ISKATER!

Aloittaja osiris3, heinäkuu 10, 2003, 23:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Patu

Enpa viela kertaakaan ole pullovetta kaupasta ostanut, kraanavesi on kelvannut ihan hyvin. Tulee vaan juotua liikaa noita virvokkeita kuten kokis ja sprite ne kun maksavat noin 1 euron 2 litran pulloissa. Jotain paikallisia "pirkka" limonaadeja saa noin 50-60 (euro)centilla per 2 litraa. Sinallaan hassua kun 0,6 litran pullosta joutuu maksamaan 1,3 euroa :??:?? mutta kylla se kylma :XXXX:XXXX:XXXX vie voiton :D

Jouko

Airlie Beach,

Sijainti näyttäsi olevan kavereilla semmoinen että, sitä on vaikea pistää paremmaksi....:cool:

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

iskater

kyllahan taalla yllattavan hyvin viihtyy. jos nyt jotain huonoa pitaa keksia tasta paikasta.......aurinkorasvaa kuluu paljon, ja se suunnitelma etta ehtisin takaisin etelaan joulukuuksi alkaa nayttaa vahan epatodennakoiselta. mutta ei taalta kiiretta pois.
ja 200 viestia

johki72

Onnee Iskater:XXXX:XXXX:XXXX

Ihan noin ohimennen...mites aiot aiot sieltä pohjoisesta lähteä valumaan kohti etelää? Via Alice Springs etc.?

utelee Johanna:cool:

wolwerine

Kiitos kaikille, jotka vastasivat mun juomavesipohdintoihin :)
Lähden tästä raatamaan aamuyön tunneille asti, niin taas saan matkakassaa kartutettua.On varmasti sen arvoista :D

iskater

johki :D
cheers :XXXX
juuri kun tuli pohdittua miten on omat jutut vahissa, niin on se kiva kun muut rientaa aina auttamaan. etta miten taalta aion selvita alas. no ensin olisi tarkoitus paasta pois taalta airliesta, sitten townsville -> magnetic island -> cairns jossa olisi tarkoitus katsastaa great barrier reefia ja kenties atherton tablelands ja cape tribulation. sielta aliceen lentamalla kunhan saan halvat liput, totesin etta liian pitka matka bussilla ja uskon niita jotka sanovat etta se muutama paiva bussissa ja ikkunoista nakee paljon "ei mitaan". tai sitten jos joku sielta sattuu juuri autolla lahtemaan siihen suuntaan. talla hetkella epailen etta lennan sen valin. sitten pitaisi jotenkin katevasti/halvalla ja kaikki irti saada siita "keskustasta" jonka jalkeen valun alas cooperin kautta adelaideen ja melbourneen ja ihmettelen mita kaikkea siita valista loytyy. ja vahan pelkaan etten tata kaikkea ehdi tekemaan viidessa viikossa :??
niin ja kannattaa muistaa ettei mulla ole mitaan suunnitelmia :D vahan jotain alustavaa. ja vahan nayttaa etta aikataulu ainakin pettaa todella pahasti. mutta olen itselleni todennut ettei mitaan hataa kunhan en keskella eramaata ole kun vuosi vaihtuu. etta kunhan sita onnistun valttamaan niin hyvin pyyhkii.

johki72

Just just, mutta siis suuntaa antavaa aikataulua olet kuitenkin tehny.Onko toi loppuvuosi sitten se kun "loma" päättyy?
Ai niin, nytpä muistinkin mitä mun on pitäny sulta kysyä,eli millasella karttavarustuksella sä olet kulkenut?Kaupunkikohtasia turistikarttoja varmaan saakin paikanpäältä sitä mukaa kun vaihtaa paikkaa,mutta riittääkö semmoinen?
No, eipä muuta tällä erää:)

Johanna

johki72

Tai siis, tarkotit varmaankin,ettet halua viettää UUTTA VUOTTA keskellä erämaata jos aikataulut menee ketuiks......

Vaikka voishan se tietty olla vähän erilaisempi vuoden vaihde olla kellon lyödessä 12 middlle of nowhere:D:D:D

Reija

Kateellinen ma kun ei aika tuo riennä eteenpäin nopeammin :mad: :mad:

Loistavaa Iskater

:XXXX Just sain loputkin luettua.... ootan innolla pääsyä sinne ( Tammikuu2004) :cool:

Helsingissä heitti talven ensi " lumen" tai sanotaan puolen päivän räntä :D :D :D

Helsinki kuittaa :XXXX :XXXX :XXXX

iskater

juu siis suuntaa antavaa aikataulua olen yrittanyt itselleni tehda. "loma" paattyy......"lomasta" tulee pakollinen tauko kun tulee sen tyon :o aika. mutta sen nakee sitten etta milloin, kun ei nama mun aikataulut nayta pitavan.

LainaaTai siis, tarkotit varmaankin,ettet halua viettää UUTTA VUOTTA keskellä erämaata jos aikataulut menee ketuiks......

:D aivan oikein. etta kunhan onnistuisin sitten vaikka jaamaan cairnsiin jos nayttaa etten ehdi etelaan. mutta siella keskella ei mitaan en halua olla kun siirytaan vuoteen.....no mika sielta nyt seuraavaksi tulee :P

karttavarustus. lonely planetin kartoilla lahinna. turistikarttoja saa varmaan jokakylasta ja ne on kattavampia ja parempi mita esim. lonely planetin kartat. eli kylla niilla pitaisi parjata oikein hyvin. alkuun niita ahkeraan kerailinkin, varmaan hervey bayhin saakka mulla oli joka kylasta "turisti"kartta. mutta sen jalkeen en ole yhtaan vaivautunut hakemaan. kas kun huomasin etta olen yleensa enemman eksyksissa kartan kanssa kuin ilman karttaa :nuttu:
ehkapa siina yksi lisasyy miksi viihdyn taalla airliessa, niin pieni etten voi eksya :D

iskater

LainaaAlkuperäinen postittaja Reija
Kateellinen ma kun ei aika tuo riennä eteenpäin nopeammin :mad: :mad:

Loistavaa Iskater

:XXXX Just sain loputkin luettua.... ootan innolla pääsyä sinne ( Tammikuu2004) :cool:

Helsingissä heitti talven ensi " lumen" tai sanotaan puolen päivän räntä :D :D :D

Helsinki kuittaa :XXXX :XXXX :XXXX

kiitokset! :XXXX

pitaapa todeta etta taalla aika menee aivan liian nopeasti, kun on kohta nelja kuukautta jo mennyt matkasta. ja aivan liian kiire on jos aion ehtia sinne etelaan joulukuuksi. ja pelottaa pelkka ajatus etta "kohta" pitaisi palata takaisin suomeen. tata tahtia jos jatkuu niin kohta on koko vuosi hujahtanut.
räntää
ei kiitos.

aurinkoon :cool:

Reija

Iskater :XXXX

Joo räntää piisaa  :mad: eikä tässä vaiheessa auta muu kuin istua ja tuijottaa tuota näyttöpäätettä ja siinä välillä hymyillä asiakkaille :?? :?? heh, ja kahlata housun lahkeet polviin asti märkinä vetisessä lumessa.....

Mutta kohtahan sitä jo pääsee tekemään sitten ehkä/toivottavasti samoja hommia sinne Sydneyn lämpöön :D :D :D

( aloittaa 2 kuukauden hiljaiselon ) :o :o

iskater

ei sydneyssa oo lammin :D

noh, pitaa taas todeta etta naita suomalaisia on taalla PALJON. tai sitten australia on vaan niin pieni maa :?? vaan kun melkein joka paiva meinaa taalla tormaa uuteen suomalaiseen. tai sitten olen itse ollut taalla airliessa liian kauan ja useimmat kulkee taalta lapi. vaan kun en meinaa taalta pois paasta, taas on vanhoja uusia tuttuja tulossa ja jos niita nyt sitten hetken odottelee....
bundaberg alkaa nain jalkeenpain ajateltuna vaikuttamaan hyvalta paikalta. lahinna taas silta kannalta mita hyvia juttuja siella on tapahtunut sen jalkeen kun lahdin. hauskin mita nyt muista (siis eilen kuultuja juttuja) joku paatti ostaa itselleen siella lemmikkikalan. hih. siis elainkauppaan ja ostan tuollaisen kalan. ja sitten siita joku muukin innostui ja parin paivan paasta hostellissa oli ollut viisi kalaa, kaikki omissa muovipusseissaan. sen jalkeen olivat huomanneet etta kun laittaa niita koiras-puolisia samaan veteen niin ne kayvat tappelemaan. jonka jalkeen fish fights oli ollut muutaman illan kohokohta. nayttaa tassa kirjoitettuna paljon tylsemmalta milta se eilen kuulosti. ehkapa kaikki vain tempauksia joita pitaa tehda vastapainoksi sille "kivalle" hedelmanpoiminnalle. mutta on se tunnelma niin omanlainen niissa hedelmanpoiminta hostelleissa (ja yritan olla taas yleistamatta, huonolla menestyksella.)
se laguuni muuten on 24h auki taalla airliessa, tuli eilen sita testattua. ja vesi oli yhta lamminta mita se paivisinkin on. kummallista kummallista. ja yovartija jopa antoi minulle kolme hyppya sillalta, sita kun ei saa paivisin tehda. mutta muuten se on kuulemma tylsa tyo paivystaa siella laguunilla oisin.
piti taas vahan yrittaa pitaa tata omaa ketjua elossa :D

iskater

JP opettele lukemaan u2u viesteja :D

Reija

"ei sydneyssa oo lammin"

Iskater  

:?? :??

Almost like everything else is warmer than becoming winter here in Finland  :XXXX :XXXX :XXXX

JP

Iskater

Mita sa horiset, kato ite laatikkoos! :D

Okei pahottelen, ekat postit nain vasta tanaan, toinen niista oli ollut siella 3.10. asti, mut nyt asia on hanskassa. Tamakin tapahtui vahingossa, tosin ennen tata iskaterin huomautusta (iskater, vertaa lahettamaas viimeseen emailiin :D:D:D).

Mut taa oli jo epatoivoinen tapa kartuttaa posteja, iskater! :D :??

iskater

reija :cool:

niin no joo, suomi :D sita tassa vaan alkaa miettimaan miten siella tarkenee ensi kesana kun darwinista on paluulennot :??
:D

LainaaMut taa oli jo epatoivoinen tapa kartuttaa posteja, iskater! :D :??

pahoittelut :D
johtuu siita etta olen huomannut miten paljon paremmin saan viestit perille ihmisille tata kautta kuin s-postilla tai u2u:lla. taman kun useimmat sattuvat lukemaan mutta u2u:ta useimmat eivat muista katsoa ja oma s-posti kun on taaskin ollut kumossa :nuttu::nuttu:

Lauruski

LainaaMut taa oli jo epatoivoinen tapa kartuttaa posteja, iskater! :D :??

Nyt sitten selvisi sekin salaisuus. :D  Ei huolta Iskater...I'm not even close yet. ;)

iskater

olen vihdoin keksinyt mita kaipaan suomesta. turusta. kebab-aterioita omasta vakiopaikasta :D
etta on jo jotain mielessa mita pitaa tehda kun sitten joskus palaan. kayn kebabilla. koti-ikavaa en muuten oikein ole loytanyt. alkuun sita tuli mietittya etta onko tassa koti-ikava vai ei. totesin etta loytyy muutamia ihmisia joita saattaa olla ihan pikkiriikkisen :D ikava, mutta ei nekaan ystavat ole kaikki suomessa. enpa oikein tieda miten tanaan satuu naita juttuja olemaan mielessa kun koneelle tulee. nama nyt ei kaikki ole taman paivan keksintoja, mutta muistanpa tanaan tassa paatteen aaressa. tamakin kun on tullu esille (koti-ikava) useampaan kertaan muidan kanssa jutellessa. ja havaintona lahes kaikki kanadalaiset ovat sanoneet etta alkaa olla kotiin kaipuuta 3kk:n jalkeen. yksi naista kanadalaisista oli jopa varmistanut ettei palaa kotiin ennen kuin 3kk:n loma ohi siten etta oli laittanut lentolippujen paivat umpeen. etta vaikka tekisi mieli kotini aiemmin niin ei paase kun ei ole rahaa vaihtaa niita lippuja. mutta oli tyytyvainen omaan paatokseensa.
foam party taalla airliessa, taisi olla maanantaina. oli ensimmaiset vaahto pippalot missa olen ollut. vaahtoa oli ainakin taalla riittamiin. siita mista sita katosta tuli oli reilun 1,5m kerros sita vaahtoa. ja siina aika isolla alueella sellainen kerros etta kun sattui kaatumaan niin istuvalteen oli paa juuri ja juuri vaahdon pinnalla. niin se yksi huono puoli tassa. on lattiat aika liukkaita ja tulee paljon mustelmia kun kaikkien tulee aika paljon kaatuiltua. iso bonus baarille siita etta osasivat kayttaa vain muovimukeja, yksikaan rikkoutunut lasi siella olisi ollut aika tappava. ehka ovat taman heti tienneet, mutta EI lasia foam partyihin.
oma aikataulu. alkaa tuntua silta etta se melbourneen joulukuuksi tekee liian tiukkaa. nyt kova mietinta kaynnissa etta jos totean etten sinne ehdi niin missas sita sitten olisin.....ehka sen viela keksin. cairns voisi olla vaihtoehto, mutta se taitaa olla vuodenvaihteessa jo tuskaisen kuuma?
lauruski :D
jospa tama vahan tasoitti tuota edellista "viestien lisaamista" ? nama jos olisin muistanut eri paivina olisin saanut monta postitusta enemman :D eihan tassa mitaan muuta tarkoitusta ole kuin oma palstan kartuttaminen :D:D:D

:XXXX

iskater

noh, nainpa tassa taas kavi etta uusi viesti peraan. mutta nyt en loytanyt muuta keinoa kun lahettaa tama tata kautta :(

Jouko apua.
"Olet saavuttanut U2U viesti kiintiön rajan. Poista U2U viestejä laatikostasi jotta voit käyttää toimintoa."
:??
tama ilmoitus siis kun yritin vastaa u2u viestiin. tuli sen jalkeen poistettua reilut 20 viestia ja sama ilmoitus tulee edelleen? ehkapa yritan poistaa lisaa ja toivoa etta saan sen toimimaan.....

Jaaks

Iskater :D

Poistathan niita viesteja seka in- etta out boxeista :??

Hannes

ai turun kebabeja ikävä...itsekin turussa asuneena reilut 20 vuotta niin voin sanoa,että kunigas kebabin kebuja on ikävä.on ne niin hyviä!!! ja varsinkin :XXXX kanssa :cool:

pitäisköhän lähteä turkuun käymään,täältä Espoosta se on hieman helpompaa kuin sieltä Ossilasta! :roue

Hannes

iskater

juu molemmista :(

eika vielakaan toimi :??
ehka yritan seuraavaksi kirjautua ulos ja sitten uudestaan sisaan jossei tama kone paivita sita etta niita viesteja on poistettu

:(

iskater

uusi vika :(

ei se auta etta yritan poistaa niita lahetettyja viesteja. ne tulee takasin :nuttu:
noh, nyt pitaa lahtea kun tuli netti aika tayteen. huomenna uudestaan yrittamaan....

Jaaks

Se voi auttaa Iskater, mutta olen itse joskus huomannut, etta kun yritat delete liian monta viestia kerralla mitaan ei tapahdu :??

Koita ensin vaikka vain 5 viestia kerralla :??

Jouko

Hei Iskater,

Viestilaatikon ylärajan on 50 viestiä ja näyttää siltä että sinulla on yli tuon määrätyn määrän. Viestien rajoituksella on tarkoitus pitää tietokantaa hieman pienempänä.

Jos jostain syystä sinulla on alle 50 viestiä ja et vieläkään voi postitaa laita iloimoitus tähän siitä tai mailaa

j  l a a k s o   m i u k u m a u k u  d u n d e r n e w s  p i s t e   c o m

Terveisin
Jouko

Anski

Iskater:D
Olet monessa viestissä "sanonut" sitä, että luottokortti kannattaa olla mukana, niin oletko sitä mieltä, ettei siellä pärjää ilman sitä?
Itse kun en sellaista omista, enkä hirveän mielelläni hankkisikaan, oman rahankäyttöni tuntien.. Voisi äkkiä käydä niin, että höyläisin itseni vararikkoon:)
Mieluummin maksan käteisellä, että olen perillä tilini saldosta.
Kuinka yleisesti siellä käy Visa electron?
Suomessahan se varmistaa automaattisesti tilin katteen, mutta sellaisen villin huhun :?? olen kuullut, että ulkomailla tuo varmennus ei aina toimisi?
Iskaterille iso kiitos matkakertomuksestasi:god:

Jouko

Ansku,

Visa Electron näyttää käyvän melko yleisesti ainakin Visan oman web sivulla olevan automaatti paikannus sivun mukaan.

Tässä linkki pankkiautomaatti paikantimeen.

http://visaatm.infonow.net/bin/findNow?ONE=1&CLIENT_ID=VISA_USA&LOCATOR=VISA_USA&TYPE=PERSONAL

Terveisin
Jouko

mette

Anski :)

Sukulaistytölle oli tuo Visa Electron hankittu viime joulun vierailulla tänne Australiaan ja kortti toimi kuten muutkin ATM-kortit :)

Lauruski

Anski :P

Itsellani on aussipankkikortin lisaksi visa electron ja hyvin se on kaikissa paikoissa toiminut.  Ensin vahan vierastin sen kayttoa, koska Suomessahan sita ei joka paikassa kelpuuteta. Taalla ei ainakaan viela ole ollut ongelmia. Itse yritan sita kuitenkin mahdollisimman vahan kayttaa (en oikeastaan kayta ollenkaan), kun haluan siella Suomitililla olevan rahaa pahan paivan varalle.  Jos jotain sattuu siis tms.

iskater

nyt tuo u2u taas toimii. hyva niin. sellainen kysymys etta antaako se laatikko menna reilusti yli sen 50 viestin ennenkuin tuo kyseinen ilmoitus tulee? kun tuli sielta kymmenkunta viestia poistettua ennen kuin alkoi toimimaan. noh, enpa niita viesteja siella niin tarvitse, yritan vaan jatkossa muistaa niita poistaa.

LainaaOlet monessa viestissä "sanonut" sitä, että luottokortti kannattaa olla mukana, niin oletko sitä mieltä, ettei siellä pärjää ilman sitä?

olen sita mielta etta parjaa ilman luottokorttia. tuosta visa-elektronista ja tulikin ihan mukavasti infoa. siita kun en itse tieda mitaan. jonka takia tulikin mieleen, kun visa-elektronilla nostaa automaatista niin meneeko siita valista joku hassu prosentti joka kerta? minkalainen mahtaa olla siina se vaihtokurssi jos tili on kuitenkin suomessa?
luottokortti helpottaa taalla elamaa huomattavasti. paljon apua on kun tekee jotain varauksia niin yleensa haluavat tuon numeron takuuksi etta voivat tehda varauksen. esim. jos varaat bussilippuja puhelimella, hostelleja netista tai puhelimella niin monet kaipaavat sita numeroa yms. ja on muutaman kerran kaynyt niinkin etta taalla on ATM mennyt kiinni juuri silloin kuin ei ole ollut kahta dollaria enempaa kateista ja kovasti olisi pitanyt olla. silloinkin on luottokortista apua.
mutta olen sita mielta etta ilmankin parjaa!

eilen illalla sain vihdoin vahan esimakua naista myrskyista. jee. taisi olla aika koyha ukkosmyrsky, mutta oli se silti jotain niin muuta mita olen ennen nahnyt. oli kuin joku olisi pimeydessa leikkinyt isolla valokatkaisijalla, koko taivas kirkastuu hetkittain, eli ei mitaan yksittaisia pienia salamoita. vaan taivas kirkastuu kerralla joka suunnasta. ja muuten on pimeaa. sitten tulee todella kuuma juuri ennen kuin sade alkaa. jonka jalkeen tuli vetta aika paljon. saali vaan ettei sade kestanyt yli 15min. kas silloin naki viela kivampia salamoita silloin kun joku laittoi ne valot paalle. isoja, jee, eika mitaan valahdyksia vaan sellaisia jotka pysyivat siella taivaalla hetken.
ja vihdoin mulle on selvinnyt mita tuo oma s-posti osoite tarkoittaa. nyt kun on tainnut viikon ajan tulla vain noin joka viides posti lapi. alkaa visaa@.... :nuttu:

MiKaK

Visa electron,

Itse olen jonkun verran myös korttia käyttänyt ulkomailla. Ja se tosiaan suorittaa joka käyttökerralla sen katteen tarkistuksen eli sen että tilillä tosiaan on rahaa. Joskus tietoliikenteessä voi sitten olla ongelmia ja kortin käyttö ei onnistu vaikka tilillä siis olisikin rahaa! :?? Mutta yleensä näin käy vaan kortilla maksaessa, ei automaatilta nostaessa.

Kun rahaa nostaa automaatilta siinä menee ylimääräistä tietty prosentti määrä summasta jonka nostat ja nostomaksu :o

Tässä esim. nordean sivuilta pari linkkiä:

http://www.nordea.fi/fin/hen/kodin/Kateisnostot.ASP?navi=hinnasto  Hinnasto
http://www.nordea.fi/fin/hen/kortit/visa_electron.asp?navi=kortit&item=electron  Visa Electron

-MikaK-

Tiikeli

Mites tuo maksupolitiikka siellä?
Minä ajattelin että siellä avataan paikan päällä tili mistä raha-asiat hoidellaan :?? Vai onko teillä tili kotosuomessa jolta maksatte kaiken vai sekä että? Itse kun ajattelin tyhjentää tilini lähtiessä mutta tokkopa ne siellä heti luottokorttia myöntää eli ne laskut menisivät sitten Suomen tililtä?

kyselee Tiikeli :god:

Anski

Kiitoksia informaatiosta!
Tolla visa electronilla ei varmankaan onnistu hostellin yms. varaaminen netistä/ puhelimella, kun se ei kuitenkaan oo tollanen "oikee" luottokortti:?? Kellään kokemusta/tietoa?
Kyllähän se enemmin kannattaa käyttää paikallista korttia, itsellä ainakin on ulkomailla mennyt aina jonkinlainen maksu, kun electronilla maksanut.
Tämäkin riippuu kai maasta, missä korttia käyttää.

viltsu

Itsellani ei ole ollut mitaan ongelmia hostellien varausten suhteen tai minkaan muun asian hoitamisessa vaikka ei ole luottokorttia. Aina voi soittaa hostellin ilmaiseen varausnumeroon ja varata huoneen. Ei siihen tarvitse luottokorttia. Joten netista varaaminen on minusta vain rahan tuhlausta, kun sen voi hoitaa ilmaiseksikin. Ja toimiiko kone vai eiko ja missa kohtaa kaatuu exploreri. soittaa vaan ilmaisnumeroon ja varaa siita.
Kertaakaan ei ole tullut tilannetta jossa olisin tarvinnut luottokorttia.

Jos muistan oikein, niin visa electornilla rahaa nostettaessa lahtee 2.5 euroa per nosto plus 2.5 prosenttia nostosummasta.

Taalla kun avaa tilin, jos ja kun sitten tekee toita niin kayttaa vain sita aussi tilia. Niin ite ainakin tein.

iskater

LainaaAina voi soittaa hostellin ilmaiseen varausnumeroon ja varata huoneen.

sori viltsu :( ei aina voi. kaikki hostellit ei suostu varaamaan josseivat voi olla varmoja etta tulet paikalle ja sitten jaisi ruuhkaiseen aikaan tyhja sanky. kylla useimmista hostelleista voi varata sen huoneen pelkastaan soittamalla sinne ja kertomalla milloin tulee. mutta tama ei ole saanto.

LainaaJoten netista varaaminen on minusta vain rahan tuhlausta

:?? ei se mitaan maksa. haluavat vain sen luottokortin numeron takuuksi etta tulet paikalle etka jata tulematta. ja sama asia puhelimella.

on tassa tullut mietittya, yksin ja porukassa, enka ole keksinyt sanaa talle asialle suomeksi tai englanniksi. mika on se juttu kun mennaan supermarkettiin ja sitten laitetaan siina kassan hihnalla ostosten valiin. siis se mista se myyja erottaa mista loppuu edellisen asiakkaan tavarat ja mista alkaa seuraavan. mika on se sana? :?? suomeksi tai englanniksi?

Jaaks

Se on vaikka "divider" :cool:

johki72

Hmm....mahtaakohan tuolle edes olla varsinaista nimeä edes suomeksi...

Kai se vaan on  kapula joka siihen laitetaan:??:??

Mutta eikös olekin sangen ärsyttävää kun alkaa jotain tollasta miettimään, mutta ei saa millään päähänsä sitä sanaa mitä hakee:nuttu::nuttu:

iskater

jaaks :D

divider, jee!! ei tahan yksikaan britti osannut eilen illalla baarissa vastata. saatoi tosin johtua :XXXX vaan kuitenkin. cheers!

LainaaAlkuperäinen postittaja johki72
Hmm....mahtaakohan tuolle edes olla varsinaista nimeä edes suomeksi...

Kai se vaan on  kapula joka siihen laitetaan:??:??

Mutta eikös olekin sangen ärsyttävää kun alkaa jotain tollasta miettimään, mutta ei saa millään päähänsä sitä sanaa mitä hakee:nuttu::nuttu:

on! sangen arsyttavaa, mutta onneksi voi aina kayda selittamaan. ja se on yleensa kivaa jos jotain tulosta syntyy.
paras suomalainen sana jonka suurin osa naista ulkomaalaisista oppii ja toteaa jopa parhaaksi sanaksi mita tietaa tahan millaan kielella. cheers, skol yms. yms. kippis. ja kun sen tarpeeksi nopeasti suomeksi sanoo niin se monelle kaantyy "get pissed" ja senhan ne kaikki muistaa :D ja toteavat, well that makes sense :coolh eli unohtakaa kaikki vaikeat ja pitkat holkynkolkynit sun muut. get pissed, se ne kaikki oppii ja muistaa

Jaaks

"Kippis" = "keep peace"

An old sea mans tale :o