Spouse migration

Aloittaja fogs, heinäkuu 03, 2002, 12:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

jirvinen

menee nyt vähän itsestään puheluksi, mut ei se mitään...

tänään oli rahat lähteneet meidän tililtä. täytyy kyllä myöntää, että nopeata toimintaa. toivottavasti koko viisumin käsittely menee yhtä joutuisasti.

miten kauan muilla on mennyt laskutuksen jälkeen immin yhteyden ottoon?

I'm so excited, i  just can't hide it... :cool: :XXXX

eevis

jirvinen :D

Hieno juttu, tuuleta vaan ihan vapaasti! :XXXX Tietääkseni Hennu on viimeksi saanut tuon viisumin, joten kun hän herää jetlagista (?), niin eiköhän kommenttia ala tulla...
Dees - We will bloody bounce back!!!

Marika

Jirvinen, mun viisumin kasittelyaika Sydneyn toimistossa oli kokonaisuudessaan 1 kk. Eika meita edes haastateltu. Toivottavasti paasen toisessa vaiheessa yhta "helpolla"...

jirvinen

kiitosta vaan vastauksista! eipä ole vielä mitään kuulunut, mutta eipä tässä ole mennytkään kuin muutama päivä.

me kun soitettiin sinne immiin, niin ne sano, että meillä tulee olemaan haastattelu, koska KAIKKI hakijat haastatellaan. tiedä sitten onko eri käytäntö, jos hakee de-facto vai married spouse.

fogs

LainaaAlkuperäinen postittaja jirvinen
kiitosta vaan vastauksista! eipä ole vielä mitään kuulunut, mutta eipä tässä ole mennytkään kuin muutama päivä.

me kun soitettiin sinne immiin, niin ne sano, että meillä tulee olemaan haastattelu, koska KAIKKI hakijat haastatellaan. tiedä sitten onko eri käytäntö, jos hakee de-facto vai married spouse.

Sama käytäntö, defacto ja spouse kohdellaan samanarvoisina. Minun kohdalla, ja parin kaverin myöskin, tuo haastattelu oli puhelinsoitto, jossa kyseltiin muutamia hommia (milloin tapasitte, ja koska olin anonut waiver of 2yr waiting period, kyselivät millä pystyn todistamaan yhdessä olon pituuden jne), 5 min juttelun jälkeen pyysivät lähettämään passin, viisumi oli myönnetty, piti vaan saada tarra passiin...

Milka

Jirvinen,

Haastattelukaytanto vaihtelee. Meita ei ole haastateltu missaan vaiheessa, tai no kansalaisuushaastattelussa minun piti kylla kayda ja siinakin tilanteessa ne vain ottivat kopiot minun virallisista papereista.

Nim. helpolla paassyt

jirvinen

toinen puhelinsoitto immi:in vahvisti sen, että haastatteluuun joudutaan, jos sitä vaaditaan. tuntuu, että kukin siellä puhuu omiaan ja omaa omat säännöt.

eilen tuli kirjekuori immi:ltä, ja vaativat lisää näyttöä siitä, että tyttöystäväni pystyy sponsoroimaan minua ja sitten vielä toi australian federal policen rikosrekisteri tsekkaus (saatiin se jo, mut olivat kirjottaneet mun nimen väärin niin joutuu toisen hommaamaan :nuttu: ). eli näyttäis siltä, että kaikki muu on kunnossa. :sormetr :peukkuy

Cheers :XXXX

Snoopy

Hei!

Olen siis muuttamassa ensi syksynä Melbourneen ja ajattelin että de facto viisumi olisi paras valinta tällä hetkellä, mutta.....
Olen lukenut viralliset vaatimukset läpi ja osan tänne kirjoitetuista kokemuksista ja nyt kysyisinkin että miten tärkeää on olla yhteisiä laskuja, vuokrasopimus, pankki tili.. yms? Meillä nimittäin ei ole näitä dokumentteja.
Ollaan oltu yhdessä reilu kaks vuotta, mutta siitä ajasta ollaan asuttu saman katon alla yhtäjaksoisesti 2x6kk. Sekä hän on käynyt n. kuukauden lomalla täällä suomessa mun luona. Meillä on muutama yhteinen lomamatka ja tietysti paljon kavereita jotka voivat todistaa suhteemme "aitouden". Mutta riittääkö tämä? En haluaisi mennä naimisiin "pelkästään" viisumin takia, mutta kannattaako mun nyt edes hakea de factoa?! Se pelkkä hakeminenkin kun maksaa aikas paljon..
Pitääkö muuten viisumihakemukseen liittää todistus terveydentilasta?? Ja mitä muita papereita on hyvä olla mukana?

Sitten muuttamiseen.. Kiitos KAIKILLE kokemusten jakamisesta! :god::god:
Onko kenelläkään tietoa voiko sen vanerilaatikon (oliko sen oikea nimitys lifti?) alustaksi laittaa semmoisen jo valmiin trukki kehikon (vai oliko sen nimi lava..)? Nehän on sellaista puristettua puuta ja lautaa. Saisin nimittäin sellaisen yhdestä tukusta. Vai ovatko ne tulliviranomaiset miten tarkkoja siellä aussin päässä?
Onko ketään pyydetty näyttämään tullissa toukkatodistusta? Ja mitä sitten jos sitä ei sitten ole?
Tuli juuri mieleeni että mitäköhän aussin tulli on mieltä semmoisesta aborginaalien maalauksesta, joka on maalatu puun kaarnalle?? Se on siis aussista ostettu ja toin sen matkamuistona suomeen viime syksynä, mutta jos nyt vien sen takaisin niin joutuukohan se tuhottavaksi tullin toimesta?

Eipä muuta tällä erää.
-Reetta-

eevis

Snoopy,

Luepa kaikki ylläoleva niin löydät kyllä vastaukset kaikkiin kysymyksiisi. Ja suosittelisin myös tuon Haun käyttöön ottamista, usein aiheista on jo keskusteltu aiemminkin. Ja jos ei, niin sitten vain uusi ketju putkeen, muuten lisäystä vanhaan, ettei samasta aiheesta ois miljoona ketjua... helpottaa etsimistä myöhemminkin. Noista todisteista, puuesineistä ja liftistä löytyy kyllä myös tietoa, haku vain käyttöön. Siellä ohjeet jo onkin hakusivulla, mutta kokeile siis vain yhdellä sanalla tai sen osalla. Thänks ja lycka till. :XXXX

hothead

Moi Snoopy,

tosiaan tolla haulla löytyy kyllä vastauksia kysymyksiisi... Eli lääkärintarkastuksessa joutuu käymään ym ym.
Australian Berliinin lähetystön nettisivuilla on selkeä lista vaadittavista dokkareista, http://www.australian-embassy.de/visa/visas/family/100_309.html eli tsekkaappa sieltä!

Itse olen riiaillut "siippani" kanssa yli 2v. mutta yhdessä asumista on kertynyt aika vähän, lähinnä vain matkustelua puolin ja toisin. Tulin tänne Australiaan working holiday-viisumilla, ja ehkä kohta aloitetaan toi spouse visa-prosessi, kunhan nyt saa pesukoneen ja kihlasormukset ostettua :D Rikosrekisteriotteet, birth certificate ja kaikki muukin sälä on jo hankittu Suomesta&Ruotsista lähtiessä. Jos meille nyt tulee ongelmia tuon 12kk säännön kanssa niin ohhoh, mennään sitten vaikka naimisiin heti eikä syksyllä, mies on kyllä jo soitellut immi:iin ja ihan positiiviselle ne siellä vaikuttivat, sanoivat etteivät ole siellä kiusaamassa ihmisiä (onkohan näin... ;))

Mitä tavaroihin tulee, itse lähetin vain 3 postipakettia (n. 9-11.5 kiloa kpl) Suomesta, maksoivat n. 95 euroa kappale. Tulivat halvemmaksi ja vaivattomammaksi kuin esim. lentorahti. Mitään huonekaluja/astioita en tuonut.  Loput kamat myin kirppiksellä ja jäljelle jääneet lahjoitin UFFille. Loppujen lopuksi ei sillä vanhalla p---alla ois kuitenkaan mitään tehnyt :D

Teretulemast tänne Mellunmäkeen, pakkaa bikinit ja villatakki!

jirvinen

LainaaAlkuperäinen postittaja Snoopy
Hei!

Olen siis muuttamassa ensi syksynä Melbourneen ja ajattelin että de facto viisumi olisi paras valinta tällä hetkellä, mutta.....
Olen lukenut viralliset vaatimukset läpi ja osan tänne kirjoitetuista kokemuksista ja nyt kysyisinkin että miten tärkeää on olla yhteisiä laskuja, vuokrasopimus, pankki tili.. yms? Meillä nimittäin ei ole näitä dokumentteja.
Ollaan oltu yhdessä reilu kaks vuotta, mutta siitä ajasta ollaan asuttu saman katon alla yhtäjaksoisesti 2x6kk. Sekä hän on käynyt n. kuukauden lomalla täällä suomessa mun luona. Meillä on muutama yhteinen lomamatka ja tietysti paljon kavereita jotka voivat todistaa suhteemme "aitouden". Mutta riittääkö tämä? En haluaisi mennä naimisiin "pelkästään" viisumin takia, mutta kannattaako mun nyt edes hakea de factoa?! Se pelkkä hakeminenkin kun maksaa aikas paljon..
Pitääkö muuten viisumihakemukseen liittää todistus terveydentilasta?? Ja mitä muita papereita on hyvä olla mukana?

Sitten muuttamiseen.. Kiitos KAIKILLE kokemusten jakamisesta! :god::god:
Onko kenelläkään tietoa voiko sen vanerilaatikon (oliko sen oikea nimitys lifti?) alustaksi laittaa semmoisen jo valmiin trukki kehikon (vai oliko sen nimi lava..)? Nehän on sellaista puristettua puuta ja lautaa. Saisin nimittäin sellaisen yhdestä tukusta. Vai ovatko ne tulliviranomaiset miten tarkkoja siellä aussin päässä?
Onko ketään pyydetty näyttämään tullissa toukkatodistusta? Ja mitä sitten jos sitä ei sitten ole?
Tuli juuri mieleeni että mitäköhän aussin tulli on mieltä semmoisesta aborginaalien maalauksesta, joka on maalatu puun kaarnalle?? Se on siis aussista ostettu ja toin sen matkamuistona suomeen viime syksynä, mutta jos nyt vien sen takaisin niin joutuukohan se tuhottavaksi tullin toimesta?

Eipä muuta tällä erää.
-Reetta-

hei reetta!

minun mielestäni viisumin saamiseen riittää kunhan vaan pystytte todistamaan suhteenne aitouden. esim. laitatte todisaineistoon sähköpostiviestejä/kirjeitä, vanhat lentoliput, kopio viisumista(?)/tulliviranomaisten leimoista yms. mitä kaikke nyt tuleekaan mieleen. varmasti naimisiin meno olisi yksinkertaisempi juttu, tietysti sinun tulee miettiä miten kovasti haluat tänne muuttaa.

itse rahtasin noin vuosi sitten vaneri laatikon tänne, jonka valmistamiseen käytimme ihan vaan kuusi vaneria (?) ja painekyllästettyä lautaa. ihan ilman ongelmia tuli tullista lävitse eikä karanteeniviranomaisillakaan ollut mitään sanomista, eivät edes halunneet kurkistaa meidän laatikon sisälle.

sitten vielä tuosta minun omasta viisumistani... soitinpa sillä virkailijalle, joka käsittelee tätä minun viisumi hakemusta ja hän sanoi, että kaikki muu on tosissaan ihan ok, kunhan vaan lähetetään todistuksia, että selvitään täällä vaikka minä en töitä saisikaan. hän sanoi, että kunhan noi sinne lähetän, viisumin pitäisi tulla parissa päivässä. hän tosin saattaa meille soittaa, kuulemma toi on käytäntö. mitään haastattelua ei tule olemaan.

taidanpa avata yhden tooheys new:n, perjantai ilta ja kaikkee! :XXXX

Raiwå

Tämä viesti toistaiseksi pitää yllä keskustelun aihenimeä.
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Hennu

Pakko kommentoida tuota aikataulua ja haastatteluasiaa. Jetlaakista on Eevis toivuttu jo aikoja sitten mutta tuo muutto on hairinnyt muuta elamaa :P Mutta eikohan se tasta normalisoidu.

Meidan spouse hakemus kasiteltiin Perthissa eli kaytanto siella on taasen erilainen kun taalla. Tarina menee nain:

Laitettiin hakemus menemaan ja saatiin ohjeistuksena etta menee yleensa kuusi viikkoa loggaus-paivasta haastatteluun. Odotettiin kahdeksan viikkoa enka ollut saanut mitaan paperia yhtaan mistaan (niiden pitaisi melko pian sielta lahettaa sellainen lappu, etta hakemuksesi on saapunut ja haastattelu on silloin ja silloin jne...no emme tieneet tata silloin). Ihmettelette varmaan minka takia emme soitelleet peraan aiemmin mutta meille varta vasten sanottiin, ettai peraan kannata turhaan soitella... arsyyntyvat vaan siella. No ei sitten soiteltu vaan odotettiin. Meidan agentilla oli myos oma roolinsa tassa odotteluprosessissa.

Kahdeksan viikon jalkeen lopulta skipattiin meidan hyodyton agentti valista (tama agentti-juttu on siis toinen tarina... alkaa turhaan kayttako agenttia...) ja soitettiin toimistolle itse. Vastaus oli, etta tule heti toimistolle ja ota passisi mukaan. Eivat suostuneet kertomaan puhelimessa mika oli vikana. No juoksin tuli persuksen alla immiin ja sain kuulla olleeni laittomasti maassa noin kuukauden. GREAT!!! Heidan moka joten sen puoleen olin turvallisilla vesilla. Maksu oli veloitettu luottokortilta mutta olivat sitten unohtaneet myontaa mulle sen tarvittavan bridging viisumin. Working Holiday-viisumini paattymisen jalkeen olin siis viisumitta maassa noin nelja viikkoa. HUH!!!

Opetuksen sana siis... jos ei mitaan ala kuuteen viikkoon (ok... neljaan viikkoon) kuulua niin ihmeessa soittakaa peraan!! Mutta uskon silti vakaasti myos siihen etta turhaan ei kannata soitella ja "arsyttaa" niita. Mutta tama on vaan mun mielipide.

Haastattelusta. Meilla oli haastattelu joka kesti 1,5 tuntia. Katseltiin haastattelijan kanssa meidan kaikki valokuv-albumit lapi ja muuta kivaa. Mukavaa meilla oli vaikka tietenkin jannitti. Luultavasti kyseisella tyypilla oli aikaa enemman kun laki salliin. Kun haastattelu oli ohi han vaan toivotti meille hyvaa jatkoa ja pyysi tulemaan kahden vuoden paasta takaisin (kun pitaa hakea se jatko talle viisumille)... vauvan kera. :o

sanni

Me laitettiin spouse visa -hakemukseen mukaan kaikki mahdollinen, ja sita oli kertynyt yllattavan paljon 6 vuoden ajalta. Ekaksi tuntui, ettei meilla ole mitaan tallessa, kun ollaan matkusteltu ja vaihdettu paikkaa niin ahkerasti eika kaikenlaisia lippuja ja lappuja ole tullut raahattua mukana, mutta kylla sitten kuitenkin loytyi aikas paljon 'todistusaineistoa'. Eli lentolippuja, viisumileimoja passeista, sahkoposteja, kirjeita, valokuvia, 4 stat declarationia, tiliotteita, joista nakyi, etta raha on valillamme liikkunut jne. Meillakaan ei ole koskaan ollut yhteista pankkitilia tai vuokrasopimusta ja laskuja molempien nimilla, mut nyt taalla ollessa sitten laitettiin molempien nimet kaikkiin papereihin ihan vain tan hakemuksen vuoksi. Ei ne kysellyt siita sen kummempia. Nayttaa kuitenkin vaihtelevan tuo kaytanto suhteellisen paljon tapauskohtaisesti. Me oltiin ihan jannityksesta kankeina kun haastattelupaiva koitti, mut sit se kesti vain 10 min! Leidi kysyi vain kaksi aivan typeraa kysymysta, jotka olivat selkeasti vaaria ('sinahan tulit ensimmaisen kerran Australiaan Adelaideen?' - No en, vaan Brisbaneen. tms) ja sitten sanoi, et paatoksen pitais tulla muutaman paivan kuluessa. Ei meinattu uskoa, et haastattelu oli ohi, istuttiin vain kuin tatit penkilla odottamassa, etta milloin se ristikuulustelu alkaa, joten haastattelijan piti meille sitten sanoa, etta voitte nyt ihan menna vain kotiin!
Toivottavasti toinen vaihe menee yhta kivuttomasti lapi!

jirvinen

dodii! tulihan se sieltä! itseasiassa viisumi myönnettiin jo 8.päivä maaliskuuta, mutta kukaan ei siitä sit mulle kertonu. nähtävästi lähettivät kirjeen, mut posti hävitti sen. kaikenkaikkiaan koko hakuprosessi kesti reilun kuukauden, olisi kyllä varmasti tullut nopeammin, jos se rikosrekisteriote aussi poliisilta olisi ensimmäisellä kerralla ollut oikein. mitään haastattelua ei ollut, eivät edes soittaneet.

sitä ollaan  nyt askeleen lähempänä aussi kansalaisuutta. kippis! :XXXX

fogs

Jirvinen:D
Onneksi olkoon!!!!:pepsodent:peukkuy

riaapa

Hmmm... myönnettiinhän se viimein PR minullekin. Phew!

Spouse-viisumin kakkosvaiheen paperit kolahtivat postiluukusta joulukuussa, nivaska lähti DIMIAlle tammikuussa, ja sitten ollaankin vaan kiltisti odoteltu pari kuukautta. Näin siksi, että ohjeissa nimenomaan sanottiin ettei saa soittaa sinne päin. Tällä viikolla viimein loppui pinna, ja päätin soittaa DIMIAlle muka vain varmistaakseni että heillä varmasti on uusi osoitteemme, ja kuinka ollakaan, numerosta vastasi ihan eri niminen heppu kuin odotin. Hän selitti että on ottanut sen toisen tyypin keissit hoitaakseen. Tässä vaiheessa minä jo arvelin että he ovat kadottaneet koko hakemukseni ja että joudun hankkimaan kaikki dokumentit uudestaan (aina mielessä worst case scenario...). Mutta yllätys oli erittäin positiivinen kun 25 minuuttia myöhemmin sain soiton että kaikki näyttää olevan kunnossa, PR on myönnetty, ei muuta kun passin kanssa DIMIAn toimistoon!! Tänään tuli vielä varmistussoitto, että hän on lähettänyt minulle virallisen kirjeen, jonka kanssa pitää mennä sinne toimistolle. Yessshh! :pepsodent

Tulee vaan mieleen, että olisinkohan saanut viisumia ollenkaan jos olisin totellut ohjeita... :confuse

p.s. onneksi olkoon jirvinen! :XXXX
Riina

petra

Onneksi olkoon Riina! :XXXX

Petra

riaapa

Kiitos Petra! :)

Ai niin, unohtui sanoa, että minua/meitä ei siis haastateltu lainkaan tässä kakkosvaiheessa. Ja ensimmäisen vaiheen haastattelustakin olen tainnut täällä kertoa, että se tapahtui puhelimitse ja kysymykset olivat pelkkiä päivämääriä suoraan hakemuspaperista. Puoliskolleni he eivät ole halunneet puhua lainkaan! Aika vaihtelevia ovat näköjään käytännöt.
Riina

jirvinen

Onneksi olkoon Riina!! :peukkuy

Joo, tuntuu toi haastattelu käytäntö tosissaan vaihtelevan. Tämä meidän case officer sanoi, että meidän hakemuksemme on niin kattava (laitoimme paljon valokuvia, muutaman ylimääräisen stat decin yms. yms.), että hän kyllä uskoo, että meidän suhteemme on vakaalla pohjalla. Tässä nyt vikkinä kaikille tuleville hakijoille: laittakaa hakemuksen mukana kaikki mahdollinen, joka todistaa suhteenne aitouden / taloudellisen tilanteen. Tällä tavalla pääsette helpommalla, ja viisumikin pitäisi tulla nopeemmin.

Jarkko Newcastlesta kuittaa.... :pepsodent

Timo

Onnea vaan Riina ja puolisko täältäkin!!!  
Mitäs nyt sitten kun on pysyvä oleskelulupa ja työpaikka. Tuleekohan tyhjä olo?  Uhkaavatko elämän haasteet loppumaan? Kansalaisuus seuraavaksi tietysti, ja sitten talot, autot ja muut tykötarpeet? :pepsodent

Kuten minäkin edellä kerroin, ei meitäkään varsinaisesti haastateltu. Minullekin vain soitettiin ja kysyttiin jotain itsestään selvää asiaa sen verran että kävi selväksi, että kykenen kommunikoimaan englanniksi. Puolison ääntä ei meidänkään virkailija halunnut kuulla.

Jouko

Onnittelut Riinalle ja jirviselle! Siinä on  taas yksi virstapylväs takana!

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

chilifinn

Paljon onnea Riina ja jirvinen!
Kahden viikon kuluttua saavun lomalle Melbourneen, joten olisi kiva tavata sikäläisiä "dunderilaisia" huhtikuun aikana.
Huomasin Riina, että puhelinnumerosi löytyy täältä palstalta, joten soitan sinulle kun olen perillä.

riaapa

LainaaAlkuperäinen postittaja Timo
Uhkaavatko elämän haasteet loppumaan? Kansalaisuus seuraavaksi tietysti, ja sitten talot, autot ja muut tykötarpeet? :pepsodent

Juu-ei haasteet lopu... Haluamani työpaikka on nyt jopa mahdollinenkin kun on tuo PR, kansalaisuutta haetaan sitten parin vuoden päästä, taloa varten säästetään paraikaa, auto on ja puoliskolla vaikuttaisi olevan vähän vauvakuumettakin! :hahhaa Että eiköhän tässä haasteita riitä vielä jonkun aikaa, ettei pääse elämä tylsistymään...

Jirvisen kanssa olen kyllä samaa mieltä siitä että mieluummin liikaa dokumentaatiota kuin liian  vähän, tosin faktatietoa ei ole siitä kuinka paljon se loppujen lopuksi vaikuttaa lopputulokseen. Meilläkin taisi olla alkuperäisessä hakemuksessa 8 stat decia ja valokuvia maximimäärä (Berliini rajoittaa ne kymmeneen kappaleeseen) muun vaaditun todistelun lisäksi. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Riina

eevis

Grattis Riina ja Jirvinen! :XXXX:XXXX

Marika

Onnittelut Riinalle Ja Jirviselle!!!

Minullakin kohta edessa spouse visan toinen vaihe ja lippu lappusten kokoaminen Dimialle :pepsodent

MH

Onnittelut!

Lainaan tätä Riinan mulle laittamaa.:D:D

hothead

Onnea Riina ja Jirvinen :)

Ehkä joskus saan itsekin hakemuksen kasaan, kansio papereita varten on hankittu mutta se seilaa työpöydän ja roskakorin välillä mielialan mukaan :hahhaa

Formuloita odotellessa....

wendolene

Kerrattaisiinko vielä...
Onko yhdessä asumista oltava tuo 12 kk vai riittääkö mahdollisesti todisteeksi muutakin
kuin yhteisiä vuokrapapereita? Ja Australiasta käsin haettaessa maahan saa jäädä
viisumin käsittelyn ajaksi?

Toivottavasti kukaan ei nyt hermostu tähän ainaiseen kertaamiseen... joskus tuota
hakunappulaa on vain hankala käyttää kun ei tarkkaan tiedä mitä hakee :)

Kiitos kaikille jälleen kerran
-W

Jaaks

Wendolene :D

Ei se mitään kysele vaan.

One-Year Relationship Requirement

LainaaIf you lodge your application in Australia, you must be in Australia when the temporary Spouse visa (subclass 820) is granted.

Spouse Visa

wendolene

Kiitos Jaaks :)

Olenko vielä ymmärtänyt oikein, että jos minulla on ollut 2 WH viisumia, en voi hakea spouse
(de facto) viisumia Australiasta käsin?

vrt.

Condition 8503 ? No further stay
Description: You cannot apply for another visa while you are in Australia...
Visas applied to: Work and Holiday (Temporary) visas where the holder has previously held two such visas

Jaaks

Wendolene,

Ei valttamatta. niinkauan kuin sinulla ei ole eika ole ollut condition 8531, jota ei lain mukaan voi poistaa.

8503 voidaan kylla poistaa, mutta siihen vaaditaan melkoisen hyvat perustelut.

LainaaCondition 8503 can only be waived in limited circumstances. There must be compelling and compassionate circumstances that have arisen since your visa was granted and that represent a major change in circumstances beyond your control. Waiver is not automatic, and cases are assessed individually.
Conditions on Visas

Jos sinulla todellakin on se condition 8503, niin ei muutakuin runoilemaan oikeen hyvaa ja uskottavaa "compelling and compassionate" kertomusta rakastumisestasi Aussiin ja tarpeesta saada se spouse viisumi.  Onhan se jo melkoinen "major change" ja todellakin "beyond your control".

Onko sinulla jo se toinen WH haettuna ja myonnettyna ?
Jos ei, ja aiot hakea sita ja saat tuon 8503 siihen, niin sittenhan muutos ei ole tullut viisumisi saannin jalkeen.

ps.

LainaaVisas applied to: Work and Holiday (Temporary) visas where the holder has previously held two such visas

Sinuna soittaisin IMMI'n ja kysyisin viela joltain elavalta ihmiselta, silla tuo mainitsemasi Work and Holiday (462) viisumi on eri kuin sinulla oleva Working Holiday Maker (417).

Nyt tarkemmin luettuani Ministerinkin sivuja, niin en todellakaan usko, että 8503 tulisi siihen toiseen WH viisumiin.

Lainaa?I encourage overseas students, working holiday makers and other temporary residents, especially those who are skilled in a trade, engineering or the health sector, to visit the expo.?

Overseas Students, Backpackers Urged To Attend Skills Expo

Disturbance

Kun tasta nopeasti nyt vilkaisin, niin siis siina vaiheessa kun myonnetaan se bridging visa (?) ja odotetaan noin kaks vuotta siihen viralliseen PR:n myontamiseen, niin siina vaiheessa ei enaa tarttis todistella mitaan sen kummemmin, etta myontaminen on vaan enemman rutiinijuttu ja katotaan vaan etta pari on viela yhdessa?

Homman nimi on naas se etta ma saatan joutua muuttamaan Brisbanesta, tai en ainakaan asu poikaystavan kanssa samassa kompleksissa pitkiin aikoihin jos ollenkaan seuraavan kahden vuoden aikana. Kovillahan tuo suhde tietenkin on tallaisessa tilanteessa, mutta pystyssa yha. Mitakohan ne porukat siella Dimiassa tykkaa siita? Etta kyseleekohan ne ihan hirveesti etta miksei olla naimisissa (kihlat ehka tiedossa naas) ja miksei asuta yhdessa, ja miksi ollaan vietetty niin paljon aikaa eri paikoissa?
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."

Jaaks

LainaaOriginally posted by Disturbance
Kun tasta nopeasti nyt vilkaisin, niin siis siina vaiheessa kun myonnetaan se bridging visa (?) ja odotetaan noin kaks vuotta siihen viralliseen PR:n myontamiseen, niin siina vaiheessa ei enaa tarttis todistella mitaan sen kummemmin, etta myontaminen on vaan enemman rutiinijuttu ja katotaan vaan etta pari on viela yhdessa?

Älähän nyt vilkaise liian nopeasti :roue

Jos haet ihan normaalisti Spouse viisumia, niin et tarvitse mitään Bridging viisumia, joka on tarkoitettu eri viisumien väliseen aikaan.  Jos WH viisumisi menee umpeen ennenkuin saat Temporary Spouseviisumin, niin sitten saat Bridging viisumin kunnes se Temporary viisumi on myönnetty.

Eli siis jos täytätte ehdot Spouse viisumiin saat Subclass 820 Spouse (temporary) viisumin ja sitten kahden vuoden jälkeen jos edelleen täytätte ehdot saat Subclass 801 Spouse (residence) viisumin.

LainaaOriginally posted by Disturbance
Homman nimi on naas se etta ma saatan joutua muuttamaan Brisbanesta, tai en ainakaan asu poikaystavan kanssa samassa kompleksissa pitkiin aikoihin jos ollenkaan seuraavan kahden vuoden aikana. Kovillahan tuo suhde tietenkin on tallaisessa tilanteessa, mutta pystyssa yha. Mitakohan ne porukat siella Dimiassa tykkaa siita? Etta kyseleekohan ne ihan hirveesti etta miksei olla naimisissa (kihlat ehka tiedossa naas) ja miksei asuta yhdessa, ja miksi ollaan vietetty niin paljon aikaa eri paikoissa?  

Lue nyt kuitenkin tämä, sillä jos tulette asumaan kaksikin vuotta erossa ja varsinkin olematta naimisissa voi olla hieman vaikea todistaa mitään pysyvää suhdetta, joka lain mukaan vaaditaan:

Evidence that your Relationship is Genuine and Continuing

En ollenkaan sano, että kukaan ei olisi saanut sitä pysyvää viisumia ilman sen kummempia todisteluita, mutta DIMIA'lla on käytössään koko valtion tiedostoverkko (verotoimisto, posti, ajokortti ja auton rekisterikeskus, passitoimisto etc, etc..) joista voivat tietosi tarkistaa täysin sinun tietämättäsi.

Leokatti

Jeps, kuten Jaaks sanoi niin suhteen jatkuvuus täytyy jälleen kerran todistaa ennen kuin Permanent Resident -viisumi myönnetään. Kirjeessä sanottiin aikoinaan näin:

Dear Ms ....

.... As you know, it is not possible to grant you permanent residence less than two years from the date of your application. It is now almost two years since your application was made and further evidence from you is necessary to establish whether you meet the requirements for the grant of permanent residence.

The following documents are required:

- if you have been in Australia for a period of twelve (12) months or more, you will need to obtain an Australian Federal Police Clearance

- statutory declarations from you and your spouse attesting to the genuine and continuing nature of the relationship.

- at least two statutory declarations from relatives or friends who have personal knowledge of your relationship, and are Australian Citizens or permanent residents. Include evidence of the declarant's permanent residence or citizenship if this has not already been provided.

- substantial new or updated evidence which will demonstrate that your marriage or relationship is genuine and continuing (you may find helpful the enclosed guidelines used by decision-makers in assessing the genuine and continuing nature of a relationship). Note that evidence presented should reflect the period since the grant of a sublass xxx visa.

THE PROVISION OF A REASONABLE AMOUNT OF EVIDENCE IS AN ESSENTIAL REQUIREMENT. YOUR APPLICATION CANNOT BE APPROVED WITHOUT RECENT EVIDENCE.

If the relationship on which your application was based is no longer continuing, there are three circumstances in which you may continue to be eligible for the grant of permanent residence.

These are where:

- the Australian citizen or permanent resident spouse has died;

- you are a 'proven' victim of domestic violence; or

- maintenance obligations or access rights in respect of any children of the relationship have been granted to the Australian citizen or permanent resident.

If one of the above provisions applies to you, you must provide certain documents to the Department...

Voipi olla kova homma uskotellessa että suhde on jatkuva ja todellinen, jos ette asu yhdessä... Multa löytyy noi "guidelines" etc. jos välttämättä haluat nekin kuulla.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

riaapa

Hei!

Itse olen tuon kyseisen kirjeen saanut suht äskettäin (päivätty 24.11.2005) ja näinhän siinä sanottiin:

Dear ms...

... further information is now required to determine whether you meet the criteria for the grant of a permanent visa. The information is set out in categories 1-5 below. You must provide evidence for all five categories.

Category 1. Character checks
-a clearance from the Australian Federal Police is needed for each person included in the application who is.....
-if you have travelled outside Australia since being granted a temporary spouse visa, please provide a list of which countires....
blah blah blah

Category 2. Statutory declarations from you and your partner

Category 3. Statutory declarations from relatives and friends

Category 4. Evidence that your relationship is genuine and continuing
-please submit documents relating to yourself and to your spouse/de facto spouse to verify that you have been and are currently living together in a genuine relationship.
-documentary evidence of cohabitation: the following list, whilst not exhaustive, indicates the type of documents which should be presented. Please provide as many documents as possible to clearly show cohabitation.
-rental agreements and receipts at different stages covering the 2 years
-mortgage documents
-purchase documents of items acquired together (car, furniture, electrical equipment, etc.)
-all joint and separate bank or credit card statements listing full details of transactions and current balances. You should give samples at different stages covering the 2 years.
-current employment details/payslips
-full taxation returns
-insurance policies
-utility accounts. you should give samples at different stages.... blah blah blah
-birth certificates of any children born in the relationship, or...
-letter from treating doctor confirming pregnancy and confinement date
-full marriage certificate
-copies of wills or life insurance policies
-documentary evidence of participation in sporting, cultural, social, religious or other activities
-photographs. you should give samples at different....etc.
-letters received either in joint or separate names. you should give samples at... etc.
-health care cards or private health insurance
-family allowance payments
-centrelink payments
-superannuation statements
-letter confirming enrolment of childen at school
-letter confirming details of employment of children
-Australian drivers license
-car registration certificate

Category 5. Your current details

Eli onhan se ihan läpihuutojuttu jos on antaa nuo todisteet, mutta muuten voi olla vaikeaa koska koko viisumi perustuu siihen että olet tullut tänne voidaksesi asua yhdessä puolisosi kanssa...

Lycka till.
Riina

riaapa

Niin juu, ja tosiaan tuo Jaaksin antama linkki kertoo minkälaista todistelua tarvitaan siinä ensimmäisessä vaiheessa, eli sen kaksivuotisen temporary spouse visan saamiseen. Kuten huomata saattaa, niin se painotus on erittäin vahvasti yhdessä asumisessa (molemmissa vaiheissa).
Riina

Leokatti

No ei ole sitten kirjeet paljon muuttuneet... minun kirjeeni on vuodelta -99, Riinalta sitten vähän tuoreempaa tietoa :). Vähänhän ne vaihtelevat osavaltion mukaan, mutta kuvittelisin, että jopa QLD noudattaa samaa linjaa tässä asiassa.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Jaaks

LainaaVähänhän ne vaihtelevat osavaltion mukaan, mutta kuvittelisin, että jopa QLD noudattaa samaa linjaa tässä asiassa.

Luulisin, että vaihtelevat todella vähän jos ollenkaan.  Onhan tuo Immigration Department sentään Federal eikä mikään osavaltiokohtainen instituutio :D

Zara

Riina,

Saitko tuon kirjeen silloin, kun edellisen hakemuksen jattamisesta oli kulunut noin kaksi vuotta vai siita, kun edellinen viisumi oli myonnetty?

Monillahan noissa paivamaarissa ei ole kuin korkeintaan muutama viikko eroa, meilla hukkasivat viisumihakemukseni Berliinissa muutamaksi kuukaudeksi...  

Eli pitais varmaan kohta valmistautua kerailemaan noita papereita, tokaa vaihetta varten.

Maksaako se toisen vaiheen viisumi paljonkin?

Kiitos.

(taalla palellaan toissa... hanskat sais olla kasissa!)