ISKATER!

Aloittaja osiris3, heinäkuu 10, 2003, 23:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

riaapa

Hyvää nimipäivää Iskater!! :XXXX :XXXX :XXXX

Riina.
Riina

iskater

oho :D

suurkiitokset moderaattori :XXXX :XXXX :XXXX
(jo kolmas joka 'huomasi' tanaan!)

MH

Niin, eiks tänään ole se päivä kun pitää laittaa visat vinkumaan:D:D:D

Jouko

VISA, HYVÄÄ NIMPPARI PÄIVÄÄ :XXXX
T:Jouko
[size=-3]vaikka niitä ei täällä juuri juhlitakaan[/size]


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

johki72

Paljon Onnee:D:D:D
vaikkakin vahan jalkikateen....
Toki nimppareitakin tuli juhlittua,vai mita:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX

iskater

hyvaa huomenta
:D
kyllahan niita nimppareitakin tuli juhlittua. eika tarvinnut kenellekkaan selittaa syyta miksi tanaan juhlitaan :D

tuota tuota. hostelli leikkaa kuluja. talla hetkella ainut vastaanotto......isolla sateella, joka on auki 24h. ja nyt sitten katkaistaan paivien keskelta, eli respa on huomisesta alkaen kiinni 12.00 - 17.00 :o
ei niin etta ei talla minulle ole mitaan merkitysta kun yleensa tuohon aikaan tyytyvaisena nukun. mutta muuten kuulostaa aika villilta ajatukselta. tosin sain kylla monta perustelua miksi vastaanotto suljetaan juuri tuolta valilta, eika vaikka poisteta yovastaanottoa.
no silti, samalla mulle kerrottiin etta kylla monet muutkin hostellit nain tekee? kas kun en itse ole ennemmin tallaiseen tormannyt, on muutassa hostellissa tullut kuitenkin majailtua.


:D noin kahden minuutin ajatustauon jalkeen keksin kylla muutaman hostellin jossa on tama kaytanto ollut. no kuitenkin. tuntuu paljon holmommalta kun muutos tapahtuu kun on itse paikalla :?
ja nyt aamiaiselle :P

johki72

hostellissa missa ma olen ,respa on aina auki vaan kaks kertaa paivassa.Aamulla pari tuntia ja illalla pari tuntia.Mutta seinassa on sit puhelin mista voi soittaa hostellinpitajille jos sattuu tuleen muuhun aikaan kun respa on auki..ja nayttaa toimivan ihan hyvin...
Tosin on aika pieni hostellikin... ja muutama tosi vakkari asukki jotka kans jeesaa tulijoita tarpeen tullen...

iskater

ongelman ydin taitaa olla tassa. mita pidempaan olen asunut ja ollut toissa taalla sen tarkemmin tietaa mitka kaikki asiat on huonosti hoidettu. se etta taalla on 140 sankya tarkoittaa etta meno on aika vilkasta jatkuvasti. niilla keta taalla on toissa (paaosin backpackereita) majoitusta vastaan on tapana siirtaa asioita muille keta taalla on toissa. kaksi suurta ongelmaa mitka vaivaa minua itseani tassa respan sulkemisessa keskella paivaa. posti hostelliin saapuu valilla 11-14, ja kun respa sulkee puolilta paivin en ole viela keksinyt mihin ne postit joutuu jollei respa ole auki. postilaatikkoa meilla taalla ei ole vaan postit on yleensa jatetty respaan (luotan siihen etta joku on aina vahingossa paikalla ottamassa postit vastaan) muuten en tieda mihin ne kaikki postit eksyy. toinen pulma. taalla toimii ovi tunnuskortilla. asiakkaat jotka eivat ole maksaneet vuokraa eivat paase sisalle, no se on taysin niiden ongelma ja oma vika. mutta nyt kun kaikki ovat tottuneet siihen etta jossei avainta ole mukana joku paastaa sisalle. se on se muutos mika tassa minua hairitsee, tiedan etta se on niiden oma vika jotka eivat ole vuokraa maksaneet. vaan kun ovat siihen tottuneet etta sisaan paasee kuitenkin milloin vaan, ei toimi enaa. eivat tule olemaan tyytyvaisia. se etta hostelli todennakoisesti 'menettaa' ne kaikki jotka haluaisivat....(apua en osaa enaa suomeksi sanoa) check in silla aikaa kun respa on kiinni ei ole niin suuri ongelma. taytta taalla on muutenkin.
ei kai tama muuta tarkoita kuin etta joutuu laittamaan muutaman numeron oveen kun respa on kiinni (kaikkien niiden asioiden varalta mita pitaa tehda.)
ja nyt viela ihmetyttaa, mita tama mikaan minua koskee :?? mun ei oikeestaan pitais kiinnostua naista ongelmista nain paljoa. I only work here :nuttu: :nuttu: (olis vaan jos ois enemman ihmisia jotka vaivaantuis naista asioista) :)

Patu

Ma veikkaisin, etta susta Iskater tulis hyva hostellin pitaja, jonnekin aussilan maille :D  
:XXXX :XXXX :XXXX

Jouko

Iskater,

Ei muuta kuin katselemaan sopivaa paikkaa tuolta Whitsundaysin lähettyviltä :D


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Jaaks

Visasta tulisi varmaan ihan hyva minka tahansa palvelualan busineksen hoitaja tassa maassa :D:D:D

Kannattaa muuten Iskater miettia :o

iskater

:D

no pistetaan vakavaan harkintaan! :coolh ja katsotaan minne tie vie ;) eipa sita koskaan tieda.

iskater

heips!
en ole nain myohaan tainnu vahaan aikaan heraa. vaikka myohasia 'aamuja' onkin ollut niin kylla taa heratys 22.30 oli jo jotain. ja taman iltavuoron jalkeen onkin majoitus melkein maksettu siihen saakka etta taalta melbournesta lahden. hyva niin. tosin toisaalta mulle tanaan selvis etta majotus on ihan sikahintasta taalla formuloiden aikaan. ja jos taalla pysyisin siihen saakka asuisin ilmatteeks ja ihan radan vieressa :o mutta taidan silti jatkaa matkaa ennen formuloita ettei mene liian kiireeksi kun matkan loppu alkaa lahestymaan :?
joka tapauksessa, tanaan oli joulu!!! tuli paketti suomesta!!!! miljoonat kiitokset aitille ja piitulle!!! nailla salmiakeilla tulee muutama paiva herkuteltua. ja sitten, miten sattuikaan. aiti oli korttiin kirjoittanut etta meinasivat salmiakkikossun lahettaa mutta pakkaaminen oli kuulemma ollut liian hankalaa. noh, nyt seuraavaksi pitaa katsoa miten se valmistettiin kotitekoisesti. raivo muistaakseni joskus sen reseptin tanne laittoi. ja epailen etta minulla on juuri oikeat tarvikkeet nyt ulottuvilla. elikka taman projektin pariin :P

iskater

ja sieltahan se loytyikin :D
Kotoisesta lakritsi- patukastako apu SARS:siin
ja samalla selvisi tajusin etta IKEA:stahan kaikki vaadittavat pitaisi aina loytya. tata projektia lahden tassa lahipaivina toteuttamaan. saas nahda mita tulee :D

mita

Eli suomen maalla tällä hetkellä todella lumista.Uutisissa ilmoittivat että näin paljon lunta tulee suomessa kerran 10 vuodessa!!!

   Eli siellä Down under, nauttikaa :D Täällä on lumikolat kovassa käytössä....sade jatkunut jo 2 päivää :nuttu:

riaapa

:peukkuy :peukkuy :peukkuy

Jee! Lunta on todellakin tullut, mutta ei onneksi ihan tupaan saakka, vaikka parvekkeen oven raosta voisikin...

Kaytiin tekemassa lumiukkokin tuohon pihaan. :D

Riina.

p.s. sori Iskater, ei tama kylla kuulu lainkaan sun viestiketjuusi, mutta ei sen paremmin minnekaan muuallekaan... :??
Riina

Patu

Iskater, jokos olet saanut salmarikossusi valmiiksi?
:XXXX :XXXX :XXXX

Jouko

Patu,

Valmista taitaa olla kun ei kuulu mitään,  :pyhimys


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

iskater

heh :D
se on juuri jaahtymassa. tanaan sain vihdoin projektin kayntiin. aavistuksen tuli saatoa vastaan. mutta nyt on pullo tyytyvaisena pakastimessa lisaa jaahtymassa.
ja miten tama projekti sitten lopulta tuli toteutettua. no alkuun piti tietysti lahtea sinne ikeaan hakemaan lisaa turkinpippureita (oli ne suomesta tuleet turkinpippurit aika nopeasti kadonneet :D ). siella samassa kompleksissa olevassa viinakauppassa oli paljon halvempaa janon tappajaa mita taalta st.kildasta loytyy. eli mukaan tarttui myos pullo votkaa ja Jack Daniel's (en vielakaan ymmarra miksi sekin sielta lahti mukaan :?? ) hostellille kun selvisin takaisin ongelmaksi muodostui turkinpippurien murskaaminen. tyovalineet kun eivat olleet taysin asianmukaiset. mutta hieman karsivallisyytta, muutama lasillinen JD:ta, pieni keltainen muovikippo, votkapullon pohja, turkinpippurit, paljon hallittua voimaa ja lopulta sain kaiken tungettua votkapulloon sisaan. alkuun tosin tuli tehtya paljon huolellisempaa tyota, eli hienompaa murskaa. loppu metreilla taisi puolet turkinpippureista lentaa seinille ja olin tyytyvainen tulokseen missa karkit eivat taysin ehjia enaa olleet. kun siis murskaamisesta olin selvinnyt ja saanut 'murskan' joten kuten votkan joukkoon oli vesi kiehunut kattilassa jo noin puolisen tuntia. mutta pullo vaan sinne kiehuvaan veteen ja kylla siina ajalla kaikki isommatkin kokkareet katosivat. viime metreilla tajusin viela lisata sokeriakin, meinasi unohtua, mutta sokeri liukeni huomattavan nopeasti lampimaankin votkaan, jos vertaa vaikka siihen miten pitkaan meni etta ne isot turkinpippurikokkareet katosivat.
tulos tuoksui melko oikealta, ja makua tulee siis testattua tanaan illalla. odotukset on korkealla :sormetr (ja voi olla etten huomenna selvia kertomaan minkalainen se maku oli, mutta ylihuomenna sitten viimeistaan :D )
JD muuten maistuu ihan samalta kuin aina ennenkin. :peukkuy
mitas viela...Brighton Beachilla ne hassut kirjavat rakennelmat seisoo vielakin (en tieda miksi niita kutsutaan??? jotain...rantataloja :?? ) tuli siella siis eilen kaytya. vahan oli kylma tuuli mutta muuten oli oikein mukava reissu sinne ja takaisin.
meidan ikkunasta kuulemma nakee formuloita vilauksen kun kisat ovat menossa, epailen edelleen etta olen matkalla kohti perttia kun ne kisat talla on. vaikka viela on vahan harkinnan alla pitaisiko niita jaada katsomaan :?
ja kiitokset kenkurulle kun jaksoit eilen tulla tanna st.kildaan saakka muutamalle :XXXX oli oikein mukava tavata!

ja nyt jos jaksaisin viela muutaman s-postin rustaa ja sitten paasenkin testailemaan milta maistuu....

Urul

Iskater :D Ne  värilliset mökit ovat joitakin beach boxeja tai jotain sinne päin. .Kerran tv-ohjelmassa näin, kun huutokaupattiin tuollainen rantamökki ja hinta  nousi muistaakseni tuonne $20 000.

Onnistuihan se salmiakkijuoman valmistus sulta hyvin :peukkuy .Voi muuten olla ,että saat juoda kaiken ihan yksiksesi.Täkäläiset eivät oikein tykkää mausta.

Tiikeli

Siihen salmiakkijuoman tekoon sellainen pieni vihje että itse monenlaisia konsteja kokeiltuani tulin siihen tulokseen että helpoiten ne turkinpippurit saa sinne pulloon kun murskaa niitä vähän ja pistää kattilaan pienen vesitilkan kanssa. Sitä kun keittelee ja hämmentelee niin saa juoksevaa liisteriä joka on helppo kaataa pulloon. Ja liukenee myös paremmin kuin kovat karkit :)
Eli ei auta iskater muu kuin hommata lisää makiaisia ja kokeilla uudelleen :D

terveisin Pikku Tiikeli :XXXX

iskater

Urul :D

kylla onnistui oikein hyvin ohjeillasi :god:
ja kylla, tama siis onnistui oikein hyvin, maku on taysin oikea!!! hip hip hurraa!!! :XXXX ja kuten totesit, monille tama ei maistu! hih, eli saan nauttia tuotoksesta lahes yksin (silla muutama englantilainenkin :o loytyi joille maistui oikein hyvin.) monet todellakin suoraan kieltaytyy kun kuulevat mita sisaltaa. ja useimmat jotka ovat uskaltautuneet maistamaan ovat todenneet taman ihanuuden kamalaksi :D

etta kylla tata tulee varmasti taalla ausseissa viela muutamaan otteeseen tehtya. pitaakin siis seuraavaksi kokeilla tuota tiikelin vinkkia (kiitokset :god: ) jos silla sujuisi tuo 'ensimmainen vaihe' aavistuksen helpommin

:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX

Heidi

Mina olen tehnyt salmaria niin, etta tungen vain karkit kokonaisena pullon sisaan (olen yleensa ostanut jotain halvinta venalaista vodkaa isolla pullon suulla) ja ravistellut huoneenlampoista pulloa silloin talloin, akkia ne karkit sinne sulavat. Sitten vain jaakaappiin tai pakastimeen vahaksi aikaa ja nauttimaan! Koko prosessi ei kesta kuin vuorokauden eika varmaan sitakaan, riippuu tietysti siita, kuinka kiireella sita valmista tuotosta haluaa paasta testaamaan... Munkaan kokemukseni mukaan siita ei kylla tykkaa muut kuin suomalaiset, paitsi ehka suomalaisten puolisot pakon edessa??? Tosin eras takalainen tuttavani, joka on tykastynyt mustaan Sambucaan, totesi etta ihan juomakelpoista oli. :XXXX

iskater

Heidi :D

taidan olla yleensa niin laiska etten tuota tuotosta saa valmistettua 'etukateen,' vaan enemmankin tyylin, nyt muuten tekisi salmiakkivodka hyvaa. ja sitten kauppaan tarvikkeita ostamaan ja kiireella valmiiksi ja kurkusta alas :roue

eilen sattui olemaan tuollainen tapahtuma kuin st.kilda festivaalit. ja oli muuten paljon ihmisia liikkeella. jotain hurjia :o arvioita olen kuullut paljonko siella ihmisia olisi eilen kaynyt. mutta liian suurelta kuulostivat, joten jatan tassa nyt sen tarkemmin mainitsematta. mutta oli tapahtumaa, kojua, ruokaa, baaria, katuesiintyjia...vaikka mita. ja jopa sen verran paljon tapahtumaa etta onnistuin eilen nukahtamaan jo ennen ilta yhtatoista. ja herasin tanaan aamulla tyytyvaisena ja pirteany ennen puoltapaivaa :D
tanaan onkin sitten suunnitelmissa ihmetella etta milloinkohan onnistun matkaa taas jatkamaan. suunnitelmia kylla on, mutta tunnetusti minun suunnitelmat eivat ihan aina pida. eli sita nyt ihmettelemaan.......hyvaa maanantaita kaikille ;) :D

Heidi

Iskater, jos en muista ihan vaarin sanoivat uutisissa eilen illalla, etta festareilla olisi ollut noin 150 000 kavijaa? Ilmeisesti siella oli porukkaa huomattavasti enemman viime vuonna, syyna vahaisempaan kavijamaaraan tana vuonna taisi olla liian kova kuumuus. Meillakin oli eilen +41C, vahan liikaa ainakin meikalaiselle... :peukkua:peukkua

iskater

Heidi :D

juu tuo 150.000 kuulostaa aika hyvalta. ja saattoi sita vakea siella sen verran kaydakin, itse kun olen vahan huono naita arvioimaan :D se viimevuotinen luku/arvioi jonka kuulin oli tuosta reilu kaksinkertainen :??
lampotila oli minusta sunnuntaina kerrankin hyva melbournessa :cool: pitkasta aikaa sain vahan varia takaisin kasiin pelkastaan ulkona kavelemalla. se ranta kun ei ole pitkaan aikaa houkutellut.

ja eilen sain taas paljon asioita tehtya! hiphurraa. varasin liput tasmaniaan. lahto 17pva tata kuuta ja paluu 7pva seuraavaa kuuta, eli formulapaivana :D eli sitten on aikaa tasmaniassa, viela kun keksisin mita siella nyt kuuluikaan tehda :) ehka perehdyn siihen lahipaivina. ja sielta kun palaan paasen kuuntelemaan formuloiden huristuksia riittavalta etaisyydelta, toivottavasti :sormetr
ainut asia mika tassa taas tuli mieleen, miten nopeasti tama aika kuluu :peukkua kun oli se mielikuva etta melbournessa olen pitkaan. ja nyt viikon paasta olen taalla 2kk ollut ja pitaa taas jatkaa matkaa. aika juoksee taalla liian lujaa!

Urul


Jouko

Iskater,

Sanotaan että aika menee nopeesti kun on hauskaa:XXXX


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

iskater

noniin.
melbourne on jaanyt taakse hetkellisesti. eilen siis vihdoin jatin paikan monen ( :XXXX ) illan jalkeen. :D ja paluu st.kildaan tapahtuu toivottavasti 7.marraskuuta jonka jalkeen suunta vie perthiin. mutta siis tasmaniaan.
lento melbournesta launcestoniin kesti tunnin. paluulipuista maksoin 205 virginilla. niilla oli joku tarjous yhden suuntasista lennoista 69dollaria, mutta en siihen liikaa ehtinyt perehtya.
tasmanian matkan suunnitelma on siis tanaan muodostunut. tarkoitus olisi kiertaa taalta davenportin kautta overland trakki ja sielta hobarttiin ja prt arthuriin ja takaisin launcestoniin. ja vahan reilu kaksi viikkoa aikaa :D mutta tanne lahdinkin taysin kokeilumeiningilla. eli ilman suunnitelmia, nii kiitos urul :god: linkista, sain edes jotain selville tasmaniasta ennen kuin tanne tulin. etta samaan malliin kun ausseihin saavuin, talla kertaa tasmaniaan (kylla tiedan etta tama saari kuuluu australiaan :D ) ainut ero tietysti etta nyt oli luottamusta siihen etta kaikki hoituu vaikkei mitaan suunnitelmia ole ja vain yksi pieni repullinen tavaraa.
ja mita olen tahan saakka saanut aikaiseksi. lyhyt kavely kaupungin 'ympari' ja tuntuu oikein eurooppalaiselta, paljon enemman kuin mikaan muu kaupunki viela australiassa. en tieda mista johtuu, mutta taalla mulla on ihan eurooppalainen tunnelma. netti maksaa paljon liikaa. ja kun tulee taalla muutenkin vahan joustua voi olla etta palaan tanne dunderiin ja sahkoposteihin vasta muutaman viikon paasta. taalta saa kuulemma isoimmista kaupungeista vuokrattua kaikki mita taalla vaan tarvitset patikointiin. eli telttoja, makuupusseja, makuualustoja, trangioita, lampimia vaatteita, yms. saa taalta launcestonista ainakin mielestani kohtuuhintaan. kaikkien tarvikkeiden hinnat pyorivat 20-30 dollarin viikkohinnan kieppeilla. viela kun keksin miten taalla paasee paikasta toiseen olen oikein tyytyvainen. bussiverkosto kun ei kuulemma ole kovin saannollinen taikka halpa. olen juttua kuullut etta taalla on suosittua lyoda peukalo :peukkuy pystyyn tienvarressa. eli jos ei muutakaan tule mieleen niin lisaa seikkailun makua tahan parin viikon pyrahdykseen.
etta sellaista talla kertaa......yritan selvita hengissa takaisin melbourneen kuuntelemaan formuloita hostellin ikkunasta :D

Jouko

Latasin valokuva galleriaan kolme Iskaterin Australian kierrokselta lähettämää kuvaa.

Jäämme odottelemaan Tasmania tarinoita!

Terveisin
Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Patu

Visa lahti ihan vaaraan suuntaan :D Itse muutama tunti sitten tulin takaisin kuukauden Fijin reissulta, pitaa sitakin maata hiukan kehua vaikka tama aussisivu onkin :cool: Jos netti on kallista tasmaniassa niin oli se kohtalaisen kallista Fijillakin (nananuira saarella), 30 fijin dollaria tunti, eli noin 15 Euroa. Taitaapa Fiji sijaita suunnilleen samalla tasolla kuin Cairns, mutta jotenkin se tuntui paljon trooppisemmalta. Nyt pitaa jatkaa taas taalla tata matkan tekoa (busseilla jossa on ikkunoissa lasit :D ja jotka kulkevat ylamakeen nopeampaa kuin kilometrin tunnissa :nuttu: ) .
 :XXXX:XXXX

iskater

nonii. tasmaaninan tarinoita :D
olipas kummallista tulla tahan koneelle nain pitkasta aikaa, mutta yritetaan.
ja taas tulee vahan lyhenneltya ettei mene tuntikaupalla aikaa kahden viikon selostamisessa. tapahtumarikasta kun on ollut siihen saakka ettei meinaa kaikkea edes muistaa. launcestonissa kun olin muutaman paivan oleillut niin se JP:kin vihdoin paikalle paasi. suunnitelmana siis overlandin kaveleminen. launcestonista saa vuokrattua kaikkea tarpeellista tuollaista retkeilykamaa erittan kukkaroystavalisilla hinnoilla. eli kolmen hengen teltta vuokrattiin ja trangia-setti kahdeksi viikoksi. ja kokonais hintaa tuli talle 80dollaria. jaetaan kahdelle viikolle ja kahdelle kavelijalle niin siita tulee kulua 20viikossa. ja teltta oli erittain hyva.
todettiin etta ei viivyteta lahtoa liikaa eli otettiin kallis bussi cradle mountainille. ja matkalla sattui devonportista saksalainen kaveri mukaan josta oltiin jo toivo menetetty etta sita loytyy (alustavaa puhetta kun hanen mukaanlahdostaan oli ollut.)
ensimmaisena paivana kun aloituspisteeseen paastiin alkoi vahan pelottaa etta onko tama aussien pelottelu patikan haastavuudesta totta kun rakeita tuli taivaalta ja sormikkaat piti ostaa ettei kadet jaatyneet. matkallehan kun oltiin lahdetty asenteella etta tassa pelotellaan niita gold coastilta tulevia elakelaisia (ilmaisu ei ole tarkoitettu mitenkaan loukkaavana, eli toivon ettei sita kukaan niin ota :) ). ja kun rangeri alkoi puhumaan etta mita pitaa ehdottomasti olla mukana ja mita ilman ei selvia. ja sitten viela naureskelivat meidan lenkkareille (ja me naurettiin niitten vaelluskengille, tosin ei kovin itsevarmasti enaa tassa vaiheessa.) mutta matkalle lahdettiin kuitenkin ja aika nopeasti se itseluottamus palautui kun tuli sita valmiiksi lankutettua polkua vastaan. ensimmaisena kaytiin marion lookoutilla ja sitten kiivettiin cradle mountainia, ei ihan huipulle saakka kun ne kivet oli vahan liukkaita siita raesateesta johtuen. ja yoksi mentiin waterfall hutille.
niin, naita mokkeja (hutteja) sinne patikalle on sijoiteltu aika tasaisin valein, mutta telttaa pitaa kantaa mukana silta varalta etta mokkin on taynna kun sinne itse saapuu niin sitten ei tarvitse taivasalla nukkua. ja kylla jokaisena yona oli telttoja pystyssa siina mokkien ymparilla vaikkei sita itse overlandilla kertaakaan harrastettu.
toisena paivana paatettiin tehda pitka kavelylenkki eika ollenkaan sivuraiteita (aikaa kun oli vahan rajoitetusti tuolle koko polulle.) ja kylla se kavely oli pitka, 7h30min taidettiin silloin toisena paivana kavelle, ja paalle muutama ruokailu, juomailu ja levahdystauko. etta en muista kauanko sina paivana kului aikaa yhteensa mutta silloin alkoi lopussa kieltamatta tuntumaan etta paastaanko me koskaan sinne mokille minne oli tarkoitus suuntaa. ja tuli myonnettya etta ei tama ihan paivakavelya ollut. varsinkaan kun oli kengat marat koko paivan kun ensimmaiseen latakkoon onnistuin astumaan puolen tunnin kavelyn jalkeen. mutta taytyy sanoa etta jos on vaikka viikko aikaa ja saat suosii kuten meilla niin eipa se niin kova pala ole jos on yhtaan tottunut kavelemaan ja jotain vaelluksia joskus tehnyt.
kummasti tama ajatus tassa harhailee. toinen yo yovyttiin kuitenkin new pellion hutissa, joka on radan talla hetkella uusin, ja valtavankokoinen, ja silti jaatavan kylma oisin. niin makuupussit :D vaikka meilla oli +5 kelin makuupussit niin kylla sita oli silti aika vilpoinen joka yo, etta keskikesallakin siella osaa olla aika kylma.
paiva numero kolme ja vuorossa oli tasmanian korkeimman vuoren, eli mt.ossan valloitus. ja sinne vuoren juurelle paastiin noin tunnin patikoinnilla. reput pois selasta ja olo keveni niin kovasti etta meidan tuli se lahestulkoon juostua ylos koko nyppyla (oiskohan se jotain 1600m korkea? ja tonnissa taidettiin olla kun oltiin vuoren juurella :? )
kylla sielta huipulta oli ihan kivat nakymat, ja viela huvittavampaa oli kun aussit olivat kantaneet kannykat mukaan vuoren huipulle ja sielta sitten loytyi kuuluvuutta :o
aamulenkin jalkeen kamat takaisin selkaan ja kolmannen yon mokki tuli yllattavan nopeasti vastaan, jonka nimi taisi olla kia ora hut.
neljantena paivana oli vuorossa taas vahan pidempi lenkki, kaytiin matkalla katselemassa muutamaa vesiputousta jotka ei liian kaukana varsinaisesta polusta olleet. ja sitten talsittiin narcissus hutille yoksi. ja sinne kun paastiin oli kovasti jo olo etta tamahan on jo melkein ohi. ja niinhan se olikin, siita narcissukselta alkaa lake st.clair ja valtaosa ihmisista jotka olivat radan tehneet suurinpiirtein samaan tahtiin ottivat siita paatin patikan loppupisteeseen. itsekin vahan huijattiin kun heitettiin tavarat paatin vietavaksi ja kaveltiin viimeinen paiva ilman kantamuksia. ja se meni taas yllattavan nopeasti ja kevyesti, ei meinattu huomata etta tassako tama jo oli. ja kylla teki hyvaa lammin suihku joka maksoi 50senttia. ja sen jalkeen muutamalle oluelle oli ikaankuin pakko paasta :XXXX
mutta yleisesti ottaen matka oli sita mita silta odotettiin, eika sita mita ne pelottelut oli. 21 kohdan matkaajan chech listista, valttamattomat tavarat, meilla oli mukana 13 (tai sitten yhdeksan :?? ) ja melko vaivatta meni. ruuan maaran arviointi meni melko kohdalleen eika kannettu paljoa ylimaaraista mukana. vetta juotiin suoraan puroista vaikka kaskivat ensin keittamaan tai laittamaan puhdistustabletin. lenkkareilla selvittiin vaikka kaikilla muilla oli vaelluskengat. kartta meilla oli mukana, mutta kylla se niin tarkkaan on ohjastettua etta ei se ihan pakollinen olisi ollut. mutta kylla nyt on kiva kun on se kartta olemassa. kompassi siella on mielestani edelleen vitsi. hyva makuupussi ja teltta ja trangia ovat valttamattomia, kuten myos kunnolliset vaatteet ettei sinne ihan rantavarustuksilla kannata lahtea.
luonnonpuisto maksu pitaa maksaa ja se on voimassa 2kk ja kaikissa tasmanian luonnonpuistoissa. olisikohan se ollut 10dollarin paikkeilla.
ja siina taisi olla mita nyt tuosta overlandista osaan sanoa. viidessa paivassa se siis kaveltiin, (oikeastaan neljassa ja puolessa) mutta mielellani olisin ollut pidempaankin olisi ehtinyt tekemaan enemman niita vuoria eika olisi niin paljoa tarvinnut juosta. niin ja se koko overland trackin pituus taitaa olla suunnilleen 80km.

elikka se kun oltiin kavelty niin lyotiin peukalo pystyyn etta paastaisiin hobarttiin. n.40min odotuksen jalkeen saatiin kyyti ja paastiin yoksi pohjois-hobarttiin caravan parkkiin missa lyotiin teltta pystyyn. hobartissa oltiin muutama paiva, kaytiin katsomassa salamanca marketit ja pyorittiin ympariinsa muutama paivan jonka jalkeen lyotiin taas peukalot pystyyn ja lahdettiin kohti wineglass bayta. ensimmaisena paivana paastiin sorelliin (about 20km hobartista itaan)saakka kun lahdettya liikkeelle vahan myohaan. mutta teltta vaan tienvarrelle pystyyn vahan puunjuureen ja nukkumaan. seuraavana aamuna aikaisin ylos ja kyllahan siita kyyti tuli aamu seiskan jalkeen ja paastiin coles bayhin. siella taas telttailtiin ja ja kaytiin katsastamassa the hazards ja wineglass bay kunnes perjantaina liftattiin takaisin launcestoniin. tosin paastiin vaan bichenoon ja todettiin etta otetaan vaan bussi viimeiset 150km, jostain syysta se liftaamisinto viime metreilla katosi taysin.

mutta etta erittain hyva tasmanian reissu oli. aika meni juoksemalla. ja taitaa jatkuvasti kiihdyttaa kulkuaan kun 'loppu' lahenee. liftaaminen onnistui helposti, monet kyydit saatiin, harvemmin kerralla loppuun saakka mutta patkittain mentiin ja perille paastiin. ja huolellisesti tuli budjetilla elettya kun pelkastaan teltassa asuttiin ja halpoja trangia kokkauksia harrastettiin.
ja se taitaa olla nyt siina, viimeksi en tarkoittanut marraskuu vaan maaliskuu. ja kohta alkaa matka kohti perthia. sita odotellessa........

iskater

:D
ja pahoitttelut miljoonasta kirjoitusvirheesta ja huonosta kielenkaytosta tuossa edellisessa. ja siita ettei ole paljon tuota


enteria



tullut
paineltua.
:pyhimys

iskater

...........And got this really funny mail about finland from a finnish friend. about
the temperature in finland.. hihhihihi..

Siirretty vitsiosastolle tietokannan optimoinnin myötä. Jouko

http://www.dundernews.com/vitsi_base/wmview.php?ArtID=2375

Jaaks

Very Good Visa :hahhaa:hahhaa:hahhaa:hahhaa:hahhaa:hahhaa

iskater

heipa hei!
adelaidessa on muuten mukavasti lampimampi kuin melbournessa :D
noniin, nyt on tilanne edennyt sen verran pitkalle etta huomenna olisi tarkoitus lahtea autoilemaan kohti perthia. hyva seikkailu siita kylla tulee, en epaile yhtaan. mutta tuo aikataulu vahan pelottaa. kas kun olen jo melkein viikon verran laskenut montako paivaa ausseissa jaljella. tanaan niita on 67. hyvin tiedan etta ei siina edes kiire tule, mutta vahan on sellainen kutina etta ehdinko sinne darwiniin kun kone lahtee sielta kotiin.
tarinaa kuitenkin luvassa taas reippaasti kun joskus tulevaisuudessa taas satun netin viereen paasemaan. luotan etta viimeistaan perthista loytyy kohtuullisen hintaisia nettikahviloita.
nyt vain pakollisia hankintoja tekemaan etta edes joskus paasen pois sielta eramaasta......eli ensi kertaan
:XXXX

eevis

terve Iskater! :)

Kun joskus sieltä reissultasi taas koneen ääreen pääset, niin minkä nimisiä ne vaellusvarusteiden vuokrauspaikat on? Eli niinkuin onko se joku tietty ketju tai onko sellaisilla paikoilla joku tietty nimi enklanniksi? Miten palautukset, täytyykö aina palauttaa samaan paikkaan mistä vuokrannutkin? Oliko kamppeiden yleiskunto hyvä? Entä kun yövyitte liftatessa jossain ihme pusikoissa, oliko teillä teltan suulla jotain ötökkämyrkkyjä tms., vai tunkevatko kaikenmaailman ylimääräiset kaverit muutenkaan telttaan? ( ja en siis tarkoita muita vaeltajia... :P mut vompatti ois kyl kiva...;))

Tulipa paljon kysymyksiä, vastaile minkä jaksat, aiemmista kirjoituksistasi on ollut jo tosi paljon hyötyä, kiitos niistä! Hyvää jatkoa vaan ja nautihan olostasi siellä auringossa! :cool:

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


iskater

no niin....

LainaaKun joskus sieltä reissultasi taas koneen ääreen pääset, niin minkä nimisiä ne vaellusvarusteiden vuokrauspaikat on? Eli niinkuin onko se joku tietty ketju tai onko sellaisilla paikoilla joku tietty nimi enklanniksi? Miten palautukset, täytyykö aina palauttaa samaan paikkaan mistä vuokrannutkin? Oliko kamppeiden yleiskunto hyvä?
:) emmina tieda :? let's go:sta taisin lukea etta niita vuokrauspaikkoja on. hostellit hobartissa ja launcestonissa osaavat varmaan kertoa mista naita paikkoja loytyy (nain mina paikkani loysin). en tieda onko niille olemassa mitaan yhteista nimea tai onko jotain ketjua? se mista me ne tavarat vuokrattiin oli glen dhu:ssa (siis launcestonissa, mutta siella kaupungin osassa), enpa muista senkaan nimea, mutta se on samassa talossa hostellin kanssa. se oli ainakin taysin oma pieni bisnes, eli kaikki piti palauttaa samaan paikkaan. mutta jossei halua palata samaan paikkaan niin kylla posti varmaan perille vie mutta siita tulee taas lisaa hintaa :)
kamppeiden yleiskunto oli oikein hyva. oli siella paljon 'romujakin' tarjolla mutta kun maksettiin jokunen hassu dollari/viikko/mies lisaa niin paljon paremmat oli kamppeet mita olin odottanut.

LainaaEntä kun yövyitte liftatessa jossain ihme pusikoissa, oliko teillä teltan suulla jotain ötökkämyrkkyjä tms., vai tunkevatko kaikenmaailman ylimääräiset kaverit muutenkaan telttaan?

ei kaytetty mitaan myrkkyja. ei sinne telttaan mitenkaan liikaa niita otokoita tullut. aika huolella pidettiin hyttysverkot kiinni mutta kyllahan siella jokunen muurahainen sisalla kavi kaantymassa, pari hyttysta seka kasa tunnistamattomia muita. mutta ei siis kuitenkaan niin etta niista mitaa haittaa olisi ollut tai niihin olisi liikaa huomiota kiinnittanyt.

LainaaTulipa paljon kysymyksiä, vastaile minkä jaksat, aiemmista kirjoituksistasi on ollut jo tosi paljon hyötyä, kiitos niistä! Hyvää jatkoa vaan ja nautihan olostasi siellä auringossa! :cool:

eevis

kylla nautin olosta auringossa, menee jo melkein huomaamatta :cool: hyva jos on jotain iloa ollut aiemmista teksteista, ja toivottavasti nyt vastasin edes osittain ja kysymyksiin.


juu, siis pertissa olen. lamminta pitaa. mukava kaupunki. ja tanne saakka selvisin elossa. elikka adelaidesta tuli matkaan lahdettya kovasti naisvoittoisessa porukassa. kaytiin barossa valleyssa, ja kaikki viinit mita siella tuli maisteltua oli ihan pikkasen eri luokkaa mita niista neljan litran laatikoista tulee :D etta oikein hyvin maistui ja omaan tahtiin oli hyva, ja saatiin aika monta viinitilaa tarkastettua. enka tieda viineista yhtaan enempaa!
flinders ranges, mitas siita nyt sanoisi. hassuja kumpuja (ja kuten arvata saattaa) keskella-ei-mitaan. mulla on nyt vahan jumissa kaikki kuvailevat sanat. mutta jos on auto ja aikaa ja sattuu olemaan siella suunnalla niin on se nakemisen arvoinen paikka. toisaalta naita nakemisen arvoisia tuntuu taalta aika paljon loytyvan. enka osaa oikein enaa sanoa etta mika on parempi kuin joku toinen tai miksi.
flindersin jalkeen jain port augustaan kun tytot lahtivat kaymaan alicessa. mukavan rauhallinen pienehko paikka. tytoilla matka tuntui venyvan joten paatin ottaa junan. indian pacificilla 36 tuntia port augustasta perthiin. oli paljon taas tyhjaa matkalla. paljon tyhjaa. ja lahes 500km suoraa rataa. mutta kummasti sekin matka oli ohi muutaman epamukavasti nukutun yon jalkeen.
pertissa on lamminta josta olen tyytyvainen. mukava kaupunki, joita on jo muutama aiemminkin loytynyt :) ja taalla nyt ihmetellen etta pitaisi tuota rantaa lahtea ylos tassa, joku paiva.

Jaaks

Iskater :D

No johan sita taas oltiin 15 paivaa "hukassa" :D  Taisi olla mukavia tyttoja :D

Oletko viela aikeissa tulla takaisin Brisbanen seuduille ennen sinne pohjolaan palaamista :??
Oli ehka tyhma kysymys - sinulla on varmaan aikomuksia, mutta sehan tiedetaan jo miten ne aikomukset on matkasi aikana muutenkin toteutuneet :D

Cheers
Jaaks :XXXX

iskater

LainaaNo johan sita taas oltiin 15 paivaa "hukassa" :D  Taisi olla mukavia tyttoja :D

no oli ne mukavia, mutta huonoja tekemaan mitaan paatoksia ja vahan sama ongelma on itseeni nyt tarttunut

kylla olen viela aikeissa kayda brisbanessa ja sydneyssa ennen pohjolaan palaamista. ongelma on kuitenkin juuri kuten sanoit. voi hyvinkin olla etta olen nyt liian laiska lahtemaan taalta jonka takia aika voi loppua kesken. aikomus on olla aktiivinen ja toimia ja saada asioita tapahtumaan mutta todellisuus ei ihan aina kohtaa tata tavoitetta, kuten olen moneen kertaan huomannut.
mutta jos suunnitelmat pitaa (edelleen hyvin epatodennakoista) paasen taalta pertista broomeen ja darwiniin viela taman kuukauden aikana, jonka jalkeen olisi viela kaksi viikkoa aikaa tehda uusi 'pikakierros'

noh saapa nahda miten kay ja onnistuinko inspiroitumaan taman kirjoittamisesta ja saanko itseni liikkeelle