spouse visa / hinta ja haastattelu

Aloittaja meikalainen, tammikuu 20, 2005, 10:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

meikalainen

hei onko kellaan tarkkaa hintaa tuolle spouse visalle, siis itse viisumi paljonko tulee maksaa?En usko silmiani etta se olisi noin paljon kun luin jostain :confuse, eli onko tuoretta infoo?

Enta onko kukaan joutunut haastatteluun spouse visan hakemisen takia Berliniin, kun nain se rouva puhelimessa uhkaili tanaan kun soitin sinne.....

Onpa tosi kallista puuhaa!! Jos kaiken taman joutuu kaymaan lapi,muitten paperi hommien ohella. :confuse

Kiitos jo etukateen

sanna77

Tervetuloa Dunderiin meikalainen :D

Kaikki tuohon spouse visaan liittyviin kysymyksiin löydät vastauksen tuolta www.immi.gov.au sivuilta. Ja tuo viisumin hinta löytyy tarkemmin tuolta: http://www.immi.gov.au/allforms/990i.htm.
Minusta hinta ei sinänsä ole kauhean korkea kun miettii, että mitä sillä saa...mahdollisuuden pysyvään oleskelulupaan ja mahdollisesti kansalaisuuteen. Itselläni on tuo kyseinen viisumi ja olen kyllä saanut vastinetta rahalleni :D (jos nyt näin voi sanoa).

Haastattelusta sen verran, että en ole kuullut ketään jonka olisi tarvinnut matkustaa Berliiniin asti haastatteluun. Minun haastattelu hoidettiin puhelimitse ja se oli aika ylimalkainen. Minun piti vain kertoa missä ja milloin tavattiin etc. Olen tosin kuullut, että joillakin on ollut tarkempi puhelinhaastattelu. Kyseinen virkailija, jonka kanssa keskustelit saattoi liiotella hieman...mutta se kuuluu asiaan...hakuprosessi ei ole tehty helpoksi....

Kun olet uusi dunderilainen niin muistutan, että käytä myös tuota haku painiketta niin saat infoa tuosta spouse viisumista, sillä täällä on keskusteltu siitä aika paljon.

Tsemppiä :peukkuy

Jaaks

Meikalainen :D

LainaaOnpa tosi kallista puuhaa!!

Pitaisko saada ihan ilmaiseksi vai :?

Lainaa...muitten paperi hommien ohella...

...ja ne paperihommatkin taytyy tehda - valitettavasti :D

Luulitko vaan muuttavasi tanne kun haluat ilman mitaan paperitoita, maksuja etc...... :o

Marika

Meikalainen, hintaviahan nuo kaikki Australian viisumit on, mutta mielestani Spouse Visa on yksi edullisimmista, usko tai ala.

RUU

LainaaAlkuperäinen postittaja Jaaks

Onpa tosi kallista puuhaa!!

Pitaisko saada ihan ilmaiseksi vai :?

Yes, kyllähän noilla viisumeilla on hintaa. Meilläkin ajatus päätyi väliaikaiseen myös sen vuoksi, että hinnan ja saamisen todennäköisyyden suhde oli paljon parempi kuin pysyvässä viisumissa.
Toki 1245 $ (runsaat 700 e) puolisoviisumista kirpaisee mutta se kuuluu osaksi koko homman budjettia. Ja koko kakusta tuo on vain pieni osa :D

Pitää myös ajatella toisinpäin - tavalla, joka on epätyypillistä täällä sosiaalietu- ja -kuluihmeiden Pohjolassa: Dimian työntekijät tekevät ihan oikeasti työtäkin jokaisen sisään tulvivan viisumihakemuksen eteen. Todennäköisesti aikaa kuluu tunteja, ellei peräti päiviä (pl. triviaalit viisumiluokat). :o Jo hakemusten sivumäärä paljastaa jotain...
Jokainen työtunti maksaa jotain ja materiaalit, ICT ja muut päälle. Kyllä siinä hintaa kertyy käsittelylle. Lienee ihan reilua, että viulut maksaa se, jonka vuoksi tunnit on kulutettu. Vai pitäisikö Mr. Smithin Darwinista maksaa meidän tuottamat kulut (kuten kyllä Miettinen Sysmässä valitettavasti joutuu tekemään Suomen valtiolle aiheutettujen kulujen suhteen :nuttu: )?

Ja veloittaminenhan sopii hienosti Australian valitsemaan linjaan: maahan otetaan toimeentulevaa väkeä. Mitä varakkaampi, sen lystimpää... :hahhaa Mitäs sinne mitään köyhiä ja kipeitä huolimaan. Niitä tulvii pohjoisrannikolle ihan pyytämättäkin...
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

raisat

Tieto hinnasta löytyy kyllä netistä... Mutta jos ei sitä usko, niin voin kertoa maanantaisen kokemuksen perusteella, että se on 770 euroa, jos hakee lupaa Australian ulkopuolella. Muistaakseni hinta on kalliimpi, jos hakee vasta Ausseissa (en muista varmasti...).

Minä en ainakaan saanut sellaista tietoa, että haastatteluun PITÄISI mennä Berliiniin. Jos on mahdollisuus odottaa käsittelyä neljä kuukautta, voi hamman tietääkseni hoitaa postitse. Olen tästä jo monta kertaa kirjoittanutkin, että itse tarvitsin luvan nopeasti, joten käväsin haasattelussa miheni kanssa Berliinissä, jossa homma hoitui päivässä, kun ajan oli varannut etukäteen.

riaapa

Hakemuksen hinta on tosiaan siellä 800 euron kieppeillä, mutta sen päälle tulee lääkärintarkastuskulut, käännättämiskulut ym. Itselläni koko hakemusprosessille tuli hintaa jotain reilu 1000 euroa. Kyllähän se vähän kirpaisi, mutta mielellään sen kuitenkin maksoi, enkä ole yhtään katunut. Päinvastoin!

Oman hakemukseni käsittely postitse kesti noin kuukauden.

LainaaJa veloittaminenhan sopii hienosti Australian valitsemaan linjaan: maahan otetaan toimeentulevaa väkeä. Mitä varakkaampi, sen lystimpää... :hahhaa Mitäs sinne mitään köyhiä ja kipeitä huolimaan. Niitä tulvii pohjoisrannikolle ihan pyytämättäkin...

Niinpä! Puoliskoni onkin viitannut tähän "the new White Australia policy - Rich Australia policy".
Riina

Heidi

Mina hain spouse-viisumia vuonna 1999 maassa (siis Australiassa) ollessani. Muistaakseni laskin silloin, etta kaikki kulut yhteensa olivat noin $2000. Veimme silloin mieheni (silloinen poikaystava) kanssa paperit immigration officeen Melbournessa ja meilla oli samalla kertaa sellainen ylimalkainen haastattelu, jossa multa kysyttiin mm. mieheni isan ammattia ja sisarusten lukumaaraa ja mieheltani puolestaan muistaakseni mun koulutuksesta jotain. Sain silla samalla reissulla tyoluvan ja tax file numberin, jota sain tosin vasta alkaa kayttaa kun silloinen turistiviisumini ensin umpeutui vajaa puoli vuotta myohemmin. En olisi niin kauaa halunnut odottaa, mutta minkas teit! Itse temporary residence viisumin saamiseen meni puoli vuotta, aivan kuin hakuhetkella mulle sanottiinkin. Permanent residence viisumin sain muistaakseni 2.5 vuotta alkuperaisesta hakemishetkesta. Mulla siis kesti aika kauan, johtuiko sitten siita, etta olin jo maassa voimassa olevalla viisumilla, vai mista? Se mun turistiviisumi oli nelja vuotta voimassa, kuusi kuukautta kerrallaan, etta mitaan kiiretta ei siina mielessa ollut. Valilla vaan piti kayda ulkkomailla lomailemassa! Nyt on sitten kansalaisuuden hakeminen mietintamyssyn alla, paperit tilasin jo vuosi sitten, mutta viela en ole niita tayttanyt... :cool:

fogs

LainaaOriginally posted by Heidi
Se mun turistiviisumi oli nelja vuotta voimassa, kuusi kuukautta kerrallaan, etta mitaan kiiretta ei siina mielessa ollut. Valilla vaan piti kayda ulkkomailla lomailemassa!

Itse tulin myös tänne turistiviisumilla, ei tiedetty jäädäänkö vai ei. Kun hain puolen vuoden lisäystä siihen, he soittivat perään ja kysyivät onko tarkoitus hakea PR jossain vaiheessa. Vastasin ehkä, lähettivät paperit minulle huhtikuussa 2000, lekurille menin viikkoa myöhemmin, käännätin ja hoidin todistukset (hinta kokonaisuudessaan noin $2300 lekuri ym kuluineen päivineen). Lähetin ne Dimaan toukokuun lopussa, pyytäen samalla sitä "waiver of 2 yr waiting period" koska olimme olleet pitkään yhdessä ja täytimme tarvittavat kriteriat.

Heti kun hakemus meni Dimaan, minun turistiviisumi muuttui Bridging visaksi, samoin ehdoin kuin viisumi jolla olin tänne tullut mutta odottaen siis pysyvää päätöstä. Haastatteluun ei koskaan kutsuttu:?. Soittivat 2 vkoa myöhemmin, kysyivät että onko muuta todistetta sille kuinka pitkään ollaan oltu yhdessä. Totesin että anoppi oli laittanut kihlajaisilmoitukset West Australian lehteen reilut pari vuotta aikaisemmin. Dima sanoi soittavansa takasin minulle. Soittivatkin 5 minuuttia myöhemmin :D, ilmoittaen että sanomalehti oli varmistanut ko ilmoitukset olemassaolon ja että passini saapuu minulle seuraavana päivänä kuriirilla. Tulihan tuo, ei TR kanssa vaan waiver  oli hyväksytty (heidän mukaan tuo lehti ilmoitus sinetöi koko jutun) joten suoraan PR viisumi.

Koko prosessi siis kesti noin 6vkoa:D (itse Diman käsittely aika 14 päivää), tosin olin pitänyt huolen että kaikki paperihommat oli viimeisen päälle kunnossa ja ettei perään kysymistä pitäisi tulla. Hinta oli silloiselle yhden tulon perheelle huimaava mutta on minusta jokaisen dollarin arvoinen ja maksaisin sen uudestaan milloin vaan.

Dimasta ei minulla ole valitettavaa (:nuttu:paitsi jos sinne piru yrittää soittaa niin paree varata muutama tunti jonotukseen :D:D).  Kansalaisuus pitäisi myöskin hommata, paperit olleet laatikossa kolme vuotta mutta jotenkin ei koskaan saa aikaiseksi :sorry

jounij

Ette kai te nyt tosissanne meinaa enää nykyaikana mitään kansalaisuushakemuspapereita täytellä?!

Minä menin viime toukokuussa DIMIA:n veppisivuille tutkimaan, miten kansalaisuutta haettaisiin, ja reilu 20 minuuttia myöhemmin olin jo jättänyt hakemuksen elektronisesti sisään. Kolme viikkoa siitä kävin haastattelussa ja kansalaisuuden valatilaisuus oli puolitoista kuukautta haastattelun jälkeen.

Elektronisia menetelmiä suosiva
Jouni
Canberra

MH

LainaaAlkuperäinen postittaja meikalainen
Onpa tosi kallista puuhaa!

Jos noin ajattelet niin Australia on sinulle aivan väärä paikka.

Siellä kun pitää tulla toimeen omillaan eikä niinkuin suomessa.:D:D:D

mette

Mitäs sinne mitään köyhiä ja kipeitä huolimaan. Niitä tulvii pohjoisrannikolle ihan pyytämättäkin... [/quote]

Ja  maksaakin Australialle. Ilmoitettiinhan,että ne 400+henkeä Tampa  boatpeople tulivat maksamaan Australialle yli 100 miljoonaa (ehkä enemmänkin?). Jostain luin tämän kommentin ,"Olisi voitu antaa jokaiselle heistä $250 000 käteen, lähettää heidät takaisin kotimaahansa ja sitten he olisivat voineet  hakea Australiaan  bisnesviisumilla."

Jaaks

LainaaJa veloittaminenhan sopii hienosti Australian valitsemaan linjaan: maahan otetaan toimeentulevaa väkeä. Mitä varakkaampi, sen lystimpää... :hahhaa Mitäs sinne mitään köyhiä ja kipeitä huolimaan. Niitä tulvii pohjoisrannikolle ihan pyytämättäkin...

Tässä vähän uusia tilastoja

Britons and Americans lead illegal overstayers

AFGHAN and Iranian boatpeople create headlines but it's the English and Americans who make up the majority of Australia's illegal immigrants
Afghans don't rate a mention while there were less than 200 illegal Iranians in Australia in June.

Tässä koko artikkeli tämän päivän Courier Mailista:

Britons and Americans lead illegal overstayers
Sharon Mathieson
21jan05

AFGHAN and Iranian boatpeople create headlines but it's the English and Americans who make up the majority of Australia's illegal immigrants.
There were more than 10,000 illegal British and American immigrants in Australia on June 30, 2004, making up about a fifth of all people who overstayed their visas and remained in the country unlawfully.
Another 3900 Chinese illegal immigrants remained in Australia last year, along with 3000 Indonesians and 2800 South Koreans. Afghans don't rate a mention while there were less than 200 illegal Iranians in Australia in June.
The new figures on illegal immigration were revealed yesterday in a report on immigration trends released by Immigration Minister Amanda Vanstone.
The report said that while visitors from the UK and the US accounted for the highest number of visa overstayers, they were rated as low risk because the number was small as a percentage of the total number of Britons and Americans entering the country.
Around 15,000 illegal immigrants had been in the country for more than 10 years but many of the 51,000 unlawful visitors only stayed for a few days after their visa expired.
"Many people who are recorded as overstayers are simply extending a short stay in Australia by a few days or weeks and leave of their own accord within a short period," the report said. Australia's population reached 20.1 million at the end of June last year.
The population growth in the 12 months to June 2004 was made up of 121,000 so-called natural increases ? births less deaths ? and 117,600 in net overseas migration.
Most migrants continue to come from the UK, followed by New Zealand.
The brain drain once again affected Australia, with the country losing almost 29,000 skilled workers ? most of whom were young ? through permanent emigration last year. However, more than 44,000 skilled workers settled in Australia.
The report predicted Australia's population would swell to about 27 million by the middle of this century.