Jounij: En ole mustamaalannut kaikkia muslimeja terroristeiksi, en missään vaiheessa. Olen puhunut siitä pienestä osasta, jotka ovat tiedotusvälineissä näkyneet.
Jaaks: Luulen ettei tällainen nettipalsta ole sopiva paikka keskustella uskonnosta ja politiikasta, kyseessä on niin suuret tunteet, että viestin tulkinta muuttuu sen mukaan kuka viestiä lukee. Lisää ongelmia tulee siitä, ettei täällä netissä näe toisen keskustelijan eleitä ja ilmeitä, jotka muodostavat viestinnästä hyvin suuren osan. "Hymy huulessa" laadittu kirjoitus saatetaan tulkita vihan puuskassa kirjoitetuksi. Ilmiön tuntevat kaikki jotka netissä vähääkään chattailevat. Luitko muuten yksityisviestini? En ehkä osannut lähettää sitä, koska en ole ennen niitä lähetellyt...
Aikis: Aihe on ahdistava, tai ainakin painostava. Itse en ole ahdistunut, jos sitä tarkoitat. Lisää ahdistusta syntyy, kun oma sanoma tulkitaan väärin. En ole rasisti, en suvaitsematon, en ole leimannut enkä leimaa kaikkia muslimeja terroristeiksi. Ahdistun kyllä jos tätä ei uskota!