Kirjoittaja Aihe: Tuoretta hiivaa Brisbanesta?  (Luettu 3086 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa woikukka

• Piltti
  • *
Tuoretta hiivaa Brisbanesta?
« : Tammikuu 15, 2006, 12:28 »
Enpas olekaan taalla ihan vahaan aikaan kaynyt. Olin jopa salasanani unohtanut, mutta onneksi loytyi , kun kavin kaikki mahdolliset sahkopostit lapi :P...

En hakemalla loytanyt vastausta kysymykseeni, joten paatin sit laittaa uuden viestin...

Onko kellaan tietoa saako tasta maasta, mielellaan Brisbanen alueelta mistaan tuoretta hiivaa? Tama tytto kun ei tykkaa kuivilla hiivoilla leipoa :(...

Poissa zetax

• Muriaanien kuninkas
    • Laitapuolenkulkija
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : Tammikuu 15, 2006, 20:31 »
Lainaus
Alkuperäinen postittaja jounij

Vain kuivahiivaa (dry yeast) saa tavallisista kaupoista. Tuorehiivaa kuulema saa harvoista ja valituista terveysruokakaupoista, mutten ole ikinä itse ostanut, kun meillä ollaan tyydytty tuohon kuivahiivaan (ja sitten juomissa oleviin hiivoihin, heh heh).

Lainaus
Alkuperäinen postittaja Terhi

Pitaa viela lisata edelliseen tuorehiivakeskusteluun....

Ma oon vasta nyt, yli 7 vuoden maassa asumisen jalkeen, loytanyt tuorehiivaa lahikauppani (Sims in Werribee) tuoretiskilta kalojen ja lihojen joukosta. Ja hintakin on edullinen - viimeksi muistaakseni maksoin noin 50c palasta, josta olisi saanut ainakin parin litran pullataikinan (itse tein vain puolen litran taikinan ja valitettavasti loput hiivasta kuivui niin pahasti, etta se piti heittaa pois...) Oon huomannut etta takalaisten jauhojen erilaisuudesta johtuen taikinaa taytyy vaivata huomattavasti enemman kuin koto-Suomessa etta taikinasta tulee tarpeeksi sitkoista... Ja lisaksi mulla on ollut sama ongelma kuin Arilla(?) tarpeeksi lampiman kohoamispaikan loytamisessa... mutta muuten kylla on leipominen onnistunut ihan mukavasti...

Pikaisesti löytyi nuo tästä

Poissa hanskie

• Knihti
Hiiva
« Vastaus #2 : Tammikuu 16, 2006, 07:11 »
Vinkkina mainittakoon leipureille, etta tuorehiivan voi pakastaa ja siten sailyttaa pakasteessa up to 6 kuukautta tai jotakin sinnepain.  :roue  :XXXX

Hyvat pullat vaan kaikille :peukkuy
Hannu

Poissa mette

• Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #3 : Tammikuu 16, 2006, 13:13 »
Hei woikukka!  Tuorehiivaa voit ostaa ainakin  Wollongabassa sijaitsevasta varastomyymälästa; Pennisi Distributors.   Tosin   pure yeastia  myydään ainoastaan kilon pakkauksissa, mutta  sitähän voi pakastaa kuten Hanskikin tuossa edellä jo sanoi. Joulukuun alussa kilohinta taisi olla siinä neljä dollaria. On siis myös paljon edullisempaakin! Itselläni  ei ole kokemusta hiivan pitkäaikaisesta pakastamisesta, ei täällä Australiassa  eikä  myöskään Suomessa.  Tutut  kuitenkin ovat sitä mieltä, että täkäläinen tuorehiiva ei kestäisi pakastamista samoin kuin suomalainen tuorehiiva :confuse .  Kuitenkin  pakastettaessa hiivaa kannattaa se kuivumisen estämiseksi kääriäkin elmukelmuun.

Poissa Nordman

• Mänkki
  • **
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #4 : Tammikuu 30, 2006, 05:50 »
Farmen Joe's Gympie roadilla Kedronissa.

Sielta loytyi ainakin:D
"Tyyli ennen tarkoitusta, asenne ennen kaikkea"

Poissa woikukka

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #5 : Helmikuu 11, 2006, 11:22 »
Kaveltiin Brumby's Bakeryyn ja kysyimme heilta, ihan tuosta lahiaostoskeskuksesta... Saatiin tuoretta hiivaa $1 100g eika tarvi ostaa kilotolkulla :). Vihdoin voi leipoa kunnon pullaa tosin taidan odottaa talvea ja ilmojen viilenemista, kun ei talla hetkella oikein jaksa keittiossa haaria...