Australiasta Uuteen-Seelantiin...

Aloittaja MarkusV, lokakuu 23, 2006, 13:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MarkusV

Voisittekos vahan neuvoa. Ensinnakin, olen talla hetkella Canberrassa ja tarkoitus olisi kayda parin kuukauden trippi Uuden-Seelannin puolella.. Eikos asia ole niin etta alle kolmen kuukauden lomareissulle suomalainen ei tarvii Uuteen-Seelantiin viisumia?

Sitten mulla on ollut mielessa, etta jos jaisikin Uuteen-Seelantiin W&H:lla. Kuinka pitkaksi aikaa sen voi saada ja voinko ma sita yleensakaan saada Australiasta kasin? Ja mulla on paluulento Suomeen Sydneysta heinakuussa, kun alunperin olin menossa Sunshine coastille vaihtoon helmikuusta heinakuuhun, mutta W&H on ruvennut kiinnostamaan. Eli jos menisin Uuteen-Seelantiin W&H:lla niin pitaako mun sitten hommata Australian turistiviisumi, jotta voin tulla sydneyn lentokentalle Uudesta-seelannista ja vaihtaa siita sitten lennolle kohti suomea?

Kiitos avusta!

sanni

Moi!

Kun olin itse pari vuotta sitten aussilassa WH-viisumilla, ajattelin, etta voisin jatkaa talla puolen palloa oloa NZ WH-viisumilla. Otin yhteytta NZ immigrationiin ja sielta sanottiin, etta en voi hakea WH-viisumia Australiasta, vaan mun olisi pitanyt palata Suomeen hakemusta  vasaamaan... Kannattaa kuitenkin ottaa yhteytta NZ immigrationiin ja kertoa heille tarinasi ja milla viisumilla olet nyt liikkeella. Toivottavasti onnistuu nykyaan!

Dinsq

voi etta tuopa oli surullinen uutinen jos sita ei voi jatkaa suoraan >:(
yhtena vaihtoehtona olen pitanyt etta aussien wh viisumin jalkeen hakisin uuteen seelaantiin
samanlaista viisumia..luulin etta minun ei taytyisi poistua ausseista, vaan voisin suoraan menna
taalta uuteen seelantiin jatkamaan talla puolen maapalloa elamista..

meneepa hankalaksi jos joutuu suomen kautta tanne palaamaan.. ???

MarkusV

NZaan voit mennä ausseista ilman mitään viisumia, siellä kun saa olla 3kk ilman mitään haettuja oleskelulupia. Ja paikanpäällä voit hakea WH:n online eikä se edes taida maksaa mitään, kun NZsta käsin sen hakee.

Dinsq

joo huomasin tuon itse eilen myos kun selailin immigrationin sivuja :pepsodent
eli hyva tietaa ;)

Tiia

Aikaisemmin selailin immigrationin sivuja ja sillon en löytänyt vastausta siihen voinko hakea viisumin ausseista käsin vai pitääkö ensin palata Suomeen, joten kysyin asiaa helplinen kautta ja laitan nyt liitteeksi vastauksen, jonka sain:

Dear Tiia

Thank you for taking advantage of our Online Help facility.

You may indeed make your working holiday visa application via the internet from Australia.

A working holiday visa becomes valid on the date your application is decided. This visa allows you to enter NZ, which you must do before your visa expires. So, if your visa is valid for 12 months, you must enter NZ within the 12 months after your application is decided.

When you enter NZ on a working holiday visa, you will be issued a work permit at the border. This permit is what allows you to remain in NZ lawfully. So, with the example above, you would be granted a work permit for 12 months from the date you entered NZ. This is when your Working Holiday in New Zealand officially begins.

Therefore, if you will not enter NZ until towards the end of 2008, I would recommend that you not make your application yet.

Kind Regards,

Yoong
Customer Service Officer
Department of Labour

Että semmosta, homma siis onnistuu nykyään...Hyvä niin.