Makuupussi/rinkka/leirintävarusteet

Aloittaja Hannes, lokakuu 26, 2003, 04:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ensiferum

LainaaAlkuperäinen postittaja hellgren
Taakalla ajattelin myös sitä, että läppäriä tmv täytyy varjella hiukan kosteudelta, hiekalta ym ja ennen kaikkea pitkäkyntisiltä. Aiheuttaa pian ylimääräistä stressiä.. :) Mutta ei siinä, hieno peli... kunhan ei mitään leffoja ala sillä katsomaan...;)

Onhan se tieten hieman tuossa mielessa. Lahinna varkaat huolestuttaa tietenkin. Kuhan nyt aina koettaa muistaa lukita sen kaappiin. Pienta kolistelua ibari kestaa kylla kohtuu hyvin. Pari kertaa tullu nimittain jo testattua lattialle tipauttamista... :nuttu:

ensiferum

LainaaAlkuperäinen postittaja vegaemilia
eikö hygieniatavaroiden pito tupperwaressa ole sinänsä vaikeaa, toki jos sattuvat vuotamaan ei ole koko rinkan sisältö kuorrutuksesta tahmeana. mutta ajattelin lähinnä pesutilojen ahtautta, laskutilojen puutetta...tietenkin jos siihen vielä vääntää jonkin sortin ripustuslenkin.. mene ja tiedä.

itse en ainakaan koko lootaa suihkuun kanna vaan otan mukaan ainostaan sen mita tarvitsen. :o

snoopie

LainaaAlkuperäinen postittaja ensiferum
Onhan se tieten hieman tuossa mielessa. Lahinna varkaat huolestuttaa tietenkin. Kuhan nyt aina koettaa muistaa lukita sen kaappiin. Pienta kolistelua ibari kestaa kylla kohtuu hyvin.

Hostellit ja säilytys :?

Eli miten rinkan säilytys esim. hostelleissa. Jos viikonkin meinaa asustella samassa hostellissa, niin voiko rinkkaa säilöä johonkin kaappiin ja kuljeskella sitten ilman sitä lähialueilla. Joku lukko pitää tallöin vissiin ottaa matkaan. Ja miten muuten rinkan säilytys, ainako rannallakin se rinkka lojuu siinä vieressä ja sitä saa olla vahtimassa kuin haukka. Eli miten turvata reissu varkauksien varalta (muuten kuin vakuutuksella)? Auto kuulostaisi tältä kannalta tosi hyvältä, toimisi kotina ja matkalaukkunakin, mutta missä saa ja missä ei saa ja missä ei kannata autossa majottautua? :tyhmäminä:

snoopie

lissu

Lainaus käyttäjältä: Sarah - marraskuu 09, 2005, 17:42

Turhin juttu minkä otin mukaan, oli lakana ja pussilakana, joten jätä ne pois.. Painaa hirveesti ja viel tilaa. En käyttänyt niitä kertaakaan ja heitin ne sitten pois ennen ku lähin kotiin.

Täältä kun löytyi tämmöinen vanha keskustelu minua mietityttäneessä asiassa, niin kirjootellaas tähän jatkoo eikä availla uutta topickia :)

Näitten juttujen perusteella olen tullut tulokseen, että makuupussi ei lähde mukaan. Ostan sen sitten sieltä kun tarve vaatii eli alussa ainakin suosin hostelleja joissa liinavaatteet sisältyvät hintaan tai niitä saisi edes vuokrattua.

Mutta mutta...Entäs muualla kuin hostelleissa? Jos esim. vuokraan huoneen/asunnon, ne on tod näk kalustettu? Siellä sitten vissiin pitäisi olla omat petivaatteet, ei varmaan löydy peittoa, lakanoita tai tyynyä? Vai riippuuko asunnosta? Ostaako sitä sitten makuupussin ja/lakanat sieltä kun tietää missä asustelee... ???

Kokemuksista kiitollinen

hmclehto

Joo kylla niita pussilakanoita ja muita liinavaatteita taallakin kaupoista loytyy :) Ala nyt ihmeessa ala toiselta puolelta maailmaa tanne raahaamaan. Jos pieneksi meneneva makuupussi loytyy se ehka kannattaa ottaa, mutta ei valttamaton.

Onnea matkaan!

lissu

no joo, en kyllä ajatellutkaan niitä mukanani raahata :)

Mietin vaan tosiaan noita muita majoitusvaihtoehtoja kuin hostellit, että miten pitäisi osata varautua. Itse olen ihan snadisti mukavuudenhakuinen siinä mielessä että makuupussimajoitus kelpaa, mutta aluslakana siinä makuupussin ja patjan välillä ois kiva...tyynykin ois ihan hyvä olla pään alla :D

Että mimmoiseen tarjontaan kukin on reissuillaan törmännyt?

Assa

Aika monenlaisia majotuksia on tullut vastaan. Parhain on ehkä kuitenkin ollu kahen hengen teltta jaettuna kolmella hengellä. Ei tullu kylmä eikä kuuma, kukaan ei varastanu mitään ja kulki näppärästi auton takakontissa.

Hostelleissa monesti hinta on täysin verrannollinen laatuun. Oon mm. ollu sellasessa "laivanhytissä" Sydneyssä jossa ei ollu ikkunoita ja yleiset tilat oli sijoteltu maan alle. Ei kiva. Yhessä paikassa kusivat toisten patjoille.. Hotelliin en silti menis, ovat ylihinnoteltuja ja hostellista voi saaha kahen/yhen hengen huoneita halvemmalla jos ei joukossa tykkää nukkua.

Anne84

Heippa matkailijat!!

Itse olen täällä Brisbanissa ja olen hieman tutkinut ja kysellyt rinkkojen, makuupussien ja ilmapatjojen hintoja. Eli siis paljonhan tietenkin on valinnan varaa...ja tietty riippuu mitä haluaa ja mihin tarkoitukseen!

Itse ostin 60l rinkan jonka sain ihan sika halvalla tutun kautta kylläkin (siis sain sen käsiin tänään!!!)joka avautuu ylhäältä, keskeltä sekä alhaalta, siinä on mukautettava selkä "valjas" ja paras on se että siinä on mahdollisuus ns piilottaa kaikki remmit ja siinä on tämä "suojapussi" mikä on samalla sadesuoja. Suosittelivat sitä!! Saa nähdä miten rinkka toimii ja kuinka hyvin saan sen pakattua sillä reissuun lähden ensi tiistaina ja rinkka on menossa heti virgin blue ruumaan.

Makuupusseista sen verran otin selvää että

1) Saa maksaa vaikkapa $200 ja saat ihanan pienen, kevyen, laadukkaan makuupussin esim retkeilykaupoista. Sit ihan kalliimmasta päästä saa jopa $800 jos haluat makuupussin Himalayalle  :)

2) Marssii Big W (paikallinen halpahalli) ja saa $40 makuupussin joka on sit vie enemmän tilaa ja painaa ja on ehkä rumempi...ja ei oo ehkä just sitä parasta laatua. Mutta varmasti saa nukuttua yöunet!!

Sitten semmoinen jumppa-alusta on about $30 ja jos haluaa "airmat" niin $16-30 riippuen koosta: single/double/queen.

Toivottavasti näistä oli jollekkin apua!!

Ja tietty stemppiä kaikille reissuun!!

Anne