Töihin viinitilalle?

Aloittaja Hami, joulukuu 19, 2005, 19:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hami

Hei!

Kuulin huhua, että viinitilalla olisi mukava olla töissä, itse rypäleiden poimimisen lisäksi töitä voi kuulemma saada "tehtaasta", eli jotain suhteellisen siistiä sisähommaa. Onko kukaan siis ollut viinitilalla töissä (missä päin, mitä ja häh?) tai edes kuullut tällaisesta vaihtoehdosta?

Sisältyyköhän näihin työpaikkoihin jotain luontaisetuja..? :XXXX

Jaaks

Hami,

Onhan noita viinitiloja ympäri Australian ja yleensä korjuu alkaa joskus Tammikuussa ja jatkuu paikoin jopa Toukokuulle asti osavaltiosta ja keleistä riippuen.

Mitähän tarkoitat "sisähommilla", mitä ja häh ?????

Olen ollut useastikin viinitarhoilla sekä poimimassa ja "pruunaamassa" ja luontaisetuna on kyllä aina ollut aivan riittävästi viiniä juotavaksi, mutta sitä ei voi viedä pois tilalta muutenkuin mahassaan :pepsodent

Australian Wine Regions

Hami

"Pruunaamasssa"??

Niin, en tosiaan tiedä sen tarkemmin, mitä nuo sisähommat tarkoittaa, mutta sain sellasen käsityksen, että tämä kaverin kaverin kaveri oli tehnyt jotain duunia rypäleen poiminnan ja viinipullon avaamisen välistä. :pepsodent

Missä päin olet viinitiloilla ollut (Queensland?) ja mikä kuva sulle jäi työstä?

viajera

Victoriassa, Milduran ympäristössä on paljon viinitiloja. Olin itse monella eri tilalla töissä. Itse kylläkin asuin hostellissa (Riverboat Bungalow), joka järjesti kyydin tiloille. Jos olet menossa tammikuussa töihin pitäisi noilla seuduilla olla  silloin ainakin paljon wine coveringia. Siitä maksettiin hyvin, mutta oli todella raskasta näin pienelle ihmiselle. Pingotimme nauloilla muovisuojuksia viineille seisoen useimmiten traktorin lavalla ja vauhti ei ollut mitenkään hidas. Aina välillä joku tippui lavalta ja sormet tulehtuivat nauloista, vaikka sormenpäät olivatkin teipattu. Ei mitään herkkua työtä, mutta siinä työssä sain parhaimman päiväpalkan.

Mukavinta ja ihan OK maksettua tuolla seudulla oli wine training - pienten viinien trimmaaminen ja kietominen tukilankoihin. Tuotakin työtä oli tarjolla viime tammikuussa. Pruningiakin olen kokeillut, mutta länsi-Australiassa.

Poiminta ja pakkaaminen oli useimmiten huonosti maksettua. Tänä vuonna poiminta alkoi noilla seuduilla muistaakseni siinä tammikuun/helmikuun vaihteessa. Olen kyllä ollut vain kerran pakkaamassa ja se oli tosi tarkkaa työtä, josta sai äärimmäisen huonoa palkkaa, vaikka muuten olot olivat siedettävämmät kuin 40 asteen helteessä pellolla.
 Poiminnassa ei varsinkaan ensimmäisinä päivinä tullut juuri mitään rahaa, kun ei osannut poimia tarpeeksi nopeaa. Palkat vaihteli sen mukaan mitä rypälettä poimi ja vähän tilan mukaan.

Ainoa luontaisetu oli se, että rypäleitä sai poimia itselleenkin. :P

susuli

Susuli oli bottling linessa Griffithissa pitkään viime syksynä. Rankkaa mutta kivaa duunia kolmessa vuorossa. Tehtaaseen ei ollut mitenkään älyttömän helppo päästä ja meidänkin paineensietoa koetettiin ennen pitempää työsuhdetta:peukkuy
Tehtaassa on mukavan viileä ja hommat on pullotuksessa monipuolisia. Parempaa liksaa ja tehtäviä on luvassa jos onnistuu pääsemään cellarin puolelle tai jopa laaduntutkinta labraan..
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-