ylioppilaana matkaan

Aloittaja kristinakestila, maaliskuu 23, 2004, 04:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

kristinakestila

Heips kaikille! :)

Kirjoitan tänä keväänä ylioppilaaksi ja australia on mielessä ja unelmissa koko ajan! :D Tekis tosi paljon mieli lähteä ensi syksynä viettämään sinne välivuotta, mutta mietin vaan työnsaantia ilman minkäänlaista koulutusta. Mitäs sanotte, "paikalliset", että saako minkäänlaista työtä (ja jos saa nin millaista) sydneyn / brisbanen alueelta tällä koulutuksella? Vai kannattaako suosiolla tulla vaan turistiviisumilla 3kk:ksi ja ottaa uusiksi WH:n kanssa myöhemmin?
:?

Marie

Aion myöskin lähteä ihan pelkällä lukiopohjalla enkä usko sen aiheuttavan sen kummempia ongelmia (mitään Australian tilanteesta tosin tietämättä). Tietysti riippuu työstä jota haluaa, mutta saahan Suomestakin töitä ilman minkäänlaista koulutusta. Luulen että se on enemmänkin työkokemuksesta ja omasta asenteesta kiinni. Ainakin siihen itse luotan :)

1770

Nyrkkisääntöinä:

- baari- ja ravintolatyöhön tarvitaan australialaisia papereita, koulutuksia tms. - ne saa rahaa vastaan paikan päällä.

- sairaala- ja hoitotyötä on tarjolla koulutuksen omaaville ja varmaan myös rintaröntgenit ym. ottaneille

- toimistotyötä on tarjolla TODELLA sujuvaa tai täydellistä englantia puhuville

- kaikenlaista sekalaista työtä alkaen pakkaushommista aina kevyeen tehdastyöhön ja hedelmänpoimintaan kaikille halukkaille - siinä ei paljon työkokemukset ja koulutukset paina

Oma asenne on tärkein, todellakin. Kuuluistat sanat "ole valmis tekemään mitä saat, niin myös saat työtä".

Minna

Heippa!:)

Mina valmistuin ylioppilaaksi kevaalla -03 ja tulin australiaan syksylla -04.Edelleen taalla.:)
Itsellani oli tyokokemusta oli tanne tullessa ainoastaan siivous-alalta,pikaruokala-alalta ja asiakaspalvelu/sihteeri-alalta.:D

Naista toista ei paljon ollut hyotya taalla koska halusin tehda jotain aivan muuta kuin edella mainittuja toita.(Tulin WH-viisumilla,jarjeston kautta).7kk aikana olen tyoskennellyt seka hyvantekevaisyys-juttujen parissa,baarissa ja hotelli-alalla.Nykyinen tyopaikkani on kitchenhandina vanhainkodissa.

Eli kun vain pitaa avoimen mielen ja jaksaa etsia, niin toitakin loytyy.Aika pitkalle paasee ilman aikasempaa tyokokemusta niinkuin huomaatte minunkin tekemista toista.Ottaa vain yhteytta job-agencyihin.:)

Tsemppia matkaan!:XXXX
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

Jaaks

Minna :D

Hyvin tehty ja taas nahdaan kuinka pitkalle avoimella mielella paastaan :D

Yksi kysymys kuitenkin viestistasi, jos sallit.

Sanoit : "...tulin australiaan syksylla -04..." :??

Minna

Jaaks...:D

Ups... (huomaa asian)nahtavasti iskenyt sormikramppi tuossa kohtaa...:)Siis tulin australiaan syksylla -03.:cool:
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

Am

Olen 20v, tuore ylioppilas, eik? ty?kokemukseni ole kovin h??pp?inen (kes?t?it? tehtaassa 3kk, ja au-pairina olen ollut). Olisikohan minulla mahdollisuuksia p??st? hotelliin t?ihin, esim. tarjoilijaksi..? J?rkk??v?tk? aussihotellit koskaan ty?ntekij?ille majoitusta? Kuinka pitki? p?ivi? siell?p?in yleens? tehd?n?

Ps. Ruusuja huipusta foorumista, t??lt? olen l?yt?nyt paaljon hy?dyllist? tietoa :god:

Jaaks

Am :D

Jos ei ole kokemusta ravintolatyosta - niin on aika vaikeaa paasta tarjoilijaksi... tiskaajaksi ehka :D

Hotellit ei jarjesta majoitusta paitsi ehka maaseudulla :?? ja silloinkin tietysti korvausta vastaan.