Kirjoittaja Aihe: Mitkä mahdollisuudet meillä on?  (Luettu 1731 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luna2

• Piltti
  • *
Mitkä mahdollisuudet meillä on?
« : Heinäkuu 22, 2012, 13:29 »
Hei.

Olemme naimisissa oleva nuoripari, ikää löytyy 23- ja 25-vuotta.
Olimme 2010-2011 Australiassa WH-viisumilla. Työskentelimme eri farmeilla ympäri Australiaa. Toiseen WH-viisumiin olisi siis mahdollisuus.
MUTTA, halua olisi muuttaa pidemmäksikin aikaa ja ihan asumaan, ei reissaamaan. Rakastuimme Australiaan!  :)
Mies on valmistunut ihan vain merkonomiksi sekä ylioppilaaksi. Työkokemusta satamasta löytyy 17-vuotiaasta asti. On siis varastohommia tehnyt, rekalla ajanut yms. mitä nyt satamoissa tehdään.
Minä olen valmistunut parturi-kampaajaksi, mutta niitä hommia en ole tehnyt päivääkään. Tämän jälkeen olen valmistunut merkonomiksi.
Työkokemusta vastaanottotyöstä, kaupan kassalta, siivoojana ja nyt apteekissa teknisenä työntekijänä.

Ei meillä taida kummoisia mahdollisuuksia olla pysyvään viisumiin?  ???
Mikä neuvoksi? Mitkä ovat meidän mahdollisuudet?

Poissa MH

• Herootes
Vs: Mitkä mahdollisuudet meillä on?
« Vastaus #1 : Heinäkuu 23, 2012, 06:25 »
Te itse olette oman elämätilanteenne parhaita asiantuntijoita joten miksi ette uhraa aikaa immin sivuilla tutkimalla eri viisumivaihtoehtoja ja etsiä sieltä se joka parhaiten kuvaa tilannettanne. Ei se ole niin vaikeaa, toki englantia pitää osata että ymmärtää kapulakieltä.

Poissa Mesi

• Knihti
« Vastaus #2 : Heinäkuu 23, 2012, 11:32 »
WH2-viisumilla maahan, hankitte töitä ja toivotte, että työpaikka sponssaa 457-viisumin.

Poissa Silppu

• Herootes
« Vastaus #3 : Heinäkuu 24, 2012, 00:15 »
Toinen WH kehiin. Sitten vaikka johonkin kaukaiseen pikkukylään parturiin hommiin, minne muut ei viitsi muuttaa, ja kyselemään sponsoria. Mies voisi päästä farmille töihin, kun kokemustakin löytyy. Ehkä niitä vanhoja farmikontakteja voisi käyttää myös hyväksi? Jos joku parturi sponssaa, niin siellä sitten pari-kolme vuotta vähintään. Sponsorihakemuksen täyttö taitaa olla työnantajalle sen verran kova työ, että täytyy todella olla pulaa työntekijöistä. Siksi joku Outbackin parturi taitaisi olla todennäköisin paikka. Jos karjatalous on se juttu, niin sitten molemmat/toinen sellaiseen paikkaan hommiin kärkkymään sponsoria. Muistelen nähneeni jossain jutun jossa Tasmaniaan sponsoroitiin karjatilatyöntekijöitä ulkomailta. Ehkä toinen voisi yrittää sellaisesta sponsoria ja toinen parturisponsoria. Riittää kun toisella onnistaa.

Toinen vaihtoehto on saada Suomesta parturikokemusta ja laittaa hakemus sisään kun pisteraja ylittyy.

Kolmas vaihtoehto on opiskella jokin työvoimapula-alan tutkinto Suomessa, ja hankkia vähintään vuosi työkokemusta, ja heti kun pisteraja ylittyy, niin viisumi hakuun.

Neljäs ja kalliimpi vaihtoehto on opiskella australialainen tutkinto joltain hyvältä alalta & työkokemusta, ja jäädä sitä kautta maahan.

Viidentenä jokin näiden vaihtoehtojen yhdistelmä.