Brisbane-Sydney

Aloittaja TahtooReissuun, toukokuu 23, 2007, 18:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TahtooReissuun

Hei,

Pääseekö junalla vai bussilla kätevämmin Brisbanesta Sydneyyn? Kun taitaa olla vähän liikaa laukussa painoa sisäiselle lennolle  :pepsodent Kun se painoraja on vaan se 20 kiloa...  :pepsodent Annatteko linkkejä, josta näen aikatauluja? Kiitos!

Aikis

Eikös tuosta just ollut puhetta ja linkkejäkin...Katsopas vaikka hakusanalla 'juna'.

jounij

Lentoyhtiöt eivät muuten Australian sisäisillä suihkukoneilla lennettävillä lennoilla kokemukseni mukaan koskaan valvo painorajojen noudattamista, koska jokaisella lennolla matkustaa paljon jengiä, joilla ei ole juuri lainkaan ruumaan jätettävää matkatavaraa. Mutta yksi ehdoton raja on: jos yksittäinen matkalaukku painaa yli 32 kiloa, niin sitä ei työsuojelullisista syistä sallita. Lentoyhtiöt eivät näes halua maksaa korvauksia raskasta laukkua nostaneen matkatavarankäsittelijän niksahtaneesta selästä.

Vihjaa
Jouni
Canberra

TahtooReissuun

Kiitos vastauksesta,

Olisiko se tosiaan noin?  :pepsodent Kuulostaa hyvältä... Kun olen ite kuullu, et täällä ovat tarkkoja, mut onkohan se sitten ennemminkin kansainvälisillä lennoilla? Eli kannattaako ottaa riski?  :confuse Olisi meinaten Cairnsista tarkoitus lentää Sydneyyn... Kun Brisbaneen asti pääsisin kavereiden kanssa, jotka voisi ottaa osan mun kamoista, mutta Sydneyyn asti joudun sit taas menee yksin. Paljonkohan ne ylipainomaksut on sisäisillä lennoilla?

TahtooReissuun

Ja mistä sen muuten tietää, että se kone on suihkukone?  :confuse

P.S. En ole näin tyhmä, miltä vaikuttaa  :pepsodent

Aikis

Jouko ja kumppanit ovat varmaan polleena kun ihmiset pitää tätä Dunderia googlen korvikkeena, mutta joskus ja joihinkin mieltä askarruttaviin asioihin sais kyllä kuuklaamalla nopeammin vastauksen...eli mites olis esim overweight rates qantas?

RUU

Googlauksen lisäksi myös sama tieto löytyy Qantasilta n 15 sekunnissa.
Flying with us -> Before you travel -> Baggage johtaa tietoon
Additional Baggage charges for all domestic flights within Australia are A$20 per piece plus GST, if applicable.

Ja sen käytetyn koneen tyypin saa selville aikataulusta / varausta tehdessä. Brisbanesta pikkukentille ja osin myös Canberraan lennetään pienemmillä koneilla, muuten 737 / 767:llä joissa ainakin on suihkumoottoreita.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Nordman

Lennoilla Bne - Darwin ei ollut meidän poppoolla (minä ja mamma) mitään ongelmaa vaikka painoa oli toisella ruumaan 21kg ja toisella 26kg ja käsimatkatavaroitakin sallivat "ylimääräistä"...mutta Cairns to Brisbane tuli ongelmia! :nuttu:
Cairns:ta ostettu didge meni hyvin instrumenttina ilmaiseksi ja käsimatkatavarat ihan OK vaikka painoa oli 6kg molemmilla, mutta ruumaan menevät 1kpl rinkka 21kg ja matkalaukku 28,7kg tökki virkailijaa ja kohteliaasti ilmoitti että 90 aud menisi maksua ylipainosta ja porukkaa koneeseen menossa kourallinen :o
Pakko oli tyhjentää ylipainoa parikiloa ja homma toimi...
Kumma homma vaan että taas kaikki oli hyvin lennolla Bne - Syd eikä paino haitannut mutta ei enään kyllä riskeerattukkaan niin paljon :coolh
"Tyyli ennen tarkoitusta, asenne ennen kaikkea"

jounij

Kappas, muilla on siis erilaisia kokemuksia kuin minulla! Jostain syystä minulle ei kuitenkaan koskaan ole esitetty ylipainomaksuja sisäisillä lennoilla, vaikka on usein ollut tavaraa sellaiset hyvinkin 27 kiloa + varmaan yli 10 kiloa käsimatkatavaraa!

Omaa tuuriaan alkaa ihmetellä
Jouni
Canberra

RUU

Oletkohan, Jouni, vilauttanut Qantasin FrequentFlyeria kenties? Olen ollut aistivinani, että sillä saattaa saada paremman kohtelun kuin satunnainen tallaaja (ja muita OneWorld-kortteja Qantas ei pysty käsittelemään).

Ketäänhän ei tietenkään kannata hyysätä niin paljon kuin toistuvaa asiakasta...  :coolh
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Rockola

Lainaus käyttäjältä: jounij - toukokuu 23, 2007, 18:38
Lentoyhtiöt eivät muuten Australian sisäisillä suihkukoneilla lennettävillä lennoilla kokemukseni mukaan koskaan valvo painorajojen noudattamista

Pari vuotta sitten Adelaide-Brisbane Virginillä lennettäessä pääsin maksamaan ylipainosta. Siis matkatavaroiden. Ehkä sulla on vain nätimpi hymy.
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

jounij

Hyvä teoria, Ruu: olen ollut Qantas Frequent Flyer vuodesta 1995 lähtien ja tänä aikana olen ansainnut pisteitä niin paljon, että olen saanut niillä 4 edestakaista matkaa Canberrasta eri paikkakunnille Suomeen, yhden edestakaisen matkan Canberrasta Cairnsiin, ja pisteet olisi taas kasassa melkein 2 edestakaiseen Suomen matkaan.

Mutta silti pidän vielä parempana teoriana tuota Rockolan esittämää :) !

Tuumaa
Jouni
Canberra