vakuutus kummallisuuksia

Aloittaja hevonen, elokuu 09, 2004, 21:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

Kävinpä sitten Pohjolasta ja fenniasta kysymässä hintaa puolen vuoden matkavakuutukselle. Pohjolasta 300?, ei mitään hyötyä asiakkuudesta. Fennian konttorissa sanottiin että yli 3kk vakuutuksia ei myydä kuin sopimusasiakkaille.

Näillä sivuilla joku sanoi saaneensa fenniasta huokeen vakuutuksen ilman vanhaa asiakassuhdetta, joten soitin vielä piruuttani fenniaan ja kysyin että tarvitseeko olla asiakas saadakseen vakuutuksen, ja kas vastaus oli että ei toki, ja hinta 123,21?. Että sillä lailla..

Jaaks

Hevonen :D

LainaaNäillä sivuilla joku sanoi saaneensa fenniasta huokeen vakuutuksen ilman vanhaa asiakassuhdetta, joten soitin vielä piruuttani fenniaan ja kysyin että tarvitseeko olla asiakas saadakseen vakuutuksen, ja kas vastaus oli että ei toki, ja hinta 123,21?. Että sillä lailla..

Siis kannattaa lukea niita foorumin vanhojakin juttuja :D:D:D

Little Pumpkin

Itse tässä juuri painiskelen näiden vakuutusasioiden kanssa. Olen pyytänyt tarjoukset Pohjolasta, Tapiolasta sekä Fenniasta, jonka asiakkaita olemme.

Tällä hetkellä olen vahvasti kallistumassa Pohjolan tarjoamaan Eurooppalainen-matkavakuutukseen. Pirun kalliita nämä kyllä ovat; sen toki osasin arvata, että hintaa niille tulee, mutta ihan näin kalliiksi en niitä osannut arvata. Ja tässä kun olen muiden juttuja lueskellut sairastumisista yms päätin, että otan kattavimman, minkä saan. Maksoi mitä maksoi.

Tylsää näissä vakuutuksissa musta on se, että se 3 kk on vielä melkoisenkin halpa, mutta jos matka kestää yli tuon 3 kk, joutuu maksamaan tosi suolaisen lisän. Esim. Eurooppalaisen vuosimaksu on alle 80 egee, jos matka kestää sen alle 3 kk. Mutta koska mä olen matkassa 7 kk, joudun hankkimaan vielä lisävakuutuksen tuolle 4 kk:lle ja se maksaakin sitten jo 332 egee eli yhteensä reilut 400 egee :nuttu: Vaan minkäs teet?? :?? Pakko maksaa, sillä meikäläisen tuurilla ilman vakuutusta jään välittömästi kuorma-auton alle ja "saan" neliraajahalvauksen tms...

Niin, Eurooppalaiseen kallistun useastakin syystä, yksi suuri syy on se, että heillä on toimisto Sydneyssä. On asioiden hoitaminen ehkä helpompaa paikanpäällä, kun soitella Suomeen sitten kun (tai siis jos :D ) jotain tapahtuu...

Piia
~My mind does not only wander. Sometimes it leaves completely~

magis

Samposta kyselin vakuutusta ja hinta oli 180 euroa vuodeksi...tosin saan 10%alen, mutta tulee se ilman sitäkin halvemmaksi kuin esin tuo 300 euron lisämäksu neljältä kuukaudelta.

turvallista matkaa..=)
-Magis

Little Pumpkin

Olikohan tuossa Sampon omassa molemmat; matkatavara- ja matkustajavakuutus? :? Tuossa Eurooppalaisen omassa on molemmat, toisen saa toki jättää pois ja silloin hinta on huomattavasti edullisempi...

magis

Käsittääkseni oli kaikki, mutta eihän se ota jos ei annakkaa jos kysäset.:)
 -Magis

Little Pumpkin

Kiitos, täytyy kysäistä. Ja varmaan myös Nordeasta, kun olen niiden asiakas.

JP

Käykää viettämässä 15 minuuttia täällä, jossa keskusteltiin samasta aiheesta. On näitä ennenkin mietiskelty ja :nuttu:

Toivottavasti löytyi jotain uutta ja hyödyllistä!

Miska

Tuo IF:n matkavakuutus + tapaturmavakuutus ilman urheilurajoitusta oli minustakin paras vaihtoehto, ainakin minulle ja myös melkein edullisin. Yhteensä 377,75e. Korvaa siis kaikki extremeurheilutkin.  Tapaturmavakuutukseen kuuluu nuo invaliditeetti ja kuolemantapaus turva, joten kannattaa olla tarkkana ettei maksa niistä enää matkavakuutuksessa. Minulle ainakin yritti väkisin siinäkin niistä maksuttaa. :)

Luihu

Terve!

Itse kävin eilen Ifssä kyselemässä matkavakuutuksia.

Sairaudet tms. onnettomuudet kattava+1010 ? asti matkatavarat kattava 330 ? ja risat. Sama setti 2500 ? matkatavaravakuutuksella 557 ?. nämä siis vuodeksi.

Onko muilla konkreettisia vertailukohtia. Keskustelua auttaa, jos kerrotaan paljonko maksaa/maksoi eikä pelkästään totea "olivat ne pirun kalliita.

Kaksi kysymystä:
1. Onko "urheilurajoitus" erikseen määritelty muuten kuin, ettei kilpailuissa tai vastaavissa sattuneita vahinkoja korvata?
2. Joku oli nähnyt niinkin paljon vaivaa, että oli vakuutukset kilpailuttanut. Viitsisitkö laittaa lyhyesti hintatietoja.

Ystävällisin terveisin

Luihu
-wannabe vakuutusasiamies-

Miska

Luihu

Vastaus kysymykseen 1. IF:n vakuutusehdoissa kohdassa 2.2, jonka saa siis poistettua lisämaksulla(huom. tämä ei ole matkavakuutus vaan tapaturmavakuutus)

2.2 VOIMASSAOLO URHEILUTOIMINNASSA
Vakuutus ei ole voimassa tapaturmien varalta:
1) vakuutetun osallistuessa urheiluliiton tai -seuran
järjestämiin kilpailuihin, otteluihin tai niitä varten
järjestettyihin harjoituksiin tai vakuutetun harjoitellessa
valmennusohjelman mukaisesti
2) kiipeilylajeissa, kuten vuori-, seinä-, kallio- tai jääkiipeilyssä
3) jäätikkövaelluksella
4) taistelu-, kamppailu- tai itsepuolustuslajeissa
5) moottoriurheilussa
6) urheilu- tai laitesukelluksessa
7) ilmailulajeissa, kuten laskuvarjohyppy, riippuliito,
purjelento, kuumailmapallolento, benjihyppy, lento
ultrakeveällä tai harrasterakenteisella koneella
8) nopeus-, syöksy- tai off-pistelaskussa
Urheilurajoitus ei koske alle 18-vuotiaita. Urheilurajoitus
on voimassa sen vakuutuskauden lopusta lukien,
jonka aikana vakuutettu täyttää 18 vuotta.
Urheilurajoitus voidaan poistaa erikseen sopimalla ja
maksamalla lisämaksu.

Lisäksi maininta kohdassa 2.1, selvittääkseni että varmasti käy myös ulkomaille:

2.1 VOIMASSAOLOALUE
Vakuutus on voimassa kaikkialla maailmassa, ellei tästä ole
erikseen muuta sovittu ja tehty merkintää vakuutus kirjaan.

Eli minulla vuodeks tämä tapaturmavakuutus maksoi aika tarkalleen 100e, siis urheilurajoitus poistettuna. Lisäksi matkavakuutus ilman invaliditeetti ja kuolemantapauskorvausta (kuuluuvat jo tapaturmavakuutukseen, joten en ottanut tähän), Matkatavaravakuutus noin reiluun 500 euroon asti, en muista tarkkaa arvoa, maksoi 277e. Eli yhteensä kaikelle siitä tulee 377,75 euroa. Joka oli halvin minun löytämäni minulle sopivaan tarkoitukseen. Sain jonkun sopimusalennuksen kuiteskin, kun on entisiä IF:n vakuutuksia, mutta en minä oikein niistä paljoa tajunnut miten ne laskettiin.

PS. enää viikko ressuun :)

Little Pumpkin

Luihu;

itse päädyin lopulta tuohon IF:in vakuutukseen. Se oli halvin kaikista kysymistäni (Fennia, Pohjola, Nordea, Tapiola) sekä myös ehdoiltaan paras. Aluksi meinasin itsekin ottaa tuon, minkä mainitsit, mutta vaihdoin sitten vielä hivenen "parempaan", jossa kuolemanvara- ja invaliditeettikorvaukset ovat rapiat 50 000 ?. Matkatavarat omassani ovat yhä sen 1010 ?. Hintaa mun vakuutukselle tuli n. 370 ?.

Edellä mainittujen muiden yhtiöiden hinnat olivat reilun 400 ? eikä ehdoissa minun ymmärrykseni mukaan ollut suurempia eroja. Paitsi nuo kuolemanvara- ja invaliditeettikorvaukset, jotka olivat n. 40 000 ?. Esim. nuo "extreme-lajit" oli kaikissa suljettu korvauksen ulkopuolelle.

hevonen

JeeJee. Päädyin lopulta IF:n asiakkaaksi! 9kk matkustaja- ja matkatavaravakuutus(505?) maksoi 270?. Meikäkäiselläkään enää viikko lähtöön..:)

Luihu

Kiitos.

Miska: Minkä verran jouduit maksamaan lisää saadaksesi tuon urheilurajoituksen poistamisesta. Toisaalta on sitä ennenkin jouduttu allekirjoittanut kärräämään ensiapuun tatamilta vaatteiden vaihdon kautta.

Tästähän alkaa saada jo informaatiotakin.

Luihu

ippa

Hei!
Itse olen kanssa tässä lähdön lähestyessä vertaillut matkavakuutuksia. Päädyin sitten lopulta If:fiin.... Vakuutukseni kestää syyskuun alusta kesäkuun 3. päivään saakka ja maksaa 244 ?... oli halvin mitä löysin!
Korvasi kuitenkin samat asiat kuin Pohjolakin....

Miska

Luihu

Se hinta kolminkertastui tuon tapaturmavakuutuksen osalta kun otin pois tuon urheilurajoituksen. Eli se kai on normaalisti jotain 33e, kun kerta satanen tuli yhteensä. Mutta ilman sitä poistamista sitä ei hyödytä ottaa, koska tapaturmavakuutus kuuluu myös matkavakuutukseen. Saat  sen urheilurajoituksen pois myös matkavakuutuksesta jos haluat "yhdellä" vakuutuksella selvitä, mutta sekin hinta kolminkertaistuu ja hinta nousee älyttömyyksiin. Eli jos luulet tarvitsevasi tuon urheilurajoituksen poiston, niin poista se tapaturmavakuutuksesta, eikä matkavakuutuksesta. Jos et taas sitä tarvitse, ota pelkkä matkavakuutus.

Toivottavasti tuosta nyt sai jotain selvää :)

Luihu

Erinomaisesti selvitti. Taidan sijoittaa sen 557? ja huijata, jos urheillessa itseni telon. 2500? kattanee kaiken kaman mitä mukaani otan (digivideokamera, kannettava, kännykät, muu sälä).

Kiitos.

Luihu

Jaaha. Kannattaa näköjään olla aika tarkka noiden vakuutusihmisten kanssa. Kävin Ifssä toisen kerran pikkuveljeni kanssa ja sattui vastaan toinen virkailija, jonka mielestä olin maksamassa poskettomasti liikaa.

Ratkaisu, joka tarjottiin oli, että otan kotivakuutuksen (noin 50?), joka kattaa matkatavarat matkan aikana ja lisäksi matkustajavakuutuksen vuodeksi. Hintaa tuli jonkun alennuskupongin kanssa noin 300, tarkkaan en nyt muista. Yhdellä käynnillä tuli siis säästöä noin 250?. Alunperinhän olin ottamassa matkustajavakuutusta ja matkatavaravakuutusta hintaan 557?.

Lisäksi kotivakuutuksen matkatavaroideni yläraja on yli 3300, kun taas toisessa vaihtoehdossa se olisi ollut 2500.  Omavastuultaan kotivakuutus on hieman kalliimpi (80euroa vrt. matkatavaravak. 50euroa), mutta kokonaisuutena paketti kannattaa.

Enää 10 päivää lähtöön.

Luihu

Kissanainen

hui miten kalliita nuo teidän vakuutuksenne. Pieni vinkki 15-25-vuotiaille: Pohjolan easy-vakuutus. Se maksaa n.80 euroa ja kattaa koti-, matkatavara- ja matkustajavakuutuksen. En tiedä, mitä hienouksia nuo teidän vakuutuksenne sisältää, mutta minä taidan valita tämän. On vähän hellempi kukkarolle:)

Little Pumpkin

Ei mitään hienouksia, valitettavasti. Ikää vain on lähemmäs 30 kuin 25, että silleen... :P

MH

Noissa jatkuvissa matkavakuutuksissa on yleensä ehto että se on voimassa kerrallaan vain 3kk:n yhtäjaksoisella matkalla ja silloin pitää välillä käydä kotona että se astuu uudelleen voimaan eli kannattaa tarkistaa vakuutus ehdot jos aikoo vuodenkin olla reissussa ainakin Ifillä on näin

LoL

Minä sain áinakin halvalla vakuutuksen täältä (World Nomads).. Mulla tuli 500 egee halvemmaks..  http://www.worldnomads.com.au/index.aspx?affiliate=TVLBLG