Kaikille

Lentomatka ?
Tässä oma ajatukseni matkastasi, joka kestää yli 8t.
Vuorokautta ennen matkaasi ala totuttelemaan päämääräsi aikaeroon: ottamalla esim torkut sen aikavyöhykkeen iltaaikaan.
Monelle tämä on vaikeaa, kun on adrenaliinikierto kovimmillaan.
Mutta pelkkä lepo&rauhoittuminen vastaa unta, jos tehty oikein.
Kun syöt jotain, muista että koneessa aineenvaihduntasi heittää voltteja, ja voi kestää 24/48t ennenkuin pääset `asioille´.
Joten syö järkevästi, ummetus on pirullinen seuralainen matkalla.
Alkomahooli ?

ota niin paljon kuin sielusi sietää (on sitten meillä dunderilaisilla aihetta kirjoitella jostai s...t.nan häiriköstä matkallani)

Tai sitten jos olet järkevä, ota ensimmäisellä tarjoilukierroksellasi (ennen ruokatarjoilua) esim väkevä paukku.
Kun ruokasi on viety pois, ota kevennys, ja pistä itsesi nukkumakuntoon; jos aikaero sen sallii.
Jos ei salli ? älä juo mitään, se vaan ärsyttää oloasi ja vie sisäistä kelloasi kauemmas kohteesta.
ideaalinen saapumisaike Tänne tai Suomeen on aina aamu, kun olet valvonut alkumatkan, voit harjoitella nukkumista loppupätkällä.
Itse olen lentävyt usein KL kautta, ja siellä ollessani ole hyödyntänyt 2 kerrosta.
Siellä saa rajattomasti hölkätä, ja saada verenkiretonsa kuntoon loppurutistusta varten.
Jos olet ollenkaan liikkuvaa laatua, mene reippaalle kävelylle välilaskupaikalla, et kadu.
Syöminen koneessa ? joo ja juo paljon, ota hedelmiä mukaasi.(mielellään happomäärältään vähäisiä)
Määränpäähän saavuttuasi olet huomattavasti paremmassa kunnossa, kuin jos vetäisit kolmet kännit matkan aikana.
Olen itse kokeillut kaikki tavat matkustaa, ja olen lopuksi todennut, että kiva on lentää, mutta perille tulo on kivempaa jos on skarppina.
Ja sen tiedän itsestäni, ettei töitä voi tehdä jos ei ole kunnossa.
Näin menettelemällä olen pystynyt heittämään yli 25t matkan jälkeen täyden työpäivän (12t) välittömästi lennon perään.
Ja olen joskus lentänyt Perjantaina Suomeen kokoukseen, ollut siellä 2vrk. Maanantaina lentänyt takaisin Ausseja kohti, ja mennyt keskiviikkona aamusta uuteen kokoukseen Sydneyssä.
Ja sitten viettänyt perheen kanssa kivan illan

Kaikilla tapansa matkata, ja kaikille ei samat tavat sovi, mutta terveellisesti matkaaminen on kivaa, ja nautinnollista.