Lapsiystavallinen lomakohde

Aloittaja Heidi, marraskuu 14, 2008, 15:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Heidi

Ajattelimme lahtea lomailemaan ensi vuoden puolivalin paikkeilla ja suunnitelmat ovat viela aivan alkuvaiheessa, emme ole edes paattaneet tarkeinta asiaa, eli lomakohdetta. Mieheni haluaisi ulkomaille (esim. Thaimaa, Malesia, Fiji...) ja mina ajattelin puolestani, etta talla kokoonpanolla olisi varmaan helpompaa lomailla ihan taman maan kamaralla. Lapset ovat silloin 5v., 3 1/2v. ja 1v.

Ajattelin siis kysella, olisiko kellaan mitaan hyvaksi koettua ja lapsiystavallista paikkaa mielessa, jota haluaisi ehdottomasti suositella?! Gold Coastin teemapuistot eivat ehka ihan muutamaan vuoteen ole meille ajankohtaisia. Tekisi jo nyt kovasti paeta naita arkirutiineja, mutta taalla kun on juuri kesa alkamassa ja me asumme meren rannalla ei meidan kannata nyt minnekaan rantalomalle lahtea, mutta sitten kesken kylmaa ja tuulista talvea taalta lahtee mielellaan jonnekin lammittelemaan...

Pitaa tahan viela lisata, etta olemme kylla kokeneita matkailijoita, mutta emme ole lasten kanssa juurikaan matkustelleet ja etsimme siis jotain sellaista paikkaa, jossa lapsille olisi paljon tekemista ja jossa voisimme kaikki nauttia olosta ja rentoutua (jos se nyt on kolmen pienen lapsen kanssa edes mahdollista!).

Kaikki vinkit ja lomakohde-ehdotukset ovat oikein tervetulleita!  8)

Riikkis

Hei,

Suunnittelemme perheeni kanssa kuukauden matkaa Australiaan ensi vuodelle. Suunnitelmat ovat vielä alkutekijöissään. Minun pohtimani asia liittyy tähän keskustelun aloitukseen. Meillä on matkan aikaan viisi ja kuusi vuotiaat pojat ja tekemiset on luonnollisesti heidän ehdoillaan suunniteltava. Olen itse joitakin vuosia sitten reissannut vähän Australiassa ja minulla on muutama ajatus siitä, mitä haluaisin lasten ja miehen myös näkevän. BaseCamp on Sydney ja viikko tullaan viettämään Brisbanessa. Sydneyssä menee varmasti viikko lasten kanssa tasatessa lentoa ja pyöriessä siinä lähistöllä (rantaa, eläintarha, Darling Harbour yms...). Blue Mountainsilla tekisi mieli käydä (miten onnistuu pienten lasten kanssa), veneen vuokraamista on harkittu (ehkä Brisbanessa), Gold Coastin teemapuistoissa on pakko käydä  :pepsodent ja Uluru-Kata Tjuta on vakavassa harkinnassa (ajankohta marraskuu ja lapset mukana, onkohan ihan viisasta...). Kakadu jäi viimeksi käymättä, joten sinne tekisi mieli. Siinähän sitä kyllä kuukaudeksi on tekemistä. :D

Olisiko jollain lasten kanssa matkustelleella vinkkejä? Kaikki neuvot otetaan vastaan kiitollisena.


Kaitlin

Me ollaan matkustettu aina lasten kanssa eikä ole mitään esteitä ollut paikkojen suhteen. Meidän lapset tietysti on jo niin tottuneita siihen että välillä istutaan autossa, välillä päästään puistoon. Tärkeintä tosiaan siinä mielessä liikkua heidän ehdoillaan että pysähdytään riittävän useasti ja välillä pitää saada leikkiäkkin eli eväitä ollaan esim. syöty leikkipuistossa kaksi kärpästä yhdellä iskulla ;)

Tietysti kannattaa muistaa välimatkat. Ne on pitkiä ja lasten kanssa ne tuppaa venymään. Jenkkien reissulla meillä oli aikataulu, mutta joustava eli ei liian tiukka jotta todellakin on varaa niihin pysähdyksiin jos takapenkillä alkaa meteli olemaan turhan kova =)

Reilusti matkaan vaan, mutta huomioikaa nuo välimatkat.