Kirjoittaja Aihe: Restonomille hommia?  (Luettu 1473 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jvainio

• Piltti
  • *
Restonomille hommia?
« : Joulukuu 26, 2009, 14:51 »
Kaveri on restonomi, ja tuumii ausseihin lähtöä WH:lla.

Itse oon ollu WH:lla siellä, ja resortteja ja hotelleja on todella paljon, josta voisi löytyä hommia - myös ravintoloita on runsaasti verrattuna suomeen.

Kuitenkaan sen sen kummemmin tiedä, onko teillä parempaa tietoa - vai haluavatko he vain hedelmänpoimijoita ym hanttihommien tekijöitä?

Itse olin paljon ravintola- ja baarihommissa, ja joku siellä aina koordinoi sitä ravintolan toimintaa, ja sitähän restonomi tekee..

Onko vain homma niin että haluavat australialaisia kyseisiin hommiin vai onko tytöllä toivoa?

-J

PS: Ja paras paikka saada kyseistä duunia varmasti joku Port Douglas / Cairns, josta löytyy paljon kyseisiä mestoja?

Poissa Jaaks

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • Moderaattori
Vs: Restonomille hommia?
« Vastaus #1 : Joulukuu 27, 2009, 04:53 »
Aina on toivoa, mutta ei välttämättä esimies hommiin ilman Australian työkokemusta.  Täytyy tuntea Aussie viinit, oluet, ruoat sekä tietysti alkoholilaki ja ruoka hygienia eli food safety laki etc...
RSA (Responsible Service of Alcohol) ja Food Hygiene koulutus ovat jo pakollisia jopa Queenslandissa  8)

Tarjoilijan hommia varmasti saa, mutta enpä välttämättä menisi juuri Cairns - Port Douglas linjalle, koska kaikki muutkin menevät sinne.  Parempia paikkoja on mielestäni Brisbane ja Gold Coast joissa on valtavasti kansainvälisen tason hotelleja, mutta niissäkin työntarjonta vaihtelee suuresti sesonkien mukaan.  Se WH viisumin 6 kuukauden rajoitus kylläkin haittaa niiden hyvien työpaikkojen saantia. 

Yksi hyvä vaihtoehto on rekisteröityä jonkun ravintolatyöntekijöitä välittävän agentin kirjoihin, joita suurin osa isoista hotelleista ja ravintoloista käytää työn suurten sesonki vaihtelujen vuoksi.

Hyvät englanninkieliset työtodistukset ovat myös aina hyödyllisiä.