Perth Elokuussa 2009

Aloittaja AP, heinäkuu 08, 2009, 23:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AP

Tere!

Olen lähdössä vuorotteluvapaan merkeissä vuodeksi Ausseihin ja toi Perth houkuttelis nyt ainakin aluksi eniten eri lähteistä saamieni suositusten perusteella. Perth:ssä olisi tarkoitus tutustua paikallisiin thai-nyrkkeily saleihin ja surf-meininkiin...ja opetella oravan pyörän ulkopuolella elämistä/elämää ;)
Käsittääkseni Perthissä saa olla enemmän rauhassa "massa-turismin" viettelyksiltä ja hintatasokin kohtuullisempi kuin Itä-Rannikolla.

Onko kellään kokemusta lentoreitistä Hki-Paris-Mauritius-Perth? Mauritius voisi olla näkemisen arvoinen paikka...

Asunnot Perthissä noin äkkiseltään vaikutti aika edullisilta, jos vuokraa huoneen jonkun perheen talosta tai ottaa oman huoneen 2-4 ihmisen  kommuuneista 300-400eur/kk. Onko kellään kokemusta tämän tyyppisestä asumisesta?

Kaikki muukin Perth-knowledge on tervetullutta.

Onko muilla vastaavia matkasuunnitelmia?

Saavun Perthiin syyskuun lopulla: aki.piisinen@suomi24.fi osoitteesta tavoittaa.

-AP

MallaL

Morjes!

Täällä on kaksi Perthiin lähtijää. Lähdetään elokuun alussa matkaan ja vuoden viisumit taskussa. Ollaan kateltu lentoja Seat24:ltä, lentoyhtiö Pacific Airways ja hinta yhteen suuntaan 812 €/hlö. Minkä hintaisia lentoja olet itse löytänyt, olisko antaa vinkkejä?

Suunnitelmissa on viettää ensimmäiset kolme viikkoa lomaa ja tutustella Perthiin, jonka jälkeen tarkoitus suunnata töiden pariin plantaaseille ja farmeille. Onko itselläsi työsuunnitelmia vai meinaatko lomailla koko ajan? Päädyimme Perthiin lukemamme perusteella. Paikka kuulostaa leppoisalta, rennolta ja keleiltään loistavalta. :) Ollaan hyvin vähän suunniteltu asumista yms. Teemme paikan päällä ratkaisut ja etenemme fiiliksen mukaan! Itseäni ainakin kiinnostaa kaikenlaiset liikunta, ulkoilu ja retkeilymahdollisuudet.

Ihanaa, että löytyy muitakin yhtä hulluja, ketkä lähtevät toiselle puolelle maapalloa jättäen kotimaan pölyt taakseen! Ja kaikesta mahdollisesta infosta olen enemmän kuin kiitollinen. :)

- malla & arja

irccu87

Olen omat lentoni ostanut hki-perth 29.9, maksoi alle tonnin menopaluu. ? katselin pari viikkoa hintoja vertaa.fi sivuilta, ja kun hinnat tippu tarpeeksi alat niin ostin äkkiä omani pois.

Kyra

Lainaus käyttäjältä: MallaL - heinäkuu 09, 2009, 03:03
ja keleiltään loistavalta. :)

Noita loistavia kelejä saat kyllä odotella marraskuuhun asti, täällä on tällä hetkellä keskitalvi ja kovat myrskyt päällä, tornado iski just viime viikolla meidän alueella. Pakkaa vaan elokuuksi villavaatteet mukaan, yölämpötilat pysyy lähellä nollaa vielä pari kuukautta.

hmclehto

Lainaus käyttäjältä: AP - heinäkuu 08, 2009, 23:16
hintatasokin kohtuullisempi kuin Itä-Rannikolla.

No hintataso ei kylla missaan nimessa ole halvempi. Muutimme Perthista 1.5 vuoden asumisen jalkeen Sydneyyn, kun siella tosiaan sai aika vahan rahalle vastinetta, siis palkkojen suhdetta esim ruokaan ja asumiseen verraten. Mutta kivan pienihan paikka on, upeat rannat ja viinitilat vieressa Good luck with your plans!

AP

Lainaus käyttäjältä: irccu87 - heinäkuu 09, 2009, 09:11

Olen omat lentoni ostanut hki-perth 29.9, maksoi alle tonnin menopaluu. ?

No, tonnin menopaluu on jo tosi edullinen...itse olen löytänyt n. 1600eur esim. SuperSaveri:lta. Juuri tuo reitti Hki-Paris-Mauritius-Perth.

Lainaus käyttäjältä: Kyra - heinäkuu 09, 2009, 10:01
Noita loistavia kelejä saat kyllä odotella marraskuuhun asti, täällä on tällä hetkellä keskitalvi ja kovat myrskyt päällä, tornado iski just viime viikolla meidän alueella. Pakkaa vaan elokuuksi villavaatteet mukaan, yölämpötilat pysyy lähellä nollaa vielä pari kuukautta.

Loistavaa, myrskythän tuo sitä uutuuden viehätystä mitä täältä skandinaaviasta ei löydy  ;)

Lainaus käyttäjältä: MallaL - heinäkuu 09, 2009, 03:03
Suunnitelmissa on viettää ensimmäiset kolme viikkoa lomaa ja tutustella Perthiin, jonka jälkeen tarkoitus suunnata töiden pariin plantaaseille ja farmeille. Onko itselläsi työsuunnitelmia vai meinaatko lomailla koko ajan? Teemme paikan päällä ratkaisut ja etenemme fiiliksen mukaan!

Töitä olisi tarkoitus tehdä että päivässä olisi jokin rutiini...muuten voi tulla hivenen tylsää, kun ei jaksa 12h/päivä urheillakaan ;)
Oon katsellut noita viestiketjuja ja kuulemma muuttohommista maksettaisiin suht. hyvin. Plantaaseilla joutuu käymään ihan
sen fiilistelyn takia kun kerta Ausseihin on tulossa ;)
Okey, itse ilmestyn elokuun loppu puolella Perthiin...kertokaa täällä kommentteja asunnoista mitä olette löytäneet. Nimen omaan tuommoinen
huonemajoitus sopisi itselleni parhaiten.

-Ap

Sara&Pete

AP ja kumppanit  :)

Isännän kanssa löydettiin halvat liput reitillä Tampere-Perth syyskuun lopulle (pelkkä meno neljälle hlö:lle)
ja hinta jäi alle 1000€  :peukkuy  Lento: Tampere-Lontoo-Kuala Lumpur-Perth (RyanAir sekä Airasia).
Tosin Airasialla joutuu maksamaan erikseen matkatavaroista ja ruoasta mutta hinnat ei olleet pahoja.
Lontoosta Kuala Lumpuriin 2 ateriaa jotka saat etukäteen varata (n.6£) ja yksi ateria Kuala Lumpurista Perth:n.
Lisäksi koneesta voi ostaa mm. noodeleita, hodareita jne. Normaalia pikku purtavaa/juotavaa.

Joku täällä sivustolla kertoili kokemuksestaan Airasialla lentämisestä mutta muualta olen kuullut ihan hyvää palautetta.
Jokaisella meistä omat toiveensa/vaatimuksensa. Itse säästän mielummin noissa rahoissa niin jää enemmän maassa
humputteluun  ;)

Olemme katsoneet majoitusvaihtoehtoja ja muuta mielenkiintoista Westin puolelta alla olevasta sivustosta:
http://www.lookatwa.com.au/TravellersInfo/index.html

Toivottavasti jotain vinkkiä/apua teillekkin  :pepsodent

acromion

Mä olen kans Perhiä miettiny, lähinnä itselleni parhaan yliopiston takia.

Mitä nyt olen katsellut niin Lontoo-Perth lentoja (meno) sais semmoseen 450-600e hintaan, vähän riippuen punnan kurssista. Välilaskupaikka vaihtelee. Vai olenko ymmärtäny jotain väärin, kun muilla on niin kalliita ollut nuo lennot?

Lontooseen pääsee sit vaikka Blue1:lla Helsingistä 90e hintaan, niin pääseepi vielä suoraan samalle lentokentälle  josta Lento Perhiin lähtee.

Käsittääkseni Pethissä on lämpimämpää ku esim. Sydneyssä ympäri vuoden. Myrskyjä tai ei myrskyjä.

Kyra

11v täällä takana ja Sydneysta en voi puhua mutta sen verran voin todeta että vaikka kesät olisi kuumempia ja lämpimämpiä kuin Sydneyssa kokonaisuudessaan niin jos joku saapuu tänne elokuussa, suoraan Suomen kesästä, on aina hyvä huomauttaa että jos meinaa vaan pari kolme kuukautta täällä viettää niin sinä aikana (elo-lokakuu) ei kyllä pahemmin lämpöä tai auringonpaistetta löydy. Kannattaa siis vaan pakata lämpimät vaatteet mukaan... ja muistaa että Suomalainen kaatosade on täkäläinen tihkusade.

acromion

No ei täällä Suomessakaan paljon lämpöä tai auringonpaistetta löydy tällä hetkellä. n.17-18 astetta ja sade/pilvisyys on aika normimeno. Ehkä vielä 11 vuotta sitten olikin Suomessa melkoisia helleaaltoja ja lämpimiä kesiä, mutta ei nykyään enää (ilmastonmuutos..?). Nytkin tässä melkein heinäkuun puolessa välissä odottelen yhä et millonkas se kesä mahtaa täällä alkaa. Noin kolme lämmintä päivää on täällä Kuopion suunnalla ollut tähän mennessä. Koska Perthissä näyttää keskimäärin olevan tollasta 15 astetta päivisin, joten ei nyt lämpötilojen puolesta olisi mikään kamala shokki siirtyä Perthin suunnalle vaikka samantien.

Tai no mä ehkä olen siitä vähän omituinen otus, että mulle on aina ollut tärkeää lähinnä se lämpötila, eikä se auringonpaiste. Ei niin haittaa vaikka satais saavista kaatamalla kunhan ei vain ikinä ole pakkasta. Mikään ei ole iljettävämpi tunne kuin se kun ulos lähtiessä jäätävä pakkasilma tunkee ovenraosta sisään :nuttu:. Kai nyt sentään siitä pääsen eroon jos Perthiin päädyn asusteleen? 

Kyra

Kyse ei ole Suomen ja Perthin välisistä ilmoista ja minun muistikuvista ei mahtavia ja pitkään jatkuneita helteitä löydy Suomesta pahemmin mutta enpä siellä paljoa kesiä viettänyt kun Eurooppaa kiersin joka kesä pennusta lähtien. Totesin vaan että jos heittää kommentin "keleiltään loistava" niin kannattaa huomioida että ollaan meren äärellä ja merituuli tuota lämpötilaa pudottaa erittäin tuntuvasti talvella ja koska talot suomessa on rakennettu kylmyyttä vastaan mutta täällä ei niin huomaa kyllä että tällä pystyy kylmä tulemaan paljon nopeammin kuin monet tänne talvella saapuneet Suomalaiset odotti. Puhun siis mun tutuista jotka yllättyivät miten pahoja sateet on, miten tuulenviima jäädyttää. Siispä olin vaan kommentoimassa että hienoja ilmoja ei kannata muutamaan kuukauteen odottaa, lokakuun puolella piristyy ja on useampi hyvä päivä kuin huono päivä.
Toivon todella että nautit Perthistä, pakkastakin on löytynyt mutta ei onneksi Suomen asteikolla...
Mihin päin Perthiä olet suuntaamassa?

acromion

Lainaus käyttäjältä: Kyra - heinäkuu 13, 2009, 08:54
Kyse ei ole Suomen ja Perthin välisistä ilmoista ja minun muistikuvista ei mahtavia ja pitkään jatkuneita helteitä löydy Suomesta pahemmin mutta enpä siellä paljoa kesiä viettänyt kun Eurooppaa kiersin joka kesä pennusta lähtien. Totesin vaan että jos heittää kommentin "keleiltään loistava" niin kannattaa huomioida että ollaan meren äärellä ja merituuli tuota lämpötilaa pudottaa erittäin tuntuvasti talvella ja koska talot suomessa on rakennettu kylmyyttä vastaan mutta täällä ei niin huomaa kyllä että tällä pystyy kylmä tulemaan paljon nopeammin kuin monet tänne talvella saapuneet Suomalaiset odotti. Puhun siis mun tutuista jotka yllättyivät miten pahoja sateet on, miten tuulenviima jäädyttää. Siispä olin vaan kommentoimassa että hienoja ilmoja ei kannata muutamaan kuukauteen odottaa, lokakuun puolella piristyy ja on useampi hyvä päivä kuin huono päivä.
Toivon todella että nautit Perthistä, pakkastakin on löytynyt mutta ei onneksi Suomen asteikolla...
Mihin päin Perthiä olet suuntaamassa?

Niin en tiedä mitä Mallal noilla loistavilla keleillä tarkalleen tarkoitti, mutta onhan ne loistavat Suomeen verrattuna. Tosin missä tahansa on loistavat kelit Suomeen verrattuna, jopa Englannissa  :D
Minulle loistavat kelit on sitä että kunnon hellepäiviä on ainakin 30 vuodessa ja voin ratsastaa ympäri vuoden ilman että kenttä ja sormet jäätyy (sormet jäätyy kun alkaa olla n. -5 astetta). Ratsutalleilta löytynee katettuja kenttiä koska vettä tulee välillä kuin esterin perseestä? Tosin ekat pari vuotta tulen Ausseissa olemaan niin pa että ei paljon tarvi ratsastuksesta haaveilla ellei saa töitä ratsutallilta :pepsodent . Olen BTW lähes aina asunut Suomessa rannikolla, se auttanee sopeutumaan merelliseen ilmastoon.

Minähän en tiedä vielä tulenko ollenkaan Perthiin, riippuu pääsenkö Murdochin yliopistoon. Jos pääsen niin siellä kampuksella varmaankin asustelen. Kakkosvaihtoehto on Sydneyn yliopisto. Jos en pääse kumpaankaan, tulen Perthiin (working holiday visalla noin aluksi ainakin, täytyy vain käydä 3kk kääntymässä jossain enempi sisämaassa). Oli miten oli, tammikuussa vasta pamahdan paikalle, joten ei tarvi silloin pelätä paleltuvansa :)