....niinpä Tony:P
Ensimmäisenä, katselin tuossa brittiuutisia ja siinä ilmoittivat eri maiden lahjoituksista kuin kyse olisi jostain kilpailusta. Englannissa asuneena tiedän että usein porrastettua koko elämä, ylempi luokka, keskiluokka jne ja kuka antaa eniten -tyylinen ajattelu tyypillistä. Tämä ajattelutapa sekä tuo ilotulitustehtaiden ym tyylinen ajattelu pistää miettimään että miksi kaikki pitää ajatella niin monimutkaisesti kun hyvin simppelistikin voi sanoa että tällä hetkellä on lukuisissa Aasian maissa kova hätä ruoasta, puhtaasta vedestä ja päivittäisestä selviytymisestä

.
He ovat itse varmasti jo ehtineet miettiä myöskin pidemmän päälle miten kaikki tämä vaikuttaa elinkeinoon mutta siitä huolimatta luulen että tällä hetkellä Thaimaassa, Sri Lankassa, Indonesiassa, Intiassa, Malesiassa, Malediiveilla, ja muissa tsunamin uhrimaissa ei välitetä vähääkään miten Kiina pärjää jos ilotuliteitta ei osteta, tai miten paljon kukin maa antaa, kunhan sitä apua tulee, ja nimenomaan niille jotka sitä tarvitsee!
Suomalaisia on paljon hukassa, myöskin minulle tuttuja ihmisiä, mutta myöskin aussikavereitani on kadoksissa, joten ehkä hieman puolueellisena annan apua missä pystyn ja koetan ajatella vain tämän hetkistä tilannetta. Ehkä yritän vaan sanoa että jospa kerrankin ei analysoitaisi liikaa tilannetta, vaan annetaan apua niin paljon kuin pystytään (materialistista, rahallista tai henkistä apua) nyt niille jotka sitä todella tarvitsee ja huolehditaan ensi viikolla, ensi kuussa sitten tulevaisuuden avusta lisää, sitä jatkuvaa tulevaisuuden avustusta kuitenkaan unohtamatta.
Yhdyn tuohon hommaan mitä Tony sanoi eli ei saa unohtaa! Monet valittaa että jos uutisissa on vaan sitä yhtä ja samaa mutta jos ei olisi, aihe menisi unholaan hyvin helposti... ja sitä ei mielestäni saa sallia.
Tässä hieman laajasti pohtien... :eye:
Terhi