Kirjoittaja Aihe: Australian design?  (Luettu 6434 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hanski

• Piltti
  • *
Australian design?
« : Joulukuu 03, 2004, 05:09 »
Aikaisemmin taalla on keskusteltu backpackerin tuliaisista, mutta hakukonettakaan kayttamalla en loytanyt keskustelua australialaisesta designista. Mita ovat ne Australian 'Iittalat, Marimekot ja Hackmannit', jotka loytyy lahestulkoon jokaisesta aussikodista? Siis jotain sellaista pysyvaa australiasta kotiin Suomeen viemisiksi, miellaan australiassa suunniteltua ja valmistettua. Kauppoja olen jonkin verran kierrellyt:eye:, mutta 5kk maassaolon jalkeen en vielakaan ole loytanyt Australian 'Aaltovaaseja'. Kai taalta muutakin koytyy kuin kengurunnahkamattoja, bumerangeja ja aborgitaidetta?

Poissa Aikis

• Herootes
    • awailable
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : Joulukuu 03, 2004, 05:46 »
Olen tätä samaa kysymystä pohtinut, mutta etsintöjen tulokset ovat olleet laihoja. Minäpä vähän pahoin pelkää, ettei juuri löydy... kaikki posliini ja lasi johon olen tähän asti törmännyt on eurooppalaista tai kiinalaista. Kysyin kerran tässä maan johtavassa tavarataloketjun myymälässsä, taloustavara- sisustusosalstolla, että olisiko mitään australialaista, ruokaluvälineitä tai lasia... myyjä katsoi omituisesti.

Opaalikorut ovat ihan aitoa aussikamaa ja aivan ihastuttavia erilaisine variaatioineen niin värin kuin muodonkin suhteen - joten löytäistikö niistä viemisiä? Ja sitten tosiaan nuo aborginaalitaiteen hedelmät, mutta niissäkin kuulemma suuri osa on kopioita tai siis ei ainakaan aitoja. Didgeridoo-musiikki on aivan upean puhuttelevaa ja hoitavaa, sitä löytyy monelta cdltä.

Poissa chilifinn

• Knihti
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #2 : Joulukuu 03, 2004, 08:43 »
Kokeileppa katsella vaikka netin kautta vinkkejä,
esim www.auscraftnet.com.au
         www. craftaus.com.au
          www.desiredglass.com.au
Googlen kautta löytyy varmaan paljon muutakin luettavaa.
Kylllä Australiassakin on vaikka minkälaisia designereita. Tekevät hienoja koruja ja muita lasitöitä, keramiikkaa, puutöitä ym.
Varsinaisesti Marimekkoon tai Iittaalaan verrattavia firmoja ei kyllä tule minullekaan mieleen.
Ken Done on taiteilija, jonka töistä on ainakin ennen ollut julisteita, kalentereita, kortteja ja T-paitoja  saatavilla. Oikein hauskoja töitä: www.kendone.com.au
Näyttää olevan jotakin lasitavaraakin, tosin ruotsalainen Kosta Boda valmistaa ne.

Itse olen tykännyt myös esim "rainforest magic" nimisestä CD:stä jonka ostin matkamuistoksi jostain luonnonpuistosta. Siinä on luonnon ääniä ja instrumentaalimusiikkia.
No, meni sivuraiteelle jos etsit lasitavaraa mutta jospa tästä on jotain hyötyä.

Poissa datapair

• Knihti
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #3 : Joulukuu 03, 2004, 10:28 »
Tervehdys!

Hanski. Näen, että vaikutat Melbornessa, mutta siitä huolimatta voi samaa kamaa löytyä sieltä kuin Brisbanesta.

Brisbane joen Southbankin puolella on (tai oli) markkinat, niin sieltä löysin kojun jossa myytiin sikäläisten suunnittelemia ja valmistamia naisten hepenitä.

Ostin meidän nais´väelle sellaiset vähän fiinimmät puserot (paidat, vai miksi niitä sanotaan) Olivat sellaiset aborginaalivaikutteiset ja mielestäni ihan kauniit.

Koko piti olla jotenkuten hanskassa, mutta riskistä huolimatta sattuivat sopimaan ja olivat ylen tyytyväisiä.

Etsivä löytää, terveisin Tapio

Poissa Jouko

• Yll?pit?j?
  • Yks styränki
  • Herootes
  • Jouko Laakso
    • Dundernews
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #4 : Joulukuu 03, 2004, 11:14 »
Miten on lasketaanko perinteiset aussilaiset öljytakit mukaan, niitä myyvät Beenleighissä Tom ja Cristine, alla olevassa osoitteessa.  Tai sitten nuo Ugg Bootsit mitä jenkit koettavat nyt omia, vaikka niitä on maassa valmistettu iät ja ajat.  Melko röyhkeitä tyyppejä netissäkin useat sivut esiintyvät orkkis aussi UGG bootsien markkinoijina vaikka niitä väännettään jossa kiinassa.

Muistaisin että tämä oli se oikea UGG valmistaja jota noi jenkit on vetämässä oikeuteen...:nuttu:

http://www.woolgear.com/

Osoite öljytakki firmaan.
The Australian Coat Company
Unit 6, 122 Harburg Drive, Beenleigh Qld 4207
Telephone: + 61 7 3807 5448 Fax: + 61 7 3807 2236

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Poissa Jaaks

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #5 : Joulukuu 03, 2004, 12:20 »
Ja mihinkahan taas unohtui vanha "Aussi Icon" :?

http://www.akubra.com.au/  :D

Poissa chilifinn

• Knihti
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #6 : Joulukuu 03, 2004, 13:28 »
Hyvä Jaaks! Mitenkäs tuo ei tullut heti mieleen.
Akubrahan nyt tosiaan löytyy Aussi-kodeista. Ei ole siis tosiaan mitään turistitavaraa! Aito Akubra löytyy minultakin, mutta enpä kehtaa täällä se päässä liikuskella :D
Minulle on silloin tällöin lähetetty kaunista puutavaraa. Nyt en muista mitä puulajiketta ne edustavat. Ehkä mututuntuma on se ettei siellä ole omaa tunnettua lasinvalmistajaa, mutta luonnonmateriaaleista valmistetaan monenlaista kivaa.
Sain taannoin mm. pronssinhohtoiseksi pinnoitetut Merihevoskorvikset, jotka ovat tosi kauniit. Ne tulivat Adelaiden liepeiltä.
Kun en ole vuosiin Ausseissa käynyt niin en toki osaa neuvoa hyviä ostosvinkkejä siten kuin te muut, mutta minulle on kertynyt kokemusta siitä mitä ne natiivit lähettelevät ja tuovat vierailuillaan tänne päin :pyhimys

Poissa Tony

• Muriaanien kuninkas
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #7 : Joulukuu 03, 2004, 15:02 »
Kun bootseista puhutaan niin hyvää aussidesignea ovat perinteiset varrettomat työsaappaat, jotka ainakin minun silmissäni edustavat sellaista todellista aussimeininkiä. Vielä kun kyseiset saappaat ovat oikein käytössä kuluneet ja pölyiset, niin kyllä tulee Australia kummasti mieleen.

http://www.rossiboots.com.au/catalogue/catalogue_details.asp?prodID=144

http://www.blundstone.com.au/

http://www.redbackboots.com/testimonials.htm

:)Tony

Poissa MH

• Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #8 : Joulukuu 03, 2004, 15:05 »
Niin tai nämä

http://www.rmwilliams.com.au

Näitä sai ainakin ennen suomestakin  Helsingissä korkeavuorenkadulla oli  R.M. Williams shop en tiedä toimiiko enään.

Sorry MH; lyhensin pitkän url kun leväytti tuon sivun niin leveeksi. T:Jouko

Poissa Aikis

• Herootes
    • awailable
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #9 : Joulukuu 03, 2004, 22:26 »
Heips, nuo buutsit oli hyvä huomio! Sanokaapas viisaammat että onko ne ugh vai ugg boots? Kumpaakin olen nähnyt... Niin, tosin Kiinassahan tms ne luultavsti on tehyt, vai oliko JOuko sulla tiedossa joku paikka, josta saisi ihan aussivalmisteisena??

Ja sitten voisko joku myös vähän valaista, että mistä puhutaan kun puhutaan Akubrasta? Mikä se on? Nyt on paha aukko sivistyksessä.

Poissa Jaaks

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #10 : Joulukuu 03, 2004, 23:15 »
Ugg Boots :D

Onhan niita kopioita jokapuolella maailmaa, mutta tassa aidot Aussi Ugg's
http://www.uggboots.com.au/list.asp?id=1

Lainaus

mistä puhutaan kun puhutaan Akubrasta?

Nyt on kylla paha aukko tosiaan :D

Avasitko taman aikaisemmin laittamani linkin Akubra hattuihin :? http://www.akubra.com.au/

Poissa Aikis

• Herootes
    • awailable
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #11 : Joulukuu 04, 2004, 00:23 »
Jaa, noita ne oli... Onhan meilläkin toki yks sellainen ihan mallin vuoksi. Tosin isäntä sai sen Suomesta lähtiäislahjaksi, kun tänne suunnattiin, mutta kyllä se taitaa iha aito olla.

Kiitos Jaaks

Tuolla Blue Mountainsilla lienee tällä saapasfirmalla shoppikin, vai myyvätkö he vain online? Tiettääkö kukaan? Ei ainakaan tuolta sivulta löytynyt... Ollaan nimittäin menossa jouluna Leuraan, niin voisi mennä sitten näitä aitoja katsomaan ihan livenä.

Poissa riaapa

• Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #12 : Joulukuu 04, 2004, 01:00 »
Ugg bootsien suhteen kannattaa olla tarkkana jos haluaa sellaiset mitkä on myös valmistettu Australiassa, koska kuten sanottua, kopioita on liikkeellä paljon, myös sellaisia mitkä ovat "Australian owned", mutta Kiinassa tehty.

Onneksi hutkivat journalistit Today Tonight -ohjelmassa ovat pistäneet lusikkansa tähänkin soppaan: http://seven.com.au/todaytonight/story/?id=17234

Hanski, mitä tulee aussi designiin sisustustavaroiden suhteen, niin eipä tule minullekaan mitään mieleen... :(
Riina

Poissa Hanski

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #13 : Joulukuu 07, 2004, 08:51 »
Kiitokset kaikille vinkeista! Mm. aborginaalien taidetta, opaaleja, lampaannahkakengat ja Akubra lahtevat varmasti mukaan Suomeen kun se aika joskus koittaa, mutta se 'Australian Aalto-vaasi' taitaa siis jaada löytymatta. Jos jollakin tulee joku sisustusjuttu mieleen, niin lisatkaahan listaan. Vinkiksi muille, etta taalta loytyy hirveasti erilaisia villoja. Itse kasityoihmisena aion vieda taalta lankoja Suomeen ja neulon niista sitten seuraavan pakkastalven.

Poissa mette

• Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #14 : Joulukuu 07, 2004, 10:27 »
Lainaus
Alkuperäinen postittaja Hanski
Vinkiksi muille, etta taalta loytyy hirveasti erilaisia villoja. Itse kasityoihmisena aion vieda taalta lankoja Suomeen ja neulon niista sitten seuraavan pakkastalven.

Hanski :D Vinkkaisitko  tarkemmin mistä niitä hyviä villoja löytäisi. Itse olen myös innokas käsityöihminen, ja  usein olen tilannutkin Suomesta  lankoja(seitsemän veljestä , nallea , joissa tosi isot värivalikoimat kuten yleensäkin langoissa Suomessa), kun en ole täältä onnistunut löytämään esim.hyvää sukkalankaa. En ole edes löytänyt lankavyyhtejä mistään  tarkoittaen nyt Spotlight- ja Lincraft-myymälöitä.