ravintolatyöstä Aussilassa

Aloittaja liisa ihmemaassa, kesäkuu 09, 2008, 10:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

liisa ihmemaassa

Ei kysyvä tieltä eksy...

Olen lueskellut palstaa lähiaikoina kovasti, täällä on loistavaa informaatiota! Kiitos siitä!  :god:

Kaipaisin vielä ajankohtaista tietoa ravintolatyöstä, haulla olen löytänyt enimmäkseen useamman vuoden takaisia kommentteja.

Kävin muutaman RSA-tutkinnon tarjoajan sivuilla ja ymmärsin, että kun olen suorittanut sen esim. Sydneyssä, voin työskennellä missä vain osavaltiosta riippumatta?

Pitääkö/kannattaako suorittaa paikallinen hygienia- sekä gambling-"passi", jos haluaa työskennellä ravintolassa baarin puolella?

Olen käsittänyt, että duunia saa helpoimmin kysymällä itse firmasta. Tai onko joku esim. tietty työnvälittäjä erikoistunut ravintolatyöhön?

En ole ajatellut hakea mitään management-paikkaa, vaikka työkokemusta ja alan koulutusta kyllä löytyy, kysytäänkö perustyöläiseltä cv:tä tai työtodistuksia?

Itse työnteossa kiinnostaa erityisesti juomatarjoilu, osaako kukaan kertoa paikallisia hittijuomia? Totta kai jokaisessa konseptissa on omat menekkituotteet, mutta kuka tahansa baaritiskin ääressä viihtynyt (kumpikin puoli käy  :pepsodent )  voi kertoa omia huomioitaan... Siis juodaanko muutakin kuin olutta?

Haluaisin tietysti kuulla millaista palkkaa ihmiset ovat saaneet alan töistä?

Suomalaisesta joustavasta alkoholilainsäädännöstä johtuen haluaisin myös tietää käytetäänkö vapaahanoja yleisesti ja mitataanko alkoholit jollain mitalla?  :o

Kyselyikäni saattaa jatkua pitkään  >:D

Tietenkin jos jollakin on tarvetta reippaalle työläiselle heinäkuun loppupuolella, voi laittaa infoa. WH-viisumilla olen lähdössä ja kylmästä en tykkää.

- Liz -

pinkus

Lainaus käyttäjältä: liisa ihmemaassa - kesäkuu 09, 2008, 10:49
Ei kysyvä tieltä eksy...

Itse työnteossa kiinnostaa erityisesti juomatarjoilu, osaako kukaan kertoa paikallisia hittijuomia? Totta kai jokaisessa konseptissa on omat menekkituotteet, mutta kuka tahansa baaritiskin ääressä viihtynyt (kumpikin puoli käy  :pepsodent )  voi kertoa omia huomioitaan... Siis juodaanko muutakin kuin olutta?

Jager Bomb!  :pepsodent
Ja loraus on mittana mainio :D
:XXXX

RUU

Lainaus käyttäjältä: pinkus - kesäkuu 09, 2008, 16:21
Itse työnteossa kiinnostaa erityisesti juomatarjoilu ... voi kertoa omia huomioitaan...

Jager Bomb!  :pepsodent
Ja loraus on mittana mainio :D

Olen tehnyt saman huomion viinipuolella: annostelu on sopiva. Yleensä riittävän reilu, jotta väristä, tuoksuista ja mausta pääsee nauttimaan hyvin, sanoihinko viipyillen...
Drinkkipuolella asia on olla eri tavalla. En tiedä, kun en lutraa niiden kanssa, mutta viiniä kaadetaan suoraan pullosta asiakkaan hymyn verran. ;)
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

hardflip

Lainaus käyttäjältä: liisa ihmemaassa - kesäkuu 09, 2008, 10:49
Olen käsittänyt, että duunia saa helpoimmin kysymällä itse firmasta. Tai onko joku esim. tietty työnvälittäjä erikoistunut ravintolatyöhön?

En ole ajatellut hakea mitään management-paikkaa, vaikka työkokemusta ja alan koulutusta kyllä löytyy, kysytäänkö perustyöläiseltä cv:tä tai työtodistuksia?

Ainakin naita Bartender/Cocktail Waitress/Waitress paikkoja on Melbournessa yllin kyllin, tanaankin Strollattiin St. Kilda ympari ja ainakin puolen kymmenta ilmoitusta tuli vastaan sen kummemin mitaan ikkunoita tarkemmin tuijjottelematta.

En tieda miten paljon paaripuolella katellaan noita viisumeita sun muita. Helpoiten tietysti paikanpaalla pystyt vahan valitsemaan mihin haet kun pystyt nakemaan paikan ja paaset haistatteluun ihan naamatusten.

Ainakin naissa paikoissa missa ite olen kaynyt niin aika "Uupsie-Deisiiiiish" tyyliin noita Spiritus Fortuksia kaadellaan ja RUU taisikin mainita jo hyvin selkeasti tuon viinipolitiikan.

:XXXX
Hit the body...head will follow
-Trevor Gillies

hmaarit

Monet tekee myos niin, etta laittaavat omistavansa vaadittavat "passit" vaikka eivat omista niita. Kayvat sitten sen paivan kurssin, kun saavat tietaa, etta ovat saaneet paikan. Mutta kannattaa suorittaa nuo passit Sydneyssa, ne kun kelpaavat muuallakin, niin ei kay niin etta joutuisit moneen kertaan tuon rahastuksen suorittaa.