sukellusta+muuta Cairnsissa!

Aloittaja Pauske, lokakuu 18, 2004, 15:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pauske

hei te kaikki!

olemme lahdossa marraskuussa pariksi viikoksi Cairnsiin, ja nyt kaipailisin muiden ihmisten kokemuksia, neuvoja, varoituksia ja suosituksia 3paivan sukellusmatkoista, telttailuista saarilla ja auton vuokrauksesta, seka ajelusta Cairnsin ymparistosta. Mita varata mukaan? mita on ehdotonta nahda?

kiitos kaikille vastaajille etukateen, siis toivottavasti ees joku vastaa:)

emm

Moro,
Makin oon Cairnsissa marraskuun paikkeilla. Talla hetkella oon Darwinissa. Autonvuokrauksista yms. muista en tieda kamalasti, mutta kaveri on toissa Cairnsissa sukellusfirmassa ja olis itekin tarkoitus vahan sukellella.. Olis kiva tavata muista suomalaisia. jos kiinnostaa mun osote on lilstinkyfish@yahoo.com.au

emm

antti74

Moro,

Kolmen päivän Safarille kannattaa mennä mieluummin kuin päiväreissuille.

Varaisin sinuna sellaisen reitin joka menee esim. Cod Hole kohteeseen. Järjestäjistä olen kuullut kehuttavan Nimrod, TAKA ja Mike Ball. (Uskoisin, että noiden kaikki reitit vie hyville kohteille) Valinnan varaa Cairnsissä on vaikka kuinka paljon, mutta olen kuullut että ns. halvemmat reitit/safarit kiertää vain lähiriuttoja + meininki enemmän back backers tyyppistä eikä niinkään keskity sukeltamiseen. Tosin sekin voi olla ihan Yes.

Jos teet päiväretkiä niin silloin kuulemma Port Douglasissa paremmat kohteet.

Me ollaan menossa Marraskuun 19 päivä Takan 4 päivän reissulle, ja se näytti tosi lupaavalta.

Dunk ja Fitzroy saarilla sukelluskohteet ei huippuja (kuulemma), + todella turistista (ainakin Joulukuu). Ei itse käyty vuosi sitten, mutta tavattiin yksi pariskunta Cairnsissä jotka eivät hirveesti suositelleet.

-Antti
Antti

Carssu

Antti,

harkitsen itsekin kyseistä Takan matkaa, saavun keskiviikkona Cairnsiin. Lähdet siis huomenna reissuun, hitsi... :)

Jos mitenkään pystyt laita kommenttia niin pian kuin mahdollista, että onko onnistunut reissu ja kannattaako lähteä. Coral Sea ja Osprey Reef taitaa kyllä olla parhaimmat kohteet mitä netistä olen koettanut tietoa löytää

Eikun hyvää matkaa ja ilmoittele miten matka meni  :peukkuy

Terkuin Carola

antti74

Moikka,

Tulee varmaan vähän myöhässä (palattiin juuri takaisin Suomeen), mutta Takan reissu oli erittäin hyvä ja varmasti kannattaa mennä jos tilaa on?

Sanoisin, että noin puolet 14 kohteesta/sukelluksesta on ERITTÄIN huippu kohteita, siis aivan maailmanluokan sukelluskohteita. Juuri Osprey Reef ja muutamia kohteita GBR:llä. Muutama oli sitten "vain" huippuja. Mua on lellitty niin hyvillä kohteilla nyt, että mun "vain" on myös erittäin hyvä :)

Henkilökunta & ruoka myös hyviä. Taka vene sukeltamiseen erittäin hyvä. Siirtymät reissulla aika pitkiä, yömatkat GBR:ltä - Osprey reeffille & takaisin voi (ja varmaan usein onkin) aika pomppuista, siinä ei tullu ihan heti uni silmään :)
(pillereillä & merisairaus laastareille oli laivalla käyttöä)

Suosittelisin ehdottomasti, upeita maisemia. Paljon haita, kilpikonnia, potato codeja, mauri wrasseja, manta raynkin onnistuin bongaamaan jne... + tietty korallit kivan värikkäitä ja eläviä.

Sitten vielä mainitsisin, että jos matkailet Townsvillen - Arlie beach akselilla niin käy ihmeessä sukeltamassa Yongala hylky. Siellä näkee hyvällä tuurilla yhdellä sukelluksella melkeen noi samat kalat mitä yllä mainittu.

-Antti
Antti

Carssu

hei Antti,

ei mitaan vaikka vastaus kesti, olin itsekin Takan reissulla alkaen 26.11. eli siis 3 paivaa teidan jalkeen.

nautin itsekin reissusta tosi tosi paljon, mita sita muuta ihminen tarviikaan kuin sukellusta, ruokaa, lepoa, sukellusta ruokaa ja lepoa ;) Pidin laivasta ja henkilokunnasta niin paljon etta yritan paasta toihin sinne tammikuuksi hostessiksi, katotaan onnistuuko.

kohteet oli tosi upeita, ei voi valittaa, taidan olla pilalle hemmoteltu sukelluspaikkojen suhteen nytten. Yongala-hylyn menen katsomaan helmikuussa.

Yot oli tosiaan tosi rankkoja, ihan kuin olisi nukkunut pesukoneessa... En tiennyt tulevani merisairaaksi mutta nakojaan sekin onnistuu... :o

Ei muuta kuin nauttikaa Suomen lumesta, itse saavuin Rainbow Beachille pari tuntia sitten 14 tunni bussimatkan jalkeen ja huomenna sitten jeeppisafarille maailman suurimmalle hiekkasaarelle, Frasier islandille.

Terkuin

Carssu

antti74

Moro,

Suomihan on ollut sitten hyvin edustettuna Takalla viime aikoina :)

Oisinkin ihmetellyt jos et olisi reissusta pitänyt, ainakin jos sukelluksesta pidät.

Yongalalle kannattaa mennä Ayr nimisesta kaupungista, laivamatka lyhyempi ja keskus oli loistava (ei ollut todellakaan "massa sukellusta", meitä oli 5 sukeltajaa joille oli keskuksen puolesta 3 kouluttajaa).

http://www.yongaladive.com.au/index.html

Hylky on tosi tuulialttiilla paikalla, mä yritin 5 päivänä ja kerran onnistuttiin reissu järjestämään. Yksi kaveri oli yrittänyt Townsvillestä yli viikon ja aina tuuli esti hylylle pääsyn. Olikohan rajana muistaakseni 20 knots/s.

-Antti
Antti