Kirjoittaja Aihe: Töitä Canberran alueelta?  (Luettu 1427 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HannaS

• Piltti
  • *
Töitä Canberran alueelta?
« : Marraskuu 17, 2009, 12:55 »
Hei,

Olen 27-vuotias agronomi (MMM, valmistuin 2008) ja työskentelen tällä hetkellä vihannesten tuontikaupan parissa. Vuoden vaihteessa aion kuitenkin luopua turvallisesta, vakinaisesta työpaikasta ja muuttaa vuodeksi Canberraan avomiehen töiden takia.

Jotta pää ei hajoa/vuokrat tulee maksetuksi, kaipailisin töitä mielellään puutarhatuotannon parista, mutta muutkin työt käyvät (olen työskennellyt opiskeluaikana mm. tarjoilijana ja kaupankassalla). Onko WH-viisumi automaattisesti jarru "oikeiden töiden" saamiseen? Voisin käsittääkseni saada myös skilled-viisumin (olen valmistunut yliopistosta viimeisen 2 vuoden sisällä), mutta parantaako ko. viisumi työnsaantimahdollisuuksia?

Hedelmienpoiminta ja maatilan työt ovat tuttuja, mutta veikkaan, että työmatka Canberran keskustasta viljelmille ilman omaa autoa voi olla vaikea toteuttaa..  ???

Harmaasta Helsingistä,
HannaS

Poissa jounij

• Herootes
Vs: Töitä Canberran alueelta?
« Vastaus #1 : Marraskuu 17, 2009, 20:54 »
En osaa varsinaisesti vastata kysymykseesi, mutta sen verran kuitenkin rohkaisen sinua, että 2,5 vuotta sitten erään vanhan tuttumme tytär oli luonamme W&H -viisumilla puolisen vuotta. Hänellä oli koko ajan useita osa-aikaisia työpaikkoja läheisen kauppakeskuksen (Gungahlinin) kahviloissa. Nytkin - taloudellisesta taantumasta huolimatta - melko monien kahviloiden ja toisinaan muidenkin liikkeiden ikkunoissa näkee työpaikkoja mainostettavan. (Ja näyttää se taantumakin olevan jo ohi täällä Australiassa.)

Varaudu myös siihen, että saadaksesi Canberrassa olostasi parhaan irti tarvitset kyllä joka tapauksessa auton. Julkinen liikenne on työmatka-aikojen ulkopuolella kehnoa, ja vaikka (pää)keskustassa asuisitkin, niin monet Canberran tapahtumat, joihin melko varmaan haluat osallistua, vaativat liikkumista (pää)keskustan ulkopuolelle. (Huomaa, että Espoon tavoin Canberra on jaettu useisiin keskustoihin: City [eli Civic paikallisen kielenkäytön mukaan], Belconnen, Woden, Tuggeranong ja nyt uusimpana vielä kehittymässä oleva Gungahlin.)

Tervetuloa toivottaen
Jouni
Canberra