Hostelli/luottokortti

Aloittaja iisukka, joulukuu 05, 2007, 02:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

iisukka

Moi!

Kohta menee viiminen hermo-säie ja joudun varmaan asunnottomaks heti ku pääsen ausseihin. Eli on onkelma..Olen tässä sunnuntai yönä saapumassa Perthiin ja en ole vielä varannut itselleni hostellia, koska minulla ei ole luottokorttia ja vaikka monilla sivuilla lukee että electronilla voit varata, niin ei onnistu vaan tulee vastaus että valuutta? ja kortti ei oo yhteensopivat, tai jotain sellaista.. eli voinko käyttää jonkun toisen luottokorttia ennakon maksuun ja paikan päällä maksaa vaikka käteisellä, ilman että luottokortin omistaja ei ole mukana..Tac tack..

kosje

Hei!

Otahan iisukka ihan iisisti. Luottokorttia tarvitaan vain varauksen tekemistä varten, eli se toimii ns. takuuna sille, että et huviksesi vain varaile huoneita ja että olet tosissasi yöpaikkaa varaamassa ja siltä peritään myös yleensä varausmaksu tai jopa deposit yöpymisestä. Deposit palautetaan tietyin ehdoin, jos peruutat varauksesi ajoissa ja annettujen ohjeiden mukaan. Jos esim. et peruuta ollenkaan tuloasi, voidaan luottakortiltasi veloittaa jonkinlainen summa, esim. yhden yön maksu. Kaikki syyt, miksi luottokorttia käytetään varattaessa, on esitetty myös siinä varauspalvelun nettisivulla, jota olet käyttämässä. Itse yöpymisen voi maksaa käteisellä tai luottokortilla (tai Visa Electronilla, jos se heille sopii).

Olen ymmärtänyt, että Visa Electronia voi käyttää varauksen vahvistamiseen, kunhan on ensin omassa pankissaan jotenkin validoinut kortin tms. Esim. et voi Suomessakaan varata Ryanairin lentoja Electronilla, jos et ole ensin hankkinut siihen sellaista ominaisuutta. Kyseessä on ilmeisesti siitä kortin nimmaripuoleisella sivulla olevasta turvaluvusta/CCV, joka on käytössä myös normaaleissa Visa-korteissa. Kysypä pankistasi miten se Electron toimii näissä tilanteissa.

Varausten tekemiseen tarvitaan yleismaailmallisesti luottokortteja, joten suosittelisin, että hommaisit sellaisen reissujasi varten.

En usko, että sulla on ongelmaa saada hostellihuonetta Perthistä ilman varaustakin. Itse varasin (omistan luottokortin ;)) sieltä yhden päivän varoitusajalla hostellihuoneen muistaakseni Globetrotter-nimisestä hostellista. En kyllä suosittele sitä hostellia, oli tosi meluinen (liikaa kännisiä brittejä hoilaamassa kaljalauluja oven ulkopuolella) ja liian lähellä vilkasta liikennettä. Perthissä hostelleja on vaikka muille jakaa ja jos ei sieltä löydy niin mene junalla Fremantleen. Siellä on rento ja mukava meininki.

hessukessu

Aina hostellista saa pari yötä ilman varaustakin. Varsinkin paikoissa joissa on paljon tarjontaa. Itse ollen matkustellut paljon euroopassa ja Kanadassa pahimpaan sesonkiaikaan ja koskaan en ole jäänyt ilman yösijaa. Visa electronilla voi maksaa lähes poikkeuksetta paikan päällä joka paikassa.
>:D