yhdensuuntainen lippu ausseihin ok? kiire!

Aloittaja Bellara, kesäkuu 24, 2011, 18:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Bellara

Hei

Mahdollisesti suuntaamassa Ausseihin ensi viikolla ja nyt löytyi hyvä tarjous yhdensuuntaiselle lipulle. Voiko sillä matkustaa Ausseihin vai tuleeko ongelmia? Ennen oli sääntö, että jos on tarpeeksi rahaa paluulippuun, voi tulla maahan vaikkei paluulippua olekaan. Onko yhä näin? Pitääkö rahat olla käteisenä/matkashekkeinä vai riittääkö tiliote? Ja pitääkö tiliotteen otteen olla jotenkin 'virallinen', pankista haettu, vai vonko printata kotoa?

fatamorgana

Meiltä ei ainakaan kukaan kysellyt mitään, ei paluulippuja, ei pankkitiliotetta, ei maahantulon syytä. Tultiin maahan WH:lla kesäkuun alkupuolella. Mulla oli kyllä mukana nettipankista tulostettu tiliote, jossa olisi näkynyt riittävä rahasumma tililläni, mutta en tiedä mitä hyötyä siitä olisi ollut, kun paperi oli suomeksi... Mutta varuulta otin. Oli suoraan sanoen helpoin maahantulo ikinä, on aiemmin matkustettu mm. Kanadaan ja Usaan, ja kummassakin vahdattiin ja kyseltiin, täällä vaan virkailija iski leiman passiin ja laukut meni läpivalaisuun, that's it.

Prefix

Yeah, samat kokemukset myos meikalaisella ku tulin Melbourneen maaliskuussa, virkailija vaan kattos passia, loi leiman ja toivotti tervetulleeks Australiaan. Ja mulla tosiaan ei edes ole paluulippua, mutta oli kyl tiliote mukana ja sekin osoittautui tarpeettomaksi.

syd11

Mä saavuin edellistpäivän ja sama homma, ei ne multakaan mitään viisumeja ym kyselly. Passin ne katto ja sen blanketin ko koneessa piti täyttää. Mulla tosin on paluulippu ostettuna joskus ens keväälle sen varalt et ne ois kyselly mut siis tosi helposti kyllä meni se systeemi siellä kentällä täällä. Eiköhän sielt kentält kuitenkin jotenki ulos selviydy :)

jRockS

Mulla sama juttu kuin muillakin, lippua ei ollut mutta printti tiliotteesta kylläkin. Sitäkään ei ainakaan Melbournessa sit lopulta edes tarvittu.