Alkuperäinen postittaja Tiitujohanna
Ilmeisesti meian alueella ei oo cable mahollisuutta, ainakaan viela, mika kylla kuulostaa hassulta, kun asutaan Melbournen melkein keskustassa!
Näin voi hyvinkin olla, mutta kannattaa varmistaa asia esim.
Optukselta
Entas tarkottaaks tuo "wireless" esim sita juttua mika tulee joidenkin tietsikoiden mukana valmiina?
Tekniikka siellä takana on sama (ainakin jokseenkin sikäli kuin tiedän), mutta tuotteina ne ovat eri asioita. Voisi sanoa, että tuo tietokoneen mukana tuleva yhteys korvaa koneesi ja kotonasi olevan "tukiaseman" (ts. "seinäpistokeen" eli adsl-modeemin tms. ) välisen johdon. Sen sijaan operaattorin tarjoama langaton yhteys korvaisi tuon "tukiaseman" ja heidän lähettimensä välisen johdon, joka ADSL-tekniikassa on puhelinlanka ja kaapeliyhteydessä tv-kaapeli. Eli se, että tietokoneessasi on langaton verkkoyhteys, ei periaatteessa vaikuta tuon langattoman operaattoriyhteyden saamiseen tai toimintaan.
Voiks sita sitten kayttaa missa vaan? Mie yritan parhaillaan saastaa rahaa etta saisin ostettua uuden omenan (G5)... tosin siihe saattaa menna aikaa niin, et sit on jo tekniikat kehittyny noissa muissaki vaihtoehoissa...
Siihen langattoman kilpailuetu perustuu, että operaattorit pyrkivät tekemään niistä tuotteita, joita kannettavien omistajat pystyisivät käyttämään missä vain. Siitä ei minulla ole käytännön kokemusta, miten hyvin ajatus käytännössä toimii, mutta olen kuullut, että ongelmia vielä on.
Paikallaan olevassa koneessa taitaa vielä jonkin aikaa ADSL olla kuitenkin luotettavin ja nopeuteen nähden edullisin ratkaisu.
Erityisesti skype-käytössä minä en vielä oikein luota langattomiin ratkaisuihin. Luovuin kotonakin langattomasta yhteydestä adsl-modeemin ja koneen välillä, koska huomasin sen pätkivän ja olevan hitaampi kuin vanha kunnon lähiverkkokaapeliyhteys.
Mutta anyways, kiitos, ja niiku Disturbance jo totes, toivo elaa...
Mikäpä sen Topin tappaisi ... ja taitaa se lapamatokin vielä hengittää
:hahhaa