Kirjoittaja Aihe: Golf  (Luettu 3529 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Raiwå

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • You go waltzin Matilda !!!!
Golf
« : Huhtikuu 06, 2003, 23:59 »
Eiku Mailat messiin vaan.
En ole vielä törmännyt sellaiseen clubiin, jossa vaadittaisiin kortteja.
Tosin niitäkin on, mutta soittaessa tee off aikaa, ilmoittaa olevansa lomalla suomesta.
Ei kukaan halua rahaa kieltää.

Toinen pointti, jätä mailat kotiin, osta täältä ne paikanpäältä.
Hintaero on pieni,sen mitä maksat Suomessa Euroina, täällä maksat Dollareina.
Muistaakseni kurssi oli 1 euro=2dollaria
Eli Titleistin mailoja esim ostaessa;rautamailat lähtee reilusti alle $1000, kun ne Suomessa on Euroina saman verran.
Ja eihän kukaan voi sanoa Takaisin mennessä että et saa omia mailojasi kotiin tuoda.
Eli Kuitit postissa kotiin ettei jää rysän päältä kiinni.
:coolh:coolh
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Poissa juissi

• Piltti
  • *
Golf
« Vastaus #1 : Huhtikuu 06, 2003, 16:34 »

Olen tulossa Australiaan toukokuussa ja tarkoituksena olisi pelata golffia. Tarjonta on kuulemani mukaan kattavaa, mutta jäsenyys ym. asiat hiukan epäselviä. Onko minun oltava Suomessa jossakin seurassa jäsen vai onnistuuko pelaaminen public course:lla muutenkin?

Poissa Emppu

• Mänkki
  • **
golf
« Vastaus #2 : Elokuu 18, 2005, 10:04 »
Miten Australiassa toimii golfsysteemi? Minkä hintaisia ovat gree feet? Entä miten klubien jäsenyydet ja kausimaksut?

Poissa Aikis

• Herootes
    • awailable
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #3 : Elokuu 19, 2005, 06:21 »
Voi Emppu, eikö sulle ole kukaan täältä ruohoreikäpallon onnelasta vielä ehtinyt vastata... taitaa kaikki olla pelaamassa...

golfkenttiähän on suurinpiirtein samanverran kuin supermarketeita. Suurin osa on yksityisiä clubeja joilla on omat jäsenyyskriteerinsä. Niitä en minä tunne tarkemmin.

Mutta sitten on aika mukava määrä myös public (ilmeisesti councilin ylläpitämiä) courses, joissa voi ilman green cardiakin pelailla. Ja harjoittelu rangeja myös löytyy kohtuullisesti, jos sellaisia kaipaa.

Tuota, täytyy sanoa, että hinnoista en tiedä, kun joku muu on aina maksanut... Mutta www.iseekgolf.com saat ainakin jotain tietoa ja sieltä löytyy Australian top 100 kenttääkin...

Poissa jounij

• Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #4 : Elokuu 19, 2005, 13:14 »
Ne muutamat kerrat, jotka minä olen pelannut kolopalloa, kenttämaksu on ollut ihan peräti pari kymäläistä :).

Monille yksityisillekin klubeille toivotetaan vieraat muitta mutkitta tervetulleeksi varsinkin arkisin, kun ei ole klubin jäsenten omia keskinäisiä kilpailuja käynnissä, ja jäsenen vieraana pelaamaan mennessä kukaan ei niilläkään kentillä (ainakaan minun käymilläni) kysele minkään väristen korttien perään.

Rohkaisee
Jouni
Canberra

Poissa Tony

• Muriaanien kuninkas
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #5 : Elokuu 19, 2005, 20:41 »
Itsekin lukeudun erittäin satunnaiseksi golffaajaksi. Yleensä sitä tulee harrastettua kerran kymmenessä vuodessa, eli aina Australiassa käydessä:D
Kenttämaksut eivät päätä huimaa, koska golf on Australiassa tavallisten duunarien ja etenkin eläkeläisten suosima harrastus. Kuten Jouni kertoikin, niin useat yksityiset klubit päästävät mielellään vieraita pelaajia  eli maksavia asiakkaita kentilleen, koska monien klubien jäsenmäärä on hiipumassa luonnollisen poistuman takia, eikä tilalle ole tulossa nuorta väkeä.
Mitään korttia ei minulta ole koskaan kyselty, ei edes Royal Adelaidessa, jossa muutaman kerran olen ollut pelaamassa. Tällaista satunnaisgolffaria kyllä hivenen hirvitti kyseisen paikan avauslyönnit muutamalla väylällä, kun aivan väylän vieressä kulki vilkasliikenteinen nelikaistainen tie:itke. Eipä juurikaan sopinut slaissia.

:)Tony