Hei Tiina!
Ja tervetuloa minunkin puolestani sekä tänne foorumille, että tänne Melbourneen. Itse olen saanut täältä viestitaululta paljon apua. Esimerkiksi viestiketjusta 'lapsiperhe muuttaa Melbourneen' voit lueskella meidän muuttua edeltävää aikaa ja muuton jälkeisiä vaiheita myös. Olemme asuneet täällä nyt 8kk. Viestiketjusta 'Frankston ja lähialueet', löydät keskustelua eri lähiöistä, tämä keskustelu tosin välillä vähän kuumeni, mutta siellä on kyllä paljon tietoa ja mielipiteitä eri alueista. Nämä on niin makuasioita, kuka pitää mitäkin tärkeänä.
Itse asumme Rowvillessä, olisiko täältä reilu 10km Dandenongiin. Itse en muutaisi Dandenongiin asumaan, mutta käymme kyllä aika tiuhaan kaupoissa yms siellä on aika paljon palveluita. Mutta ihan vaan omasta mielestäni ei vaikuta semmoiselta paikalta minne kolmen lapsen kanssa haluaisin asettua. Mutta en tietenkään ole kolunnut joka nurkkaa, varmasti siellä on kivojakin paikkoja. Itse olemme viihtyneet Rowvillessä, tämä on kaunis ja rauhallinen paikka ja voisin myös suositella Chilifinninkin mainitsemaa Lysterfieldia sekä lisäksi Ferntree Gullya, joka on oikein kaunis paikka. Ferntree Gullysta on myös junayhteys cityyn, jos sitä mielii. Dandenongin ympäristössä on myös muita kivoja paikkoja, yksi tuttava perhe asuu Narre Warrenissa, se vaikuttaa myös mukavalta. Mukavaa täällä on tuo lähellä oleva luonto, paljon puistoja ja Mount Dandenongin upeat maisemat. Ja ainakin Rowvillessä on kaikki palvelut, mitä itse kaipaan noin normaalina arkena. Viikonloppuisin joskus piipahdellaan cityyn, sinne ajaa autolla täältä puolessa tunnissa, kun ei ole sitä työmatkaliikennettä. (arkena siis ihan eri asia). Ja joskus jätetään auto Glen Waverleyn asemalle ja siitä sitten junalla cityyn n puolessa tunnissa.
Hoen taas tätä samaa asiaa: miettikää kuinka kauan mies haluaa uhrata työmatkoihin. Vaikkei sinne cityyn päin onneksi teidänkään tarvitse aamulla tukkia, saa täällä reunamillakin aikaa matkoihin kulumaan ihan kivasti. Itse ajan Rowvillesta Mount Waverleyyn, matkaa ovelta ovelle 12km ja siihen menee keskimäärin 40min. Jos ei ole liikennettä juurikaan 20min ja ruuhka-aikoina voi mennä tuntikin.
Räyhä