WH + vakituinen vuokra-asunto suomessa

Aloittaja sarashi, toukokuu 22, 2006, 03:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sarashi

olen suunnitellut lähteväni korkeintaan vuodeksi syyskuussa australiaan tekemään duunia ja kiertelemään.

mieltäni askarruttaa nyt se, että mitenköhän asuntoni käy sillä aikaa.. eli mulla on helsingin kaupungin vuokra-asunto (muutin vasta nyt huhtikuussa 2006). mulla olis kyllä monta kaveria, jotka voisi siihen siksi aikaa tulla asumaan, mutta mun käsityksen mukaan asunnossa pitää asua yks tai kaks vuotta ennenkuin saa tehdä alivuokralaissopimuksen.

onko teillä ajankohtaista tieto asiasta? mulla on jostain tämmönen milelikuva nimittäin.

mitään pimeetä hommaa en viitsi lähteä tässä yrittämään, koska asuntoa oli tosi vaikea saada jne. ja ne ihmiset joita oon kyselly siihen asumaan, opiskelee. eli ne haluaisi tietty opintotuen lisäksi asumistuen.
sitä ei siis saa jos on yksi kotitalous. eli esim jos mun kaveri vaan siirtäis talonkirjat mun luokse ja leikittäis vaikka tyttö- ja poikaystävää..

tuntuu nimittäin tosi tyhmältä että joutuisin luopumaan asunnosta! ja yhtään talvea en enää jää tänne odottamaan! :hahhaa

selitinköhän asiat vähän epäselvästi.. no, kysykää jos ei aukene :)

Raiwå

Sarashi :eye:

Lainaatuntuu nimittäin tosi tyhmältä että joutuisin luopumaan asunnosta! ja yhtään talvea en enää jää tänne odottamaan! :hahhaa

Etköhän vastannut ihan itse ongelmaasi?

Eli kumpi on nyt tässä tilanteessa isompi paha?
Kämpän menetys, vai yksi kylmä talvi monesta kymmenestä tulevasta ?

Ps: Siirsin tämän ketjun tänne WH ketjuun sinne kuuluvana

:coolh
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

sarashi

niin no.. en mä vakituisesta asunnosta halua luopua, mut haluan lähteä ! kyllä täs on oltava joku keino et kummatkin on mahdollisia.

nyt sain itseasiassa tietää, että jälleenvuokraus ei ole ongelma, vaikka oon asuna vasta 2kk kämpässäni. soitin toimistolle, ja asia olis ok. 1v on asuttava silloin, jos haluaa vaihtaa asuntoa johonkin toiseen.

ongelmani on nyt se, että mulla pitäis olla antaa työtodistus isännöitsijätoimistolle, siis todiste siitä, että oon lähdössä oikeesti töihin enkä rantalomalle. eli jälleenvuokraus onnistuu vaan jos on "pätevä" syy; opiskelu tai duuni. ja työtodistuksen mä saan vasta sitten kun oon ausseissa ja saanut töitä!! pelkkä työviisumi tuskin auttaa.

hmmm nyt stressaa hieman.:? ideoita?

zetax

Riittäisiköhän se lappunen tai e-mail viesti jossa lukee myönteinen wh-viisumipäätös? Luulisi kelpaavan:confuse

edit: ai nyt vasta huomasin sun kirjoittaneen jo "pelkkä työviisumi tuskin riittää" Onnea matkaan kuitenkin:peukkuy

Kik-ka

Selvittelin ihan samaista asiaa, mulla myös kaupungin vuokra-asunto ja tarkoituksena lähteä syys-lokakuussa reissuun. Isännöitsijätoimisto kertoi, ettei tarvitse muuta kuin anoa "Lisäasukashakemuksella" lupa alivuokraukseen. Tarkistavat päävuokralaisen tiedot, jotta myöntävät luvan. Luvan saamisessa ei kuulemma kauaa nokka tuhise :D Eivät puhuneet mitään työtodistuksista. En sitten tiedä, onko asia eri yli vuoden asunnossa asuneille...

-K-

sarashi

kik-ka !

kiva että löytyy kohtalotovereita =) ai sun pitää hakea lisäasukashakemus. mulle ne sanoi että pitää täyttää poikkeuslupahakemus, jonka käsittelee joku lautakunta ja hyväksyy jos hyväksyy.
soittelin vielä loppuviikosta ja kysyin työtodistuksesta, virkailija sanoi että mun pitäis lähettää sitten paikanpäältä heti työtodistus niille... en kyllä aatellut ihan heti mennä töihin,, :D ja ehkä vielä stopata kuala lumpuriin joksinkin aikaa. et en tiedä miten tarkkoja he ovat sit loppujen lopuksi.

eikai ne voi mua irtisanoa tai mitään jos oon toisella puolella maapalloa jos en saa töitä? ääh nyt panikoin taas. hitsit, varmaan niitä oikeesti edes kiinnostaa missä mä vuoteni vietän!! hiton lakipykälät !!

sanoitko että oot lähdössä lomalle vai töihin?

Kik-ka

Tuskin niitä kiinnostaa missä sä olet, kunhan vuokrat tulee ajallaan, kämppä säilyy ehjänä ja naapurit pysyy nahoissaan :D Äh, älä turhaan ressaa. Asioilla on tapana järjestyä!!

Tarkoituksena lomailla ja tehdä töitä...