Kirjoittaja Aihe: Onko mitään mahdollisuuksia viisumiin?  (Luettu 2137 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lumiakka

• Piltti
  • *
Onko mitään mahdollisuuksia viisumiin?
« : Lokakuu 11, 2009, 11:43 »
Heipä hei kaikille ja kiitoksia hyvästä Foorumista! Tätä on tullut luettua jo pitemmän aikaa, mutta vasta nyt kirjoitan ensimmäisen viestini.

Tilanne on tämä: Täältä Keski-Euroopan sydämestä, Münchenistä  :XXXX,  löytyy kaksi kielitieteilijää, joiden sydämen Australia on vienyt jo kauan sitten. Muutto sinne maailman toiselle puolelle on haaveissa jossain vaiheessa - toivottavasti onnistuisi seuraavien 5 vuoden aikana, mutta mitään varsinaista kiirettä meillä ei ole.

Olemme molemmat 27-vuotiaita ja valmistumme täältä Saksasta viimeistään kahden vuoden sisällä. Minun pääaineitani ovat pohjoismainen filologia ja saksan kieli, mieheni taas opiskelee "German as a second language". Minä olen opiskelujen ohella työskennellyt kieliin erikoistuneessa kustantamossa ja mieheni opettaa saksaa ja tanskaa sekä tekee jonkin verran tulkin hommia.

Ovatkohan nämä lähtökohtat ihan tuhoon tuomitut viisumia ajatellen? Miten voisimme parantaa mahdollisuuksiamme (esim. lisäkoulutus?)

Kiitos vastauksista jo etukäteen ja terkkuja sinne etelään!  :)

Poissa Silppu

• Herootes
Vs: Onko mitään mahdollisuuksia viisumiin?
« Vastaus #1 : Lokakuu 12, 2009, 06:30 »
Toinen teistä voisi auskultoida, ja aloittaa opetushommat "secondary teacherina", eli saksan lehtorina yläasteella tai lukiossa. Vuosi työkokemusta ja hakemus sisään. Secondary teacher kun löytyy tuolta critical listalta.

Silppu

Poissa Kottarainen

• Knihti
Vs: Onko mitään mahdollisuuksia viisumiin?
« Vastaus #2 : Lokakuu 12, 2009, 12:11 »
Älkää liian kauaa odotelko - alle 30-vuotiaana on todella paljon helpompaa päästä Australiaan, esim Working Holiday viisumilla luomaan elintärkeitä työverkostoja.