Lentomatka Bangkok-Canberra!

Aloittaja Sirpamamma, syyskuu 28, 2010, 02:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sirpamamma

Olemme syksyllä Thaimaassa parisen kuukautta ja haluaisin silloin matkustaa Canberraan, vanhaa luokkatoveriani tapaamaan. Miten olisi järkevintä hoitaa lentoliput? Kiitän etukäteen kaikista vinkeistä!

lissu

Halpalentoyhtioita taallapain on www.tigerairways.com, www.jetstar.com.au, www.virginblue.com.au ja www.airasia.com...niista kannattaa kokeilla. Vahan kalliimpi yhtio taalla Aussilassa on tama Qantas, mutta myos varmaankin vahan mukavempi tapa, voi ehka kuulua jotain sapuskaakin matkaan :) Itse olen paljon matkustellut juuri noilla halppisyhtioialla paa asiassa Perth-Bangkok tai Singaporeen ja ihan hyvin on jaksanut semmoiset matkat. Virginbluen sivut on siita katevat hintavertailuun etta ne nayttavat sen lopullisen matkan hinnan suoraan eli siihen on sisallytetty lentokenttaverot yms. Kun taas esim Tigerilla kun klikkaa hintoja niin luulee etta onpas halpaa, mutta eteenpain varatessa hinta yleensa tuplaantuu naitten kaikkien extramaksujen takia. Luulisin etta joudutte jossain valilaskun tekemaan, en ole itse koskaan Canberraan lentanyt...dunno. Yks vinkki on etta klikkaatte Canberran lentokentan sivuille, katsotte mitka lentoyhtiot sinne lentaa ja sita kautta kaytte jokaisen lapi :) jos siis on aikaa ja ja jaksaa nahda vaivaa :)

Ja muistakaa se e visitor viisumi! Sen itse sain netin kautta vaivattomasti samana paivana hakiessani. Mutta varatkaa hakemiseen ainakin viikko, nainkin on kuulemma joillakin kaynyt...

Silppu

Täällä voi vertailla sisäisten lentojen hintoja.

http://www.webjet.com.au

jounij

Yksikään lentoyhtiö ei ainakaan toistaiseksi lennä suoraan Canberraan (ne muutamat ulkomaan lentovuorot joillekin Tyynen valtameren saarille ja Uuteen Seelantiin, jotka täältä on joskus lähteneet, on lakkautettu kannattamattomina). Eli joutuu lentämään jonkun muun kaupungin kautta. Useimmat lentävät Canberraan joko Sydneyn tai Melbournen kautta, muttei Brisbanekaan paha pysähdyspaikka ole, etenkin koska Brisbanen ja Canberran välillä on enemmän suhteessa edullisia lentoja kuin Sydneyn ja Canberran välillä.

Kannattaa myös pitää mielessä, että Sydneyn lentokentältä tulee Canberraan päivittäin myös useita busseja, jos haluaa säästää hieman rahaa matka-ajan pitenemisen kustannuksella.

Informoi
Jouni
Canberra

MH

Lainaus käyttäjältä: jounij - syyskuu 28, 2010, 19:07

Kannattaa myös pitää mielessä, että Sydneyn lentokentältä tulee Canberraan päivittäin myös useita busseja, jos haluaa säästää hieman rahaa matka-ajan pitenemisen kustannuksella.

Informoi

4 tai 5 kertaa tuon välin edestakaisin bussilla matkustaneen voin lämpimästi suositella. Näkee samalla maisemia. Matkan kesto muistaakseni 4-5h luokkaa, saattaa olla että aika on lyhentynyt Sydneyn tunneleiden ym ansiosta (olen lähtenyt aina keskus rautatieasemalta). Viimeksi kun olen matkustanut muistelen että edestakainen lippu maksoi luokkaa 110$ tuosta aikaa jo sen verran että saattaa hyvinkin olla 150$ luokkaa nykysin.

jounij

Sydneyn lentokentältä on nopeampaa kuin keskusrautatieasemalta: moottoritietä koko matkan jo yli kymmenen vuoden ajan. Matka-aika noin 3.5 tuntia ja saattaapa mennä joskus allekin. Hinnat vaihtelevat ajankohdan mukaan. Noin $35 yhteen suuntaan per henkilö näyttää olevan melko tavallinen hinta (kunkin vuoron hinnan saa selville tuosta edellisessä viestissä antamastani linkistä, josta lipun voi myös suoraan varata).

Lisää
Jouni
Canberra

Nipsu

Kannattaa harkita myös Murraysin busseja Sydney-Canberra välillä, jos vaan omaan aikatauluun sopii. Halvimmillaan yhdensuuntainen matka maksaa $15, ja useimmat näistäkin bussivuoroista ajavat Sydneyssä lentokentän kautta.

MH

Kas, kuvittelin että hinnat olisivat nousseet mutta nehän ovatkin laskeneet. Onko halpalentoyhtiöiden kilpailu tuonut myös bussilippujen hintoja alas?

Sirpamamma

Lämmin kiitos hyvistä vinkeistä! Bussiyhteys tuntuu todella hyvältä ratkaisulta! Terveisiä Suomesta ja hyvää jatkoa kaikille!