Skill assesment..

Aloittaja Jari_2, syyskuu 27, 2004, 06:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jari_2

Hei taas kaikille!

Viisumi hakemusta on kypsytelty ja ei se ota jos ei annakaan..  Eli nyt ois tuo Skill assesment tekeillä ja sen jälkeen sit pitkään ja tuskalliseen viisumin haku prosessiin.

Taas on booklettia ja nettiä selailtu niin tiuhaan että pää ei pysy perässä.
Korjatkaa siis viisaammat jos oon väärässä...
Haku tapahtuu form 44:lla, johon mukaan todistukset koulu ja työ. (Tarviiko mukaan palkka kuitin??)
Ja ne lähetetään sinne SOL listalta löytyvään osoitteeseen eikä hakemuksessa olevaan.

Onkos tuota kukaan tehnyt lähiaikoina, onko mitään viime hetken vinkkejä.

Jari :D

Jari_2

Huh huh, katselin noita assesmenttien toimitus aikoja TRA:n sivuilta ja "austimelinestä"...
120 työ päivää, Roomaakaan ei rakennettu noin kauan!!! :D

No joo, itse asiaan. Tuolla TRA:n (Trades Recognition Australia) sivuilla, josta siis oon tuota Skills assesmenttiä hakemassa, löytyykin nyt ihan oma lomake millä hakea.
Pitääkö mun käyttää sitä vai molempia (form 44) vai mitä :?

Pari todistusta pitäis vielä käännättää enkuks. Vanhoista viesteistä päätellen, itse käännetyt ja virallisella kääntäjällä leimatutkin käy?

Pitäs hoitaa toi nyt alta pois, eikä ruveta suunnittelemaan vielä liian pitkälle. Mut mut, kysytään nyt kun tuli mieleen. :??
Eli onko jotain esteitä sille että lähtis tuon viisumi käsittelyn aika viettämään W&H:ta Uuteen-seelantiin?  :roue
Tohon pitää varmaan palata viel myöhemmin, kun saa nyt tärkeimmät pois alta.

jounij

Jos paperilla on virallisen kääntäjän leima, niin silloinhan tämä leimannut kääntäjä todistaa käännöksen oikeaksi, olipa sen käännöksen tehnyt kuka tahansa. Eli kyllä se käy.

Uuteen Seelantiin saat toki mennä mille hyvänsä matkalle sillä välin, kun Australian viranomaiset pähkäilevät papereitasi. Sen sijaan en kuitenkaan luottaisi, että saisit Australian viisumin Uudessa Seelannissa ollessasi ja että voisit sieltä suoraan siirtyä Australiaan.

Toivottavasti joku uudempi tulokas osaa neuvoa sinua täsmällisemmin!

Ystävällisesti
Jouni
Canberra

Silppu

LainaaAlkuperäinen postittaja Jari_2

No joo, itse asiaan. Tuolla TRA:n (Trades Recognition Australia) sivuilla, josta siis oon tuota Skills assesmenttiä hakemassa, löytyykin nyt ihan oma lomake millä hakea.
Pitääkö mun käyttää sitä vai molempia (form 44) vai mitä :?

Pari todistusta pitäis vielä käännättää enkuks. Vanhoista viesteistä päätellen, itse käännetyt ja virallisella kääntäjällä leimatutkin käy?

Jari_2:D

Teimme assesmentin viime keväänä NOOSRille, ja käytimme vain NOOSRin ohjeita ja lomakkeita. Siinä ei mainittu palkkakuittia, joten laitoimme sen vasta viisumihakemukseen myöhemmin.

Kaikki kääntäjät eivät suostu siihen, että itse kääntää ja sitten hakee leiman, mutta kyllä aina joku suostuu. Ja kilpailuttaminen kannattaa myös. Isot firmat rahastaa enemmän kuin yhden kääntäjän firmat.

Silppu

Jari_2

Cheers mates!

Näinhän sen täytyy olla, TRA:n lomakkeilla mennään.
Paperit alkaa olla kasassa ja tarinat rustattu työn kuvaksiin.
Alkuviikosta postiin ja sit odottelemaan. :sormetr

Jari

Jari_2

Jipii!!! :D:D

Positive skill assesment tipahti postista, pakko hehkuttaa!!!
:D:D:D:D:D:D
Onneks tuli etuajassa, ei sovi mulle tää odottaminen, usko meinas mennä nyt jo pari kertaa, tosin pahin taitaa olla viel edessä :itke

Nyt vaan itse viisumihakemuksen kimppuun...
Varoituksen sana siis, kysymyksiä alkaa varmaan sinkoilla tännekin :D
No ei, lupaan miettiä ainakin kolme kertaa asianläpi ennenku teitä vaivaan, enkä liian monimutkaisesti :confuse :D

Jari