Kirjoittaja Aihe: GPRS ja Känny  (Luettu 4080 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AP

• Piltti
  • *
GPRS ja Känny
« : Elokuu 08, 2006, 11:05 »
Moi!

Tietääkö kukaan mikä on tämän hetkinen tilanne Ausseissa tuon GPRS-yhteyden suhteen. Löysin jotain vanhaa tietoa, mutta miten on asiat nyt tällä hetkellä?

Eli GPRS kuuluvuus ja data:n siirto hinnat?

Niin ja mikä känny toimii Aussien verkossa? Pitääkö olla 3-taajuus puhelin vai toimiiko Suomesta tuotu 2-taajuus känny?

Voiko ostaa pre-paid kortteja, joita voi käyttää soittamiseen ja joissa on samalla maksettua datan siirtoa?

Poissa MH

• Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : Elokuu 08, 2006, 12:00 »
suomi känny toimiii, Isoimmissa kaupungeissa ainakin Gprs ja 3G.

Aussi operaatoreiden sivuilta löytyy lisä tietoa. Vodafone, optus, telstra jne...

Poissa aurio

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #2 : Elokuu 08, 2006, 14:30 »
Saunalahden kortin kanssa ongelmia viimeksi.... ei häirinnyt kolmeen viikkoon. Piti toimia muttei toiminut, vanhanmallinen simmi olisi kuulemma toiminut.

Poissa eevis

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • välihin onku myrskymmerkki ja välihin 2 taivasta
    • Melbourne Demons
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #3 : Elokuu 08, 2006, 14:32 »
Minulla on Soneran liittymä, ja siinä GPRS, eikä GPRS toiminut viime vuonna Melbournessa. Voipi olla että olisi pitänyt ottaa ensin yhteyttä Vodafonen (tai muun aussioperaattorin) asiakaspalveluun, että olisi toiminut Ausseissakin? :? Kun taas nyt Suomessa se toimii. :confuse Mutta enpä sitä toisaalta Ausseissa kaivannutkaan. Paitsi kerran, kun olisin halunnut tilata soittoääneksi Grand old flagin, enkä koskaan sitä tästä syystä saanut. Nimim. Katkera :)
Dees - We will bloody bounce back!!!

Poissa MH

• Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #4 : Elokuu 08, 2006, 18:06 »
Mulla oli viime reissulla mukana läppärissä vodafonen kortti ja siinä elisan sim-kortti niin ainakin Sydneyssä ja Brisbanessa toimii sekä Gprs ja 3G.

Ulkomainen datasiirto pitää sopia suomessa operaattorin kanssa se ei välttämättä toimi automaattisesti.

Poissa eevis

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • välihin onku myrskymmerkki ja välihin 2 taivasta
    • Melbourne Demons
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #5 : Elokuu 09, 2006, 14:15 »
Lainaus
Alkuperäinen postittaja MH
Ulkomainen datasiirto pitää sopia suomessa operaattorin kanssa se ei välttämättä toimi automaattisesti.

Kiitos MH, ensi kerralla siis viisaampana! :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!

Poissa hellgren

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #6 : Elokuu 17, 2006, 07:27 »
Marraskuussa 2005 olin vielä Sydneyssä, gprs toimi jokseenkin koko nelikuukautisen reissun optuksen verkossa DNA:n liittymällä. Optus oli tarjolla lähes aina. Datasiirrosta perittiin 11e/mega, mutta käytin gprs:ä vain sähköpostiin puhelimen omalla clientilla. Datasiirtoa kertyi siis varsin vähän, max 10e/kk ja säästö oli täten suuri vrt. nettikahviloihin, mukavuudesta puhumattakaan. Puhelimena toimi oi niin loistava 6822. Liikaa tulee vaan postia tuolla kurkittua!

Poissa Surffari

• Knihti
    • www.janisaarinen.com
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #7 : Elokuu 24, 2006, 23:42 »
Kun itse olin mestoilla GPRS ei toiminut ainakaan minkään operaattorin prepaid liittymällä.
Laskutus sopimusta ei ilmeisesti ole helppoa saada pelkällä WH-visalla.

Tai siis GPRS toimi kyllä kun käytti palveluntarjoajan (Vodafone) palveluita,
mutta esim läptoppia ei ollut mahdollista liittää nettiin puhelmien kautta.

Nykyään tilanne voi olla toinen 3G:n ja asiakaskunnan kehityttyä.