Nyt on tullut se hetki, jolloin yksi merkittava ajanjakso elamassa paattyy ja on aika luoda talla haavaa viimeinen katse Tasmanian meren aaltoihin...Kamat on muuttoliikkeen hoivissa, huomenna Qantas kumppaneineen lennattaa Helsinkiin ja kuukauden loman jalkeen alkaa uusi tuntematon tulevaisuus Singaporessa!
Samalla on aika myos kiittaa kaikkia dunderilaisia - ja muutamia nimeltamainitsemattomia eritoten! - ikimuistoisista ja antoisista ja joskus mielta kuohuttavistakin keskusteluista seka valtavasta maarasta informaatiota ja vaikutelmia, joita olen saanut. Olen nauttinut seurastanne suunnattomasti ja pyrkinyt ja pyrin hyodyntamaan kaikkea sita antia jatkossa tyossani ja muutenkin.
Piakkoin Suomi-Seuran muuttajien opas -sarjassa pitaisi ilmestya myos Australia, jonka sisallossa dunderilla ja dunderilaisilla on oma osuutensa, mika on myos oppaassa mainittu.
Nyt ei kenenkaan kuitenkaan pida nuolaista ennekuin tipahtaa! Piipahdan foorumilla varmaan vastakin, ja nythan minulla sitten on entista enemman vertailupohjaa osallistua vaikkapa keskusteluun 'Huonointa' tai 'Parasta Australiassa', jaaritella Timon kanssa Singaporen ja Australian eroista, tai ehkapa keskusteluun 'Jarkky ikava Australiaan takas'...TAi jos oikein pahaksi aityy, niin 'Mika viisumi minulle'!
Silla elamastahan ei koskaan nakojaan tieda mihin se heittaa ja miten se riepottaa. Viimeiset vuodet Australiassa muodostuivat varsin erilaisiksi kuin edes osasin kuvitella ja sisalsivat yhta aikaa valtavia ilon aiheita kuin mittaamatonta luopumista ja suruakin. Elamassa ei kuitenkaan ole sen enempaa kenraaliharjoitusta kuin palautusoikeuttakaan, joten se enimmakseen menee niin kuin on mennakseen. Kuitenkin jokainen hetki onnistumisine ja haasteineen, jotka tama reissu sinallaan on tarjonnut, on ollut 'excellent, beautiful, lovely, fabulous, brilliant' ja mita muita ylistysanoja taalla nyt tavataankaan kayttaa!
See you guys! XO
terveisin Aikis, joka niiaa ja kiittaa erityisesti tasta nimesta, josta ei enaa luovu...