The Netherlands, Norway, Sweden and Switzerland.

Niin että kyllä tuo yhden päivän käsittely näyttää vieläkin olevan olemassa jos vaan paperit on kunnossa. Ei siis muuta kun Air Berlinillä tai German Wingsillä viisuminhakuun!

sarita.H

Hejsan!

Olen nyt toisella working holiday vuodella ja sen paatyttya olisi tarkoitus hakea aussilaisen partnerini kanssa spouse visaa. Kysyisin niilta joilta tietoa ja kokemusta loytyy, etta mitka on ne tarkeimmat paperit, joita kannattaa hankkia taman vuoden aikana? Olen lueskellut aiheeseen liittyvia viesteja, joten kasitysta on aiheesta  on jo jonkin verran ja tietysti olen lukenut ohjeet myos immin sivuilta, mutta kokemusta omaaville sanokaa viela miten itse toimitte ja kuinka aikaisin aloitte papereita keraamaan. Ja toinen asia on se mihin hakemus kannattaa lahettaa? Kun noita viesteja on lueskellut niin olen saannut vahan sellaisen kasityksen, etta sydney ei valttamatta ole nopein paikka hoitaa asiaa vai olenko ymmartanyt asian vaarin? Kiitos kaikille niille jo etukateen, jotka ehtivat vastaamaan!

-Sarita

Wilmina

Hei Sarita,

omakohtaista kokemusta ei oo mutta yksi puolalainen kaveri haki sita spuose viisumia juuri Sydneysta ja sai sen neljassa viikossa. Tosin paperinivaskaa olivat vuoden paivat (=koko yhdessa asumisen ajan) valmistelleet.
Musta tosi nopea kasittelyaika mut se kaveri sanoi etta spuose viisumin kasittelyaika on keskimaarin 6-8 viikkoa. Mulla ei muuten oo hajuakaan mihin hanen tietonsa perustuu... Mut ehka ta ainakin vahan tsemppaa!!

W

Milka

Suri,

Blondin jarjella ajateltuna eikos olisi helpointa asioida siina immi-ohviisissa, mika on teidan vakituista asuinpaikkaa lahinna. Silla jos asut vaikkapa Sydneyssa ja lahetat paperit Hobartiin, immi-ihmiset todennakoisesti kutsuvat teidat haastatteluun Hobartiin. Mutta jos tykkaa reissata, niin mikas siina.  :peukkuy

wamberal

Buukattiin sitten haastatteluaika Berliinistä syyskuuksi kun ei jakseta istua sohvalla montaa kuukautta viisumia odotellen..

Onko kukaan hakenut/anonut aikaisemmin viisumia suoraan Berliinistä?? Olisin kiinnostunut kuulemaan kaikki infot ja mitä kaikkea siellä tapahtuu/kysytään, jos viisumi aijotaan saman päivän aikana vielä myöntää??

Täytyy vain sitten varmistaa että joka ikinen tarvittava lippulappu on mukana.. Gulp!
Thaimaan rikosrekisteriä on jo odoteltu 3 viikkoa, mutta vielä jaksamme toivoa että se kolahtaa postista ennen tuota haastattelupäivää..

Kyllä alkaa jännittää :)

Wilmina

Pieni pikainen päivitys: se puolalainen kaveri sai spouse viisumin de facto suhteeseen perustuen 4 viikossa.

Se myös sanoi, että aika kova tentti oli siitä, miten ovat tavanneet, mistä toinen tykkää ym Mutta ei kuitenkaan mitään sellasta, mihin ei pystys vastaamaan, jos oikeesti on asunut vuoden yhdessä.

W

wendolene

YAY!!!

Sain spouse (de facto) viisumin samantien paikan paalla haastattelussa tanaan!
Koko touhuun meni aikaa noin puoli tuntia! Uskomatonta! Kysyivat kaksi kysymysta:
kuinka pitkaan olette asuneet yhdessa ja mita teette tyoksenne. That's it! Viisumi
on nyt taskussa ja olo niin helpottunut! Mahtavaa!

Leokatti

Onnea wendolenelle  :XXXX
Kati

wamberal

JIHUU täälläkin!!!  :XXXX

Käytiin siis Berliinissä haastattelussa maanantaina ja siellä ongelmaksi ilmeni kaksi asiaa; tarvitsivat sen Thaimaan rikosrekisteriotteen, jota oltiin venattu jo yli kuukausi kun toimitusajan piti olla 7pv.., ja jota meillä ei siis vielä ollut, ja toinen ongelma oli mun lääkäripaperit, jotka pitikin vielä lähettaa australiaan hyväksyttäväksi (koska mulla on 1-tyypin diabetes, ja tosiaan, sen takia kaikkineen maksoin Hesassa yli 400 Euroa lääkärikuluista :peukkua)

No, joka tapauksessa haastettelu oli varsin rento ja poika sanoi, että heidän puolestaan kaikki on ok kunhan sen rikosrekisteriotteen toimitamme.. Ja hintaa oli 915 Euroa!  ???

No se rikosrekisteriote kolahti eilen postiluukusta ja tänään case officer soitti ja sanoi että myös mun lääkáripaperit ovat saaneet hyväksynnän, joten heti kun saavat postissa sen rikosrekisteriotteen, niin laittavat viisumin mun passiin ja lähettävät sen tänne... O la laaaaaaaaa, olin ihan onnesta mykkyrällä, kun meille sanottiin että lääkäripapruissa on Australiassa noin kuukauden jono, ja menikin tasan 4 päivää!

koko viisumihakemus jätettiin siis 17.9 ja passi tipahti postiluukusta 24.9 - ei siis kovin paha!!!!!  :pepsodent

No, nyt on lento kuukauden päästä ja talon tyhjennys prosessi täydessä käynnissä. Täältä tullaan!!!!! :pepsodent  :pepsodent  :pepsodent
Laitoin sitten samantien myös hintakyselyn eri rahtifirmoihin, kun kamaa on kuitenkin ainakin 40 kg verran lähetettäväksi (merirahdilla)

Kysympä nyt vielä tässä siitä, että tietääkö kukaan jotain esim. kans.väl vakuutusyhtiötä jolta saisi matkavakuutuksen, kun ollaan matkalla kuitenkin kuukausi, niin olispa ihan kiva saada perhe matkavakuutuksen piiriin, kun suomesta sitä ei sitten enää saa.. Help!!?

MH

Miksei saa suomesta?

wamberal

Ei saa Suomesta jos muuttaa pysyvästi pois, koska ei kuulu enää Kelan piiriin ja kortitkin vedetään kädestä..
Oonkin tässä nyt sitte selaillu Kelan sivuja ja taidan päätyä siihen, että muuttomme onkin virallisesti papereissa vain tilapäinen.. Ei kai siis tosiaan auta muu jos vakuutuksen haluan. Pah!

jounij

Eli keksit itse juuri saman ratkaisun, jota varmaan kaikki muutkin samassa tilanteessa olleet ovat käyttäneet...

Tuumaa

Jouni
Jouni
Canberra

wamberal

:D Bienosti tässä kokeneidempien avustuksella matkan varrella tuntuu oppivan yhtä sun toista hyödyllistä..

wamberal

Nyt se on sitte lahto maanantaina, gulp!

Koti vaan kaikuu kun kaikki tavarat ovat johonkin kadonneet, ja totesimme tossa yllariksi etta ei ole edes ylikiloja laukussa. Onneksi meidan poikakin saa tuon 20kg tuoda tavaraa, niin se auttaa tosi paljon. Toki lahetettiin 60kiloa tavaraa jo etukateen sinne meita odottamaan ja maksettiin siita itsemme kipeiksi..

Nyt kun lahto on nain lahella niin ei tata meinaa millaan uskoa todeksi, etta oikeesti nyt jaa koti, kaverit ja kylma syksy tanne suomen kamaralle pysyvasti. Ihan on sekaiset fiilikset, mutta kylla se kai tasta sitten Thaimaan lammossa iloksi muuttuu.. Iteppa halusin lahtea, nyt ei voi sitte enaa valittaa... :)

pinkus

Wau, onneksi olkoon Wamberal ja perhe!   :XXXX

Kottarainen

Nostellaanpa taas tätäkin aihetta. Luulisi, että yhdeksässä sivussa kaiken mahdollisen saa selvitettyä, mutta vielä jäi muutama juttu kaivelemaan.

1) Household separate from other people. Eikö ne tunne nykynuoria ollenkaan? Yhdessäasumista tulee täyteen vuoden päivät, mutta pelkästään kimppakämpissä. Eli onhan meillä se meidän oma huone, joka huushollataan yhteiseksi kodiksi, mutta vaativatko ne, pirulaiset, että tosiaan asuttaisiin vain kaksisteen? Ärsyttävää.

2) Onko käsittelyaikoihin tullut mitään muutosta? Eikö kukaan muka ole hakenut Spouse Migrationia melkein vuoteen? Kokemuksia, kokemuksia.

3) Oonko mä ihan jälkijättöinen ja kaikki trendikkäät ihmiset käy nykyään hoitamassa viisumin yhdessä päivässä Berliinissä? Kuulostaa SUPERkalliilta lystiltä, jos ei menekään läpi.

Leokatti

1) Kyllä tuntevat. Nuoret asuvat kimppakämpissä, pariskunnat "omissa"... Aika heppoisesti irtoaisi viisumi, jos sen saisi vain jakamalla asunnon viiden muun ihmisen kanssa... :confuse
Kati

Kottarainen

Vastataan nyt sitten omaan kysymykseen kaikille hyödylliseksi tiedoksi. Kävin tänään Immin toimistossa Brisbanessa selvittämässä asioita.

Alkuperäinen kysymyshän oli, että voiko asua de facto -suhteessa shared flatissa eli kimppakämpässä, ja lyhyesti sanottuna kyllä voi.

Kuten kaikki De Facto -hakemukseen tutustuneet tietävät, sen saamiseen vaaditaan aika paljon muutakin kuin "asunnon jakamista" jonkun kanssa, ja kun nuo kaikki muut kriteerit täyttyvät, niin heillä ei ole mitään sitä vastaan, että asutaan kimppakämpässä. De Factoonhan lasketaan todisteiksi mm. yhteiset pankkitilit, klubijäsenyydet, suhteen vakaus lähipiirin silmin ja vaikka mitä muuta.

Asiantuntijan lausunto: Kunhan olette olleet avioliitonkaltaisessa suhteessa vuoden ajan, voitte hakea De Facto -viisumia (eikä tartte edes asua yhdessä 12 kuukautta).

Hirveän ystävällisiä ne olivat siellä. Ei mitään nipotusta ja antoivat pitkän listan esimerkkejä, miten suhdetta voi "todistella". Loppuun tosin sanoi humoristisen kyynisesti, että "toivottavasti olette samoissa aikeissa vielä vuoden kuluttua". Kuulemma suurin osa kysyjistä ei koskaan jätä Spouse Migration -hakemusta...

Olen iloinen, koska tykkään poikaystäväni lisäksi kämppiksistäni. :)

Leokatti

Lykkyä vaan hakemukselle sitten  :peukkuy Toivottavasti menee läpi... se kun taitaa olla vähän käsittelijästä kiinni, mikä kelpaa ja mikä ei.
Kati

Satuilija

Heippa!

Lueskelin tossa useita viestejä ja yritin hieman kuulostella millaisia käsittelyaikoja muiden "defacto-hakemuksilla" on ollut... Itse kun laitoin hakemuksen Berliiniin n. viikko sitten, ja oon saanut viestin hakemuksen rekisteröinnistä. Askel eteenpäin kai  :) Aika nopeesti moni on näyttänyt viisumin saaneen. Onkohan monella mahollisesti menny useempi kuukausi?? Pelottaa jos joudun niin kauan odottelemaan, aussi miesystäväni kun lähtee täältä kotiinsa ausseihin jo viikon päästä..  :(  Hieman meillä tää haku kesti...

On jäänyt mietityttämään että miten ton lääkärintarkastuksen suhteen asia oikein on.. Kaikki hakijat ilmeisesti sen joutuu tehä? Mietin tässä että voisinkohan sen käydä läpi jo nyt, ennen kuin sitä mahollisesti multa pyydetään? Haluaisin nopeuttaa käsittelyprosessia kaikilla mahdollisilla tavoilla.

-Satu-

Elli

Moikka! Hain itse Berliinin kautta spouse-viisumiani reilu vuos sitten ja kolmisen kuukautta mulla vierähti ennenkuin viisumi oli passiin kiinnitetty.. Kannattaahan se lääkärintarkastus tehdä. On sitten aikaa, jos vaikka joku asia ei ole ihan kunnossa, niin sitä selvitellä:) Itse tein sen noin puoli vuotta ennen kuin lähetin hakemukset menemään. Jos asustelet pääkaupunkiseudulla, niin vanha kunnon Bees&Honeys Eki-setä tekee tarkastuksen. Oikein mukava kokemus, vaikka tarkastuksessa käytiin kaikki ruumiinosat läpi nenänreikien tähystystä myöten. Testeissä vierähtää melkein puoli päivää, joten varaa reippaasti aikaa. Muista, että lääkärintarkastuksen päivämäärästä vuoden sisällä pitää astua Australian maan kamaralle. Itsellä meni aika tiukoille sen suhteen. Tsemppiä!

artell

Itse laitoin de-facto -viisumihakemuksen Berliiniin viime vuoden tammikuussa.. ja muistaakseni helmikuussa oli jo tarra passissa.. eli "helpot" tapaukset ne käsittelee ilmeisesti aika vikkelään. Prosessiin kuului muuten puhelinhaastattelu jossa ne kyseli kaikenlaisia ihmeellisiä kysymyksiä tyyliin "Kuvaile tyypillinen lauantaipäivä puolisosi kanssa" :)

Kävin lääkärintarkastuksen etukäteen ja lähetin ne röntgenkuvat ym. sen hakemuksen mukana jo. Se muuten ei ainakaan Tampereen Koskiklinikalla ollut halpaa lystiä, useamman sata euroa sain pulittaa tarkastuksesta :(

ella_

Moikka,

Ihan mielenkiinnosta näitä eri viisumivaihtoehtoja tutkineena, mikäs tämä Berliinin kautta de facton hakeminen on? Missään immigrationin sivuilla en tätä Berliiniä ole nähnyt mainittavan.....  :confuse

Elli

Moi! Tämä liittyy siihen, jos hakee viisumia, kun on parisuhteessa australialaisen kanssa..

ella_

Juu tiedän kyllä, koska itsekin se oli tuossa hetki sitten vielä vaihtoehtona, mutta että tämä Berliinin puoli tuli ihan yllätyksenä..

migmig

G'day!

Kysyisin teiltä kokemusta tuosta lääkärintarkastuksesta. Täytyykö minun tietää mitä kaikkea pitää tarkastaa, vai voinko marssia lääkäriasemalle ja luottaa, että testaavat kaiken mitä pitääkin? Keuhkoröntgen ainakin, mutta esim. mitkä kaikki verikokeet?

Kiitos avusta!!

Elli

Siis tietääkseni Berliinin Australian suurlähetystössä käsitellään suurin osa viisumihakemuksista.. Sinne päin ollaan yhteydessä ainakin de facto-viisumin hakuprosessin aikana. Ja migmig, immin sivuilla pitäis olla lista lääkäreistä, jotka ovat ainoastaan valtuutettuja tekemään näitä tietynlaisia lääkärintarkastuksia. Heillä on tarkat tiedot testeistä, jonne marssit parin passikuvan ja kaikkien printtien kanssa. Mainitsinkin tuolla alla, pääkaupunkiseudulla voit ottaa yhteyttä Erkki-Pekka Helle-nimiseen lääkäriin. Kerro, jos et löydä listaa, niin voin yrittää löytää sen uudelleen sinulle:)

migmig

Kiitos Elli!

Olen kyllä ihan pihalla noista lääkärintarkastuksista. Onko kyseessä siis permanent entry health check? Kuitenkaan missään health check-lomakkeissa mitä tuolta löysin ei ole mainittu tätä spouse visaa...