Kirjoittaja Aihe: Rakennusalasta puhuen...  (Luettu 4110 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Urul

• Muriaanien kuninkas
Rakennusalasta puhuen...
« : Tammikuu 19, 2002, 14:15 »
Rakennus-mestari on master-builder,
minun kohdalle ei ole ikuna sattunut kyseistä
vastaava voisi olla building engineer rakennus insinööri.

Poissa joonas

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : Tammikuu 20, 2002, 09:11 »
Kyllä se vissiin on ihan vaan "FORMARI".....vasara käteen ja oppimaan

Poissa joonas

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #2 : Tammikuu 22, 2002, 06:27 »
Kyllä se vuosikin on jo aika hyvä ja kun mitan tuntee entuudestaan , niillä tarpeilla sitä on jo 30 ja + vuotta täällä siirtolaispoikana pakerrettu ......

Poissa Raiwå

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • You go waltzin Matilda !!!!
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #3 : Helmikuu 11, 2002, 00:43 »
rakennusmestari titteli on työkapasiteetiltaan sama kuin project manager.
eli työvastaava ja projekti vastaava.
koulutus sekä työkokemuksesta johtuen taso on työmaa vastaavasta ylöspäin aina projektipäällikköön asti.
vanhana kritteerinähän on käytetty sanontaa pitkän (laivalla) tai lyhyen (lentämällä) kurssin timpuria.
eli olit merkonoomi tai hanslankkari niin jos suomesta tänne tulit? olit timpuri automaattisesti.
:D
koulutuksesi auttaa siinä tilanteessa että olet valmis paikkakunta sijoitukseen.
mutta kriteerit ovat tiukkoja tänäpäivänä, ja mahdollinen sponsori olisi suotavaa jos haluaa enne eläkettä tänne tulla.
jos toisaalta reaaliomaisuutta on tarpeeksi, pääsee helpommin.
ja myös se että on aikeissa työllistää paikallisia uuteen firmaan, on sekin katsottavissa eduksi.
paras keino on kuitenkin käydä asiasta juttelemassa asiantuntijan kanssa (konsulin)
ja siitä lähteä purkamaan vyyhteä.
lama rakennusalalla on ollut ja tulee olemaan kroonista ja vaihtelee osavaltiosta toiseen. Meikä ei ole joutunut istumaan kotona päivääkään australiaan tulon jälkeen (77), ja ei omasta tahdosta sitä tule ikinä tekemäänkään.
Mutta anomusta tehtäessä tulee kiinnittää huomiota siihen mille alalle pyrkii, ja onko kriteerejä myös muille aloille.
kansallisilla metsäyhtiöillämmehän on rekrytointi ulkomaillekkin ?
niinkuin monella muullakin erialan yhtiöllä.
jos rakennusalalle haluat tänne, niin silloin sinun tulee osoittaa paremmuutesi sekä yksityiskohtaisesti selostaa ne faktat jotka puoltavat mahdollista myönteistä päätöstä.
tavallisena timpurina et tänne siirtolaispapereita saa, omatuotanto sinne saralle on katsottu tarpeeksi hyväksi.
mutta rakennusmestarin paperit ovat hyödyllisiä valvontapuolelle, sekä kokemus todistettuna on toinen hyöty.
voisit myös ajatella euroopan päästä kysyä rekrytointifirmoilta mahdollissista avoimista rakennusvalvonta vakansseista täälläpäin.
www.hays.com.au
on firma joka toimii myös GB ssä ja sieltä löytyy aina avoimia paikkoja.
Eli sitten vain resume'n tekoon.
Firmassamme on tällähetkellä töissä kaksi heppua Englannista jotka ovat työnjohdossa.
tosin heillä ei ole pysyvää viisumia, mutta ovat tyytyväisiä kun saivat tulla kokeilemaan ensin  miltä se työ täällä maistuu.
Siinä olisi monelle hyvä suositus, ettei tule tehtyä päätöksiä jotka sitten purkaessa maksaa monen vuoden ansiot.
Vaimoni oli kadottanut tietosi postistani ennenkuin kerkisin vastaamaan sinulle henk koht: joten postita tänne tai emailiini jos tarvitset lisätietoa.:cool:
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Poissa yyz31

• Piltti
  • *
Rakennusalasta puhuen...
« Vastaus #4 : Tammikuu 17, 2002, 12:21 »
Terve. Olen muuttoaikeissa, muutto parin vuoden päästä, jos kaikki onnistuu. Jos olen ymmärtänyt asian oikein on rakennusalalla jonkinlainen "lama" menossa?
Muuten olen vähän ihmetellyt mitä mun koulutus vastaa Australiassa. Olen käynyt katsomassa monella sivulla, mutta ei löydy suoraan vastaavaa, varmaan löytyy mutta olen sen verran laiska että ajattelin kysäistä tän kautta. Olen siis rakennusmestari, mikähän ois vastaava nimike siellä päin? Kiitos etukäteen...
Lisäys... Olen toiminut yrittäjänä reilu vuosi, niin kyllä se vasara pysyy kädessä aika hyvin jo.. Timpurina olen työskennellyt  n. 6 v, vaikka olen rak.mestari... Oletin että pääsee "helpommin" australiaan jos "käyttää" koulutustaan..?

[Editoitu 1/19/02 by yyz31]

[Editoitu 1/20/02 by yyz31]