Reija!!!???

Aloittaja Annie, tammikuu 23, 2004, 04:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eakin

Mihis lehteen zetax jutun lähetit? Joutsan seudusta taisin jonkun jutun lukea kun on sukua sieltä päin.

zetax

Okei eakin pakko myontaa, vaikka en hirveen hyvalla haluaisi antaa "maalaispojan" kotipaikkakunnan nimea julkisuuteen.
Mitas pidit jutusta?

eakin

Ihan hyvä juttuhan se oli ja osaltaan innosti ehkä muakin tutkimaan enemmän tätä wh vaihtoehtoa. Joutsahan on hieno paikka ei sieltä kotoisin olemista kannata hävetä :D

riaapa

Niin, mitäs häpeämistä Joutsassa... siellähän on Joutopäivät ja kaikki... ;)

Riina.
Riina

zetax

Mutta Jyvaskyla on paras kaupunki Suomessa!
Annoin vahan "tahallani" erittain hyvan kuvan hommasta, etta porukat olisi kateellisia. Moni entinen luokkatoveri ei kuitenkaan tieda musta mitaan.
Varmaan juttu kylla innostaa monia miettimaan wh:ta

Reija

Hellou vaan kaikille taas.... miten tuntuukin ettei taas hetkeen ole kaynyt taalla omalla palstalla polisemassa.... mitahan sita kertoilisi.... hankin toisen tyopaikan, tai siis paremminkin sanottuna olin onnekas etta minulle tarjottiin toista tyopaikkaa.... joten teen nyt ainakin 2 vakiovuoroa Oxford streetilla 2 dollarin kaupassa... viela olen myos kuitenkin hotellissakin toissa, mutta siella on ihan tajuttoman hiljasta nytte... ja mita tein nyt talla viikolla 2 paivaa niin meni selka heti pahempaan kuntoon :( Eli aivan selvasti toi hotelli tyo rasittaa liikaa mun lihaksia....

Olen myos lukenut melkein kaikki Dimian Bookletit ja tuntuu etta jokaisessa on aina joku yksi kohta jota ei paase kiertamaan.... :nuttu: Aikasta turhauttavaa.... mutta tamahan ei luovuta, viela on pari narua vetamatta ja kokeilemallahan sita tietaa :)

Ilallinen viime perjantaina meni ihan hyvin, oli todella hauskaa, mutta eipas ilmassa ilmennyt mitaan maailmaa suurempia kipinoita, joten eipa talla kertaa onnistunut tuo de facto vaihtoehtokaan ;) ( ei toki.... vitsi, vitsi)

Cabaret harjoituksissa oltiin sunnuntaina... ja tasta showsta tulee aika vauhdikas... meinaan itsellakin meinaa alkaa posket punoittaa :D Nyt perjantaina kokoonnutaan miettiin viela kuka tekee buukkaukset ja mita on lipun hinnat ja niin edelleen!! Eli ilmoitan heti kun tiedan jotain varmasti!!

Huomenna on ensimmainen ansaittu vapaa paiva talle viikolle ja aioin kayttaa sen Sydneyn konsuliin tutustumiseen... Mutta ensin annan itselleni luvan nukkua pitkaan koska olen taas heraillyt mega varhain viime aamuina ja joka mua yhtaan tuntee niin olen tosi huono aamu ihminen :sorry

Eipa tassa oikein nyt muuta tule mieleen.... innolla odottelen taas ens torstaita etta paasis taas pitaan hauskaa suomi porukalla ja tutustumaan uusiin ihmisiin.... tuosta tulikin mieleen, Jouni miten teilla meni se viime lauantai???

Tuosta Cabareesta viela etta hakusessa on 7 mies esiintyjaa, eli halukkaat ottakaa yhteytta.... hauskuutta ei tuu ainakaan puuttumaan ;)

Okei, eikohan tassa nyt ollut taas tarpeeksi talla kertaa....

Annie rakas :D

Kerro mulle heti kun tiedat mita sukupuolta teidan toukka edustaa!!! Nyt jo innokkaana katselee lahja varkkeja :) Siihen mennes taytyy yrittaa ostella jotain neutraalia joka menee sitten vaikka ois tytto tai poika :) Pida huoli itestas ja iso hali teille kummallekkin!!!

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Reija
... tulikin mieleen, Jouni miten teilla meni se viime lauantai???

Läsnäolijoilla oli nähdäkseni mukava ilta. Tätä käsitystäni tukee muun muassa se, että hyvin monet kävivät pois lähtiessään sanomassa minulle: "Nähdään sitten Canberran laulajaisissa". (Tämä seuraava australiansuomalaisten yhteislaulutilaisuus pidetään Canberrassa Slovenian Klubilla, 19 Irving Street, Phillip, lauantaina 9.10.04 kello 15 - 24.00.)

Väenpaljous ei tosin tällä kertaa ollut kovin suuri. Joku nelisenkymmentä osallistujaa siellä taisi olla. Mutta kuten sanottu, väen puutekaan ei päässyt haittaamaan osanottajien tunnelmaa. Järjestävän seuran edustajatkin vaikuttivat tyytyväisiltä, eli samanlainen illanvietto lienee luvassa taas ensi vuonna.

Dunderilaisista paikalla eivät käsittääkseni olleet muut kuin minä ja HW. Minua hiukka harmittaa, ettei minulle DJ:n tehtävissäni tullut sopivaa tauon paikkaa päästäkseni porisemaan HW:n kanssa muutamaa lausetta enempää. Mutta toiveissa on, että muitakin tilaisuuksia vielä tarjoutuu...

Luottaa
Jouni
Canberra

headwind

Jouni oli kiva tavata, tuli vain lahto aikaisin koska seuraavana aamuna lahdin 0600 pelaamaan varikuulasotaa...

Reija olen omalta osaltani levittanyt Sanaa (aamen) tuosta to 2.9. klo 6pm tapaamisesta Orientissa joten eikohan sinne taas ihan kiva poppoo paase paikalle

cheers
HW
Riku Aho

Annie

Heip Reija.

Täällä kaikki hyvin. Maha alkaa pikku hiljaa kasvamaan :P
Sukupuolta ei kysytä etukäteen, joten sorry :sorry

zetax

Mina kuulin jotain sen suuntaista, etta Jouni olis voittanut jonkun kilpailun?

jounij

Niinkö?! Vai että sellaista ne kylillä puhuvat? :)

Salaperäisyyttä ylläpitää (vaikkei kyseessä mikään salaisuus olekaan)
Jouni
Canberra

Reija

No niin.....

Annie, ihana kuulla etta kaikki menee hyvin, taalla kaikki peukut pystyssa.... iso varpaatkin :D

Nyt kun heratitte mielenkiinnon niin, mika tama voitto oli ja mista kilpailusta? Jouni? !!! :D

Itse olen nyt sitten ollut toissa enimmakseen tuolla kahden dollarin kaupassa ja se on pitanyt mut niin sanotusti hengissa... hotellilla olen ollut toissa vain kerran viikossa, joten empa ole laittanut hirveesti painoa siihen talla hetkella...

Olen myos saanut paljon kyselyja tuosta Young Finns tapaamisesta ja aloin jo miettimaan etta ehka olis myos parasta varoittaa naita baareja joihin mennaan etta ois vahan isompi poppoo tulossa veittamaan iltaa :D Nain alalla tyoskennelleena tammoset asiat ois ihan kiva tietaa etukateen :D

Vielakaan :nuttu: ...... en ole paassyt puusta pidemmalle viisumi asian kanssa, mutta kohta menossa tarkastamaan pari vaihtoehtoa.... etta syo energiaa!! Mutta pakko yrittaa :D

Viime sunnuntaina Cabaret harjoituksissa oli taasen kerran vauhti paalla ja katotaankin jos saisin vahan noita muitakin nuoria mukaan, koska vajausta on joissain naytoksissa himpun verran... katsotaan innostuvatko muutkin ideasta...

Minut kastettiin myos Finnish society of Sydneyn reportteriksi kirjoittelemaan juttuja tulevista ja menneista tapahtumista kahteen taalla ilmestyvaan lehteen; Suomi Newspaper ja Finlandia News. Joten siellakin kohta naette meikalaisen laaruilemassa :D

Mitahan muuta ois tapahtunut? eipa tassa oikein muuta, aika kuluu suurimmalti osin visa asioiden miettimisessa ja noissa cabaret harjoituksissa.... ja tietysti toissa....

ja ihana kun alkaa lampenemaan taas.... taalla sydneyssa ehka n. +25 ja ollaan vasta ihan kevaan alussa.... hassu ajatus, mutta taytyy myontaa etta taalla tuulee talla hetkella aika paljon ja se vie hieman ilmaa kylmemmaksi, mutta nou hata... lipsut jalassa jo kuljen :D

No mutta nailla turinoilla lahden taasen eteenpain ja palaan astialle taas uusilla juoruilla :D

Ai niin HW ja Elina :D

Miten teidan muutto meni?? Mulla on myos odottamassa 500 valokuvan cd romppu taynna kuvia blue mountainsilta!!! Mutta lisaa siita torstaina....

Se on moro taas!

Elina

Moi!

Lauantai-illalla kömmittiin petiin uudessa kämpässä aivan väsyneinä mutta perhosia oli vatsassa -  oli semmonen olo että nyt ollaan tehty loistava liike! Kämppä on mukava, sen tyylinen mistä me molemmat tykätään ja Mariakin kotiutui jo ennen kuin viimeiset pahvilaatikot oli kannettu sisään.

Istutaan täällä Marian kanssa sekamelskan keskellä, mietitään mihin oikein saadaan kamat mahtumaan. Ikuinen ongelma! Ranta on upea, siellä pitää käydä joka päivä kuuntelemassa meren kohinaa ja nauttimassa auringon paisteesta. Kunhan Laura tuosta herää niin lähdetään katsastamaan leikkipuistoa!

Maria haluaa sanoa päivää Reijalle! Ja :XXXX . Ja että meidän autotallissa on huonekaluja. Ja myös :nuttu: .

Terkuin,
Maria & Elina

Reija

Tosi kiva kuulla Elina, ja ymmarran tosi hyvin mita tarkoitat etta rannalla on kiva kayda kuuntelemassa meren kohinaa... tein sen meinaan itse tassa yksi paiva vaikkakin tuolla Balmoral beachilla ja siella istuessani ja kuunnellessa meren kohinaa, mun sydan tayttyi surulla ja kaipuulla jo pelkasta ajatuksesta etta tasta pitais joskus luopua... hassua miten toi meri vaikuttaa... tuntuu etta kerran kun on asunut merikaupungissa niin sisamaahan on sen jalkeen aika haasteellista muuttaa... tai nain itsesta ainakin tuntuu, mutta kertokaa toki jos muilla on toisenlaisia kokemuksia :)

Mun taytyy nyt tulla kaymaan joku paiva kun mulla on vapaata ( I wish!) ja katsastamaan teidan uusi lukaali :D Ja Marialle terkut takaisin.... Niin koskas ne olikaan ne tuparit :D Koittakaahan nyt nauttia meresta ja sen kuohuista...

Itsella on nyt edessa pienet mietinnat.... nyt kaikki viisumi asiat lapi kayneena, olen ajautunut neljaan jaljella olevaan vaihtoehtoon ;
1. naimisiin meno ( aika epatodennakoista...)
2. joku sponsoroi
3. Occupational traineeship ( aika helppo saada )
4. Alkaa opiskelemaan ( maksaa hunajaa...)

Ja talla hetkella tuo Occupational traineeship kuulostaa kaikista nopeimmalta ja kivuttomimmalta vaihtoehdolta... uuh, voi ku tietais... no joka tapauksessa tasta asiasta mun taytyy ensin jutella mun hotelli pomon kanssa ja meidan kokkien kanssa :D Kylla, eli tavoitteena olisi mahdollisuus hakea vuoden tai kahden paasta permanent viisumia kokkina, mutta taytyy jutella ensin meidan hotellin kanssa mita he meinaavat!!

Mutta tama koko etsinta prosessi on opettanut jotain mulle itselle, etta mahdollisuuksia on olemassa joka puolella on vain itsesta kiinni mihin mahdollisuuteen kiinnittaa huomioita ja mihin ei....

hehe, ja te jotka tunnette mun taustoja... aikoinani kokkikoulusta lahtiessa vannoin itselleni etten koskaan tule tyoskentelemaan keittiossa, ja nyt se nayttaa olevan ainoa selvin mahdollisuus tanne jaamiselle.... hassua miten elama on taynna yllatyksia.. ( hymahtaa ajatuksissaan... ) :D Ja mika ettei hotelli ja ravintola alalta olisi sitten kaikilta saroilta tyokokemus jos paatan lahtea tuohon kokki harjoitteleen mukaan.... Mutta katsotaan :D

Eipa tassa muuta taytyy lahtea palauttamaan kirja, joka on unohtunut hyllylle jo hetkeksi aikaa ja oikeastaan kayn katsomassa myos yhta toista kirjaa jonka voisin mahdollisesti ostaa itselleni....

Mutta nailla kommenteilla taas eteenpain ja illalla nahdaan sitten keskustassa taas ja pidetaan hauska ilta :XXXX

Pitakaahan itestanne huoli!!

riaapa

Pitää taas kerran nostaa hattua sulle Reija! On niin upeeta että löytyy sun kaltaisia jotka jaksaa olla positiivisella mielellä ja löytää joka pilvestä sen hopeareunuksen, eikä vähällä luovuta vaikka mitä satais niskaan. Sun juttuja lukee aina niin ilolla.

Tsemppiä! Mä oon ainakin ihan varma että sinä jos kuka kyllä löydät keinon toteuttaa unelmasi. :peukkuy :peukkuy
Riina

Reija

Hehe....

Kiitos Riina :D

Se taytyy olla taa maa joka on tehnyt nain positiiviseksi, enka ihmettele... kyllahan talla aurinko energialla menee jo duracellinkin ohi :D

Torstai tosiaan meni tosi hienosti ja oli mahtava tavata taas niin monta uutta ihmista... laskeskelin juuri tuossa yksi ilta etta miten monta on kaynyt noissa torstai illoissa ja nimia loytyi yhteensa 33 kipalesta ja niista 22 on taalla pysyvasti tai vahintaan vuosia asuvia :D torstaina kun vihdoin maltoin lahtea ja paasin kotiin, tiatteko, istuin siihen mun sangyn reunalle ja mulla oli valtavan hyva olo.... niin sanotusti sydan hymyili :D Se tunne mika tuli siita etta naki niin monen ihmisen nauttivan ajastaan siella baarissa, teki muhun kylla lahtemattoman vaikutuksen... naa on kieltamatta niita hetkia elamassa joita varten sita elaa, joten kiitos kaikille onnistuneesta illasta, ootte ihania ihmisia :D

Perjantaina sitten kaytiin katsastamassa tama Polish Club jossa tama kuuluisa Finnish Society of Sydneyn Cabaret pidetaan ja etta se oli makee paikka... jo pelkastaan se Clubi tulee luomaan puolet illan tunnelmasta... todella onnistunut valinta :D meita oli paikalla n. 20 immeista ja kaikki oli ihan tapinoissaan.... en malta odottaa :D

Lauantaina lahdettiin peinelle viikonloppu breikille lahelle Lake Macquirieta tammonen paikka kuin Wangi Wangi... saunottiin, juotiin sosiaalisesti vahan samppakaljaa ja kaytiin peinella patikka retkella niemen ympari ja tullessa pysahdyttiin Killaraan Cabaret harjoituksiin.... hah, ja siinahan sita olikin.... meidan numero sisaltaa naisvallan ja aika vahasti vaatetta ;) ja voitte kuvitella kun vajaa pari kymmenta ihmista huutaa ideoitaan ilmaan niin halinaa ja melsketta oli... hehe... joten paatettiin etta pari meista patkiin musiikin ja askeleet ja opettaa ne sitten muille...

eipa oikein muuta ilmoitettavaa viela.... talla viikolla joka paiva toissa joten eipa paljo kerke mitaan tekemaan, mutta palaan astialle taas tuonnempana uusilla juoruilla....

Seuraavaan kertaan ja uusiin tarinoihin....

pitakaahan huoli itestanne!!!

Reija

Paatimpa piipahtaa toitten jalkeen :D

on muuten sitten viimeiset 10 paivaa mennyt ihan ohitte, niin on meinaan kiirusta pitanyt..

Talla hetkella tyostan meidan hotellille ehdotelmaa mun sponsoroimisesta... toi "EI" vastaus kun ei oikein kuulostanut vakuuttavalta ja sehan vain kertoo etten ole yrittanyt tarpeeksi ahkerasti nayttaa osaamisiani ;) ja viela on se viimeinen assa hihassa ( occupational trainee ) mutta haluan pitaa sen ihan viimeisena vaihtoehtona koska se tulee olemaan kahden vuoden taloudellinen kuolema sitten... hehe... ja nailla nakymin sulhas ehdokkejakaan ei ole lahettyvilla niin taytyy yrittaa viela kerran sita itsensa myymista tuolle firmalle... mietityttaa vaan etta missahan vaiheessa musta tuli nain yrittelias :? :? Vai oliskohan vain niin etta ensimmaisen kerran elamassani haluan tosissani jotain.... maybe :D

Tanaan tapasin myos pauliinan ja sarahin... kaksi tuoretta matkaajaa, viikon maassa olleet.... taytyy ihan tosissaan hillita tuota juttelemisista, ihan hirvee rapatatihan musta on tullut :D Oli tosi kiva tavata teidat ja kaikkee hyvaa teille matkalle pohjoseen!!! Jos olette viela pitempaan kuin pari viikkoa taalla niin seuratkaahan tuota "sydney kokoontuu" saraketta ja paasette mukaan seuraavaan tapaamiseen :D

Tosiaan olin mukana Finnish society of sydneyn vuosi kokouksessa viime sunnuntaina sihteerina ja eilen sitten silmat ristissa napyttelin puhtaaksi sen poytakirjan, tulipahan koettua sekin.... hirveesti saatiin aikaan puhetta suomipaivien mahdollisesta jarjestamisesta Sydneyssa 2007, mutta mitaan paatoksia ei viela tehty....

Cabaree hulinat on taysilla paalla ja huomenissa kokoonnutaan vahan miettimaan yksityiskohtia... mistahan sita vois muuten tilata lisaa tunteja paiviin?? Hobby Hallin kuvastosta??? hehe.... Taytyy varmaan alkaa organisoimaan paiviaan vahan paremmin...

En nyt mitenkaan halua mainostaa homepaisyyttani mutta maanantaina onnistuin taas unohtamaan puhelimeni toihin, joten sori kaikille vastausten myohaisyydesta ja heti tiistaina peraan unohdin avaimet kotiin aamulla, onneksi kamppis oli kotona.... taytyy ihan tosissaan olla kiitollinen kamppiksesta, ois kylla muuten tullut sika kalliiksi maksella ovien availusta jollekkin firmalle :D

Miten mulla on tunne etta olet unohtanut jotain tosi oleellista!!

No se ainakin etta missaan Eurofestin joka jarjestetaaan ensi viikonloppuna frenchs forrestissa Scandinavian ynm. clubien tonteilla... Kuulemma iso tapahtuma, ei auta.... pakko jattaa valista!

hmmmmm.... joo ja juttelin pikkuveljen kanssa netissa n. 1,5 tuntia yks paiva ja oli tosi siistia koska en ole jutellut kenenkaan koti vaen kanssa pitkaan aikaan, siis silleen etta aanen kuulee.... oli tosi hienoa!!! Joten Annie ja Bro, taytyy kattoa joku lauantai paiva kun olette kotona 14.00 maissa niin mennaan nettiin juttelemaan :D Ois tosi kiva kuulla kaikki mita on tapahtunut!!!

Okei, nyt on ihan tosi lahdettava kotiin lepaamaan tosi pitkat paivat viela edessa.... ja palaan taas tuota pikaa astialle kuhan taas loytyy jutun juurta.... hmmm... oonkohan ma nyt unohtanut jotain.... no se selviaa varmaan myohemmin kans :D

Pitakaa lippu korkealla ja palataan asiaan!!

Papuli

Jep, oli kiva tavata, toivottavasti ei kauheesti palattamisella hairitty asiakkaita!!:D onnea sulle noihin viisumi juttuihin, ja eikohan viela tavata :D
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

Reija

Voi, voi mistahan alottais.....

Suurin uutinen lie talla hetkella se etta mut valittiin Finnish Society of Sydneyn puheenjohtajaksi..... ja vielakin olen vahan innostuksen ja kauhun sekavissa tunnelmissa :D (vetaa syvaan henkea) Mutta eikohan aika nayta mihin sita on paansa pistanyt :)

Juttelin myos meilla toissa meidan keittio mestarin kanssa tuosta occupational trainee viisumista ja han kuulemma olisi enemman kuin iloinen ottamaan mut keittion puolelle toihin... ainut on nyt selvityksen alla etta onko tuolla kyseisella viisumilla aika rajaa.... ainaakaan  dimian sivuilta en sita loytanyt... ja tietysti asia pitaa viela hyvaksyttaa hotellin pomolla.... mutta 99% prosenttisesti nayttaa silta etta saisin jaada tanne firman puolesta, mutta ennen kuin avataan samppakalja pullot niin oottelen ensin vahvistusta noihin pikku yksityiskohtiin :D ja tamakin osaltaan varmaan lisaa tunne kuohua sisalla.... vaakalaudalla kun on nyt sitten kotimaa ja uusi mahdollinen kotimaa..... miten ma taman kuvailisin....

teille kotivaelle tama asia on varmaan vaikein esitella, koska varmaan haluisitte etta asuisin vahan lahempana..... mutta  talla hetkella olen jotenkin niin onnellinen tahan olotilaani taalla etta en haluaisi jattaa tata kaikkea tanne... tuntuu muutenkin etta olen vasta alussa kaikkien prosessien kanssa... ( prosessi= kaverit, tyo, harrastukset...) Olis hassua jattaa tama kaikki ja palata kotiin ja aloittaa kaikki taas ihan alusta... Joskus tuntuu hassulta etta pitaa tuntea huonoa omaatuntoa siita etta on onnellinen :D ( taitaa olla sita suomalaista perusluonnetta ;) )

Mutta nain talla kertaa ja lahden taas tallustelemaan eteenpain....

Ai niin melkein unohtui.... tein ihka ensimmaisen oljyvari maalaukseni...... jihaa! Ma olin ihan innoissani... ma olen aina piirtanyt vain lyijykynalla enka ole uskaltanutt alkaa vareilla leikkimaan, mutta nyt paasi oikein sivellin lentamaan ja en usko etta maalaus jaa tuohon.... ainut ongelma tai parikin mita huomasin oli etta ensinnakin.... en muistanut ostaa tarpattia, jolla saisin putsattua pensselit ja toiseksi... onko kellaan tietoa miten kauan kestaa etta se maali kuivaa :? :? Tein sen sunnuntaina ja se on vielakin marka??? Tata se on kun lahtee sutimaan ilman tietoa asioista :D Mutta taytyy myontaa etta taas kerran avautui uusia ulottuvuuksia omista luovuuksista.... innoissaan vielakin :D Ja se on halpaa!! (paitsi kehystys!!!)

Okei mutta nyt on ihan pakko lopettaa, dollarit vaan meinaan ropisee taas toisten taskuihin, mutta palaan kuvaruutuun taas tuonnempana ja pitakaahan itestanne huoli siihen asti :D

Ciao!!

Jaaks

Onneksi olkoon "Madame Chair" - Well Done :peukkuy

Hyvalta nayttaa tuo tyopaikan sponsorointi juttukin.
Siihen aikarajaan "Occupational Traineeship" - niin sita ei ole olemassakaan vaan on viisumikohtainen.  Jos tyonantajasi tekee yhden-, kahden- tai kolmen vuoden koulutus sopimuksen viisumisi on sen ajan voimassa.

Olet varmaan lukenut lapi ne hakemuspaperit ja niissahan tyonantaja joutu tekemaan tayden koulutus suunnitelman - et silleen ja sitten vaan hakemaan sita pysyvaa viisumia :D

Good Luck with your painting :D
Kylla se maalikin kuivuu aikanaan :hahhaa

Minerwa

:XXXX :XXXX
Wau niin sitä pitää!! Varmaan lisähommia teettää toi "johtajanpalli" mutta koskas sä niitä olisit pelänny?? :? Paitsi ehkä yläaste aikoina... :P

Ja hienolta kuulostaa (toisaalta...) toi sponsorijuttuki. Eiköhän kaikki kuitenki halua että sä oot onnellinen, minne sitte ikinä päädytki! :peukkuy Pitää sit vissiin tosissaan alata säästään niitä euroja että näkee viä joskus suaki.. :roue

Mä oon armottoman flunssan kouris, ei oikein jaksais mitää muuta ku olla vaan. Ja olotilaa ei paranna tää sää, sataa, sataa, sataa....  :nuttu: On tänä syksynä ollu vissiin pari ihanaa aurinkoista syyspäivää mutta siihen se sitte on jäänykki..

Jos tästä hipsis takas peittojen alle ja unelmoi lämmöstä ja auringosta.

:itke

Ellu

Huhhei!
Siellä se Reija on pistänyt oikein tuulemaan :D

Älä nyt missään nimessä ota huonoa omaatuntoa onnellisuudesta: Takuulla kaikki sun läheiset toivoo ainoastaan sun parasta! Jos saat mahdollisuuden jäädä sinne, niin sitten jäät, jos se tuntuu susta parhaalta ratkaisulta. Tietty täällä sateisessa Suomessa on monta, jotka kaipaavat, mutta samalla myöskin iloitsevat sun onnistumisesta ja onnellisuudesta!
Eli toivottavasti saat sen viisumin :peukkuy

Myöhästyneet onnittelut muuten, sunnuntaina 19.9. oli Reijan nimipäivä! :XXXX

jounij

Hienoa Reija! Onneksi olkoon - toivon paljon menestystä tehtävässäsi! Kiitos myös siitä toisaalla antamastasi hotellilinkistä: varasin sieltä pari huonetta ja nehän olivat aivan siedettävän hintaisia: $85 / huone / yö.

Onnittellen
Jouni
Canberra

Reija

Kiitos vaan kakille onnitteluista ja nyt olen siis jutellut meidan hotelli pomonkin kanssa ja he alkavat hakea mulle sita Occupational trainee viisumia heti ensi viikolla... ainut mika mulle tuli mieleen tuosta occupational trainee viisumista etta pitaisko mun olla kirjoilla jossain koulussa, mutta siita ei tietoa kysyta suoraan missaan?? Joten katotaan nyt miten kay... asiat on nyt ainakin vahan menossa eteenpain!

Minna toivottavasti paranet pian ja kiitos isosti kuvasta jonka lahetit... nain se tekniikka mahdollistaa pitamaan ajantasalla :D

Tanaan ollaan menossa Paddy's marketille penkomaan rekvisiittaa Cabaret showta varten... kuulemma halpaa kamaa taynna..

Tanaan kayn myos katsastamassa pari paikkaa seuraavaan "young Finns" tapaamiseen... ihan vaan sen takia etta mista loytyy eniten tilaa, koska ihan pieneen paikkaan on ihan turha lahtea ahtautumaan...

Eilen kavin myos pikasesti Eesti clubilla ja mua on alkanut ihan tosissaan harmittamaan kun suomalaisilla ei ole omaa clubia.... ihan totta miten paljo helpompaa kaikki olis jos meilla olis oma paikka mihin menna... well, katotaan... naa nyt on taas naita omia mietteita ;) Sen verran viela etta kaikissa noissa clubeissa on yksi yhteinen huono puoli... niissa ei missaan ole majoitusta samassa yhteydessa!! Tuli vaan mieleen esim tuosta Cabareesta kun ihmiset tulee sydneyn ulkopuolelta ja ovat vailla majapaikkaa.... huomioin vain..... Mutta ymmarran etta tuollaisen clubin yllapito vois olla haastavaa ja rahallisesti ei ehka niin tuottavaa.... no joo, kuhan kavi mielessa ;)

Ellu... mitenkahan ma mahdutan kaikkien tapaamiset kuukauteen... huh, voi tulla aika kiirus kuukausi :D Pakko nahda ja turista kaikki kuulumiset!!

Ok, nyt taytyy taas lentaa... mutta palaan astialle parin paivan sisalla seuraavasta pubi illasta!!

Ciao!

Tiikeli

Hienoa kuulla etta asiat sujuu :peukkuy
Jatka samaan malliin. Ja soitellaan :)

Jaaks

Reija :D

Lainaaainut mika mulle tuli mieleen tuosta occupational trainee viisumista etta pitaisko mun olla kirjoilla jossain koulussa, mutta siita ei tietoa kysyta suoraan missaan??

Rauhotus nyt vahan ja lue se Immi websivut :hahhaa

Siellahan sanotaan nain:

"...comprehensive, structured, supervised and workplace-based (>70% workplace-based)..."

Eli ei siis mitaan koulua valttamatta ollenkaan, jos tyonantaja on "accredited trainer", mika tassa tapauksessa varmasti on.  Siis yli 70% workplace -based ja voi olla vaikka 100%  :D

Onneksi olkoon tuosta Occupational Trainee hommasta :peukkuy

Taas nahdaan kuinka Reija menee sinnikkaasti lannistumatta ja onnistuu siina missa haluaa - onpahan monelle narisijalle opiksi ottamista :hahhaa

Vanha kysymys kuuluu, etta kumpaa osaa sanasta NO et ymmarra se "N" vai se "O" - Reijan tapauksessa vastaus on varmaan, etta en kumpaakaan :hahhaa

Turhaa sanoakin, mutta voit olla varma, etta olemme kaikki hyvin ylpeita saavutuksistasi :god:

Reija, kun soitit eilen ja kerroit uutiset, niin tuli hyvin elavasti mieleen ne meidan ensimmaiset keskustelut joskus noin vuosi sitten - ja nyt sitten olet taalla ja kaikki nayttaa vihdoinkin menevan kuten suunniteltu (ehka muutaman mutkan kautta, mutta kuitenkin).

Cheers :XXXX
Jaaks

Reija

Kiitos Jaaks :D

Oikeassa olet etta monen mutkan kautta tahan tilanteeseen paadyttiin ja kylla taytyy myontaa etta hikipisaroitakin piti valilla vuodattaa.... mutta kuten sanotaan " where is the will, there is always the way!!"  Olen todella hyvillani etten kuitenkaan lannistunut vaikka aina valilla tuntui etta jokaisen avatun oven takana loytyi tiiliseina... (hymyilee leveasti) mutta taytyy myontaa etta nyt vasta olen silla ensimmaisella rappusella ja tasta eteenpain alkaa vasta se kunnon tyo ja aherrus.... mutta nyt kun kaikki raataminen on ohi tein vahan ennen aikaisen uudenvuoden lupauksen ja lupasin etta muistan antaa myos itselle aikaa, koska tama vuosi on ollut sellasta vuoristorataa etta ei meinaa fysiikka pysya perassa :D ( vasynyt mutta onnellinen...)

Jaaks, en osaa edes kuvailla tarpeeksi miten tarkeita noi potkut persuksille on ollut sielta brisbanesta pain ja iso kiitos myos Elina ja HW... olette olleet kuin perhe mulle :D hehe... miten toi kuulostikin niin jaahyvais puheelta :hahhaa Mutta jaahyvia ei todellakaan tule viela lahiaikoina.... so let's keep it that way :D

Nyt on pakko rientaa taas mutta kohtahan ma taas palajan tanne ruudun taakse....

See ya guys!!!

Jouko

Reija hyvä juttu että asiat ovat lähteneet rullaamaan oikeaan suuntaan, näin se peräänatamattomuus pakitaan. Toi on nyt varmaan se kuuluisa eka steppi "climbing the ladder of opportunity" tikkailla, Lathamia lainatakseni, eli siitä se lähtee kulkeen. Fysiikka kestää hyvin kasassa kun kuuntelee kehoa. :XXXX

Samalla varmistan vanhan totuuden että, urheileva ei tervettä päivää näe. Liityin nimittäin "tilapäisesti romujen finskien" joukkoon. Murtu meinaan jalkapöydästä %$&!* luu sähly harjoituksissa. :itke

:peukkuy Jouko

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

eevis

Jouko :D

Auts, nyt sitten malta antaa sen parantua, vaikka vaikeeta voikin olla. Paranemisia!

Ja Reija :D Onnea traineeshipin kanssa! Sä oot kyllä ihailtavan määrätietoinen! :peukkuy
Dees - We will bloody bounce back!!!

Reija

Kiitos vaan taas jouko, Eevis ynm. muut!

Jouko :D

Ite olen pikkuhiljaa kans kaantynyt sille kannalle etta urheilu ei oel valttamatta aina terveellista :D Kommentoi ite toinen puoli kehosta jumissa, yllataen pelatun kriketin jalkeen!! vaikkakin tassa tapauksessa kyseessa onkin enemman liikunnan vahyys kuin urheilutapaturma ;)

Olipa viikonloppu, ma sain yllattaen 3 vapaa paivaa ja onnistuin kaikki kasaamaan tayteen toimintaa, joten tanaan olin toissa ihan kuitti!! Enko ma koskaan opi...

Onko muuten kukaan huomannut etta auringon otto vaikuttais vasyttavasti tai aiheuttais kehon lampotilan nousua.... hehe, varsinkin jos on vahan polttanut itteensa :sorry

Sunnuntaina kun kokoonnutttiin tuon cabaree harjoitusten tiimoilta niin vapaita paikkoja on enaa about nelisen kymmenta :? :? Aika huimaa, vaikka naa vanhat tekijat sanoivatkin etta Cabaret on ollut aina se tapahtuma joka on vetanyt eniten ihmisia paikalle... mutta silti... ja muistaakseni ilmoitus on vasta ens viikon lehdessa :D

Tuosta tulikin toinen juttu mieleen.... Riiapa laitan sulle u2u:a!!

Eipa taalla muuta, ai niin kiitti Annie meilista, ma laitoin isolle veljelle emailia toihin kun en tiennyt onko sun kolumbus emali enaa kaytossa ja tiesin etta ite et ole enaa toissa!! Ihana kuulla etta vaavi voi hyvin :D

uuh, tapasin meinaan aika hyvan nakosen ruotsi pojan tanaan ;) ja puhuttiin pitkat patkat viisumi asioista ja lupas palata asiaan jos tarvii lisaa apua, oli meinaan itekki halukas jaamaan tanne pidemmaksi aikaa... vielakin hymyilyttaa :D

ah, pakko lahtee kotiin, onhan tassa nyt taas tullut istuttua koneen takana jo tunnin verran taas... mutta palataan astialle taas uusilla jutuilla....

ps. mulla on muuten yks email, joka ei mene lapi, joten Arto toivottavsti luet dunderia ja paaset seuraavaan illan viettoon!!!

Mutta nailla turinoilla seuraavaan kertaan....

Pitakaa huoli itestanne!

Silppu

Onnea Reija meidänkin perheen puolesta! Olin jo melko varma että joudut tulemaan takaisin Suomeen kokkikouluun, mutta parempi näin! :peukkuy

Meitä on onnittelemassa sinua nyt myös kolmas perheenjäsen, reilun kuukauden vanha Saara Maria. Hän sai tänään oman passin, ja hakemuksemme siirtyi tänään seuraavaan vaiheeseen. Eli police ja medical paperit sekä kopiot Saaran passista lähtivät tänään eteenpäin Adelaideen. Nyt enää dotellaan innolla sitä keltaista kirjettä.... ja PR-viisumia.

Terveisin Silppu perheineen

Heidi

Onnittelut Silppu ja perhe mini-dunderilaisen johdosta! Taitavat kaikki nama dunderin pikkutulokkaat olla tyttoja... Saara on kaunis nimi! :D :D

PS. Ja etta aiheessa pysytaan onnea myos tietysti Reijalle kaikista saavutuksistasi!! :peukkuy

riaapa

ONNEKSI OLKOON SILPPU + PERHE!!!

Upea juttu!

Onnitteluihin yhtyen,

Riina.

p.s. Reija, vastasin u2u:iin...
Riina

Reija

Silppu + perhe :D

Hei mita tapahtui :? Koska ja milloin.... ha?? Mutta hei mielettomasti onnea.... ja joo tosiaan itsekkin mietin jo jossain vaiheessa etta taytyy tulla suomeen takas opiskelemaan/ toihin kokiksi mutta nain ne asiat vaan ottaa sutviintuakseen joskus.... ihan mukavat myotatuulet on ollut messissa ;) Hei maltan tuskin odottaa etta paasen tutustumaan myos tahan pikkutoukkaan!!

Kiitti Riaapa... u2u on mennyt eteenpain :)

Hmm.. mitas muuta, no sen verran etta parissa paivassa taalla sydneyssa ilman kosteus pomppas tuonne 120%... kiitos vaan tulemasta nihkea olo :D

hah, joo ja valilla mulla on ihan tuskanen olo kun olen yrittanyt miettia miten mun tervetulo puhe menee siella Cabareessa... ihan totta, nyt tullaan kasvotusten mun suurinta fobiaa :D Mutta ma olen yrittanyt toitottaa itelleni tata vanhaa lausetta " If you think you can't do it, you MUST do it!! " mutta jonkin verran psyykkausta varmaan on viela tiedossa ;)

Toissa kaikki on kyselleet etta miksi ma oon niin hiljainen ja nyt oikein itsekkin huomasin sen tanaan... olo on kylla kieltamatta vahan hiljainen ja niin sanotusti odottavalla kannalla... ja kerrankin tuntuu etta paassa ei liikahda mikaan! Tai ajatuksia miljoona, mutta mihinkaan ei voi viela ottaa kantaa kun ei ole taytta varmuutta tanne jaamisesta!!

Ja toisaalta sitte tuntuu etta olen talla hetkella kuvainnollisesti tyhjiossa... on ihan painoton olo ja oottelen vaan koska tilanne puhkeaa ja alkaa taas taa normaali tohina....

no tulihan taas laitettua mietteita alas... :hahhaa mutta tahtoi jakaa ajatukset :D

Mutta taas... seuraavaan kertaan ja uusiin uutisiin!!

Ciao!!

Reija

No-worries :D

Ma en jostan syysta pysty lahettamaan enaa u2uja.... kestanyt jo pari paivaa??? Mutta laitan tahan mun numeron eli 041 504 5621...

no-worries

Reija,

Joo, jostain syysta U2U:ni ei tunnu toimivan, vaikka justiinsa poistelin ylimaaraisia viesteja. Kiitos numerosta. Soittelen tanaan, mikali tulen kotiin ihmisten aikaan.
Maija

Reija

Hei kaikki te jotka olette laittaneet u2u mulle... se vaan ei toimi joten en pysty vastaamaan takasin!!! Joooouuukoooo!!! :itke :itke

Jaaks

Reija :D

Oletko tyhjentanyt sinun "Trash" folder :?:?:?

Ei riita, etta "Delete" ne, silla ne varastoituu sinne "Trash" ja sekin taytyy sitten tyhjentaa :D

Elina

Moi Reija Reipas!

Taas vilahti päivä biitsillä - hengenpelastajat ovat palanneet lakit päässä rantakuvaan ja muutenkin porukkaa alkaa olemaan melkosesti. Olipa mukava päivä näitten sadekelien jälkeen!

Koskas tehdään treffit rannalle - vaikka vaihteeksi Manlyyn?

t. Elina

Jouko

Varmaan toi jaaksin neuvo on ihan ok sillä kaikki näyttää pelaavan ihan normaalisti, eli oletan että boxissasi on yli 60 U2U viestiä. Raja on asetettu tohon 60 viestiin jotta niissä ei pidettäisi hirveästi tarpeettomia viestejä nekun kasvattaa tuota tietokannan kokoa.

Siinä sun U2U boxin ihan alalaidassa on semmoinen prosenttiluvuilla varustettu jana josta näkee kuinka suuri boxin käyttöaste on.

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org