Kirjoittaja Aihe: Syksyllä -06 Australiaan WH:lla?  (Luettu 56831 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Assa

• Knihti
    • Ozsaul
Syksyllä -06 Australiaan WH:lla?
« : Tammikuu 03, 2006, 17:10 »
Kyllä! :pepsodent nyt on päätös tehtynä ja ihan ollaan lähössä. Eli siis ens syksynä yksin (näillä näppylöillä) mennään jos ei mitään ihmeempiä satu. :sormetr Enää pitää varata lento ja viisumi sekä pyytää armystä lykkäystä pari vuotta.

Suunnitelmat on tässä: Lennot kilroylta ja viisumi netistä, lähtö syksyllä, viim. syyskuuun alussa, Aussilassa vuos ja samalla mantereen kiertoa töitä tehden.

Olis ihan kiva keskustella aiheesta ja jopa matkaseuraa saaha mahollisesti jos olis immeissii samaan aikaan matkalla. Ei oo sitten niin kauhistus olla maassa huonolla eng. kielen taidolla.. Vois ainakin kuppia käyä heittämässä siellä paikan päällä sitten ihan. (todella selkeetä :P No, innostus on iskenyt päällä jo aikoja sitten)

Poissa texxex

• Mänkki
  • **
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : Tammikuu 03, 2006, 17:36 »
Nyt sitten vaan petraamaan sitä enkkutaitoa, kuitenkin helpompi operoida matkalla yksinään. Vuodenkin ajalle niitä aikatauluja on vähän vaikea vekslailla kummallekin sopiviksi. Tai näin itse olen huomannut.

Mulla on budjetti vielä vähän vaiheessa, jos sen rahahanan alle osuisi olisi tarkoitus lähteä nyt keväällä:)

Poissa jenna

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #2 : Tammikuu 04, 2006, 18:33 »
Olen kai itsekin näillä näkymin lähdössä syksyllä -06. Mitään ei ole vielä lyöty lukkoon ja suunnitelmiin voi tietysti aina tulla muutoksia onhan siihen vielä kuukausia aikaa...  

Tarkoitus olisi myös viipyä vuosi töitä tehden (mieluilen tekemättä, jos budjetti sallii) ja maahan tutustuen. Mitään matkasuunnitelmia tai reittejä en ole vielä sen tarkemmin miettinyt, kun ei ole vielä lentoja varattu tai viisumia hankittu.

Mutta siis jos matkaseura kiinnostaa, niin minulta se on vielä tässä vaiheessa hakusessa.. Yksin olen suunnitellut alustavasti lähteväni, mutta olisi kivaa tuntea joitakin ihmisiä jo ennestään.

Poissa Assa

• Knihti
    • Ozsaul
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #3 : Tammikuu 05, 2006, 16:23 »
NIINPÄ!! Miekin oon pääsääntösesti lähössä yksin justiinsa tuota kielitaitoakin parantamaan. Jänniittää vaan aika paljon tuo kun en oo ikinä menny minnekkään lentokoneella ja onhan se kuitenkin uutta ja mahtavaa kun lentää ihan sinne toiselle mantereelle asti, vieläpä niin että ekojen viikkojen aikana pitää hoitaa kaikki "viralliset" asiat muulla kun äidinkielellä. No luotan siihen että kaunis hymy on ratkaisu kaikkeen jos sormi menee suuhun. :pepsodent

Mutta siis mitään muita suunnitelmia ei miullakaan oo kun se että lennot luultavasti sieltä kilroylta ja viisumi netistä ja meen ekana Sydneyhyn. Tuskin niitä suunnitelmia niin kovin kannattaakaan tehä kun harmittaa vaan KUN ne menee uusiks yms.. Pääasia että pääsee maahan.

Poissa jenna

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #4 : Tammikuu 05, 2006, 19:03 »
Juu, miullakin myös yksi lähtömotiiveista kielitaidon parantaminen. Onhan se tietty eri asia asioida jollain muulla kuin omalla äidinkielellään, mutta kyllä se siitä alkaa nopeasti sujumaan. Asuin aiemmin vähän aikaa Englannissa ja siellä kyllä huomas että vaikka omasta mielestä puhu ihan paskaa englantia niin kyllä sai asiat sujumaan yllättäen hyvin loppujen lopuksi. Ja joka päivä oppii jotain uutta.

Miekin aion selvitä aika vähällä suunnitelulla. Ehtii sitä sitten kun lähtö on lähempänä suunnitella. Ja pitääkö sitä niin tarkkaja suunnitelmia muutenkaan tehdä , jos vain 10% siitä lopulta toteutuu...

Ootko jostain Itä-Suomesta?? Tuttu murre.

Poissa Assa

• Knihti
    • Ozsaul
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #5 : Tammikuu 07, 2006, 16:01 »
Totta, ja  varsinkin kun sitä kieltä ei pääse "pakoon" ollenkaan kun puhuvat sitä joka paikassa. Ja muutenkin ne ekat viikot voi olla jokseenkin hankalia mutta kuten jo sanoin niin nätti hymy pelastaa aika paljon.

Kyllä, Pohjois-Karjalasta olen lähtöisin ja nykysin asun Savonlinnassa. Mistäs ite oot?

Poissa jenna

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #6 : Tammikuu 09, 2006, 11:50 »
Aika sattuma! Itsekin asun siinä ihan Savonlinnan lähellä, parin kymmenen kilometrin päässä. Kivaa kun täältäkin päin joku lähdössä Ausseihin. Hei, mutta käydään joskus vaihtamassa matkasuunnitelmia tms. vaikka häppärissä!

Poissa kris

• Knihti
    • krisolin.com
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #7 : Tammikuu 11, 2006, 09:31 »
Tervetuloa! :cool:
T: Krisse

Poissa Jusse

• Piltti
  • *
    • -
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #8 : Tammikuu 17, 2006, 12:48 »
Samankaltaselle reissulle olen lähdössä lokakuun alusta

Ja kyllä, Pohjois-Karjalasta :pepsodent

Poissa Assa

• Knihti
    • Ozsaul
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #9 : Tammikuu 17, 2006, 23:37 »
Kylläpä meitä nyt on lähössä! Varmaan tää idän kylmä viima (keskiviikoksi luvannu 25`c :sorry) ja muu "yleinen kurjuus" joka tappaa täällä malarian lailla. :P

Niinkun tuo Jennakin u2u:lla laittoi niin mukavaa olis tosiaan tuntea ihmisiä keitä on lähössä Aussilaan jo ihan siitäkin syystä että jos joutuu pulaan niin on joku johon ottaa tarvittaessa yhteys.

Suomalainen ei koskaan ole yksin, aina löytyy toinen samanlainen.

Poissa TomiP

• Knihti
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #10 : Tammikuu 18, 2006, 03:22 »
Tervetuloa minunkin puolesta. Kyllä tänne vielä pari suomalaista mahtuu... :peukkuy

Poissa Maaarit

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #11 : Tammikuu 18, 2006, 19:33 »
nyt oli pakko viimein rekisteröityä, kun löytyi just oikee keskustelu :cool: itse oon nyt jo jonkun aikaa suunnitellu syksyllä (ehkäpä lokakuun alussa, kuten Jusse)lähteväni australiaan viettään välivuotta ja toivon mukana jotain töitä tekemään(ainakin sen verran,että ittensä elätettyä sais:pyhimys) yksin lähössä ja millekään järjestölle en aio maksaa,joten lentoliput kilroylta ja viisumi netistä, nyt kun matkakassaa vaan saa kerättyä niin vihdoin rupee melko varmalta päätös tuntuun :cool: ois ihan kiva ennen matkaa vaihdella suunnitelmia ja kuulumisia :pepsodent

Poissa Jusse

• Piltti
  • *
    • -
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #12 : Tammikuu 19, 2006, 00:36 »
Jep jep näillä näkymin 2.lokakuuta maanantaina ->
Nyt vaan pitäsi kovasti tehdä duunia syyskuun loppuun asti :)

Poissa zetax

• Muriaanien kuninkas
    • Laitapuolenkulkija
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #13 : Tammikuu 19, 2006, 12:20 »
Laitetaan vaikka tähän ketjuun, kannattaa jo tässä vaiheessa opetella osavaltiot:

Test Your Geography Knowledge

Poissa Assa

• Knihti
    • Ozsaul
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #14 : Tammikuu 20, 2006, 22:31 »
Voi miekin luin tätä foorumia varmaan 1½vuotta ennen kun uskalsin rekisteröityä näin lähön kynnyksellä. Nyt kun vielä sais pari asiaa hoitoon ja sen varmuuden ettei tuu esteitä syksyllä niin varaan lennot ja sen viisumin.

Poissa ely

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #15 : Tammikuu 21, 2006, 19:27 »
Kuin myös..

Matkaan olisi suunnitelmissa lähteä syksystä, en tiedä. mahdollisesti lähtö saattaa jäädä alku talvenkin kynnykselle, riippuen siitä miten saan rahaa kokoon.. :D
Tykkään elää hetkessä, eli melko suunnitelmitta olisi tarkotuksena matkaan lähtee. Tullee aina parhaat reissutkin! Seikkailuja! :)
Muitakin lähtijöitä olisi kiva tuntea myös! Niin pitkään olen tästä lähdöstä haaveillut. Kun vain rahapuolen saisi mallilleen! :)

Carpe diem!

Poissa OPC

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #16 : Tammikuu 21, 2006, 21:25 »
Aika jännä homma et Pohjois-Karjalasta on lähdössä näin paljon porukkaa just ens syksynä ausseihin :)

Itsekin olen p-karjalasta ja syksyllä lähdössä, kävin juuri tällä viikolla Twinrixin ensimmäisen rokotteen ottamassa ja tässä kovasti olen yrittänyt miettiä tarkempaa päivämäärää lähdölle. Varmaan syys/loka/marraskuulle ajoittuu.

Tarkoitus olisi miullakin saada enkun taitoa matkalla parannettua ja kiertää hieman 'maailmaa', koska kerranhan täällä vain eletään.

Myös minä olen lähdössä yksin, joten mielelläni vaihtaisin ajatuksia muiden lähtijöiden kanssa :)

Poissa Assa

• Knihti
    • Ozsaul
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #17 : Tammikuu 21, 2006, 22:35 »
Pohjois-Karjalan poijjaat ja tyttäret mualimalla. Miet ja siet vaan raikaa joka paikassa! :hahhaa

Mikäs rokote se tuollanen on? Mie meinasin havrixilla pärjätä. Käyn siis matkallain myös Japanin/Malesia/Yms. muitten pikku saarien luona.

Poissa zetax

• Muriaanien kuninkas
    • Laitapuolenkulkija
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #18 : Tammikuu 22, 2006, 11:50 »
Twinrix vastaa havrixia, nimi ja valmistaja vain eri yhtiö.

Poissa jenna

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #19 : Tammikuu 23, 2006, 10:32 »
Mutta jos aikoo olla vain Australiassa matkan aikana niin ei kai silloin tarvitse mitään ylimääräisiä rokotteita? Vai olenko väärässä? Haluaisin kyllä matkustaa myös Aasian puolelle, mutta saattaa olla niin että se tulee jo liian kalliiksi.. Aasia tietysti roketteiltaan eri juttu...

Poissa OPC

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #20 : Tammikuu 23, 2006, 14:10 »
Twinrix tosiaan on A ja B-hepatiitti rokote. Lueskelin juuri tuosta havrix:sta ja huomasin että siinä taitaa riittää kaksi rokotusta(saatavilla 2 ja 3 rokotteen sarjoja?) kun twinrix:ssä pitää ottaa kolme jos haluaa pidemmän suojan...

Muistaakseni Australiaan, ainakin tiettyihin osiin, suositellaan ottamaan rokote Japanin aivokuumetta vastaan. Tosin senkin tarpeellisuudesta on vähän ristiriitaista tietoa, otappa näistä nyt selvä kun toiset puhuvat toista ja toiset toista :D Muita pakollisiahan sinne ei tarvinne ottaa, tälläinen on ainakin minun mielikuva asiasta, viisaammat korjannevat...

Poissa jenna

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #21 : Tammikuu 23, 2006, 16:50 »
Kiitoksia informaatiosta.

Jotain terveys sivustoa tms. tulin tässä joku aika sitten selailleeksi ja siellä ei ainakaan Australiaan vaadittu rokotetta Japanin aivokuumetta vastaan... Mutta pitää tarkistaa muistakin lähteistä vielä..

Muistinpas tässä juuri, että olen joskus muutamia vuosia sitten ottanut Havrix rokotteen. Silloin se muistaakseni otettiin kahden rokotteen sarjassa ja kesto 10 vuotta.

Poissa zetax

• Muriaanien kuninkas
    • Laitapuolenkulkija
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #22 : Tammikuu 23, 2006, 17:35 »
Minullakin on tuo japanin aivokuume rokotus veressäni, mutta vain kiinan matkan vuoksi, ja siihenkin turhan takia koska oma terveyskeskukseni ei oikein ollut asioista perillä.
Ei kannata ottaa moista Australiaan, ellei sitten ole sissinä siellä koilliskärjessä.

Hepatiitti-rokotustakaan ei ollut minulla, tosin jos yhtään on matkustusintoinen niin kannattaa se ottaa jo samantien. Rokote on 10 vuotta voimassa ja voi olla, että matkaan tulee lähdettyä toistekin, ja sellaiseen maahan jossa sitä suositellaan, kuten Intia.

(Joo offtopicia jälleen:pepsodent)

Poissa Assa

• Knihti
    • Ozsaul
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #23 : Helmikuu 05, 2006, 19:16 »
Kyllä ainakin tuon hepatiitti rokotteen otan juuri tuon takia kun matkustelen kummikin. Ehkä jo keväällä.

Pitänee kuitenkin käydä terkkarin pakeilla juttelemassa tuosta Japanin aivokuumeesta kun kuitenkin Aasiaankin päin tuo matka tulee venymään.. Toivottavasti siellä tietäävät niin ei tarvii turhia pistoja ottaa. :?

Poissa AnnaM

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #24 : Helmikuu 06, 2006, 16:46 »
Jaahas, tännehän sivuille minäkin sitten hurahdin. Siispä syksyllä olisi tarkoitus lähteä matkaan ja matkakassaa kovasti säästetään. Kavereita on myös lähdössä, mutta ajankohta vielä vähän auki. Syyskuussa todennäköisesti. Mutta eihän näitä kavereita ikinä liikaa ole ja reissussa niitä varmasti tarvitaan!

Poissa Scarlett

• Piltti
  • *
Ausseihin syyskuussa 2006
« Vastaus #25 : Helmikuu 08, 2006, 08:17 »
Hei vaan kaikille,

Päätin sitten viimeinkin kirjautua viralliseksi käyttäjäksi koska olen lähdössä ensi syksynä tonne maapallon toiselle puolelle.  

Onko täällä muita lähtijöitä ausseihin ensi syyskuussa W&H viisumilla? Näillä näkymin olen siis menossa yksin mutta matkaseuraa olisi kyllä todella mukava saada!

Olen 24-vuotias reipas ja iloinen tyttönen Etelä-Pohjanmaalta.  Olen innokas kokemaan ja näkemään uutta.  Pidän urheilusta mutta osaan myös bilettää  kunnolla kun sille päälle satun=)

Ajattelin myös meno matkalla reissata hieman esim. thaimaassa joten aion mahdollisesti ottaa sellaiset lennot joista pääsen kätevästi rantautumaan myös noille leveyspiireille.

Suunnitelmat on kovat ja matkustus into vielä kovempi...Eli kaikki TE, jotka uskalllatte ilmoittautua matkaseuraksi niin viestiä vaan tulemaan:D

Poissa Kakkonen

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #26 : Helmikuu 08, 2006, 21:21 »
Moro,

pitäisköhän sitä meikäläisenkin jo avata suutaan ku näyttää tulevan kohta puoltoista vuotta rekisteröitymisestä täyteen... :pepsodent

Eli minäkin ilmoittaudun syksyllä matkaan lähteväksi, näillä näkymin lokakuun alussa. Ensin Sydneyyn, sen jälkeiset suunnitelmat vielä koko lailla täysin auki. Yksin oon WH-viisumi taskussa lähdössä ja vuosi on tarkoitus reissussa kuluttaa.

-Janne

Poissa texxex

• Mänkki
  • **
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #27 : Helmikuu 16, 2006, 10:22 »
No niin---

maaliskuun lopussa, huhtikuun alussa olisi tarkoitus viimein saapua. Budgetointi kyllä vielä mättää jonkiverran, mutta toivotaan parasta!!!

Ajattelin ottaa vain menolipun, saa sitten nähdä, mitä kautta tulen poies, etc..

Onko muuten teidän mielestä hirveän huono aika lähteä juuri tuo loppukevät?? Siellähän puskee talvi päälle juuri kun saavun, ja suomen suvi jää selantaakse..

Poissa goutte

• Piltti
  • *
minäminämyös.
« Vastaus #28 : Helmikuu 16, 2006, 16:44 »
Lähden! Välivuosivaihtoehdoista parempaan tulokseen en voi tulla, enen. Elikkäs Autraliaa moikkaamaan ehkä jokskuks 9 kuukaudeksi. Ah. Can't wait. Ensi syksynä, luultavammin lokakuun alussa.

Vielä on suunniteltavaa, mutta eiköhän nämä tästä ala pikkuhiljaa hoitumaan. Lennot pitää varata ja viisumi hankkia. Niin pitkään tämä on ollut haaveissa, nyt kun vaan saisi nuo kirjoitukset alta pois, niin pääsisi kunnolla täpinöimään. Töitä tehden syyskuun loppuun ja sitten tää tyttö lähtee---->

Järjestön kautta vai ilman? Siinä ehkä suurin huolenaiheeni. mm.

Kielitaito nyt vähän pelottaa, mutta kaipa sitä puhumalla oppii. Siitä mongerruksesta nyt tuskin alussa kukaan saa pahemmin selvää ;D Sydneyyn varmaan alussa ja siitä sitten minne mieli vie. Aika paljon samaan aikaan on porukkaa lähdössä, matkaseura olisi tosiaan enemmän kuin tervetullutta. Kaverin piti myös lähteä matkaan, mutta päättikin lähteä mokoma suoraan opiskelemaan. Pistäkää ihmeessä postia tulemaan.

:eye:

Poissa jounij

• Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #29 : Helmikuu 16, 2006, 23:17 »
Lainaus
Alkuperäinen postittaja texxex
Onko muuten teidän mielestä hirveän huono aika lähteä juuri tuo loppukevät?? Siellähän puskee talvi päälle juuri kun saavun, ja suomen suvi jää selantaakse..

Australian talvi on parasta aikaa pyöriä tropiikissa eli ihan maan pohjoisosissa (esim. Cairnsin ja Darwinin seudut). Silloin siellä on kuiva kausi, eli eivät sateet eikä liiallinen kosteus pääse häiritsemään. Lämpöä on kuitenkin sellaiset kivat 28 - 32 astetta. Mutta jos ei kylmä pelota ja jos harrastuksiin kuuluu vaikkapa hiihtäminen, niin silloin kannattaa käydä tutustumassa Australian Lumivuoriin.

Suosittelee
Jouni
Canberra

Poissa jounij

• Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #30 : Helmikuu 16, 2006, 23:22 »
Lainaus
Alkuperäinen postittaja goutte
Järjestön kautta vai ilman? Siinä ehkä suurin huolenaiheeni. mm.

Olethan jo lukenut tämän foorumin FAQ-palstalta viestiketjun "Järjestön kautta vai ilman FAQ"? Suurin osa täällä aiemmin kirjoitelleista on ollut sitä mieltä, että järjestöistä ei ole ollut mitään apua - ei ainakaan niiden "palveluista" maksetun hinnan edestä! Sitä paitsi täällä Ossilassa on suuren siirtolaisuuden ansioista totuttu englantia heikosti tai omituisella murteella puhuviin, ettei siitä kannata pitää mitään huolta!

Rohkaisee
Jouni
Canberra

Poissa Assa

• Knihti
    • Ozsaul
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #31 : Helmikuu 17, 2006, 16:45 »
Oi miten mukavaa kun meitä on nyt lähössä näin paljon! :) Itse aion mennä tuon AIOTM kautta :cool:

Poissa goutte

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #32 : Helmikuu 18, 2006, 20:27 »
"Olethan jo lukenut tämän foorumin FAQ-palstalta viestiketjun "Järjestön kautta vai ilman FAQ"?"

Ensimmäisiä kertoja vasta olen täällä, joten en ihan vielä ole päässyt perille kaikista jutuista. Pitää tosiaan mennä lukemaan noita vanhoja viestiketjuja, eiköhän sieltä löydy tarvittavaa tietoa. Kiitoksia avusta.

Poissa Joyan

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #33 : Helmikuu 27, 2006, 14:05 »
Mulla tässä valmistuminen koittais kohtapuolin, ja kesäksi ois Suomessa töitä... Ens syksy on kuitenkin ihan auki. Kävin vuos sitten 3 viikon lomalla Australiassa, ja ikävähän siitä jäi...

Kuitenkin ikääkin alkaa olla jo 26 kohta, niin tässä olen miettinyt pitäisköhän lähteä. Se nyt varmaan sitten kaduttaa vanhana, miksei mennyt..!

Mua vaan arveluttaa lähteä yksin matkaan, mut täällähän näyttäis näitä matkaseuralaisia olevan :)

Poissa Assa

• Knihti
    • Ozsaul
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #34 : Helmikuu 28, 2006, 00:18 »
LÄHE!! Se on miun neuvo KAIKILLE jotka vähänkään miettii lähtöä toiseen maahan. Syynä juurikin tuo että kun sitten porukka valittaa sitä kun ei tullu lähettyy.. :nuttu:

Kannattaa siis lähtee vaikka yksinkin koska kyllä siellä sitten tutustuu ihmisiin ja se kielitaito ja muukin asioiden järjestely/omatoimisuus kyllä lisääntyy jos ei muu... Suosittelen siis. :pepsodent

-Juosten mennään-

Poissa Joyan

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #35 : Helmikuu 28, 2006, 09:12 »
KÄÄK!!

Mitä jos olen liian vanha?? Onko siellä mahdollista tehdä toimistohommia, esim. kuvankäsittelyä ynnä muuta? Ei mulla sitä paprikanpoimintaa vastaan ehdottomasti ole mitään, mutta kun koulutus kuitenkin on, ois kiva tietää tekeekö sillä mitään.

Nyt olisi kyllä hyvä kohta mennä, ei ole kämppää, suhdetta, koulua, syksyllä ei työtäkään mikä sitois... Toisaalta opintojen jälkeen enemmän lainaa kuin säästöjä. Apua, mikä päätös.

Poissa eevis

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • välihin onku myrskymmerkki ja välihin 2 taivasta
    • Melbourne Demons
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #36 : Helmikuu 28, 2006, 09:33 »
Joyan :D

Heh 26 liian vanhako??? Onhan siellä kolmekymppisetkin vielä olleet ja viihtyneet, itsestä se riippuu. :) Ja mitä tulee noihin toimistohommiin, niistähän on kirjoiteltu ennenkin, aloita lukemaan muiden kokemuksia vaikka Työ-FAQ:sta. Yleisesti työnsaantisi WH:lla ei ole ihan sama kuin jos olisit normaalisti töitä hakemassa, kun siinä on se max 3kk yhdellä työnantajalla -rajoitus. Eli monikaan firma ei välttis palkkaa ihmistä, joka voi olla vain 3kk heillä töissä. Mutta mäihähän voi aina käydä, mahdotonta tietää etukäteen, jos vaikka sattuisitkin sellaisen työpaikan löytämään. :confuse Mutta kannattaa kuitenkin varautua siihen mainosten jakamiseen ja farmityöhön, ettei tule pettymystä perillä. :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!

Poissa Joyan

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #37 : Helmikuu 28, 2006, 10:09 »
Niin... Tiijän :P Tuskin liian vanha kuitenkaan...

Säälittävää, jos saisin jonkun kaverin innostumaan, lähtö ei olisi mikään ongelma :D Ja silti ei multa rohkeutta ole ennenkään puuttunut lähtöihin, oon muutaman kuukauden joskus työskennellyt kaukomaissa, tosin suomalisen firman palveluksessa... Voi kääk!

Yleensä kyllä kun jotain olen päähäni saanut, sen olen myös tehnyt, joten voi olla että syksyllä kaikista epäröinneistä huolimatta istun koneessa matkalla paprikanpoimijaksi :)

Poissa PenaZ

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #38 : Maaliskuu 05, 2006, 11:39 »
Lähtöön pari viikkoo ! siis 20.3 lähen kohti aussilaa viimein ! Eka pysäkki Melbourne, saa nähä tuleeko siitä jatkettua minne ja millon :) Laittakaas viestiä jos ootte samoilla seuduilla niin törmätään. :XXXX

Poissa Juhis

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #39 : Maaliskuu 07, 2006, 06:50 »
Itselläkin suunnitelmissa lähteä loppuvuodesta, mutta tuo kielitaito todellakin huolestuttaa. Ymmärtämisen suhteen ei ole mitään ongelmia, mutta puhumisen on..ts. "Räikkönen-ilmiö".

offtopic: se tosiaan myös huolestuttaa kun toinen puhuu että $2k budjetilla voi lähteä matkaan, toinen sanoo $12k..mikä sitten onkaan totta.