Pankkiautomaatit

Aloittaja vieras2, huhtikuu 25, 2005, 20:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vieras2

Moi!
Semmosta kysyisin,että mikä on visaelectron yhteensopivien pankkiautomaattien määrä Australian kaupungeissa ja varsinkin Sydneyssä?Eli onko niitä ylipäätänsä ja löytääkö ne helposti?

T:Pekka

MH

Tässä linkki ja söötsillä pääset eteenpäin kun laitat kaupunkeja mihin oot menossa.

http://www.visa.com.au/index.shtml

riaapa

Pekka,

kyllä mun mielestä suurin osa automaateista hyväksyy visa electronin. Ne tunnistaa siitä, että siinä automaatin seinässä on yleensä taulu jossa luetellaan kaikki kortit jotka automaattiin käy; esim. Cirrus, Maestro, Visa, Visa Electron jne...

Sen lisäksi ainakin minulla onnistui Nordean visa electronilla myös ostosten maksu kassalla, sellaisissa kaupoissa joissa yleensäkin eftpos on mahdollista (eli kaikki suuremmat kaupat ja ostoskeskukset ja monet pienemmätkin). Muistaakseni siinä oli myös se hyöty, että pankin veloittama palvelumaksu oli pienempi, joten ainakin isommat ostokset kannatti maksaa suoraan visa electronilla. Muutenhan noita automaattinostoja ei kannata kovin tiuhaan ulkomailla tehdä, koska pankki veloittaa joka nostosta. Eli jos olet tulossa yhtään pidemmälle reissulle, niin ei muuta kun avaat täällä pankkitilin ja siirrät rahat Suomesta.

Lycka till!
Riina

zetax

Olen käynyt 19 maassa ja missään en ole törmännyt automaattiin joka ei hyväksyisi visa electronia.

tiiao

heips,

Kylla minulla ainakin electron toimii melkein jokaisessa putiikissa. kasket vain myyjien kayttaa sita 'luottokortin tapaan' niin kuin minulle kerrottiin. Palvelumaksut nostoissa ovat hirmuisia. $500 saa maksaa jo 15e palvelumaksua... :(

Blast

Miten on jos omistan Visa electronin ja avaan paikallisenkin pankkitilin (ja saan jonkun aussilan pankki/automaattikortin) kannattaako minun hankkia vielä "oikea" luottokortti.. Pankin täti tätä suositteli minulle varmaan huimien provikoitten toivossa..

Jos siis siirrän suurimman osain säästöistäni Australialaiselle tililleni ja hankin jonkunlaisen paikallisen kortin, jossa on myös maksuominaisuus en varmaankaan tarvitse enää kolmatta korttia..?? koska electronihan käy jo ns. vararahastona..

Paula_Liina

Netin kautta jos tekee paljon lento/hotelli tms. varauksia, niin kyllä  luottokortti on monesti ainoa käypä vaihtoehto (ihan kuten Suomessakin). Eli kannattaa sekin ottaa huomioon miettiessä vaihtoehtoja. :)

Rockola

LainaaOriginally posted by Blast
Miten on jos omistan Visa electronin ja avaan paikallisenkin pankkitilin (ja saan jonkun aussilan pankki/automaattikortin) kannattaako minun hankkia vielä "oikea" luottokortti.. Pankin täti tätä suositteli minulle varmaan huimien provikoitten toivossa..
Australialaisissa luottokorteissa on varsinkin Suomi-perspektiivista katsoen posketon korko, suomalaisten Ellos-lainojen jne. kulutusluottojen luokkaa, esim. ANZ Visassa korko nayttaa olevan 17% p.a. Ei siis ihme, etta pankit mielellaan nakisivat sinutkin hoylaamassa korttia tappiin saakka. Luotto-ominaisuuttahan ei tietysti ole pakko kayttaa jos maksaa laskun joka kuukausi kokonaan.

Itsellani on Virgin Mastercard jossa siinakin korko on 13% p.a. mutta kun vain muistaa maksaa laskut ajallaan niin eipa tuolla korolla niin valia ole. American Expressilla on - ehka ainoana? - myos kortti jossa ei ole luotto-ominaisuutta (eli samanlainen kuin suomalainen Amex), toki heiltakin saa halutessaan kortin jonka luotosta maksetaan yli 16% korkoa.
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

Rockola

LainaaOriginally posted by Paula_Liina
Netin kautta jos tekee paljon lento/hotelli tms. varauksia, niin kyllä  luottokortti on monesti ainoa käypä vaihtoehto
Samoin autoa vuokratessa voi luottokortti olla tarpeen.
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

jirvinen

itse hankimme omasta pankistamme (Newcastle Permanent) Visa Deposit kortin, joka toimii samaan tapaan kuin electron (eli varaa tietyn summan rahaa tililta). Plussa puoli tassa kortissa on, etta et tarvitse maksaa laskuja kuun lopussa, nain ollen ei mitaan korkoa. Se toimii kaikissa tapauksissa missa Visa korttikin toimisi.

Miinus puoli on kaikki ekstemporee ostot netista, joita ei tulisi tehtya ilman visaa! :)

shallowlittlebitch

enpa oo ikuna tormanny sellaseen automaattiin tai osunu sellaseen kauppaan jossa ei kavis electron. niin, ja sehan on sitten "credit"

DunderTero

Automaatin kyljessa tai kaupan kassalla ei tarvitse lukea erikseen Visa Electron.. Kaikki missa lukee etta Visa kelpaa niin Visa Electronkin toimii, eli voisi sanoa etta joka paikassa. :)

Itelleni otin paikallisen tilin ja siihen normaalin automaattikortin. Sielta on sit mukava niita palkkoja nostella :) Electron on ollu enemmankin sit vararahastona ja isompia ostoksia varten.

-Tero-

susuli

Paikallinen kortti on mielestäni huomattavan monikäyttöinen.. nimim. käyttänyt sitä myös "henkkarina" tiukan paikan tullen :coolh
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-

Taurine330

Apua. Visa Electronini ei toimi. Olen kokeillut jo kahdessa kaupassa ja kahdessa pankkiautomaatissa taalla Adelaidessa. Olen todella pulassa, jos se ei tosiaan toimi. Rahani loppuvat.

jounij

Luepa tämä viestiketju. Kolmannessa viestissä näkyy olevan myös ohjeet, kuinka Visa Electronia voi käyttää Australiassa. Hakua käyttämällä saadat saada enemmänkin apua ongelmaasi?!

Arvelee
Jouni
Canberra

Naama

Itsellä electroni toimi paria kertaa lukuun ottamatta aina maksaessa, automaateilla ei ollut ongelmia. Tosiaan käytetään kuin luottokorttia maksaessa eli valitaan credit eikä savings -nappula... Sampo Pankki veloittaa muistaakseni joka automaattinostosta 2,5 e + 2,5% summasta, eli mieluummin nostaa enemmän kerralla. Mieluiten töihin, aussitili auki ja pankkikortti sieltä. Luottokortista on tosiaan hyötyä autoa vuokratessa, netissä voi maksaa electronillakin jo useimmissa paikoissa.