Tammikuussa 09- Australiaan?

Aloittaja Marjo, heinäkuu 30, 2008, 07:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Marjo

Heippa.

Ilmoittelin jo alkukesästä että kaveri puuttuisi matkasta. Lokakuussa piti olla lähtö mutta siirsin päivää Tammikuulle. Eli tää on mun matkasuunnitelmalennot... Helsinki-Bangkok-Sydney-Auckland-Honolulu-Los
Angeles-Frankfurt-Helsinki... Matkaseuraa etsin hiukan kaikkialle. Vaikka olenkin päättänyt että "yksin ja yksin" lähdetään, ettei läheisiä kavereita tulekaan nyt mukaan. Mutta seuraahan voi hakea silti. Et jos jollain on halukkuutta tollaseen pienenmoiseen maailmanympärysmatkaan, nii ilmoitelkaa itsestänne.
Bangkokissa/thaimaassa ajattelin viettää sen kuukauden kierrellessä yms. Australian aikatauluja en tiedä vielä, mutta siellä olisi kiva kierrellä. Uudessa-Seelannissa ajattelin viettää sen kuukauden ja Honolulla 2 viikkoa ja Losissa toiset kaksi, sieltä sitten kotiin.
Olen 24-vuotias tyttö Helsingistä, teen yökerhossa baarimikon hommia ja niitä ajattelin hakea myös Australiasta. Onko muuten jollain baarimikolla suomesta kokemuksia Australian työskentelystä.?
niimpä näin. tässä nyt jtn.?
Marjo :XXXX

Renee86

Heips! Olen lähdössä Brisbanen lähelle tossa Helmikuun lopulla työharjoitteluun.. olisitko mahdollisesti silloin sielläpäin? minkälaista viisumia oot ajatellut hakea? work&travel ilmeisesti jos oot ajatellut tehdä hommiakin? Kuinka kauan meinaat viipyä aussilassa? Ajattelin lentää Helmikuun puolessa välissä thaimaan kautta brisbaneen.. ootko mahdollisesti silloin vielä Thaimaassa? pelottaa vähän yksin pysähtyä siellä :) oon 22v opiskelija porista.

Marjo

Joo, work and holiday viisumi on jo haettu ja saatu. mulla on noi lennot tällä hetkellä varattu sydneyhyn saakka päivämäärillä 07.01.09 hel-tuklhoma-bankok ja 04.02.09 bangkok-sydney. eli en enää tuolloin helmikuun lopussa thaimaassa ole. ausseissa tulee varmaan viettettyä ainakin 9kk ellei jopa enemmän.
vielä ei ole mitään havaintoa et mihin päin suuntaan ja voihan ne suunnitelmat muuttua matkankin varrella.
:D

titta

Hei!
Olen myös suunnitellut lähteväni tammi/helmikuussa vuodeksi Australiaan.Mitään reitti tai matkasuunnitelmaa en vielä ole ehtinyt miettiä ja lennotkin varaan vasta ensikuussa:)
Oletko itse järjestänyt matkan vai menetkö pakettimatkan kautta?itse olen suunnitellut hankkivani ultimatravelin kautta jonkin näköisen paketin jos se vaikka vähän helpottaisi asioiden järjestämisessä!Olen myös helsingissä asuva 21-vuotias tyttö ja yksin lähdössä,joten olisi mukava saada seuraa:)Ajattelin myös itse hankkia baari tai kahvila töitä koska niistä minulla on eniten työkokemusta!pitääköhän australiassa käydä uudestaan suorittamassa anniskelupassi(jos sitä edes tarvitsee) vai riittääköhän suomen versio myös siellä?

Zep

Jeps! Täällä ois 21-vuotias jätkä jyväskylän suunnalta ja tammi-helmikuussa olis tarkoitus itekkin suunnata nokka kohti australiaa ja uusia seikkailuja :)
Matkasuunnitelma on vielä aika vaiheessa mutta tarkoitus olis sydneyhin lentää ja sieltä sitten pikkuhiljaa edetä ympäri maata reissaten ja töitä tehden.. Tarkotus olis olla ausseissa 6-12kk ja jossain välissä uudessa-seelannissakin kävästä :peukkuy Mut matkaseura olis tännekkin tervetullutta :peukkuy

Renee86

Mä lennän Hong Kongiin 17.2 tai oon Honkkaris 18.2 peril ja pysähdyn 3 päivää siellä, josta jatkan matkaani Brisbaneen 21.pvä. Teen ekat kolme kuukautta työharjotteluu koulun kautta ja sitten work&holidayta toiset 3kk.. yksin oon lähdössä kans, joten matkaseura kelpaa :)

Jipa

Moro! Rovaniemeltä ois muuan parikymppisen kans tarkotus lähteä tammi-helmikuussa Ausseihin. En tiiä suunnitelmista vielä sen tarkemmin, mutta ilmotelkaa ihmeessä jos löydätte erityisen halvat lennot jostain tuolle alalle. Halua ois pysähtyä matkan varrella ainakin jossain..

Qatar

Moi! Vihdoin voin ilmoittaa itseni Australiaan saapuvaksi! :pepsodent Varasin lennot eilen - saavun Melbourneen 14.1 ja tarkoituksena on viettää siellä vähintään puoli vuotta opiskellen.

Jipa

Lainaus käyttäjältä: Qatar - syyskuu 14, 2008, 17:21
Moi! Vihdoin voin ilmoittaa itseni Australiaan saapuvaksi! :pepsodent Varasin lennot eilen - saavun Melbourneen 14.1 ja tarkoituksena on viettää siellä vähintään puoli vuotta opiskellen.

Mistä varasit lennot ja paljonko makso? Juurikin Melbourneen pitäis itsekkin varata lennot mahd. pian, mutta mistään ei tunnu löytyvän halpoja.

Qatar

Moikka!

Päädyin itse ottamaan yhdensuuntaiset lennot, koska en tiedä paluupäivämäärää vielä. Otin Expedian kautta lennot 9.1. Hki-Düsseldorf (AirBerlin) ja Düsseldorf-Bangkok (LOT) ja sieltä sitten 13.1. Jetstarilla Bangkok-Melbourne, maksoi yhteensä reilut 800 euroa (olivat halvimmat jotka löysin yhdensuuntaisina ko. ajankohdalle).

Tulee jonkin verran edullisemmaksi jos varaat saman tien meno-paluulennot. Itse löysin halvimmat Arean ja Ebookers.fi:n kautta (about 1400 euroa halvimmillaan).

Leke

Hei! Olen myös lähdössä Australiaan tammikuussa 09. Lennot  on jo ostettu ja saavun Melbourneen 22.1. Tarkoitukseni on viettää töitä tehden Melbournessa reilut 4 kuukautta. Lähden matkalle avomieheni kanssa, mutta olisi mukava tavata paikan päällä myös muita suomalaisia.

Mesi

Reissukaveri perui lähtönsä eli olen nyt vailla matkaseuraa. Eli onkohan ketään suunnilleen tällaisella rundilla?

7.1.09 Perthiin. Tarkoitus käydä tutkimassa länsirannikkoa. Sitten Adeleide, Melbourne ja jossain tuossa välissä Alice Springsiin käymään muutamaksi päiväksi. Sydney ja ehkä jos aikaa ja rahaa riittää, niin parin viikon visiitti Uuteen-Seelantiin. Sieltä sitten Brisbanen kautta koluamaan itärannikon saaria ja lopulta lento Cairnsista kohti kotia 2.6.

Haluaisin tutustua kaupunkien ohella maaseutuun ja käydä mm. Barossanlaaksossa ja Great Ocean Roadilla. Töitä olisi myös tarkoitus välillä tehdä, että saisi ruokarahaa jne  :)

Olen 29v tyttö Espoosta ja varsin rauhallinen eli ei mikään suuri bilettäjä  :) Anyone?? 8)

Gitte

Heissan, Täällä ilmoittautuu myös yksi! Lähtö Perthiin 8.helmikuuta ja tarkempia matkasuunnitelmia ei ole. Paluu Sydneystä Suomeen joskus..  :pepsodent  Working holiday -viisumilla menen siis. Matkaseura aina välillä ois jees, yksin reissuun lähdössä. Tarkoitus kierrellä ausseja vuoden verran.

Nyt sitten painetaan duunia kovasti vielä neljä kuukautta Suomessa ja nautitaan tulevasta kaamoksesta.  ;)

mariiia

Taas yksi typy Espoosta ilmoittautuu :pepsodent Tosin tarkoitus lähteä vasta huhti-touko-kesäkuussa mut anyway. Tarjoilijan/baarimikon hommia kanssa sinne lähdössä tekemään. Viisumi pitäis laittaa ihan lähipäivinä hakuun jajaja pikkuhiljaa ottamaan selvää kaikesta.. Aika menee tosi äkkiä ja kohta voi vähän jänskättääkin, yksin kun olen lähdössä. jaiks. Hirveesti asioita selvitettävänä, mutta eiköhän se tästä..  :)

Jipa

Ei ny varsinaisesti tammikuulle osu (näemmä joku oli aiemminkin lipsunu), mutta nyt on Jipallakin liput varattu. Lähtö 23.2.2009 ja yksinään Hong Kongin kautta ois tarkotus löytää Melbourneen. Saapa nähdä mitä tästäkin tulee :)