Work and Travel Company vs. tee-se-itse

Aloittaja Korento, syyskuu 10, 2004, 02:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Korento

Hi mates! :coolh

Olen tässä säästellyt rahaa W&H-viisumiin, mutta kuultuani tarinoita W&T Companyn kalleudesta päätin kysyä teiltä:

Onko halvempaa ottaa yrityksen tarjoama 2800euron maksuinen ohjelma ja lisätä siihen oleskelukulut min. 1500e, vai varata matka itse, hankkia viisumi itse jne??

Olen todella low budget traveller, ja mietin miten halvalla voin matkustaa sinne vuodeksi työlomalle. W&H Companyn edut (ylimääräiset lennot ymv.) kiinnostavat, mutta kuulisin mielelläni teidän ajatuksianne.

Miten olette saaneet rahanne kokoon? Tarkoitan, että vaikka käyn töissä, kuukausipalkkani on niin pieni, ettei siitä saa kuin parisataa euroa kuussa säästöön. Ylitöitäkin olen yrittänyt tehdä. Mitään apurahoja ei varmaan saa? ;)

Olen arvioinut, että 4000e olisi säästötavoitteeni ja sillä pääsisin mukaan W&T Companyn ohjelmaan ja pärjäisin ekan kuukauden.

Mitä ylimääräisiä pikkumaksuja olette huomanneet Ausseihin mennessänne, joita ette osanneet odottaa?

Btw, pärjäänkö oikeasti palkallani siellä sen verran hyvin, että voin käydä toisinaan sukeltamassa ymv?

Vastaukset kysymyksiini ovat todella tervetulleita, en tahdo luottaa liikaa puolueelliseen osapuoleen (yritykset)... Asiallista ja asiarikasta kommenttia, kiitos!!! :XXXX

//Korento

magis

LainaaAlkuperäinen postittaja Korento
Hi mates! :coolh

Olen tässä säästellyt rahaa W&H-viisumiin, mutta kuultuani tarinoita W&T Companyn kalleudesta päätin kysyä teiltä:

Onko halvempaa ottaa yrityksen tarjoama 2800euron maksuinen ohjelma ja lisätä siihen oleskelukulut min. 1500e, vai varata matka itse, hankkia viisumi . Jne.....

//Korento

itselläni on lähtö lokakuussa. Omatoimisesti ilman välikäsiä ollaan tulossa. Vaatii ehkä itseltä hieman intoa kaivaa tietoa asioista kun kaikki tieto ei tule valmiina nokan eteen, mutta mitä tässä laskeskeltiin, niin säästö on kuitenkin useita satoja euroja. Täältä foorumista löytyy kyllä tosi paljon tietoa eri kysymyksiiin mitkä ovat mielen päällä  olleet lähtöä tehdessä. Käytäppäs tuota haku palvelua.

magis

onnistuin kirjottamaan osan vastauksestani sun siteerausen keskelle.
Ruudinkeksijä tämä...=):peukkuy

-Marja

viajera

Itse olen enemmän "tee-se-itse"-matkan kannalla, vaikka aluksi meinasinkin mennä järjestön kautta. Näillä sivuilla olen nähnyt paljon keskustelua, saatat löytää selailemalla vanhoja keskusteluja tai käyttämällä tämän foorumin hakua.

Tässä ainakin yksi keskustelu tuosta aiheesta. Siinä linkki 1770:n kokoamaan tietopakettiin:

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=1070#pid11545

Tosta säästämisestä. Itse olen nyt puoli vuotta elänyt niukasti  (tosin niukemminkin olisin voinut elää) ja säästänyt. Nyt on sitten lähtöön enää alle viikko. Kaikki ylimääräinen, mm. uudet vaatteet yms. ja menemiset minimiiin, niin eiköhän se sullakin onnistu.

Korento

Kiitos vastauksista! :god:

Linkki oli erittäin hyvä ja tuollaista infopakettia olen kaivannutkin! En kuitenkaan saanut täysin selvyyttä hintaerosta (joka tuolla mainittiin olevan 800e): jos lennot ovat 800e, niin mistä se muu 2000e tulee (johon siis vielä lisätään käyttörahat)? Maksaako viisumi niin paljon?

Lisäksi kysyisin: onko kukaan teistä W&H viisumilla sekä Ausseissa, että Uudessa Seelannissa? Kuinka paljon tarvitaan pesämunaa, jos viettäisi puoli vuotta kummassakin maassa? Onko viisumi halvempi tuolloin?

Kiitos! :XXXX

//Korento

viajera

Kyllä ne lennot yleensä tulee maksaan enemmän kuin 800 ?, jostain tietysti voi saada noin halvalla... Järjestöjen maksuissa maksat tietysti niiden tarjoamista palveluista, kuten työn tarjoaminen tai asioiden hoitaminen puolestasi. Tässä foorumissa on ollut kirjoituksia siitä, että osan järjestön pakettiin kuuluvista asioista pystyy vallan hyvin hoitaan itsekin ilmaiseksi, jos on omatoiminen ja sitähän WH-matkalaisen täytyy olla...:D:D

Järjestö ottaa palkkion siitä, että hakee sun puolestasi viisumia. Aivan hyvin voit täyttää hakemuksen itse DIMIA:n sivulla ja maksat vaan sen 100 ?. Luulenpa, ettet saa mitään alennuksia, jos haet kumpaankin maahan viisumia.

zetax

Jos lahdet ilman jarjestoa niin saastat 1000 euroa, itse ainakin olisin saastanyt tuon verran ja se on iso raha!!!

1770

LainaaAlkuperäinen postittaja Korento
KiitoEn kuitenkaan saanut täysin selvyyttä hintaerosta (joka tuolla mainittiin olevan 800e): jos lennot ovat 800e, niin mistä se muu 2000e tulee (johon siis vielä lisätään käyttörahat)? Maksaako viisumi niin paljon?

Lisäksi kysyisin: onko kukaan teistä W&H viisumilla sekä Ausseissa, että Uudessa Seelannissa? Kuinka paljon tarvitaan pesämunaa, jos viettäisi puoli vuotta kummassakin maassa? Onko viisumi halvempi tuolloin?

Kiitos! :XXXX

//Korento

Voin vähän selventää tätä hintapuolta. En tiedä onko WTC:n hinnoittelu muuttunut sitten viime syksyn, mutta oma pakettini oli halvin mahdollinen, á 2000 ?. Samaan aikaan paketissa käytetyn Austrian Airlinesin lennot suoraan SAS:lta varattuna olisi kustantaneet 1200?. Siitä siis 800? WTC:n pahaksi. Jos tuon paketin hinta on tuosta 1200?:sta vielä noussut, niin voi elämä sitä firmaa... 2800 euroa en ikinä maksaisi tuosta. Unohda heti!:D

Ylimääräisistä lennoista on enemmän haittaa kuin hyötyä. Ne kun pitää nimetä jollekin välille, jota ei sitten jälkikäteen pysty enää muuttamaan (näin ainakin vuosi sitten), ja kun suunnitelmat tuolla reissun päällä muuttuvat ja aikataulut venyy ja paukkuu, on kaikesta ennaltamäärätystä vain riesaa. Lisäksi kun Virgin Blue ja Qantas ja JetStar vai mikä tämä Qantasin halpayhtiö sitten olikaan vuoroin polkevat hintoja, saat(at) saada lennot paljon halvemmalla paikan päällä - ja sopivina. Vaikka lennot Ausseissa on halvempaa varata ennakkoon, saa joskus viime hetken tarjouksista löytöjä ihan kuin täälläkin.

Odottamattomia pikkumaksuja tulee, ja niitä tulee WTC:n kauttakin. Lisäksi WTC kyllä osaa markkinoida paikan päällä kaikenlaista alkaen veropapereiden täytöstä aina valmiisiin matkapaketteihin, mihin sitten rahaa saa uppoamaan. VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ maksuja on hyvin vähän, juuri tähän hätään en keksi yhtäkään. Kannattaa kuitenkin varautua rahan kulumiseen heti alussa, esim. majoituksen takuumaksut ym. tulevat maksettavaksi hyvinkin alussa jos omaa kämppää etsii. Lisäksi kannattaa varautua siihen, että jos haet työtä, kuluu rahaa asumiseen ja elämiseen myös hakemisen aikana. Joskus voi mennä viikkojakin ennen kuin työtä tulee tarjolle, etenkin jos ei jaksa nähdä vaivaa sen saamiseksi tai ei kelpuuta kaikkea tarjottavaa. Nämä vain varoituksena, älä masennu!:)

Kuten aina, on mahdoton sanoa paljonko tarvitset rahaa - kaikki riippuu omasta kulutuksestasi. Voin taas antaa esimerkiksi itseni: elämisen osalta melko säästäväisesti (siis ruoka, tuliaiset ym.), mutta kokemusten osalta rikkaasti (reissut eri paikkoihin [näissäkin kun jaksaa vähän kartottaa löytää selviä hintaeroja], viihde etc), kului minulta reilu 1500?, kuitenkin alle 2000 + 15c vaille kaikki Australiassa tienaamani (vajaa kolme kuukautta työtä paikallisilla max. $15/h ennen veroja palkoilla).

En tunne sinua joten paha sanoa osaltasi, mutta itse tekisin 4000?:lla pitkän, mukavan ja onnistuneen reissun ilman järjestöä!:)

susuli

Me ollaan lähdössä tammikuussa miehen kanssa, lennot saimme 1200?/ lärvi, viisumit tilattiin netitse. YHA- kortit ja näiden mainostettujen työnvälitys toimistojen pantti maksutkin hoitui netissä. W&T comp:n alin paketti hinta oli muistaakseni 2190? ja siitä sitten ylemmäksi, mun puolesta saavat tunkea pakettinsa aika syvälle. Itse asiassa miehen kanssa vitsailtiin, että noilla komissioilla voisi aivan hyvin itsekin ruveta järkkäämään muille viisumeja Ausseihin.
Meillä on molemmilla rahaa n. 1500? ja aiotaan viipyä vain 6 kk josta ehkä 2 kk olla töissä, saa nähdä:cool:
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-

somppu

tuo 2800e hintainen pakettihan sisältää maailmanympäri lennot, mikä on tosi kätevää matkatavaroiden kannalta. Itse olin vuosi sitten tuolla matkalla. Matkatavaroita saa ottaa mukaan olikohan 50kg/henki eli tuota on jo vaikea ylittää :peukkuy

liput ovat vuoden voimassa ja kävimme itse australiassa varaamassa loput lennot, eli emme olleet sidottuja mihinkään.