Suomalainen maisterintutkinto onkin Bachelor Degree!?

Aloittaja Kassandra, syyskuu 20, 2010, 17:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kassandra

Sain juuri Dept. of Education and Training (QLD):lta Overseas Qualification assessment Advice -kirjeen, joka määrittelee suomalaisen maisterintutkintoni (5:n vuotta täysiaikaista opiskelua) vastaamaan täkäläistä Bachelor Degree:tä. Liitteessä kerrotaan myös, että samaan BSc -kategoriaan menee suomalainen DI, hammas- tai eläinlääke- tai lääketieteen lisensiaatti samoin kuin kandidaatin tutkinnot. Eli jos ei ole vanhan tutkintorakenteen mukaan ottanut kandidaatin papereita välillä ulos, maisterin paperit lasketaan kandidaattia vastaavaksi.

Kirjeen mukaan voin hakea korkeampitasoista akateemista arviointia AEI-NOOSR:ltä. Mietityttää vain, onko siellä sen parempaa ymmärrystä meikäläisestä vanhasta tutkintorakenteesta... Tutkintopapereideni liitteenä lähetin kuitenkin yliopistoni ystävällisesti jo valmistumisvaiheessa tarjoaman Diploma Supplement -selvityksen, jossa tutkintorakennetta koetetaan selvittää. Onko muilla kokemusta prosessista?

BSc toki riittää useissa paikoissa työnhakuun täällä, mutta väistämättä harmittaa. Kyselen kenties yliopistoltani, saako näin jälkikäteen kandin papereita ulos, jos niiden avulla voisi kenties jotenkin asiaa selventää täkäläiselle virkabyrokraatille.  :nuttu:

pienetpojat

myös suomalainen Bachelor eli mun tapaukses sairaanhoitaja on täällä - bachelor. Aika laaja käsite näyttää olevan :)

Aikis

Aiempia keskusteluja aiheesta löytää esim http://www.dundernews.com/viestitaulu/index.php?topic=4449.0  tai hakusanoilla 'koulutuksen vastaavuus' ja 'DI tutkinto'...

Kassandra

Kiitos Aikis, koetin aiempia keskusteluja hakeakin, mutta näköjään väärillä hakusanoilla...