Riinan tuliaisvinkki oli oikein mainio, itse olen aarteina saastellyt reissumies ja jälkiuunileipiä, joita kaverit toivat. (Salmiakit on syöty..) Mutta, mutta... jos tarkoitat tuliaisia ausseille, niin silloin lista on erilainen!
Itse toin cd-levyjä: Rajattoman, Lahden sinfonikkojen, Don Johnson Bigbandin, Trio Töykeiden... Mutta harkitsin myös tavallisia Suomi-tuliaisia: Marimekon ja Aarikan tuotteita. Joululahjaksi annoin kirjoja: Waltarin Sinuhen, Sinisalon Ennen päivänlaskua ei voi ja tietysti Jansonin Muumeja (siis englanniksi tietysti!). Kirjojen ja levyjen antamisessa on tietysti jo oltava vähän perillä vastaanottajasta (esim. Don Johnson meni kyllä ihan väärälle ihmiselle!)
Täkäläiset on piknik-hulluja, ja siihen nähden täällä on tosi surkea valikoima lautasliinoja ja kertakäyttöpöytäliinoja ym. Jos olisin nyt tulossa, niin ottaisin tuliaisiksi ehdottomasti Suomen paperitehtaiden tekemiä upeita mätsääviä kattaustuotteita!!
Ja kaveri tuossa muistutti, että ulkomaisia vieraita kiinnostaa usein myös Suomen konferensseissa käytettävät lasinpidikkeet (ne klipsut, jotka laitetaan lautasen syrjään ja joissa pysyy viinilasi). Niitä myy ainakin Stockmann. Luultavasti nekin olis hyvä tuliainen...
T: Minttu