Kirjoittaja Aihe: Työtodistukset yrittäjälle  (Luettu 5429 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timppa

• Piltti
  • *
Työtodistukset yrittäjälle
« : Toukokuu 08, 2008, 08:37 »
Tervehdys, aika vierii ja kivet sammaloituu.

Hitaasti mutta määrätietoisesti koitamme rakentaa tulevaisuutta ja nyt olisi vuorossa työtodistusten kasaaminen. Tähän en löytänyt oikeastaan minkäänlaisia vastauksia mistään tai sitten kysymykseni ovat turhan vaativia. Normaalisti saatu työtodistushan vain käännätetään ja sitä rataa, mutta kun yrittäjänä ei työtodistukisia saa kuin itseltään, niin homma menee astetta mutkikkaammaksi. Olen miettinyt asiaa niin, että pyytäisin yhteistyökkumppaneilta sekä asiakkailtani todistuksia mutta sitten heräsikin kysymys, mitä niissä tulisi lukea?

Onko kenelläkään vastaavasta kokemuksia tai muuten vaan tiedossa mitään mistä voisi olla hyötyä? Nämä "todistukset" kuitenkin pääsääntöisesti teen minä. Ja vasta sitten lähetän ne asiakkaille allekiroitettaviksi. Näin olen asian kyselemällä ymmärtänyt. Lisäksi mieleen tuli vielä se, kuinka nämä sitten todistetaan aidoiksi? Ammattitutkintoni olen suorittanut joskus vuonna yks ja kaks, joten todellisen ammattitaidon todistan parhaiten näillä "omilla" todistuksilla. Yrittäjyyttä on takana lähes 10 vuotta joten vanhimmat "oikeat" työtodistuksetkin ovat "vain" papereita. Vaikka "vain" papereillahan tätä peliä pelataan.

Ja vielä sekin tuli mieleen että voiko nämä todistukset kirjoittaa suoraan englanniksi? Vai pitääkö alkuperäisen olla alkuperäiskielellä joka sitten virallisella kääntäjällä käännätetään?

Paljon ja moninaisia kysymyksiä sikiää hakemuksen pienestä osasesta... vaan kenties tärkeimmästä, ainakin minun kohdalla.

Toivottavsti tästä kehittyisi antoisa keskustelu kuinka yrittäjä todistaa ammattitaitonsa Skilled Independent Visaa hakiessa.

Poissa jounij

• Herootes
Vs: Työtodistukset yrittäjälle
« Vastaus #1 : Toukokuu 08, 2008, 10:08 »
Useista firmoistakinhan voi pyytää työtodistuksen suoraan englanniksi. Minä tein niin jo 1980-luvulla. Eli ei kannata eikä tarvitse väsätä todistuksia ensin suomeksi ja sitten käännättää, mihin kuluu vaan ylimääräistä aikaa ja rahaa. Muihin kysymyksiisi minä en valitettavasti osaa vastata.

Eteenpäin yhdessä kysymyksessä auttaa
Jouni
Canberra

Poissa arixmel

• Herootes
  • me me me,,,oops,,,you you youuuu
« Vastaus #2 : Toukokuu 08, 2008, 10:58 »
Minakin kirjoittelin omat todistukseni itse englanniksi ja sitten kysyin vain pomolta etta miten ois jos tuon allekirjoittaisit? Tyytyvaisenahan he ne allekirjoitti kun valttyivat siten niiden kirjoittamiselta  :pepsodent

Tuohon yrittajan todisteluun se voisi toimia jos sitten olisi sopivia asiakkaita se allekirjoittamaan,,,toinen vaihtoehto voisi olla suoraan tuloksista puhumisella.

Eli jos on vaikka ollut rakennus alan yrittajana, niin voisiko sita suoraan sanoa etta nain ja nain monta taloa on tehty ja tuossa on asiakkaat ja  sijainnit ja tuossa todisteet etta mina ne olen tehnyt ja tuossa liikevaihto. tai mita siita mitattavaa ja omista taidoista kertovaa faktaa onkaan olemassa.

Mietin etta jos nyt vaikka olisi ollut yhden henkilon eraopas firma niin paha siinakaan olisi saada mitaan tyotodistuksia vaikka olisi kuinkahyva erankaviaja ja bisneksen pyorittaja. Eli sen joutuis todistamaan omilla puheilla ja tuloksilla.

Eli luulisin taman olevan aika yleistakin etta tanne yrittajia tulee (he kun ovat niin kovia yrittamaan :) ) ja luulisin etta heille on tahan asiaan jossain ohjettakin? (muutakin kuin minun spekulointia )

ari
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Poissa Timppa

• Piltti
  • *
« Vastaus #3 : Toukokuu 08, 2008, 11:21 »
Yksi kysymys ja vastaus kerrallaan tässä mennäänkin. Vaikka toisinaan tuntuu siltä, kun on yhden vastauksen saanut, tulee tilalle kaksi kysymystä. Ja niinhän se taitaa olla että niitä kysymyksiä vaan on enemmän kuin vastauksia  ;)

Olikos noissa jotain leimoja tai muuta "virallista" siis niissä todistuksissa? Siis jotain joka todistaa ne oikeiksi? Vai riittääkö ne yrityksen logot ja yhteyshenkilön tiedot todentamaan paprun oikeaksi.... piru vie... ehkäpä pitää ruveta riivaamaan sitä omaa alaa koskevaa skills assessment officea, saavat sieltä kerto mitä ne haluu... löytäis nyt se vaan ensin ja sais sinne kontaktia...
Välillä tuntuu että on aivan sama minkä näköinen paperi on ja välillä taas niiden tulee olla liiankin virallisia sisältöönsä nähden. *Lennosta "virallisia" pöytäkirjoja tehneenä käkättelee*

^
Niinhän sitä luulis että yrittäjille olis ohjeita, mutta tuppaavat tosiaan olemaan sitä sijottajamultimiljonääri osastoa, eikä yksinään itseään ja perhettään elättäviä pieniä nappikauppiaita koskevia. Toisin sanoen näissäkin mennään pientä polkien.

esimerkiksi mun on ihan turha pullistella jollain liikevaihdolla, sitä kun on vain sen verran että pärjää. Ei ole meinaan ollut ajatuksissa tappaa itseäni työtä tekemällä kun elämässä on pikkasen muutakin kokemisen arvoista kuin burnout  :XXXX

Kiitoksia jokaiselle eli kummallekkin vastaajalle ja toivottavasti teitä tulee lisää ja tähän hommaan saisi jotain tolkkua vaikka mitään yhtä pelisääntöä ei tässä tapauksessa taida olla, sillä jokaisella alalla hommat menee hieman eri tavalla.

Mun ala on graafinen suunnittelu ja kuvitus/maalaus mutta virallisesti haen graphic pre-press tradesperson ammatilla tai jollain, mikä se ny olikaan. Se mikä mun tutkintotodistuksessa lukee... no sitä ei käännä englanniks kukaan... mekaanikko painopinnan valmistaja... tai no joo,  mechanic prepress heebo  :pepsodent

Poissa MH

• Herootes
« Vastaus #4 : Toukokuu 08, 2008, 13:01 »
Kirjotat todistuksen itse ja pyydät kirjanpitäjää tai tilintarkastajaa allekirjoittamaan.

Tähän tapaan,
Yritys Oy:n psta:

kaarina kirjanpitäjä

Paperi on virallinen ja oma nimesi ei näy antajan kohdalla ellei yrityksen nimessä esiinny oma nimesi.

Poissa jounij

• Herootes
« Vastaus #5 : Toukokuu 08, 2008, 13:09 »
Hyvä olisi kirjoittaa moiset todistukset firman viralliselle kirjepaperille, jos sellainen sattuu olemaan. Jos ei, niin ei kun sellaista suunnittelemaan! Täällä esimerkiksi pankkitiliä kerran kauan sitten firmalle avattaessa piti pankkiin faksata joku todistus "letterhead"-paperilla. Eli sellaisillakin on joidenkin mielessä jonkinlaista todistusarvoa.

Lisää
Jouni
Canberra

Poissa Aikis

• Herootes
    • awailable
« Vastaus #6 : Toukokuu 08, 2008, 13:54 »
Yrittäjähän ilmaisee yleensä aikaansaannoksensa referensseillä, eli viittamalla tuotoksiinsa ja asiakasuhteisiinsa  jotka toimivat ikäänkuin työtodistuksina ja suosituksina (yhteystietoineen tarvittaessa). Graafisella suunnittelijalla nämä lienevät webbisivuja, mainoksia, esitteitä, julkaisuja yms yms. Ihan eri asia sitten on, miten ne liitetään Australian viisumihakemukseen...

Poissa Rocco

• Piltti
  • *
« Vastaus #7 : Kesäkuu 04, 2008, 21:06 »
Joo ei kyllä yrittäjien työpanosta kovasti ymmärretä tässä prosessissa..
saamasi vastaukset oli aika kattavia.Mutta tässä selkeät ja yksinkertaiset ohjeet:).
Eli reverenssejä on alaltasi varmaan aika helppo saada ja näyttö niistä on helppo toditää mikäli jokin www osoite antaa tueksi.
Suosituskirjeitä ei itse oikein auta itse kirjoittaa mutta
pyydä vähintään kolmelta asiakkaalta suosituskirjet(To Whom It May Concern) niin homma sillä selvä, siltä osalta.
Onnea