Elämää ja työtä Brisbanessa syksyllä 2011

Aloittaja _Nea, tammikuu 12, 2011, 21:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

_Nea

Heippa!

Olen 23-vuotias nuori nainen jonka sydän jäi Australiaan n. vuosi sitten. Olin 3kk turistiviisumilla kiertelemässä ystäväni kanssa itä-rannikkoa, alkaen Brisbanesta ja kotiinpaluu Melbournesta. Ihastuin maahan ja ihmisiin siellä, ja ikävä ei ole hellittänyt vieläkään, vaikka matkasta on yli vuosi. Olen suunnitellut, miettinyt ja pohtinut paluuta wh-viisumilla. Opiskelen tällä hetkellä tradenomiksi, ja koulutuspohjani on merkonomi. Työkokemusta on pankista, ravintolasta ("blokkarin hommat") huoltoasemalta ja vaateliikkeen myyjänä.

Mikäli tulisin wh-viisumilla, tahtoisin elää "normaalia" elämää. Edellisellä reissulla kun näin paljon paikkoja, biletin ja asuin hostelleissa. Nyt haluaisin tehdä enimmäkseen töitä ja asua yhdessä / kolmessa paikassa korkeintaan vuoden aikana. Ja mielellään jossain asunnossa, eikä niinkään hostelleissa. Toki haluan nähdä maata enemmänkin ja reissatakkin, mutta työnteko silti prioriteetti 1.

Tiedän kirjoittavani tämän viestin ikävään aikaan, luontoäiti kun ei kohtele kovin kauniisti Australiaa tällä hetkellä :( Mietinkin, että mitkä ovat mahdollisuudet löytää töitä ja asuntoa Brisbanesta tai Sunshine coastilta? Ja kuinka pahasti luonnon tuhot tulevat vaikuttamaan tilanteeseen? Brisbanessa on käsittääkseni paljonkin suomalaisia? Brisbanessa minulla on paikallisia tuttavia, siksi haluaisinkin päästä elämään elämää sinne.

Vinkkejä, kokemuksia ja neuvoja otetaan vastaan :) Ja voimia kaikille jotka itse asuvat tai heidän tuttunsa tai sukulaisensa tulvimisalueilla!

P?tkis

Me ollaan ihan samoilla linjoilla, mulla kans suunta Sunshine Coastille ens syksynä ja tarkoituksena nimenomaan pysyä paikoillaan ja tehdä 'oikeita' töitä, toivottavasti ainakin  :)
W&H:lla oon lähdössä matkaan ja paikanpäältä meinaan löytää asuntoo ja töitä, tosin asunto ois kiva olla tiedossa jo ennen kuin sinne menee..Että ees jotain varmaa tiedossa :D