Timo:XXXX
Alkuperäinen postittaja Timo
Ja ihan terve muistutus siitä, ettei aina ole niin, että suomalaiset pitäisivät yhtä ulkomailla, ja että aina oltaisiin valmiita tukemaan toista suomalaista. Todellisuus voi olla ihan toista, niin kuin olemme saaneet kuulla ja lukea.
Se on kaikilla kansanryhmillä valitettava piirre.
Se kuinka paljon se pistää silmään, voidaan mielestäni kuvata vanhalla 'ahne aasi' tarinalla, eli ruoho on vihreämpää toisella puolella aitaa.
Valitettavaa on, että ne vapaaehtoiset jotka lähtevät mukaan toimintaan törmäävät näihin 'valioyksilöihin' liian aikaisin työnsä alkuvaiheessa. Siitä miten se vaikuttaa heidän intoonsa ja mahdollisuuteen jatkaa, kuvaa jo aikoja lukemamme negatiivinen teksti.
Valitettavaa on se, että usein asian negatiivinen myllertäminen paljastuu mitättömäksi, ja usein henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi.
Eniten haittaa tekevät aiheet ovat yleensä jo pitkään jatkuneet riidat 'vanhojen jäsenien keskuudessa' jotka sitten ajattelematta seuraksia vetävät uudetkin vapaaehtoiset pirunkehäänsä mukaan.
Tästä johtuen putoaa pois monta hyödyllistä henkilöä, ja tulevaisuuden takaajat.
Nyt jos vielä vanhoja haavoja avataan, niin Gold Coastin seurat ja Canberran edesmennyt clubi on ihan käypä esimerkki yksilöiden itsekeskeisistä pyrkimyksistä, ajattelematta kenen varpaille astutaan tai kuinka monta mahdollista liekinkantajaa ajetaan pois negatiivisella käyttäytymisellä..(Katsotaas kuinka monta karhua sain herätettyä) :roue
Yksi iso aiheuttaja näissä tilanteissa on se, että kun uusi vapaaehtoinen yrittää aloittaa jotain rakentavaa ja myös ehkä omalle sukupolvelleen merkittävää toimintaa, ja samalla yrittää hankkia lisää jäseniä seuraan mukaan, alkaa taustalla vaikuttamaan elementit jotka on loppujenlopuksi kohdistettu kyseisen aloitteen kaatamiseksi.
Tällaisia vaikutteita olkoonkin ne sitten tahallisia tai ei on aikojen alusta löydettävissä mittaamaton määrä.
Usein yksilön liikkeelle laittama 'mielipide' mahdollisesta uudesta toiminnasta voi aiheuttaa 'tulitikkuaskista Titanic ilmiön' joka liikkeelle laitettuna yleisesti kaivaa esille jo vanhoja riitoja ja negatiivisia asenteita, ja se sitten lopussa kaataa hankkeen, oli se sitten asiaan liittyvä tai ei.
Vaikeinta asiassa on se, että usein aiheen ulkopuolinen vaikuttaja on sitten se joka kaataa aloitteita. Ja sehän on yleinen vaikuttaja kaikissa elämän tilanteissa.
Mitenkä korjaisimme asian? Et mitenkään, niin kauan kun on ihmisiä, on eriäviä mielipiteitä.
Kuinka paksunahkaisia meidän tulee olla jaksaaksemme kestää jatkuvaa piikittelyä aloitteemme johdosta? Se on varmaan henkilökohtainen mieltymys? Mutta yhden tavan olen huomannut erittäin sopivaksi; Jos ei ohjelma ole mieleinen?

vaihdan kanavaa :roue
Itse olen pitkään vierastanut seuratoimintaa, lähinnä omakohtaisten kokemuksien tuloksena.
Olen tullut siihen tulokseen, ettei minun tarvitse pahoittaa mieltäni pikkusieluisten nurkkakuntakiistojen takia, joten vaihdan kanavaa.
Se koska astun kelkkaan uudestaan, riippuu omien lapsien aktiivitarpeista, onhan noita seuroja muillakin kuin vain oman kansan keskuudessa, ja aiheet voivat olla muutakin kuin vain etniset taustat omaavat yhteisöt?
Pääsisäisenä kun kuulin että Sydney järjestää vuoden kuluttua kisat, ja vielä kahden seuran voimin.

:peukkuy:peukkuy:peukkuy
Sain itsessäni aikaan ensin 'vanhollisen' reaktion, joka perustuu vanhoihin kokemuksiini seuratoiminnan negatiivisella puolella, sekä siitä johtuvien seurojen jakautumisien tuoman eripuran.

Hetken kun asiaa mietin ja keskustelin ja kyselin siitä vanhan ystäväni Reijo Pekkarisen mielipidettä, sain aikaan 'uudenlaisen' rekation, ja vielä sellaisen jonka takia olin joskus lähtenyt mukaan seuratoimintaan.

Olisiko tässä nyt esimerkillinen yritys 'yhdistää' seuratoimintaa? Olkoonkin niin ettei Sydney seurat ole aikojen alussa jakautuneet eripuran vuoksi.
Mutta onko tässä tulevaisuuden kuvamme etnisen seuratoiminnan saralla? Ovatko ihmiset heränneet, ja haistelleet ilmaa? Todenneet sen väljähtyneeksi?
Ovatko ihmiset valmiita pistämään omat henkilökohtaiset pyrkimyksensä ja tavoitteensa takaalalle seuratoiminnan tulevaisuuden takaamisen vuoksi? Onko Sydney seurojen yhteistyö sitten se esimerkillinen ponnahduslauta tai liukumäki tulevaisuuden toiminnan takeeksi? :eye:
Toivon sydämmeni pohjalta sen olevan positiivinen esimerkki, ja lupaan vielä tukea sitä omin hartijavoimin nähdäkseni sen onnistuvan.
Huh huh
Tässäpä hernerokkaa tälle päivälle.