lapsiperheitä Sydney north shorella?

Aloittaja sanneli, heinäkuu 23, 2008, 15:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sanneli

Helou!

Löytyykö muita suomalaisia lapsiperheitä lähistöltä?? Asumme Artarmonissa junaradan lähistöllä, jos olisi halukkaita kyläilijöitä ;-) Lapsemme ovat 9,8,4 ja 2-vuotiaat.

-Satu-

matleena

Moikka moi!
Ei nyt ihan naapurissa olla, mutta suhteellisen lahella kuitenkin  ;)
Asumme Carltonissa, eli noin tunnin junamatkan paassa...
Minulla 4-vuotias tytto, muutettiin tanne Suomesta huhtikuussa.
Mielellaan tultaisiin joskus leikkimaan suomalaisten lasten kanssa!

Leena
p.0406835290

Aikis

Sydneyn Suomikoulun kautta varmasti löytyy pysyvämmin asuvia lapsiperheitä ihan lähistöltäkin...

Ansku R.

Moi..!

Lavender Baystä North Sydneystä löytyy 6v. tyttö ja kohta 5v. poika leikkiseuraksi. :) Iris on päivisin koulussa mutta Joel kaipailee erityisesti poikia kaveriksi, hän on päivisin isin tai äidin kanssa kotona. St. Leonardsin puistossa (NS Ovaalilla), Merrett Playgroundilla Wavertonissa ja Bradfield Parkissa "verkkopuistossa" sillan kupeessa käymme tavallisesti leikkimässä, voisi vaikka jotain tapaamista kaavailla. Tiedän muutaman muun suomalaisen lapsiperheen täältä päin joille voin myös levittää sanaa.

Ansku R.

sanneli

Hei!

Kiva,kun löytyi muitakin suomalaisia ;-) vaikka ei näissä ausseissa mitään vikaa ole ;-) Kävimme eilen päiväkävelyllä st.Leonards parkissa...meiltä 4,1 km...hiukan oli väsynyttä porukkaa,kun kotiuduimme illalla...:-) Tosi kivannäköinen paikka! Ei ehkä joka päivä kuitenkaan jaksaisi lasten kanssa kävellä;-)  Autonrattiin en vielä ole uskaltautunut...mutta pitää alkaa treenaamaan.ovat niin kapean oloisia nuo tiet...ja väärällä puolella ajelevat ;-) Mutta juu, Leena, soittelen sulle kun saan isommat lapset koulun alkuun! Nyt vasta saimme ne Authority to enrol..ja tällä viikolla pitäis päästä kouluun!

Ansku: Kuinka pitkä matka Lavender bayhin on täältä Artarmonista...pitäis ostaa kunnon kartta...
voitais joo sopia jotain tapaamista! Meillä on tosi kökkö juna asema täällä,kun ei edes hissiä taikka luiskia portaissa,että rattailla pääsis...no voihan ne raahata perässä... ootteko suomikoulussa käyneet?

-Satu- 0450560301

Aikis

Joo, tuo karttakirja on ihan must, sitä opiskelemalla hahmottaa ympäristöön aivan eri tavalla ja se puolestaan on merkittävä asia kotiutumisessa. Ja toinen on sitten se auto, että pääset menemään sen kartan mukaan...rohkeasti vaan. Uskaltaisin melkein luvata, että se on helpompaa kuin luulet.

matleena

Karttakirjan puolesta liputan myos mina!
Tyypillisena paivana pakataan karttakirja ja lounas rattaisiin ja lahdetaan tutustumaan uusiin ympyroihin  :)
Suomikouluun tekisi mieli menna, ainoana jarruna on, kun on niin kovin myohaan illalla...julkisilla liikutaan viela, minakaan en ole viela auton rattiin taalla uskaltautunut...

Satu, odottelen soittoa, minua ei patkaakaan haittaa vajaan tunnin junamatka paivasaikaan, helposti sai Hesassakin tunnin suhrattua matkatessa paikasta a paikkaan b...
Olisi vaan kiva loytaa tytolle myos suomenkielista leikkiseuraa, siina sivussa pysyisi tytolla viela tuo suomenkielikin hallussa...on ollut aivan allistyttavaa seurata, kuinka nopeasti tama enkku lapseen tarttuu!!
Playgrouppeja suosittelen myos, sita kautta ollaan loydetty seka aidille etta tytolle uusia kavereita taalta!

Myos muut lapsiperheet, vapaasti saa meille soittaa!

Ansku R.

Moi,

Artarmonista pääsee tännepäin parhaiten bussilla, Pacific Highwayllä niitä menee ja jos hyppää pois esim. Mater Private Hospitalin tai North Sydney Demonstration Schoolin kohdalla niin siitä kävelee poikkikadun Ridge Streetin puiston kulmaan aika nopeesti. Suomikoululla Homebush Bayssä ei olla koskaan käyty.

Paikkoja pystyy hahmottaan hyvin myös netin avulla googlen kartoilla, niillä voi vaikka katsoo reitin jonnekin kuten laitoin tähän esim. Artarmon - Waiwera Street jolla me asutaan http://maps.google.co.uk/maps?sourceid=navclient&hl=en-GB&ie=UTF-8&rlz=1T4PBEA_en-GBAU262AU263&q=map%20north%20sydney&um=1&sa=N&tab=wl Tuosta näkee vilaukselta muutkin puistot (vihreät alueet) jos tänne päin joskus tulette niin esim. toi Balls Head ja Berry Island on kivoja piknikpaikkoja.

Toinen ehdoton linkki kulkemisessa on Travel Planner, josta näkee julkiset kulkupelit mistä minne vaan www.131500.info Alle 4-vuotiaat (meidän vielä vähän aikaa 4-vuotiaskin myös) menee ilmaiseksi bussissa, isommat menee lasten keltaisilla concession-lipuilla. Kannattaa siis Travel 10 ostaa jos bussilla kulkee, niitä saa esim. newsagenteilta.

En tiedä mihin counciliin Artarmon kuuluu, mut suosittelen käyntiä sen councilin chambersilla hakemassa uuden asukkaan tietopaketin. Mä sain täältä North Sydney Councilista ison tietopaketin mm. alueen lapsiperhepalveluista, puistoista, parkkiluvista, kävelyreiteistä ja nähtävyyksistä. Luulisin et sieltäkin löytyy vastaava "New Resident Information Kit".

Oliko teillä Sanneli poikia..? Mä olen taas kevätlukukauden alettua yleensä päivisin koulussa (yliopistolla) mut koitetaan vaikka joku perjantai-päivä katsoa jos näkis puistossa. Mulle voi laittaa mailia ansku.rusi@gmail.com

terkuin Ansku R.