raikkosesta ym.

Aloittaja Illias, kesäkuu 17, 2003, 22:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Illias

Moro Tapsa,

Kyllähän se valitettavasti on niin, että Schumi on pistänyt Kimia satanolla sitten alkukauden hämminkien. Saamme kiittää uusiutunutta pisteytystä noinkin pienestä erosta mm-skabassa. Kimin suoritusta ei silti parane väheksyä, aika-ajoin aika-ajot olisivat toki saaneet mennä paremmin. Kenties uuden auton myötä, joka on niinku pikkasen myöhässä saadaan uutta potkua ja Schumi joutuu taas ajamaan tosissaan sitten vuoden 1999.

Jokohan sitä ens keväänä pääsis viimein katsomaan eka f1 kisan, kun Melbourne on kuitenkin suhteellisen lähellä Adelaidea, jos vertaa siihen että täältä pohjois-suomesta lähtee kisoja etsimään. Harmi että veivät kisat Adelaidesta, nehän sentään pelasti Häkkisen hengen siellä. Onko Melbournen kisat näkemisen arvoiset?

Tv,
illias

Heidi

Illias

Mina en ole kaynyt Melbournen kisoissa edelleenkaan, vaikka sinne menoa joka vuosi suunnitellaankin. Ehkapa ensi vuonna saadaan isompi porukka kasaan ja sitten voidaan heiluttaa siniristilippuja oikein urakalla!! :cool:

Heidi

Illias

Heidi,

Hyvä idea, pidetään mielessä. Vaimokin on kova Kimin kannattaja, ja olikin puhetta että lähdetään kisoihin kenties jo ens keväänä. Pitää sopia treffit johonkin :XXXX merkeissä!

Tv,
illias

datapair

Moi kaikki puheliaat!

Jospa nyt kuitenkin aloittaisin osaltani myönteisestä asiasta, nimittäin viime viikolla varmistui matkani sinne, elikä saan nuo kehitysrahat käyttööni.

En ole mikään urheiluhullu, vaikka itse olen ollut mestaruusluokkaa niin Suomessa kuin Ruotsissa.(Selvennykseksi laji oli nyrkkeily)

Silti seuraan urheilua jopa työni kannalta ja aina minua ottaa pannuun etenkin ruotsalaisen iltapäivälehtien tapa kohdella suomalaisia urheilijoita.

Tänään iltapäivällä olin vähällä saada verensyöksyn kun luin iltapäivälehti Expressenin otsikoinnin Formel 1 Canada GP:n kisoista:

"SHUMACHER REGERAR IGEN, världens bästa bröder knäckte Räikkönen"

(Shumacher hallitsee taas, maailman parhaat veljekset nujersivat Räikkösen)

Totuus oli kuitenkin se, että Räikkönen lähti viimeisenä
varikolta (aika-ajon mokansa takia) ja olisi ollut viides jos ei takarengas olisi lähtenyt omille teilleen.

Hän saavutti kuudennen sijan ja on edelleen toisena kolmen pisteen päässä Schumacherista jolla pitäisi olla maailman paras kulkuväline.

Näin ne sekundagermaanit ihailevat aitoja ja katsovat takaviistoon entisiä siirtomaalaisiaan.

Tämä ehkä vaikuttaa katkeruudelta, sitä se ei oikeastaan ole vaan mielestäni huonoa lehtimiestapaa, jota voi moittia.

Lähemmäs 40-vuotta täällä asuneena olen monta matsia käynyt oikeuksistamme ja yksi asia näistä on se, että meitä suomalaisia on kunnioitettava, arvostettava, sillä mielestäni useimmiten parhailla oli kanttia kielitaidottomina lähteä etsimään onneaan muualta.(vaikka sieltä Australiasta)

Se on paskapuhetta, että työttömät lähtivät etsimään töitä vaikkapa nyt näin läheltä kuin Ruotsista, sillä 70-luvulla Suomen Tukholman suurlähetystön työvoima-avustaja Risto Laakkonen teki asiasta tutkimuksen jonka mukaan useimmilla tänne tulleilla oli työpaikka Suomessa.    

Se siitä yö alkaa, kääntyä aamun puoleksi, aivan pimeää ei ole koska onhan juuri nyt yöttömät yöt ja kohta neidot keräävät ne tarpeeliset kukkaset tyynynsä alle jos vaikka se sopiva osuisi kohdalle.

Terveisin Tapio

PS: Ennenvanhaan Suomessa hoidettiin vanhukset kotona, sitten kai tuli vanhainkodit, nykyään täällä täällä Ruotsissa on palvelutalot (sevicehus) joista eläkeläiset maksavat maltaita ja onhan se hieno nimitys "lepokoti" , mutta eiköhön nämä sanat sinänsä tarkoita samaa?

Toisinsanoen kun ihmiset eivät pysty tai eivät halua asua enään asua aikaisemassa kodissaan niin he valitsevat jonkinlaisen puoli- tai täysihoidon.

Sama.

Jouko

Jep!

se on sit 10.30 eli ihan ihmisten aikaan, kumma ettei sitä ole siirretty myöhäisemmäksi.

Nyt vaan töllöä tuijottaan :eye:

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Jouko

Nyt tiedetään että mersun kone toimii savulla, kun kimin auto pysähty heti kun savut tuli ulos.:??

Jaaks

Onneksi paasi ainaskin aikaisin nukkumaan :eye:

datapair

Moi taas!

Aika kuluu lomalla nyt kuistinrakennuspuuhissa.

Ehdin kuitenkin nähdä F1 kisat sunnuntaina.

Ensimmäiset 25 kierrosta oli suomalaisjuhlaa ja jos "savut" olisivat pysyneet, niin mitenkäs olis käynyt.

Ruotsalaisselostajat pitivät Schumin saamaa työtöapua sääntöjenvastaisena, mutta Mika Salo valistaa tämän päivän Iltalehdessä, että asia oli aivan OK niinkauan kuin moottori on käynnissä.

Siihen savustettujen tuotteiden kieltoon tulee varmaakin lisäys joka vaatii että F1 radalla on myös pidettävä savut sisällä.

Täällä Ruotsissa jatkuu paskakelit ja duunit alkaa ensi viikolla. Ylen lähetyksestä kuulin, että Suomeen on saapunut kesä ja helle.

Terveisiä lähettää Tapio joka dallaa Australian katuja luultavasti marraskuussa.

PS: Eilen näin lunto-ohjelman Australian myrkyllisistä tai muuten vaarallisista eläimistä ja kasveista. Ei kai niihin muuta vastamyrkkyä ole kuin alkomahooli.
:XXXX

jounij

Tapio,

Sinähän alat oppia talon tavoille :). Vastamyrkkyjä otetaan, vaikka todennäköisyys tavata sellainen TODELLA myrkyllinen önstökölöhöpelö on tosi minimaalinen. Kyykäärmeen myrkyllisyyteen rinnastettavia Redback-hämähäkkejähän jokaisella on nurkat kyllästymiseen asti niin pullollaan, ettei niihin enää jaksa edes kiinnittää huomiota.

Vastamyrkyn vaikutuksen alaisena
Jouni
Canberra

datapair

Jouni!

Sitä minä vähän arvelinkin, ettette muuten elossa olisi ilman sitä vastamyrkkyä.

Ymmärrän hyvin, että kuurit ovat kovat jotta elossa säilyisi.

Nyt ei enään niin pelota kun tiedän mikä on homman nimi.

Muita rokotuksia ei kai minun  tarvitse ottaa ennen sinne tuloa?

terveisin Tapio

jounij

Moi!

Joo, ei (savolainen vastaus kainuulaiselta) tarvitse mitään erityisrokotteita Australiaan tullessa.

Toteaa

Jouni
Canberra
Jouni
Canberra

datapair

Raivo!

Ei millään lailla liity Räikköseen, mutta kun olen niin käytännöllisen laiska etten viitsi
ruveta hakemaan oikeata otsikkoa vaan kun alan kirjoittamaan, niin kirjoitan samalla mitä sylki suuhun tuo.

Täytyy muuten myöntää että olen ulalla tässä uudessa systeemissä.

Onko jotain tapaa tai keinoa miten voisi nähdä viimeisimmät tekstit kerralla, vai onko plerattava kaikkien otsikoiden alta?
(taas tuo laiskuus ja rationallinen ajatuksen juoksu)

Voihan syynä olla myös ääretön tyhmyys jos on ole älynnyt miten tätä hommaa kelataan.

Vietän tässä toiseksi viimeistä kesälomapäivän iltaa ja valmistaudun sinne tuloon skottilaisella ja kai tuossa on mennyt muutama Norrland Guld kaljakin.

Ötököitä ajatellen join Tunisiassa pitkin hampain palmuviinaa, se vasta myrkkyä oli, myös tietyn merkkiset Rakit ja Grappa
ovat myös tehokkaita.

Terveisin Tapio

:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX

Illias

Tapsa,

Jonkin verran joutuu selaileen se on totta, olen samaa mieltä.  Äkkiä tuohon kyllä tottuu, joten olen uudistuksen kannalla.  Ihan hyvä toimintaperiaate katerikoida, katerisioida....mikälie oikea sanamuoto.... eri aihealueet. Noita kuvallisia tunneindikaattoreita(?) on vaikeuksia oppia käyttään, mutta kai se vaatii harjoittelua, itse en ole vielä tottunut edes hymiöihin.

Takaisin aiheeseen,  raikkonen olis ansainnut voiton viimeksi, mutta toivotaan että mark philippousis voittaa wimbledonin   :XXXX

datapair

Raivo!

Onhan sitä aihetta sukukalleuksiaan puristella kun Räikkönen oli kolmas ja kavensi yhdellä pisteellä Shumacherin etumatkaa.

Antaisivat Kimille auton millä pääsee, niin eiköhän sakemannit siitä jää perävaloja tsiikaileen.

terveisin Tapio

Jouko

Ihan hyvä kisa vaikka sijoitus olisi saannut olla pari pykälää parempi. Mutta ku ei kulje niin ei kulje,,,:nuttu:

MiKaK

Onko muuten kell??n tietoa mink? hintaisia noin suurinpiirtein on liput  tuonne Melbournen Grand Prixiin?

MiKaK

Kiitoksia raivo! :god:

:XXXX :XXXX :XXXX

Jukka

Taas kerran F1 viikonloppu.
Mun mielest? ei oo mit??n v?li? kuka voittaa mestaruuden (tottakai toivon ett? R?ikk?nen), mutta Schumacher on kuitenkin se joka tunnetaan. Ei oo merkityst? jos h?n voittaa, tulee toiseks taikka on viides. Kuka Suomen ulkopuolella tuntee H?kkisen, taikka voisko joku kertoa kuka oli Indy sarjan mestari muutama vuosi sitten - who cares!

Aikoinaan kun olin Filippiineill? t?iss?, Suomen tunnetuin ei ollut H?kkinen, Kankkunen, Nyk?nen taikka Armi Kuusela, vaan Johanna Raunio. Taas toisinp?in, Grant Hackett on supersankari t??ll?, kohta kuin Nurmi, kuka Suomessa tiet?? h?net? Taikka taas Andrew Jones, maailman paras footy pelaaja, kuka tuntee h?net NSW:n ulkopuolella, jopa Victoriassa taikka SA:ssa ei ehk? oo hajuakaan h?nest?.

Kaikki on suhteelista, vai mit??

Jukka

Jaaks

Raiwo :coolh

Sain just varattua sen viereisen boxin:D
Voidaan vaikka vaihdella vieraita yli aidan :??

Jaaks

Juu XXXX laatikko Ylijumalalle on hyva idea:D  Kylla se sen ansaitseekin - Sunnuntaina jopa toissa :XXXX

Jaaks

Paljon mahdollista Raiwo :??:??:??

Ainahan tyot huonot kotiolot voittaa.
Enpa kuitenkaan usko meidan Ylijumalasta moista :??

Jaaks

Miten niin Clinton:??:?? vai oliks se Hilary:??

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat.asp#id603097

Jouko

jounij

Min?kin olen jo aikoja sitten olen seonnut laskuissa, kuinka monta kertaa minulle ovat ossit ja jotkut amerikkalaisetkin tulleet kommentoimaan/kyselem??n, mist? johtuu suomalaisten hyv? menestys moottoriurheilussa. Sek? H?kkinen ett? M?kinen tunnetaan nimelt? ja muitakin suomalaisia moottoriurheilijoiden nimi? muistelen kuulleeni.

Toteaa
Jouni
Canberra

MiKaK

Raivo :coolh

Kuinkas sinne corporate boxiin p??see? Jos tavalliselle pulliaiselle mahdollista, niin sinne sitten! :XXXX

Ei tosiaan ollut mukava laittaa televisiota p??lle sunnuntaina kun ensimm?isen? n?kee r?ikk?sen py?riv?n pitkin rengasvalleja.. :nuttu:

Jaaks

Mikak :D

Niita halvempia boxeja saat ehka alkaen $600.00/ henki ja sitten voit menna aina yli $2000.00 jos haluat niita tosi hyvia ja paasyn "pit lanelle"

Eli kuten Raiwo sanoi - ala vaan saastaan :D nappuloita

MiKaK

Raivo ja Jaaks :XXXX

Joo se t?ytyy nyt sitten j?tt?? tuo guinness v?hemm?lle ja alkaa s??st?? rahaa.. Sen kerran kun sinne asti tulee, niin t?ytyyh?n formulat n?hd? paikan p??ll?! :D

On muuten yll?tt?v?n l?mmint? dublinissa, koko viikoksi luvattu n. 25 astetta!! :cool: :XXXX :cool:

MiKaK

Joo ei t??ll? liian usein p??se yli 20 asteen l?mp?tiloista nauttimaan.. Niist? vesisateista sit?kin enemm?n

:nuttu:

Ensi kuussa tulee vuosi t??ll? t?yteen! Itse olen xeroxilla t?iss?, IBM:ll? on rakennukset ihan tuossa vieress?!

Australian auringonpaisteita odotellessa :cool:
-MikaK

MiKaK

Postia tuli! :)
En tunne ennest??n, mutta aina on kiva oppia tuntemaan uusia suomalaisia t??lt?p?in! Muutaman henkil?n tunnen ennest??n tuosta naapurifirmasta.. :)

Jaaks

Niinkuin esimerkiksi Mustosen Ari ; Paikallinen rakennusmestari Cook Islands; keskella Tyynta Valtamerta.  Eika takuulla muita suomalaisia saarella joten on syyta olla varovainen jos menette lomalla vaikka Banana Court baariin drinkille ja alatte moittia suomalaisia.  On siella myoskin yksi "svedu", joka me oikeastaan tavattiin ensiksi ja han haki Arin jostain sielta vuorilta.:??:D:D:D

Etta on maailma pieni vai :??

Jaaks

Hyvinpa ajoi Raikkosen poika Unkarissa :D:D:D

Voi tulla melko jannittava loppukausi noiden kolmen ensimmaisen sijan kesken :??:??:??

Jaaks

No sehan sekoittaisi F1 foorumin aivan taysin jos Alonso tekisi sen :D:D:D

Jaaks

Tana vuonna on mahdollisuudet vaikka vielakin kovempaan loppukamppailuun :D
Onhan siella sentaan 7 ajajaa mahdollisuuksien rajoissa:??

Myoskin R Schumacher, Barrichello ja Coulthard on siella roikkumassa :??

Ozzy

Jaaks & Raivo :cool:,

No, nyt vasta huomasin, etten ookkaan ainoa "F1 hullu" tällä palstalla :D:D:D

Ite toivon kyllä, että Räkä veis mestaruuden tänä vuonna, mutta taitaa olla Montoyan pojalla olla liian nopee auto tällä hetkellä :nuttu: :nuttu:

Muut on mun mielestä liian kaukana, joku noista kolmesta herrasta voittaa mestaruuden ehdottomasti:god:

Kippis,
Ozzy

Jaaks

Ozzy :D

Enpa nyt ihan hulluksi sanoisi, mutta seurataan kylla, niinkuin montaa muutakin urheilua joissa Suomalaiset on mukana :D:D:D

Sheila

... eikö Meidän Räkä-pojassa olekin vaan tyyliä - kun ensin otetan shampiksesta ITSE kunnon hörpyt ja sitten vasta ruiskutellaan maailman tuuliin !! :XXXX

Ozzy

Sheila :cool:,

Kyllä on tuo huomattu, että meidän Räkä (nokalla) on suomi geenit kohdallaan  :XXXX :god::god:

Kerran huomasin, kun Räkä tuli toiseksi (olikohan -02 Montreal), kun palkinnot oli jaettu, Räkä istui alas, otti pari ryyppyä, vähän suihkas shampaniaa ja lähti äkkiä kävelee :D...

Reijo

LainaaAlkuperäinen postittaja raivo

Mitä huonommin puhuu kaveri Englantia : sitä nopeammat on ajat.

:coolh

Raivo,

Must varmaan tulis sit pirun hyvä rallikuski....vapise sydney wrmmmm :D
Reijo

Reijo

Raivo,

Sehän sopii kyllä...tänään 5-6n maissa :D

Reijo

Jaaks

Mitas aiska sano :??:??:??