taalla ollaan

Aloittaja Pirkka, marraskuu 26, 2003, 12:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pirkka

no niin.
Tultiin eilen tanne Sydneyyn ja kuinka ollaakaan laukkumme ovat Wienissa. No ei pienista kannata lannistua...Saatiin yo paikkakin kuin ihmeen kaupalla ja isanta vei meidat Burwoodiin paikalliseen baariin. Opin uuden sanankin heti: schooner! Voi veljet kun on ystavallista porukkaa taalla!

fintravel

Tervetuloa!!!

Oikea asenne heti alussa, pitakaa sama asenne vaan ylla niin asiat menee PAAAAALJON kivuttomammin!!

Ja mita tuohon ystavallisyyteen tulee, sen ilmenemista niin monissa eri muodoissa edelleenkin ihmettelen paivittain! :o

Sille ja saapumisellenne :XXXX

:D

Raiwå

Pirkka :)

Tervetuloa kauniiseen :) kevääseemme :)

toivotaan että Joulukuun 1 jolloin kesä alkaa direktiivien mukaan, ei petä :)

Kerroppas kuka laukkusi jätti sinne wieniin?

Lensitkö kenties Laudalla ?  :)

Hauskaa lomaa ? vai olikos se töitä ?

:coolh
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Kenkuru

Kippis Pirkka!

Ei muutakuin rento vaihde paalle, "rantaa"pohjoiseen Pirkka ja kelit seka paikat senkuin paranee.

:XXXX

Pirkka

Joo Lauda se oli..Onkohan homman nimi se etta lento tulee paivittain ja korvausta ei saa ennen kuin 24h on tayttynyt, joten eipa niin valia vaikka laukut jaisivat wieniin koska kylla ne suraavan paivan lennolle ehtii. Sellainen olo hieman jai koska Wienissa oli 20min aikaa vaihtaa lentoa,mehan voidaan juosta mutta laukut ei.
No kylla ne sitten lopulta tulikin, mika oli pienen pieni helpotus, kun oli ollut pari paivaa vaatteita vaihtamatta.

Saa on ollut kylla mieleen valkoisellepojalle, ettei heti tarvinnut alkaa paahtumaan.ja eikohan ne saat lampene kun direktiivien mukaiset paivat alkaa pyorimaan allakassa :)

Nyt mietitaan lahteako Melbourneen vai jaada tanne Sydneyhyn? Joten laittaakahan mielipidetta kumpi on saanut kansan keskella enemman positiivisia ajatuksia ?

Enka noista toista(tyopaikoista) ala tassa sen enempaa, kun nniista varmaan loytyy asiaa tuon surullisen kuuluisan haun kautta(eli ei siis viela ole, joten lomailua varmasti siihen asti)...:nuttu:

johki72

Laitetaanpa nyt sitten vaikka taman otsikon alle...

pari paivaa sitten olen saapunut Adelaideen , tarkemmin sanottuna tuolla Glenelgin alueella talla hetkella...
Paljon ei viela voi kaupungista sanoa , mutta hyvalta ainakin nayttaa..

Heti toisena iltana tuli tormattya suomalaiseenkin ...p****le sanasta kun ei voi erehtya:D:D

Mutta jospa lisaa myohemmin kun aikakin loppuu...

Jaaks

Johanna :D:D:D

Sydamellisesti tervetuloa vihdoinkin tanne Downunder :XXXX:XXXX:XXXX

Jos eksyt tannepain, niin ota ihmeessa yhteytta :XXXX

Olit muistaakseni myoskin hotelli alalla ja jos haluat apua tyon loytamisessa, niin ala eparoi kysya neuvoa - OK :D

Cheers
Jaaks
:XXXX

Ps. Pirkka :D

Oli myos tarkoitus toivottaa sinut tervetulleeksi, mutta kun jotenkin unohtui ja eika olla ennen juteltukaan :D

Kuitenkin sinut hyvin lampimasti (ainaskin QLD mukaan ) maahan tervetulleeksi toivottaen :D
Ja sitten pari kylmaa :XXXX:XXXX paalle :D
Jaaks

Pirkka

Jep jep jep. Saatiin kamppa Petershamista(75$ viikossa!!!)joten nyt voi relata ainakin hetken ja metastella toita:)

Eipa muuta kuin Chears mates! I'm feeling awesome!!!!

johki72

Jaaks:D

Kiitos kiitos!

Niin, en siis varsinaisesti ole hotelli alalla, mutta siellakin saralla siis toita on tullut tehtya ja vahan  olin ajatellut etta taalla ollessani voisin niita hommia jalleen tehda.Joten kiitos , varmasti otan yhteytta kun sinnekin suunnalle saavun.

Nyt olisi siis tarkotus vaan ihan lomaillla ensimmaiset kolme viikkoa ja joulun tienoilla voisin alkaa katselamaan toita.Kangaroo islandilla olis tarkotus piipahtaa jos ne palot siella vaikka saataisin ensin sammumaan,toivottavasti.Victor harbour ja valaat pitaisi myos katsastaa tassa joku paiva. Adelaide Zoo ei ollut mikaan ihmeellinen, aika suppealta vaikutti.Mutta tulipahan kaytya:D

Ensimmaisesta paivasta sen verran, etta kun se jet lag tietty oli pistanyt rytmin ihan sekasin , niin tuli  herattya jo viidelta aamulla.Noh, siina sitten virkeena ajateltiin etta eikohan lahdeta kavellen tuonne Adelaiden keskustaan kun ei muutakaan tekemista tuohon aikaan ole.Noh, sata rakkoo jaloissa ja kolme tuntia myohemmin oltiin cityssa:D:D
Ei ehka kaikein kevein aloitus reissulle....

Johanna

Pirkka

loytyihan niita toitakin. olen Sandwich-hand haymarketilla sydneyssa, joten kaikki vaan sankoin joukoin syomaan leipaa!

Jaaks

Pirkka :D

Well Done :D

Kerrohan enemman, jos viitsit :??
Miten sait homman, tyo ajat, olosuhteet, palkka etc, etc ...

En nyt itse ajatellut sielta hommia hakea, mutta muita WH- laisia voisi kiinnostaa :??

Cheers
Jaaks :XXXX

Pirkka

Kirjotin pitkat patkat ja onnistuin hukkaamaan ne. Ja aikakin loppuu taalla internet-kapakassa.

No sen verran et potkut tuli "ala soita meille, me soitetaan sulle" tyyliin

Uutta putkeen, meen tanaan leipurin apulaiseks harjoittelemaan, yo tyo mutta eipa sen valia

Harmittaa kun meni kaikki aika hukkaan, no oma moka.
kirjottelen enemman ku kerkeen.

Yours truly

Pirkka

Reija

Pirkka :D

Kuulostaa tutulta.... noi tietokoneet ei oikein ole munkaan kanssa yhteistyö haluisia.... kerrohan lisää ja muutkin, onko sielläkin Sydneyssä englannin tyyliin kauppojen/ravintolojen ynm. ovilla vain lappuja että " help wanted" eli siis onko niin sanotusti kaduilla paljon töitä tarjolla??

Jouko

Pirkka,

Tässä oli kikka 2 josta voi olla apua.

Kun olet saannut tekstin valmiiksi ja juuri ennen kun painat "Lähetä Vastaus" tai "Esikatsele Postitusta" nappia tee seuraava.

1. Klikkaa hiirellä kerran jossain kohtaa tekstiä.
2. Paina ctrl + A (tai oikea klikkaa ja valitse "Select All")
3. Paina ctrl + C (tai oikea klikkaa ja valitse "Copy")

nyt kirjoittamasi teksti on kopioitu koneen leikepöydälle, sitten jos tapahtuu niin :nuttu: että teksti häviään

Niin tarvitsee vain painaa vastaa nappia ja laittaa tunnarit kenttiin ja,

1. Klikata viestikenttää hiirellä
2. ctrl + V (hiiren oikea klikkaus ja valita "paste" tai "liitä"

Itse käytän tätä aina silloin kuin muistan,  on käynnyt vasta pari kertaa :nuttu:
Näyttää siltä että taulussa on bugi, jos käyttäjätunnus ja salasana ovat väärin teksti häviää, pitänee tutkia asiaa....

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Pirkka

Ei nuita ilmoituksia hirveasti ole nakynyt ja jos on niin ne suhtautuu aina epailevasti ulkomaalaisiin, kun eivat halua backpackereita duuniin vaan muutamaksi kk:ksi. Eli mielestani lehti-ilmoitukset on paras tapa etsia toita

Miten taalla on tauko- kulttuuri toissa? Vanhat konkarit voi varmaan vastata tuohon. Koska olin eilen 14tuntia(!) putkeen toissa , ilman tauon taukoa.Eli I got the job!!!!!!
Nyt on niin hyva olo muutaman (8) tunnin unien jalkeen, ei tarvi stressata enaa. Italialaisetkin on todella mukavia, paitsi pomo, joka on todellinen stereotyyppi ilkeasta omistajasta. Laikka dis, laikka dis se hokee vaan koko ajan.

TEkis mieli toivotta hyvaa joulua, mutta vastustan tata osto-hysteriaa ja sen takia onkin kiva olla overseas, ei tarvi kestaa hossotysta. Eli kivat teille!ja uutta vuotta kans:)

Nyt muutama toohey's ja relax pari paivaa:XXXX:XXXX

Yours truly

PS. Mika on kansan mieli, mika olisi reilu korvaus yotoista cash-in-hand.En oo viela uskaltanut kysya palkkaa koska ekana yona menin "harjoittelemaan" ja sit oonkin ollu joka yo toissa.Eli launtaina kysyn kylla what's the deal?

Reija

Okey laitetaanpa tarinaa vaikka nyt tahan..

Ensimmaiset huomiot mita olen tehnyt taalla Sydneyssa...

1. Ilma on TODELLA kuuma!!!! ( +32 )
2. kaupungin puistot on ihan taynna oudon nakoisia elaimia....
3. ihmiset tervehtivat ja tulevat juttelemaan ilman mitaan syyta ( weird )
4. taalla on ihan liian paljon vaate kauppoja ja kesti melkein koko paivan loytaa ruokakauppa
5. taidan siirtya hanaveteen, koska talla juomis tahdilla kaikki saastot menee veden ostamiseen...
6. taalla palaa iho aika nopeasti :o

Etta siita jos lahdetaan.... siis tanaan asteita vaivaiset + 32 ja tosissaan omaan myos jo punertavat olkapaat ja poskipaat... you never learn :??

Huomenna on edessa yhden mahdollisen kampan katsastus Mosmannista ja toivotaan etta siita tulis jotain..

Nyt kohta lahdossa hakemaan postiosoitteen ja pankkitilin ynm. pakolliset ja sitten yritan saada jostain seuraa talle illalle, etta paasis sille ekalle :XXXX  :D

Headwind.... yritin laittaa teille eilen puhelimeen viestia, mutta en tieda tuliko perille...

Mitas muuta.... niin no ensimmainen yo taalla, ihana iso sanky hostellissa nimelta BoomerangPackers mutta jostain hassusta syysta herasin ainakin 10 kertaa yon aikana, mutta onneksi nukahdin aina uudestaan...

Aamulla lahin aamulenkille ja kavin katsastamassa Ooppera talon ja Harbour Bridgen ja ihmiset vaan tervehti sua ohimennessaan.... so weird, mutta tosi mukavaa.... kaikki nayttaa hymyilevan ja ihmiset on tosi avuliaita....

Niin ja tama netti paikka ei tosiaankaa ollut ilmainen, mutta taalla on yleensa aina tilaa joten kay mulle hyvin...

Mutta nyt lahden tassuttelemaan takas tuonne aurinkoon ja laittelen meilia taas uudestaan seuraavalla kerralla :)

Reija :cool:

headwind

Reija tervetuloa!

Ks. u2u, nyt on lankanumerokin. Ei ole tullut viestiä. Mosman erittäin mukava asuinalue, Balmoral Beach todella lähellä. Ennen kuin lähdet Mosmaniin ota yhteys niin tule poikkeamaan tässä meillä. Neutral Bay on Military rd:n varrella jota pitkin Mosmaniin mennään. Jos sulla on puhelinnumero laita u2u. Nähdään

HW
Riku Aho

Reija

Kiitti HW :D

Itse asiassa se kamppa on just ton Military Roadin varrella.... mutta ilmoitan itestani heti ku paasen lahettyville!!!

headwind

SORRY REIJA mun kännykkä on ollut hiljaisella koko aamun. Nyt pitäisi onnistua. Jos sulla numero laita u2u.

cheers Riku
Riku Aho

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Reija
ihmiset tervehtivat ja tulevat juttelemaan ilman mitaan syyta ( weird )

Tai sitten kummallista on se, että Suomessa on tavallista kaikin mahdollisin keinoin välttää kontaktia vieraisiin. Toisen outo on toisen tapa.

Arvelee ja samalla maahan tervetulleeksi toivottaa
Jouni
Canberra

riaapa

LainaaAlkuperäinen postittaja Reija

1. Ilma on TODELLA kuuma!!!! ( +32 )
2. kaupungin puistot on ihan taynna oudon nakoisia elaimia....

Tuohon 32 asteeseenhan me päästään Suomenkin kesässä, ei se ole vielä TODELLA kuuma... ;) 45 astetta outbackissa tuntuu jo aika lämpimältä, vaikka se on sentään kuivaa kuumuutta. Kokematta on onneksi vielä vaikka Darwinin "lehmänhenkäys"-ilmasto... Kumman nopeasti siihen lämpimään tottuu, ja odotahan vaan kun vedät +20 asteen lämmössä farkkuja ja villatakkia päälle "kun on vähän viilee päivä".

Näit varmaan mm. niitä hassuja koukkunokkaisia lintuja jotka kaivaa roskiksia? Ne oli aika hauskoja! Niitten nokka näytti olevan kuin luotu niitten Hyde Parkin roskisten kaivamiseen!

Johtuiskohan tuo yöllä herääminen siitä että kroppa on vielä vähän eri ajassa? Sen mielestä olisi jo aamu ja pitäisi herätä...

Kauniita unia ja lykkyä kämpän saannin suhteen! :cool:

Riina.
Riina

Reija

Heh... niin Riina oikeessa saatat olla tuon lampotilan suhteen, nain aluksi se kylla tuntuu kuumalta, mutta varmasti jo kohta laitellaan valihousuja jalkaan ;)

Ja tosiaan juuri noita pitka nokkaisia lintuja siella puistoissa on tosi paljon + viela kaikki muut oudon nakoiset nelijalkaiset :o

Tahan avoimuuteen menee kylla hetken aikaa tottua, itse viela kun on tommosesta pikku kyla pahasesta jossa toisille ei puhuttu kun silloin vaan jos oli tosi tarpeen tai riita syntymassa :D But I like it here!!!! Tama kulttuuri sopii mulle todella hyvin....

Eilen sitten tosiaan paasin sille ensimmaiselle  :XXXX !!! Lyottaydyin vierushuoneen kavereiden mukaan ( irkku ja canadalainen ) ja oli tosi kivaa... jatkat oli vahan enemman matkanneita ja tosiaan valilla tunsin itseni pieneksi ja kokemattomaksi... Heh.... illan paatteeksi naa totesivat vaan etta " You sure are the hardest tease we`ve ever met"  mita lie tarkoittivat :?? :D Hieno ilta ja naita varmaan tulee eteen enemmankin.... mutta taytyy myontaa etta krapula tassa helteessa on jotain minka muistaa kylla viela seuraavaan kertaankin asti.....

No tanaan sitten mennaan katsomaan sita kamppaa ja toisaalta vahan jannittaa koska jos siita ei tuu mitaan on mulla melkoinen kiire ettia uusia vaihtoehtoja.... mutta onhan aina naita hostelleja jos muuta ei ens hataan loydy... Mutta pitakaahan peukkuja mulle!!!

Okei, nyt teen tanaan ihan tallaisen lyhyen netti session ja loput aamupaivasta kaytan ulkoilmassa....

Palaan astialle taas uusilla kokemuksilla!!

By the way... soitin tanaan myos yhteen tyonvalitystoimistoon (Alseasons) ja sanoivat etta nyt on tyomarkkinoilla aika hiljasta ja mun tapauksessa kun haen vastaanotto toita niin mun on alettava soitteleen hotelleihin itse. Tama on vahan sama kuin suomessa.. hotellien vastaanottoihin hyvin harvoin otetaan tyontekijoita valitystoimistojen kautta, mutta no probs` taa kylla loytaa tiensa tyomarkkinoille.... Sydney Morning Heraldissa on kuulemma lauantaisin tyopaikka ilmoituksia, joten alottelempa sielta...

Mutta nyt takas aurinkoon ja seuraavaan kertaan   :eye: :eye: :eye:

iskater

:)
taytyy nyt itse jalleen kerran tunnustaa etta tuohon lampotilaan tottuu. ja siihen ettei sinne biitsillekaan tee mieli aina kun on vaan mahdollista. alussa oli tarve paasta rannalle ja oli jatkuvasti kuuma +30. nyt en ole melbournessa saanut sortseja kertaakaan jalkaan viimeisen kuukauden aikana :o kun se tuuli on niin kylma vaikka muuten olisikin yli kolmenkymmenen. rusketuskin alkaa jo haalistumaan kun on pitkat vaatteet jatkuvasti paalla.
omasta mielestani se outbackin +45 ei ollut ollenkaan niin paha kuin +33 cairnsissa. se ilmankosteus siella ylhaalla todellakin tuntuu, etta sen jalkeen alicessa ei tuntunut kuumalta enaa ollenkaan kun ilma oli taysin kuivaa.
mutta viihtyisaa sydneyta reija! :XXXX

johki72

:)
Niinpa niin, jopa kahden kuukauden aikana on kummasti tottunut tohon lampotilaan.Adelaidessa kelit viela tuntu kuumilta, mutta taalla Melbournessa munkin bikinit on taatusti jo lahonnu tonne rinkan pohjalle.....
Mutta onhan sita kaikkee muutakin tekemista kuin rannalla lohoily :XXXX:XXXX:D

Reija

Tanaan ilma siis Sydneyssa ehka n. +25 astetta ja heti tuntuu helpommalta... hirveeta sanoa, mutta kuumakin saattaa olla joskus liian kuumaa :D Mutta totta kai elimisto tottuu ajan myota...

Oikein itseakin harmittaa en ole vielakaan paassyt stekkaamaan mitaan rantoja, en tieda mihin mun aika on oikein mennyt... Viela kerran taytyy sanoa etta on tosi mukavaa miten ihmiset tulee vain juttelemaan ja olen huomannut etta se sama toiminta tapa tarttuu myos itseen :D Tanaan ekan kerran uudet vierus kamppikset uskaltautua huoneestaan ulos ja aloin pommittamaan heita heti kysymyksilla... olivat ruotsista ja myos juuri saapuneita, joten myos viela vahan pihalla :D

Eilen kavin tosiaan katsastamassa kampan Mosmanista ja muutan sinne jo lauantaina. Sain kampan yhden Australialaisen kaverini kautta johon olen tutustunut suomessa. Kamppa on hanen siskonsa ja nyt muutossa on auttamassa sitten koko perhe :o :D :o :D Ne oli jo sisustamassa huonetta uudelleen mun tarpeiden mukaan ja kalusteita tuodaan Canberrasta asti..... hulluja nuo Australialaiset. Tosi Hienoa, ei olisi asiat paremmin voineet menna :D Sain myos kutsun Canberraan heidan kotiinsa joten varmaan kun aika koittaa niin ilmoittelen myos teille Canberralaisille etta olen tulossa, olishan se tosi kiva nahda teidat in live :D

Pullo vesi muuten vaihtui hana veteen ja taytyy myontaa etta vesi on taalla tosi hyvaa! Ruoka on se joka on aiheuttanut vahan totuttelua ja maha saattaa vielakin menna ajoittain sekaisin..... mutta niinhan se aina menee kun totuttaa itsensa uuden maan bakteerikantaan :D

ps. Jaaks en jostain syysta saanut luettua sun u2u:a :?? :?? :?? :??

Joo ja vihdoin eilen yolla kun olisin saanut nukuttua kunnolla puhelin soitto heratti siina 01.00 mutta langan toisessa paassa ei nayttanyt olevan ketaan :mad: ja siina sitten valvoinkin varmaan seuraavat pari tuntia :nuttu: :nuttu: :nuttu: Mutta yllattavan pirtee sita kuintenkin on...

Mutta nain talla kertaa ja lisaa taas tuonnempana :XXXX

Surffari

"ilmastollisia erilaisuuksia" lotyy aika paljon.

Outbackin kuiva kuumuus on viela kokemata, mutta eikohan se pian.
Oletan olevan jokseenkin samankaltaista kuin Coronassa (USA/CA)

Sydneyssa oli aika viileaa, mutta kun lahti kavelemaan tms, niin heti tuli kuuma. Oli ikaankuin valikeli (loka marraskuun vaihde). Liian viilee lyhkasille, ja ohkasesti liian kuuma pitkille. Siita se sitten lahti yllattaen nousemaan kun mentiin pohjoisemmaksi. Bundabergissa sateiden aikaan oli kuuma ja todella kostea ilmasto. Seurauksena inhan torkee slimetys hiki. Kutsuimme sita slimeksi, koska non 15 min suihkun jalkeen iho tuntui jalleen olevan sivelty jollain ihem liimalla. Meren rantaan (siis rannikolle) kun paastiin, ei ilmankosteus hirveasti helpottanut, mutta viilea sea breeze oli hyvinkin tervetullut. Bundassa oli valilla ns. tropical boing boing (tjsp) pahimmillaan!

Nyt on mennyt about kuukausi Surfersissa
ja ilmasto on ihan kiva ja meri aivan vieressa! Me like.

Joululahjaksi sain thongit, enka ole sen jalkeen kayttanyt kenkia kuin ehka 4 tai 5 kertaa...

Pitkat housutkin on jaanyt tosi vahalle.
Tuossa yhtena paivana.

Oisko ollut sunnuntaina vedin farkut ja tossut jalkaan seka hupparin hihattoman
paalle. Oli "juhlaa" tuntea kunnon vaatteet paalla ilman nihkeaa kuumuutta seka pikkuhikea.